Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivotukset? Kertokaa!

Vierailija
15.05.2016 |

Itse voisin kirjoittaa näistä kirjan, jo kahden edellisen suhteen perusteella, mutta arkipäivää oli:

- Kaupasta kuitti miehelle, että näki kellonajan ja pääsi laskemaan paljonko aikaa kului matkaan ja jos edellisenä päivänä olin suoriutunut kaupasta 10 minuuttia nopeammin, niin olin käynyt toisen miehen luona.

- Tekstiviestinä piti lähettää sijainti tai valokuva paikasta missä olin, jos mies joutui lähtemään töiden takia toiseen kaupunkiin.

Kestin tätä kaikkea, koska olin hölmö ja luulin, että todistelemalla mies muuttuu ja alkaa luottamaan. Nyt tiedän, että mustasukkaisuus on sairaus, joka ei parane.

Kertokaa mihin olette nöyrtyneet?

Kommentit (3465)

Vierailija
2141/3465 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka näiden perusteella pääosin miehet ovat sairaalloisen mustasukkaisia, olen suoraansanottuna hieman huolissani teini-ikäisestä tyttärestäni. Hän saattaa kysyä vaimoltani (äidiltään) eikö häntä häiritse, kun puhun muiden naisten kanssa (naapurien pihajuhlissa!) tai kaupan kassa kuulemma flirttailee avoimesti kanssani, vaikka vaimo on siinä vieressä (en edes huomannut) Kerran olin myöhästynyt bussista ja kun lapsetkin olivat väsyneitä soitin taksin. Kun tarjosin taksikyytiä samaisesta bussista myöhästyneelle naiselle, kuulemma yritin avoimesti iskeä häntä (juu, varmaan onnistuu, kun teini-ikäiset lapset mukana...)

Hieman ihmetyttää, että tyttäreni avoimisesti pitää "pientä" mustasukkaisuutta ihan terveenä ja normaalina. Täytyy vain toivoa, että hieman kypsyy ensimmäiseen vakavampaan parisuhteeseen mennessä....

Vierailija
2142/3465 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka näiden perusteella pääosin miehet ovat sairaalloisen mustasukkaisia, olen suoraansanottuna hieman huolissani teini-ikäisestä tyttärestäni. Hän saattaa kysyä vaimoltani (äidiltään) eikö häntä häiritse, kun puhun muiden naisten kanssa (naapurien pihajuhlissa!) tai kaupan kassa kuulemma flirttailee avoimesti kanssani, vaikka vaimo on siinä vieressä (en edes huomannut) Kerran olin myöhästynyt bussista ja kun lapsetkin olivat väsyneitä soitin taksin. Kun tarjosin taksikyytiä samaisesta bussista myöhästyneelle naiselle, kuulemma yritin avoimesti iskeä häntä (juu, varmaan onnistuu, kun teini-ikäiset lapset mukana...)

Hieman ihmetyttää, että tyttäreni avoimisesti pitää "pientä" mustasukkaisuutta ihan terveenä ja normaalina. Täytyy vain toivoa, että hieman kypsyy ensimmäiseen vakavampaan parisuhteeseen mennessä....

Onko kasvatuksessa jotain mikä on asiaan vaikuttanut? Onko tytön ihastus valinnutkin toisen? Poikaystävä pettänyt?

Sisaruksia?

Tuosta teidän pitää kyllä puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2143/3465 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kasvatuksessa jotain mikä on asiaan vaikuttanut? Onko tytön ihastus valinnutkin toisen? Poikaystävä pettänyt?

Sisaruksia?

Heh... Tulihan tuo "kasvatus"-kortti. Olen ollut tässä asiassa itselleni armollinen, jos asia ei ihan vakavan keskustelun ja oman esimerkin kautta meni teinille perille, en ota siitä syyllisyyttä. Tämä tuskin on kuitenkaan sellainen klassinen "kasvatus"-asia. ("Jos olet tuollaista mieltä, niin kännykkä menee takavarikkoon!!")

Vierailija
2144/3465 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisaruksia?

Heh... Tulihan tuo "kasvatus"-kortti. Olen ollut tässä asiassa itselleni armollinen, jos asia ei ihan vakavan keskustelun ja oman esimerkin kautta meni teinille perille, en ota siitä syyllisyyttä. Tämä tuskin on kuitenkaan sellainen klassinen "kasvatus"-asia. ("Jos olet tuollaista mieltä, niin kännykkä menee takavarikkoon!!")

