Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Värianalyysi on pyllystä - vertaistukea!

Vierailija
15.05.2016 |

Tai siis värianalyysi toimii, mutta oma värivuodenaika on ihan pyllystä. Minä haluaisin pukeutua mustaan ja muihin dramaattisiin väreihin, ja enköhän ole neljällä vuodenajalla kevään ja syksyn välimaastossa ja 12:lla pehmeä syksy. Ei vaan ole persikanväri yhtään mun tyyliä.

Kellään sama tilanne ja kokemuksia, kuinka omaa värivuodenaikaa voi tuunata oman tyylin suuntaan.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai siis värianalyysi toimii, mutta oma värivuodenaika on ihan pyllystä. Minä haluaisin pukeutua mustaan ja muihin dramaattisiin väreihin, ja enköhän ole neljällä vuodenajalla kevään ja syksyn välimaastossa ja 12:lla pehmeä syksy. Ei vaan ole persikanväri yhtään mun tyyliä.

Kellään sama tilanne ja kokemuksia, kuinka omaa värivuodenaikaa voi tuunata oman tyylin suuntaan.

Eihän se mikään laki ole, varsinkaan naisille jotka voivat värjätä tukan ja meikata.

itsekin olen luonnostani Pehmeä syksy, mutta inhoan värejä jotka sellaisille sopii. Niinpä värjään tukkani tummanruskeaksi ja meikkaan itseni kylmillä väreillä. Niin hyvä olen huijaamaan, että kun menin uudelle kampaajalle, hän ehdotti jopa ihan mustaa hiustenväriä, kun "talvityyppinä se sopisi minulle niin hyvin". Ilman meikkiä näytän tummassa ihan kauhealta, mutta meikattuna dramaattisen hyvältä.

Vierailija
22/64 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiusvärillä, meikillä ja värillisillä piilareilla saa naamansa sopimaan mihin tahansa värimaailmaan. 

Milläs muutat yhden olennaisen tekijän eli ihon värin? Se vaikuttaa enemmän kuin silmien väri värianalyysin tulokseen. Tavallisestihan vaatteet ovat ihoa vasten. Silmien väri on tärkeä vasta kun käytetään kommandopipoa.

Useimmilla suomalaisilla on hyvin neutraali ihonväri, joka ei ole kylmä eikä lämmin. Tällainen sävy ei riitele kylmien eikä lämpimien värien kanssa, ja on esim. poskipunan ja luomivärien ja huulipunan sävyillä säädettävissä kylmän tai lämpimän suuntaan.

itse olen pitänyt joskus hennaoranssia tukkaa, ja näyttänyt siinä hyvältä, meikkaamalla klassisilla punapääsävyillä kuten tiilenpunainen huulipuna, kullanruskeita luomivärejä. Ja olen pitänyt mustaa tukkaa ja näyttänyt siinä hyvältä laittamalla kylmää malvaviolettia huulipunaa, harmaita ja violetteja luomivärejä, kylmää pinkkiä poskipunaa. Ihonvärini on erittäin vaalea ja neutraali, joten se ei riitele kylmien eikä lämpimien värien kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiusvärillä, meikillä ja värillisillä piilareilla saa naamansa sopimaan mihin tahansa värimaailmaan. 

Milläs muutat yhden olennaisen tekijän eli ihon värin? Se vaikuttaa enemmän kuin silmien väri värianalyysin tulokseen. Tavallisestihan vaatteet ovat ihoa vasten. Silmien väri on tärkeä vasta kun käytetään kommandopipoa.

Useimmilla suomalaisilla on hyvin neutraali ihonväri, joka ei ole kylmä eikä lämmin. Tällainen sävy ei riitele kylmien eikä lämpimien värien kanssa, ja on esim. poskipunan ja luomivärien ja huulipunan sävyillä säädettävissä kylmän tai lämpimän suuntaan.

itse olen pitänyt joskus hennaoranssia tukkaa, ja näyttänyt siinä hyvältä, meikkaamalla klassisilla punapääsävyillä kuten tiilenpunainen huulipuna, kullanruskeita luomivärejä. Ja olen pitänyt mustaa tukkaa ja näyttänyt siinä hyvältä laittamalla kylmää malvaviolettia huulipunaa, harmaita ja violetteja luomivärejä, kylmää pinkkiä poskipunaa. Ihonvärini on erittäin vaalea ja neutraali, joten se ei riitele kylmien eikä lämpimien värien kanssa. 

Tämä kommentti on niin pihalla värianalyysin teoriasta kuin ylipäätään on mahdollista.

Vierailija
24/64 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo värianalyysi on ihan paskaa. Olen käynyt sellaisessa kolmasti, ja joka kerta aivan eri tulos. 

1. kerta, 19-vuotiaana: True Garnet Summer eli jonkinlainen kesä

2. kerta, opiskelijana: Pehmeä syksy

3. kerta, nelikymppisenä: Vastakohtainen talvi

Näistä eka kerta tehtiin vertaamalla ihon, hiusten ja silmien värejä värikortteihin ja sitten tietokone teki analyysin. Toinen ja kolmas kerta tehtiin huivien avulla. Toisella kerralla hiukseni olivat vaalennetut hunajanvaaleiksi, mutta värianalyysin tekijä sanoi ettei se vaikuta, koska ihonväri on se tärkein.

