Miten aloittaa lenkkeily lihavana kun ei ole sopivia lenkkivaatteita?
Kuulostaa ehkä tyhmältä, että miksi en sitten osta lenkkivaatteita. Mutta kun varaa ei ole kalliisiin eikä järkeäkään kun tarkoitus on laihtua. Koossa 50/52 ei tarjouksia urheilukaupoista ym. löydy. En olisi hoikkana ollessa ikinä uskonut kuinka vaikeaa on esim. edullisen verkkapuvun tai juoksutakin löytäminen isossa koossa 😕
Kommentit (71)
Kyllä mulle lihominen on aivam hemmetin helppoa. Laihduttaminen vaikeampaa ja normaalipainossa pysyminen vaikuttaisi olevan mahdotonta. Tämä vastauksena 35:lle.
Mutta asiaan. Tarvitset hyvät liivit (etenkin jos olet isorintainen!) ja hyvät kengät. Itsesi puolesta toivon hidasta laihtumista, eli osta vaan jotain vaatteita, pitkä käyttöikä, kun menevät kyllä sitten vähän reiluinakin käytössä.
Lenkkeilyssä tulee yleensä todella hiki, joten takkia et ehkä alkuun tarvitse. Ymmärän kyllä halun peittää itseä jollain tavalla, mutta läkähtyminen ei ole kannustavaa.
Siis. Jos tuntuu, että motivaatio ja hyvä mieli lisääntyvät muutamasta uudesta vaatteesta, niin osta sellaiset. Muussa tapauksessa kaiva mitkä tahansa vähän joustavat kamat päälle ja lähde liikkeelle! :)
Painoa putoaa kun syöt vähemmän! Mutta nälkä kasvaa kun alat liikkua joten voit mokata koko jutun
Ostin koon 52 tuulipuvun tori.fi:stä. Maksoi 5 euroa.
Et tarvitse juoksutakkia, kuuma tulee. Osat urheiluun sopivan paidan tai mieluiten pitkä- ja lyhythihaisen. Housuiksi käy hyvin muutkin kuin juoksuhousut, joustava materiaali riittää. Panosta kenkiin, jos kengät on huonot, loppuu juoksuinto pikaisesti. Isoja kokoja saa nettikaupoista edullisesti, tavallisista ketjuliikkeistä löytyy myös. Vaikka KappAhl, HM ja marketeista Prismalla näytti olevan iso kokovalikoima.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ehkä tyhmältä, että miksi en sitten osta lenkkivaatteita. Mutta kun varaa ei ole kalliisiin eikä järkeäkään kun tarkoitus on laihtua. Koossa 50/52 ei tarjouksia urheilukaupoista ym. löydy. En olisi hoikkana ollessa ikinä uskonut kuinka vaikeaa on esim. edullisen verkkapuvun tai juoksutakin löytäminen isossa koossa 😕
Et voi juosta kun nivelet ei kestä.Etsi muu laji.
Verkkarit tai legginsit ja pitkähihainen ja muutenkin pitkähkö trikoopaita olivat oma univormuni kun aloitin. Parhaiten noita löytyi ihan Tokmanneista ja muista vastaavista kaupoista, vaikka ei välttämättä kerralla kaikkea mahdollista. Kannattaa ostaa ainakin housut mustina, koska hikiläiskät tulevat yleensä aika epäimarteleviin paikkoihin.
Sen jälkeen kun alkoi tuntua siltä, että harrastus varmasti jatkuisi vähän pitemmän aikaa, ostin Sports Directsistä teknisiä vaatteita. Edullisia ja löytyi pitkähihaisenakin teknistä materiaalia. Huomattavasti miellyttävämpiä käytössä kuin nuo trikoopaidat, kun hiki pääsee haihtumaan paremmin. Teknistä materiaalia olevia vaatteita löytyy myös ebaysta, kannattaa vain tarkistaa mitat kunnolla ennen tilausta niin ei tee virheitä.
Ja tosiaan, ei kukaan kiinnitä huomiota siihen, mitä vastaantulevalla lenkkeilijällä on päällä tai jos kiinnittää, niin se unohtuu seuraavassa mutkassa. Mutta mainitsin pitkähihaiset vaatteet, koska en itsekään kehdannut mennä ulos peittämättä käsivarsiani. Mieluummin lähtee sinne lenkille hyvältä tuntuvassa vaatekerrassa kuin miettii koko ajan siellä, että on liian paljas olo.