En todellakaan tarkoittanut kommenttiani syyllistävästi, esitin vain eri vaihtoehtoja.

Vierailija
2145/3465 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisaruksia?

Olen tämä kommentoija ja tarkennan siis vielä mitä tarkoitin.. jos vaikka joku muukin pohtii tätä asiaa?

Miksi jo lapsi/teini-ikäinen olisi mustasukkainen tuolla tavoin tai muulla tavoin, niin ensimmäisenä tulee mieleen, että onko jotenkin joutunut taistelemaan vanhempien huomiosta sisarusten kanssa? Kokenut jäävänsä jostain paitsi? (tämä on itse asiassa hämmentävän pienestä kiinni, itsellä kokemusta) Onko negatiivisia tunteita vähätelty?

Tai sitten liittyy tuohon ihastus/poikaystäväkuvioon. Tai on mahdollista, että tyttö lukee vaikka jotain Aihe vapaata, joka on täynnä inhottavia ketjuja uskottomuutta pursuavista parisuhteista ja tullut jo tuosta kyyniseksi. Oli miten oli, tuo on asia josta kannattaa ehdottomasti keskustella. Vanhemmat ja heidän hyvä avioliittonsahan on nuorelle paras esimerkki.

Vierailija
2146/3465 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus on eräästä naisesta, jonka takia kierrän jatkossa kaukaa naiset, jotka ei siedä muita naisia. Yhden tällasen kanssa siis seurustelin. Hän ensin uskotteli, että parhaat kaverinsa on miehiä, koska naisiin ei voi luottaa ja kaikki naiset kadehtii häntä hänen pienen kokonsa ja isojen rintojen vuoksi. Suhtauduin tohon aluksi niin, että no okei. En jaksanut kyseenalaistaa. Sit kun aloin tutustuttaa häntä ystäviini ja sukuuni, tajusin et oon oikeesti häiriintyneen naisen kans tekemisissä. Hän vihasi siskoani, kavereideni vaimoja ja tyttöystäviä. Siis ihan kaikkia naisia ja AINA oli muka niissä MUISSA naisissa vika. Aina piti myös vakuutella, kuinka hän on kaunein ja haluttavin ja ne muut rumia sellup€rseitä.

Monenlaisia naisia oon elämässäni tavannut, mutta tää oli ainut laatuaan. Ei tullut toimeen kenenkään kanssa ja se oman ulkonäön korostus oli lopulta *tun rasittava piirre. Sinänsä kaunis nainen joo, mutta muuttui epäseksikkääksi sen omahyväisen käytöksen takia.

Vierailija
2147/3465 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on selvästi muutama mustasukkaisuudesta kärsivä hullu alapeukuttamassa :D

Vierailija
2148/3465 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2149/3465 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli kesken työpäivän kotiin  kuvitellen, että  yllättää minut rakastajan kanssa. Kerrankin join kahvia portailla ja tupakoin kauniista kevätpäivästä nauttien kun  mies kaahasi pihaan kiihdyksissä ja minä tuijotin hölmistyneenä, että sinunhan piti olla töissä? Myöhemmin alkoi sitten  jättää autoa kauemmas pihastamme että  minä ja rakastajani emme kuulisi autoa ja saisi varoitusta, tämä aiheutti minulle  useamman minisydärin kun olin  imuroimassa tai laittamassa ruokaa  kaikessa rauhassa ja äkkiä toinen  pamauttaa oven auki. Kun  saimme vauvan suutuin näihin yllätyshyökkäyksiin, vauva nukkumassa ja yksi syöksyy harhoissaan sisään raamit kaulassa! Ymmärsi ja lopetti, mutta mustasukkaisuus sai uusia muotoja. Minun piti hänen kuullensa soittaa kaikkiin puhelinmuistioni (80/90-lukua elettiin) numeroihin ja antaa hänen kuunnella kuka vastaan, kauppareissut kellotettiin, tiukat housut ja meikkaaminen kiellettiin..

En olisi varmaan hakenut ikinä eroa, ellei mies olisi muuttunut väkivaltaiseksi. Kävi kimppuun, kun olin kuulemma ravintolassa katsonut himoiten viereisen pöydän miestä ja tästä maksoin kotona. Oli  kaiken huippuna kovin ymmällään miksi halusin  eron. 

Vierailija
2150/3465 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin 17 vuotiaana yhteen ihan hullun jätkän kanssa, en vaan tajunnut sitä heti.

- Tuli himaan ni alkoi haistella sohvaa. Kuulemma haisi sperma.

