Miten aloittaa lenkkeily lihavana kun ei ole sopivia lenkkivaatteita?
Kuulostaa ehkä tyhmältä, että miksi en sitten osta lenkkivaatteita. Mutta kun varaa ei ole kalliisiin eikä järkeäkään kun tarkoitus on laihtua. Koossa 50/52 ei tarjouksia urheilukaupoista ym. löydy. En olisi hoikkana ollessa ikinä uskonut kuinka vaikeaa on esim. edullisen verkkapuvun tai juoksutakin löytäminen isossa koossa 😕
Kommentit (71)
Tämä on ihana päällä, ohut takki/ pusero
http://raiski.fi/collections/d-mitoitus-naisille/products/moulton-d-jac…
21 jatkaa, olen kokoa 52 eli melkoisen lihava pallero siis. En ole marketeista bongannut sopivia vaatteita, isojen kokojen t-paidatkin ovat monesti vartalonmyötäistä mallia mistä en tykkää ollenkaan, haluan paitojen ja muiden vaatteiden (paitsi trikoiden) olevan ilmavia :)
Lidlistä saa naistenlenkkareita hintaan 20€.
Ja juu, verkkarit ja t-paita on aivan loistava setti. Eivät maksa paljoa kun et osta merkkikamaa.
Olen hoikka ja käyn usein salilla normaalissa t-paidassa. Olen myös hölkännyt farkuissa ja t-paidassa joskus kun ei ole löytynyt kummempia vaatteita. Kengätkään eivät aina ole olleet mitään juoksulenkkareita vaan joissain tennareissa olen saattanut juosta jos ei lenkkarit ole sattunut mukaan vaikka reissuun.
Vierailija kirjoitti:
Ja juu, verkkarit ja t-paita on aivan loistava setti. Eivät maksa paljoa kun et osta merkkikamaa.
Miksi alapeukku? Mikä vika lidlinlenkkareissa on?
Itsekin lenkkeilen niillä. Kestävät yhtähyvin kuin kalliit.
"Aika paljon oot lihonnu. Miten se tapahtui? Itse olen edelleen 42 kokoa enkä vois kuvitellakaan että söisin yhtään enempää herkkuja tai ruokaa mitä nykyään"
Mä olen kokoa 38 ja voisin sinulta tivata samaa mutta en tee niin sillä *ittuako se mulle kuuluu.
Ap älä unohda pyöräilyä sekin on hyvä liikunta ja siihenkään ei tarvita erikoisempia vermeitä kuin kypärä. Ei varmaan juoksemisella kannata aloittaa. Farkutkin käy sekä kävelyyn ja pyöräilyyn tai mitä vaan muutenkin arkena pidät.
Itse laihdutin viime vuonna koosta 52/54 kokoon 42. Fillarin selkään välttää vaikka tennarit ja joustavat housut, vaikka stretchfarkut. Enkä ole ikinä mitään varsinaisia lenkkivaatteita tarvinnut.
Jos juoksemista suunnittelet, niin älä hosu vielä, kiloillasi ei ole edes viisasta juosta, sillä siinä menee polvet - enoni sai sen katkerasti kokea, kun 20-veenä alkoi laihduttaa juoksemalla ja meni polvinivelet. Mutta jos välttämättä haluat ostaa vermeet, niin katsoppas postimyyntifirmojen, kuten Cellbesin valikoimaa. Ostin sieltä tuulitakin toissa vuonna. Kokoja on.
Tsemppiä, mene kävelylle ja pyöräilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja juu, verkkarit ja t-paita on aivan loistava setti. Eivät maksa paljoa kun et osta merkkikamaa.Miksi alapeukku? Mikä vika lidlinlenkkareissa on?
Itsekin lenkkeilen niillä. Kestävät yhtähyvin kuin kalliit.
Kannattaa todellakin panostaa hyviin kenkiin, erityisesti jos on ylipainoa. Ammattitaitoinen myyjä voi auttaa löytämään sopivat. Polvileikkaukset tulee niin paljon kalliimmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon oot lihonnu. Miten se tapahtui? Itse olen edelleen 42 kokoa enkä vois kuvitellakaan että söisin yhtään enempää herkkuja tai ruokaa mitä nykyään
Hämmästeletkö tätä samaa joka kerta kun näet itseäsi isomman ihmisen?
Kyllä hämmästelen, etwnkin kun aletaan olla +50 kokoa.. Aika helvetisti saa kyllä syödä ja herkutella, siitä ihmetyksestä ei pääse koskaan yli :D alkaa kuvottaa ihan.
Joku trikooteltta päälle ja ne leggarit reisille. Lenkkari ostoksille ja osta samalla sukkia. Sitten kun alkaa tulla kuntoa, kroppa sulaa ja tiukentuu niin onkin kivempi ostaa jotakin sporttivaatetta.
Öh, minä olen aktiivisesti liikuntaa harrastava kokoa 50 oleva ihminen pienestä kaupungista eikä liikuntavaatteiden hankinta ole ollut viime vuosina mikään ongelma. Tarjouksestakin olen tehnyt hyviä löytöjä, vaikka lähtökohtaisesti varaudun aina maksamaan kamoistani enemmän kuin normikokoiset.
Jos lihava haluaa kuntoilla, siihen pitää olla valmis satsaamaan. Myytävänä olen nähnyt aina omaani isompiakin kokoja. Esimerkiksi D-mitoituksessa minulle riittää 46, eikä se ole koskaan ollut isoin kaupasta löytyvä koko.
Citymarketista ja Intersportista olen ostanut eniten, jonkin verran myös netistä. On teknistä paitaa, juoksutrikoot, kunnollinen tuulipuku jne. eli sellaiset kamat joissa lenkkeily on miellyttävää ympäri vuoden.
