Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos voisit muuttaa mihin tahansa kaupunkiin, niin minne muuttaisit?

Vierailija
11.12.2024 |

?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Frankfurt am Mainissa. En muuttaisi minnekään. Täällä on luontoa, kulttuuria, paljon enemmän kansainvälisten tähtien konsertteja kuin Suomessa, ihania ravintoloita, paljon katujuhlia itse kaupungissa tai ympäristössä, jonne sähköjunalla pääsee nopeasti ja edullisesti. Upeita kävely- ja pyöräreittejä, kaiken kaikkiaan lämpimämpää, vihreämpää, paremmat mahdollisuudet terveelliseen ruokaan edullisesti kuin Suomessa (n.k. maalaismarkkinoita), 30 lomapäivää vuodessa, korkeammat lapsilisät, lyhyemmät matkat naapurimaihin. 

Mutta ulkomaalaisena täällä täytyy osata tehdä juuri se,  mitä työhakemuksessaan on väittänyt. Mikään luusereiden paratiisi Saksa ei ole. 

Vierailija
2/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappeenranta ois mun valintani, tahi Kouvola. Toki saan muuttaa vaikka heti, mikään ei estä, mutta en lähde työttömäksi. Ihan niin kovin en kumpaankaan havittelee. 

Vierailija
4/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanpereelle tiätysti!

Vierailija
5/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanpereelle tiätysti!

Ei tänne kannata tulla, kaupunki on pilattu.

Vierailija
6/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampuri, toimiva suurkaupunki. 

Vierailija
7/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin missä SE on laillista. 

420

Vierailija
8/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkuun tai Malagaan.

Vierailija
9/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punta Arenas, Chile.

Vierailija
10/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tel Aviviin. Ihanin kaupunki missä ikinä käynyt. Nuorta iloista porukkaa ja hyvää  ruokaa joka lähtöön, mahtavia bileitä, ja huikea pitkä hiekkaranta. Fillariverkosto joka paikassa ja muutenkin julkinen liikenne toimii hyvin.

Vierailija
11/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään. Viihdyn täällä.

Vierailija
12/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin pienehköön söpöön kaupunkiin Irlannissa, esim. Galway. Suomesta jos pitäisi valita, niin Tammisaari, vanhojen puutalojen alue.

Vierailija
13/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi pakko muuttaa kaupunkiin, siihen pakkoon sisältyisi varmasti sekin, mihin kaupunkiin pitää muuttaa. Joten sinne sitten.

Pelkästään se, että VOIN muuttaa kaupunkiin, ei saa minua muuttamaan mihinkään.

Vierailija
14/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjan Aurinkorannikolle johonkin pikkukylään.

Vierailija
15/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt tuollainen ongelma älyttömästi. Kyllä Tampere voisi olla ykkönen, mutta aina kun olen käynyt Iisalmessa, ennen poislähtöä olen miettinyt, että jos jäisi sinne asumaan. Mä en nyt oikeastaan tiedä, minne pitäisi muuttaa. Pohjois-Savo on kamalan kaukana ja Tampereella on tällä hetkellä todella korkeat vuokrat ja vaikea löytää asunto rauhallisella paikalla. En oikein tiedä, olisiko pohjois-savossa liikaa jotain persujuntteja? Tampereella alkaa olla liikaa - tyhmiä- ihmisiä. Kun Tampere on kasvanut, typerysten määrä on lisääntynyt. Siksi tekisi mieli kokeilla asumista jossain siellä, mistä ne tyhmät ihmiset muuttaa Tampereelle. 

Vierailija
16/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi pakko muuttaa kaupunkiin, siihen pakkoon sisältyisi varmasti sekin, mihin kaupunkiin pitää muuttaa. Joten sinne sitten.

Pelkästään se, että VOIN muuttaa kaupunkiin, ei saa minua muuttamaan mihinkään.

Miksi sellaista pakkoa tulisi? 🤦🏻

Yhtä hyvin se pakko voi olla niin, että nyt on muutto kaupunkiin, mutta itse valitset määränpään. Piste. 

Vierailija
17/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singaporeen

Vierailija
18/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolaan. Nykyään asun Jyväskylässä, joka on ihan hirveä paikkakunta: hirveästi ryteikköä, kerrostaloviidakkoa, juoppoja, huumeidenkäyttäjiä, musiikkia huudattivia amis-tolloja, likaa, sotkua, oksennusta (jopa kauppakeskuksissa). Kouvolassa on ihanaa, kun on avarat pellot ihan siinä kaupungin lähellä ja on rauhallista.

Vierailija
19/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se olisi Tampere tai Lahti.

Vierailija
20/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johonkin pienehköön söpöön kaupunkiin Irlannissa, esim. Galway. Suomesta jos pitäisi valita, niin Tammisaari, vanhojen puutalojen alue.

Ei kuulemma kannata jos et kuulu ruåtsalaiseen herrakansaan.