- Haisteli mun pikkareita.

- Veti mua turpaan baarin pihassa koska olin karaokessa hymyilly vieraille miehille.

- Pisti mun Apulannan Cd:t palasiksi koska olin mukamas rakastunu Toniin.

. - Ei päästänyt mua tyttöjen iltaan muulloin kuin silloin kun mulla oli menkat.

- Otettiin kissa ni oli mustasukkanen ku  paijasin kuulemma enemmän sitä kissaa.

- Ku tulin raskaaksi ni väitti ettei vauva ole sen ja hakkas mulle keskenmenon

Ton keskenmenon jälkeen, silloin mä läksin. Asuin vanhemmilla vähän aikaa ja kävi partsin alla rääkymässä, äiti sit heitti sen päälle ämpärellisen kylmää vettä.

Vierailija
2151/3465 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuli ja väitti että panen naimisissa olevan kuusikymppisen pomoni kanssa työpaikalla. Täysin perätön luulo sillä paneskelin viisikymppisen sinkku työkaverini kanssa ja yleensä hänen luonaan tai mökillämme..

Vierailija
2152/3465 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin miehen kanssa baarissa, ja yht'äkkiä hän kysyi, että miksi nuo viereisen pöydän kolme miestä katsovat minua, kysyi, että ovatko he joitain entisiä panojani. Katsahdin hölmistyneenä viereiseen pöytään, ja siinä istui minulle kolme täysin tuntematonta miestä, eikä yksikään katsonut minua. Tuo taisi olla ensimmäinen merkki siitä, että miehellä ei ollut kaikki ihan kotona. Muutaman kuukauden kuluttua mies oli jo oikein ammattimainen henkisen väkivallan harjoittaja, ja siihen päälle tuli vielä fyysinenkin väkivalta. Lisäksi varasti minulta rahaa. Lopulta kun sain kerättyä riittävästi voimaa ja uskallusta lähteä suhteesta, niin hain ja sain apua turvakodista. Ex tuomittiin minuun kohdistuneista useista väkivaltaisuuksista, ja sai monta lähestymiskieltoa vielä vuosienkin kuluttua erosta, koska vainosi ja uhkasi minua pitkään.

Vierailija
2153/3465 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuli minullekin yllätyksenä, nuorten ahdasmielisyys. Hirvittävän tuomitsevia, estoisia ja näkevät "syntiä" joka asiassa, etenkin omissa vanhemmissahan kaikki on väärin. Monta kertaa on suu loksahtanut auki kun on kuullut näitä nuorison mielipiteitä. Järkeilin niin että aivot ei ole vielä kehittyneet kunnolla joten eivät ymmärrä elämästä yhtään mitään vielä. Eipä silti moni näkyy jäävän tuolle teinitasolle loppuelämäkseen. Surullista.

Vierailija
2154/3465 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Oli kesän pahimmat helteet, ja pukeuduin toppiin ja farkkuihin. Olin kuulemma menossa huor*amaan, koska vain huor*t käyttävät toppeja.

- Kesken elokuvan tuijotti minua hullunkiilto silmissään ja kysyi, että mitä minä ajattelen? Ajattelenko seksiä miespääosan esittäjän kanssa? No en ajatellut. Itseasiassa ex oli sairaalla käyttäytymisellään saanut minut inhoamaan seksiä.

- Jätettyäni hänet, hän otti mm. äitini ja työnantajani numerot selville, ja soitteli heille väittäen että olen edelleen hänen kanssa yhdessä (erosta oli kulunut 6kk), ja väitti puhelimensa menneen rikki, ja hänen täytyisi nyt saada minun numero, kun nroni katosi rikkoutuneen puhelimen myötä. Olin siis itse aiemmin joutunut vaihtamaan ja laittamaan uuden numeroni salaiseksi, sillä hän häiriköi minua.

- Ramppasi lukuisi kertoja uuden asuntoni takana riehumassa. Poliisit hakivat hänet aina pois.

- Soitti poliisit pariin otteeseen oveni taakse tehdäkseen kiusaa. Selvitin asian myöhemmin poliisiasemalla, ja ex sai sakot väärien hälytysten tekemisestä hätäkeskukseen.

- Yhdessä ollessamme jos satuin ulkona ollessamme hymyilemään tarjoilijalle tms., niin olin kuulemma varmasti joskus pannut sen tarjoilijan kanssa. No enpä ollut.

- Väitti että minulla oli suhde homoystäväni kanssa. Hohhoijaa.