Nämä lihavia kuntoilijoita vanhoihin verkkareihin ja virttyneisiin teeppareihin tunkevat voisivat painua jorpakkoon. Meille kunnon kamat ovat vähintään yhtä tärkeitä kuin niille joille liikunta ei ole terveyssyistä yhtä välttämätöntä.
Ellos. Kokoja 60 saakka. Niiden oma Sport-mallisto on laadukas ja usein alessa.
Ja ei, lihominen ei käy helposti vaan saat syödä todella paljon mässyä yms että olet noissa mitoissa. Lisäksi et taida liikkua yhtään. Itse en ole tuollainen mastodontti vaikka syön roskaruokaa melkein 2 x viikossa ja suklaata 3 x viikossa. Koska liikun sen lisäksi ja pidän annokset suht sopivina. Hyi teitä sikoja..:(
Vierailija kirjoitti:
Joku trikooteltta päälle ja ne leggarit reisille. Lenkkari ostoksille ja osta samalla sukkia. Sitten kun alkaa tulla kuntoa, kroppa sulaa ja tiukentuu niin onkin kivempi ostaa jotakin sporttivaatetta.
Mitä telttaa suosittelet? Olisko kevyt vaellusteltta? Ja miten lenkkari pääsee ostoksille?
Nyt on melkein jokaisessa vaatekaupassa erikseen sport-osasto. H&Mltä olen itse ostanut oikeasti ihan hyvälaatuisia urheiluvaatteita, ei maksakaan paljon. Osta yksi t-paita, housut, urheilurintsikat (kannattaa varsinkin isompirintaisille, tosin nämä ehkä kannattaa ostaa muualta kun en ole löytänyt itse ainakaan H&Mltä mielestäni tarpeeksi tukevia), yksi pitkähihainen ja ne hyvät lenkkarit (mieluiten nämä ihan oikeasta urheilukaupasta, älä osta mitään paskoja ettei sun jalat kärsi). Ei ehkä kannata yhtä paria enempää, et kuitenkaan jaksa (eikä kannatakaan) urheilla joka päivä, ja koko kumminkin pienenee kun alat pudottaan läskiä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä, lenkkarit löytyy ja jonkinlaiset housut, mutta ei sitä ohutta takkia. Asun niin vilkkaalla alueella että t paidassa en uskalla mennä ihmisten silmiä rikkomaan.
Sotasuunnitelmani läskin poistoon on lenkkeily viileillä säillä takki päällä näin aluksi. Myöhemmin kun pääsee taapertamaan lujempaa, ei ole niin suurta tarvetta piiloutua.
Mene T-paidassa, jos on sopiva lämpötila ja se tuntuu sinusta hyvältä. Älä pue takkia vain muiden ihmisten takia. Yritä olla miettimättä, mitä muut ihmiset ajattelevat. Tiedän, että se voi olla vaikeaa, mutta oikeasti hyvin harva ihminen ajattelee mitään sen kummempaa isommasta ihmisestä lenkillä, oli päällä sitten T-paita tai jotain muuta. Ja jos ajatteleekin, niin ensinnäkään et välttämättä näe koko ihmistä enää koskaan, ja toisaalta, mitä sitten? Se on sen oma ongelma.
Tsemppiä, on hienoa että yrität löytää liikunnan ilon ja muuttaa elämäntapaasi terveellisemmäksi!
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, lihominen ei käy helposti vaan saat syödä todella paljon mässyä yms että olet noissa mitoissa. Lisäksi et taida liikkua yhtään. Itse en ole tuollainen mastodontti vaikka syön roskaruokaa melkein 2 x viikossa ja suklaata 3 x viikossa. Koska liikun sen lisäksi ja pidän annokset suht sopivina. Hyi teitä sikoja..:(
Hyvä että joku sentään puhuu järkeä ja ymmärtää että kaikkien kropat todellakin toimii samalla tavalla! Huh huh hulluja läskejä jotka vaan väittävät että ihmisissä on eroja. Ei tietenkään ole. Kaikki on samanlaisia niin ruumiiltaan kuin mieleltäänkin.
Olen samaa kokoa kuin aloittaja. Tunnen tuskasi. Kokoiselleni on todella vaikea löytää sopivia ulkoiluvaatteita. Pituutta on 170 cm, mutta jos jostain löytää vyötäröltä sopivankokoisen takin tai housut, niin hihoja ja lahkeita on 10-15 cm liikaa. Ulkoiluvaatteita on aika hankala lyhentää. Kaiken järjen mukaan juuri isoille ihmisille niitä liikunta ja ulkoiluvaatteita pitäisi tehdä. Eikä vaatteen ulkonäkö ole mikää toissijainen asia. Kyllä hyvännäköiset vaatteet päällä on paljon mukavampi lähteä lenkkeilemään.
Kyllähän kivannäköiset ja asialliset vaatteet tekevät monelle urheilusta mielekkäämpää! Minäkin olen monesti harmitellut, kun koossani ei löydy hauskoja värikkäitä urheilurintsikoita tai kuviollisia trikoita, puhumattakaan makeista topeista. Tai jos löytyy, niitä pitäisi tilata rapakon takaa ja maksaa parisataa euroa yksistä juoksuhousuista tulleineen ja postikuluineen.
Siispä ulkoilen leggingseissä ja tylsässä yksivärisessä isossa teepaidassa, nyt kun on vielä viileämpää, joudun myös pitämään hiostavaa takkia. Onneksi normaalit lenkkarit sentään menevät jalkaan :)