Lenkkeilyn aloitat niin, että pistät kengät jalkaan, menet pihalle ja pistät jalkaa toisen eteen. Ei sinun tarvitse eikä kannatakaan heti juoksemaan lähteä. Kävelemiseen et tarvi muita varusteita kuin kunnon kengät. Itse lenkkeilen koiran kanssa pari tuntia päivässä ihan normi vaatteissa.
Siis joku 42 kokoinen joka on oikeasti ahdistunut massastaan vittuilee täällä kaikille itseään isommille, etteivät he vahingossakaan uskaltautuisi laihduttamaan jolloin 42 olisikin helposti isoin hoikkien joukossa? Mäkin oon 36, siis tooodellaaakin lopetin syömisen ennekuin johonkin 38:n päädyin, tsk tsk... Miten dorka pitää olla että haluaa ehdoin tahdoin nitistää toisen hyvän alun? Mitä väliä on sillä miten on lihonut ei sille mitään enää voi, tuleville tekemisilleen sen sijaan voi?
ap, hieno homma että olet päättänyt ryhtyä toimeen! Ymmärrän että ulkonäkö alkuun ahdistaa, mutta älä anna sen pysäyttää sua, mäkin oon sporttinen muuten mutta lenkkeillessä pää on punainen kuin tomaatti, ja tykkään myös välillä vetää räkä poskella intervallia, kieltämättä toivon silloin ettei ketään tulisi vastaan... Vähitellen kun liikkumiseen tulee into, ei jaksa niin ajatella muita tienkäyttäjiä :D. Kävelylenkkejä voi tosiaan tehdä vaikka leggareissa ja tunikassa kun kengät on hyvät, ja pyöräily kannattaa ehdottomasti, saat sillä sykkeet turvallisesti nousemaan ilman rasitusvammoja. Kuntopyöräajatuksen jätän sulle hautumaan, ratkaisis monta sun murhetta. Ennen kaikkea koita löytää laji josta tykkäät ja jossa voit kehittyä, jos paino ei välillä laskekaan niin jaksat tehdä kunnon paranemisen ja hyvän olon turvin, liikunnasta on terveyshyötyjä myös muuten kuin painonhallinnan välineenä.
Vierailija kirjoitti:
Täältä löytyy ensi hätään jotain
http://raiski.fi/collections/d-mitoitus-naisille
Olen normikoossa 46-48, tuolla sopiva koko on 44D.
Kävin tuolla sivustolla. Katsomistani vaatteista suurin osa 50+ kokoista oli loppuunmyytyjä, joten niitä kannattaisi varmaan tehdä enemmän, kun kauppa näyttää käyvän.😊
Olen itse samaa kokoluokkaa. Lenkkeilen legginsseissä tai collagehousuissa ja hupparissa. Urheilurintsikoihin kannattaa kyllä panostaa, tekee kipeää edes hölkkäillä huonoilla liiveillä.. Jos juoksemaan lähden niin teen sen kyllä pimeällä etten häiritse muita upealla ulkomuodollani :D
Tsemppiä liikunnan aloittamiseen :)
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon oot lihonnu. Miten se tapahtui? Itse olen edelleen 42 kokoa enkä vois kuvitellakaan että söisin yhtään enempää herkkuja tai ruokaa mitä nykyään
Niin, koosta 52 voi kuitenkin pienentyä, kun sinä sen sijaan pysyt yhtä tyhmänä lopun ikääsi.
Kävin katsomassa tuon Raiskin D-mitoituksen koossa 44: rinnanympärys 104, vyötärön ympärys 88. Entä jos on päinvastoin? Rinnanympärys hädin tuskin 90 ja vyötärö yli 100?