Ja näitä esimerkkejä olisi vaikka kuinka, mutta en jaksa edes kirjoittaa näistä enää. Rupesi puistattamaan liikaa 🤢

Vierailija
2155/3465 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Vierailija
2156/3465 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

piutipau kirjoitti:

Mustasukkaisuus on kuin mielisairaus, kyllä mielestäni on samasta asiasta kyse. Jos henkilö on kyvytön käsittelemään traumojaan ja hakemaan ammattiapua, kerätkää kamppeenne ja siirtykää sellaiseen seuraan, jossa teidän ei tarvitse terapioida aikuisia, avuttomia ihmisiä tai alistua heille. He vievät teiltä lopulta elintilan kokonaan jos ette toimi.

Mustasukkaisuus pahenee, lähes aina. Uskokaa jo ensimerkkejä! Pieniäkin vihjeitä. Niitä on tässä ketjussa jo kerrattu. Olisi itsekin pitänyt uskoa, mutta helposti taipuu ajattelemaan, että ei nyt pienestä kannata luovuttaa ja kyllä asiat voi aina selvittää. No, tätä ei voi!

Olen juuri samaa mieltä, mutta jostain syystä, kun kirjoitan, että mustasukkaisuus on minulle ehdoton deal-breaker ts. en siedä mustasukkaista käytöstä kumppanilta pätkän vertaa, saan aina valtavasti alapeukkuja... ovatkohan ne itse mustasukkaisia sitten...

Vierailija
2157/3465 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi pillutestit on niin parasta😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣

Miksi ei kullitestiä😂😂😂😂🍌🍌

Vierailija
2158/3465 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin miehen ex muidu oli kanssa aika mustasukkainen. Veti hirveet herneet nenään kun mies rupesi seurustelemaan 5 vuotta nuoremman naisen kanssa! Lähetteli facessa miehen uudelle naiselle viestejä ja rupesi uhkailemaan yms. Sitten he törmäsivät sattumalta baarissa, siitähän soppa syntyi. He menivät ulos ”selvittään” välejä. Ex kävi päälle, mutta jäi pahasti alakynteen.Kaverini sai hänet allensa niin rupesi heti pyytelemään anteeksi käytöstään ja lupasi jättää tämän rauhaan.

Kaverini ja miehen häitä piti tanssia nyt kesällä, mutta korona esti ja häitä siirrettiin.

Vierailija
2159/3465 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuttua touhua.

Vierailija
2160/3465 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi  pitänyt pistää homma poikki jo seurusteluvaiheessa, kun ekat merkit näkyi. Olin mennyt antamaan hänelle vara-avaimeni ja kerran sitten peruin treffit  migreenin vuoksi,   ilmestyi  tarkistamaan  etten ollut pettämispuuhissa. Kävi myös ilmeisesti työpaikallani(kirjasto) useinkin kytiksellä sillä ollessani flunssassa tuli viesti "et ole näköjään töissä, missä olet?" , hyi hemmetti en tajua miksen tuossa vaiheessa jo tajunnut seonneeni ihan sekopäiseen hyypiöön! Kun homma eteni yhteenmuuttoon tilanne meni  täysin  järjettömäksi, laski suunilleen ruokailuvälineitä ja vessanpaperia ja röökejä että kuinka paljon olen kuluttanut yksin ja  valehtelenko.  Että  miten röökit on muka taas loppu ja kuka on syönyt toisella haarukalla... koko ajan piti myös naida, etten vain himoissani katsoisi muita miehiä ja kun limakalvoni alkoivat olla kovilla tuosta jatkuvasta jyystöstä ilman kunnon esileikkejä ja kieltäydyin, koetti rais""ta.  Tuon ra""usyrityksen jälkeen häivyin, etsin  oman asunnon  ja vaihdoin puhelinnumeroni jolloin soitti kaikki tuttuni läpi väittäen että hänellä  on mulle tosi tärkeää asiaa ja tarvitsee numeroni välittömästi, onneksi kukaan ei mennyt vipuun!  Järjesti myös pariin kertaan poliisit ja ambulanssin asunnolleni. Kävi myös  säännöllisesti istuskelemassa baarissa jossa muuan ystäväni oli töissä ja tuijotti ystävääni, oli värjännyt hiukset ja piti sisälläkin aurinkolaseja mutta silti ystäväni tunnisti hänet ja oli kuulemma ahdistava kokemus.  En voi väittää tunteneeni muuta kuin helpotusta kun yllättäen kuoli.