Vierailija kirjoitti:
Siis joku 42 kokoinen joka on oikeasti ahdistunut massastaan vittuilee täällä kaikille itseään isommille, etteivät he vahingossakaan uskaltautuisi laihduttamaan jolloin 42 olisikin helposti isoin hoikkien joukossa? Mäkin oon 36, siis tooodellaaakin lopetin syömisen ennekuin johonkin 38:n päädyin, tsk tsk... Miten dorka pitää olla että haluaa ehdoin tahdoin nitistää toisen hyvän alun? Mitä väliä on sillä miten on lihonut ei sille mitään enää voi, tuleville tekemisilleen sen sijaan voi?
ap, hieno homma että olet päättänyt ryhtyä toimeen! Ymmärrän että ulkonäkö alkuun ahdistaa, mutta älä anna sen pysäyttää sua, mäkin oon sporttinen muuten mutta lenkkeillessä pää on punainen kuin tomaatti, ja tykkään myös välillä vetää räkä poskella intervallia, kieltämättä toivon silloin ettei ketään tulisi vastaan... Vähitellen kun liikkumiseen tulee into, ei jaksa niin ajatella muita tienkäyttäjiä :D. Kävelylenkkejä voi tosiaan tehdä vaikka leggareissa ja tunikassa kun kengät on hyvät, ja pyöräily kannattaa ehdottomasti, saat sillä sykkeet turvallisesti nousemaan ilman rasitusvammoja. Kuntopyöräajatuksen jätän sulle hautumaan, ratkaisis monta sun murhetta. Ennen kaikkea koita löytää laji josta tykkäät ja jossa voit kehittyä, jos paino ei välillä laskekaan niin jaksat tehdä kunnon paranemisen ja hyvän olon turvin, liikunnasta on terveyshyötyjä myös muuten kuin painonhallinnan välineenä.
Taidat olla oikeasti läski kun noin meni hiekkaa vaginaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon oot lihonnu. Miten se tapahtui? Itse olen edelleen 42 kokoa enkä vois kuvitellakaan että söisin yhtään enempää herkkuja tai ruokaa mitä nykyään
Niin, koosta 52 voi kuitenkin pienentyä, kun sinä sen sijaan pysyt yhtä tyhmänä lopun ikääsi.
No vouu olipa taas hyvä argumentti XD mistään et voi päätellä tyhmyyttä, mutta sinä taidat olla vielä tyhmempi kun et tiennyt noita asioita ja päästit itsesi todella lihavaksi..;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästeletkö tätä samaa joka kerta kun näet itseäsi isomman ihmisen?
Kyllä hämmästelen, etwnkin kun aletaan olla +50 kokoa.. Aika helvetisti saa kyllä syödä ja herkutella, siitä ihmetyksestä ei pääse koskaan yli :D alkaa kuvottaa ihan.
Olen kokoa 34/36 ja syön kuin hevonen. Kyllä voisin hämmästellä minäkin, miten helvetissä voi syödä niin paljon, että saa lihotettua itsensä 42 kokoon.
Sun viesteistä saa niiiin vahvasti sellaisen vaikutelman, että oman huonon itsetuntosi takia yrität alentaa itseäsi painavampia ihmisiä, että näyttäisit "hoikalta" edes johonkuhun verrattuna. Mitä jos sinäkin lopettaisit sen naaman aukomisen ja lähtisit myös lenkille, niin ei tarvitsisi enää pönkittää omaa itsetuntoa muiden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vouu olipa taas hyvä argumentti XD mistään et voi päätellä tyhmyyttä, mutta sinä taidat olla vielä tyhmempi kun et tiennyt noita asioita ja päästit itsesi todella lihavaksi..;)
No väännetään nyt tyhmälle tyhmyydestä. Se, miten ilmaiset itseäsi kertoo ihmisen älykkyydestä. Vain yksinkertaiset ihmiset päästelevät tuollaisia aivopieruja kuin sinä.
Minä en ole ap, vaan ihan normi kokoa 38 oleva eli jos olisin yhtä yksinkertainen kuin sinä, ihmettelisin nyt miten olet päästänyt itsesi plösähtämään kokoon 42.
No, niin pari vinkkiä sitä "takkia" korvaamaan:
1) collegehuppari, voi pitää aukinaisena, jos on kuuma
2) pitkähihainen urheilu- tai trikoopaita, jonka päälle löysä t-paita
Ihme kommentteja täällä. Miksei voi olla iloinen toisen puolesta?
Eikä muuten kannata ajatella että koko alkaa pienentyä heti kun alat liikkua. Ei mitenkään välttämättä ala, tai painonpudotuksessa tulee muista syistä takapakkia. Liikunta ei ole painonpudotuksen kannalta keskeisessä osassa vaan sen hyödyt terveydelle ovat pääasiassa toisenlaisia.
Jos aiot pudottaa painoa, osta siis kunnon kamat, mutta osta vain sitä mukaa kun tarvitset, oli koko mikä hyvänsä.
33