Vierailija
25/64 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kommentti on niin pihalla värianalyysin teoriasta kuin ylipäätään on mahdollista.

Hmm, mulla on sellainen väriviuhka värianalyysistä, ja niiden korttien takana lukee, että jos esim. vaihtaa rajusti hiusten väriä tai silmien väriä piilolinsseillä, niin värityyppi saattaa vaihtua ja uusi analyysi olisi paikallaan. 

Vierailija
26/64 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värianalyysi perustuu ensisijaisesti nimenomaan ihon pohjasävyn analysointiin, ei hiusten tai silmien väriin.

Vierailija
27/64 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tollaseen pääsee ja mitä maksaa?

Vierailija
28/64 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei tykkää väreistään voi johtua siitä, että analyysi on tehty väärin, tai että ei ole kovin visuaalinen ihminen, tai että ei ole tajunnut, että jokaisessa vuodenajassa on käytännössä kaikkia värejä, mutta pienillä sävyeroilla. Jos olet pehmeä syksy, niin eiköhän sieltä löydy dramaattisiakin värejä kuten tummaa harmaata, ruskeaa, sinistä jne. Eri asia vain on mistä löytää vaatteita, joissa on ko. värejä. Toki värit ovat luonnekysymyskin.

Totuus on, että nämä suomalaisten mummojen suosimat dramaattiset värit mustine, vitivalkoisine ja kirkuvine muine väreineen eivät todellakaan tee kovin hehkua lisäävää  vaikutusta normaaliin suomalaiseen naamaan, joskaan eihän kenenkään tarvitse välittää värianalyysistä, tai siitä onko tänään tai näissä väreissä "parhaimmillaan". 

Vierailija
29/64 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värianalyysi perustuu ensisijaisesti nimenomaan ihon pohjasävyn analysointiin, ei hiusten tai silmien väriin.

Tästä on kyllä eri analyysisysteemeillä omat käsityksensä. Käsittääkseni yleisin on, että nuo kaikki pitäisi ottaa huomioon, mutta jos hiukset on värjätty, niin sitten hiukset peitetään etteivät vääristäisi tulosta. 

Kuitenkin pukeutumisessa sopiviin väreihin vaikuttaa muukin kuin ihon pohjasävy. Paljon vaikuttaa se millainen kontrasti on ihon, hiusten ja silmien värin välillä, että mikä sopii. 

Vierailija
30/64 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nimenomaan silmien väri vaikuttaa myös paljon, ja hiustenkin. Riippuu tosin kenen määrittelemää analyysiä käytetään, näistä on ohjeita yhtä paljon kuin tekijöitäkin. Monesti silmien väristä on aika helppokin päätellä ihmisen vuodenaika. Mutta kaikkihan lähtee lapasesta jo siinä vaiheessa, jos ihmisellä on hiukset värjätty "väärän" väriseksi. En usko, että kukaan on missään mielessä parhaimmillaan, jos hiusten väri on väärä omaan värimaailmaan. Ei siinä silloin persikanvärit auta, jos pehmeä syksy on mustannut hiuksensa tai vetänyt vitivalkoisiksi.

Vierailija
31/64 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei tykkää väreistään voi johtua siitä, että analyysi on tehty väärin, tai että ei ole kovin visuaalinen ihminen, tai että ei ole tajunnut, että jokaisessa vuodenajassa on käytännössä kaikkia värejä, mutta pienillä sävyeroilla. Jos olet pehmeä syksy, niin eiköhän sieltä löydy dramaattisiakin värejä kuten tummaa harmaata, ruskeaa, sinistä jne. Eri asia vain on mistä löytää vaatteita, joissa on ko. värejä. Toki värit ovat luonnekysymyskin.

Totuus on, että nämä suomalaisten mummojen suosimat dramaattiset värit mustine, vitivalkoisine ja kirkuvine muine väreineen eivät todellakaan tee kovin hehkua lisäävää  vaikutusta normaaliin suomalaiseen naamaan, joskaan eihän kenenkään tarvitse välittää värianalyysistä, tai siitä onko tänään tai näissä väreissä "parhaimmillaan". 

Hyh, ruskeat ja siniset (sähkönsinistä lukuun ottamatta) on mulle ihan kauhistus. Olen vaan dramaattinen persoona ja rakastan esim. mustaa ja valkoista, mustaa ja tulipunaista, mustaa ja sähkönsinistä. Niistä en luovu vaikka värianalyysi sanoisi mitä. Mieluummin värjään ja meikkaan itseni sopimaan niihin väreihin, joiden tunnen ilmaisevan parhaiten sitä mikä sisäisesti koen olevani. 

t. talveksi naamioituva pehmeä kesä

Vierailija
32/64 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on kyllä eri analyysisysteemeillä omat käsityksensä. Käsittääkseni yleisin on, että nuo kaikki pitäisi ottaa huomioon, mutta jos hiukset on värjätty, niin sitten hiukset peitetään etteivät vääristäisi tulosta. 

Kuitenkin pukeutumisessa sopiviin väreihin vaikuttaa muukin kuin ihon pohjasävy. Paljon vaikuttaa se millainen kontrasti on ihon, hiusten ja silmien värin välillä, että mikä sopii. 

Totta. Itse olen kevätvuodenajan sinisilmäinen brunette, jonka luontaisissa väreissä on aika paljon kontrastia. Tarvitsen kevään kirkkaita värejä, beigessä ja muissa hailuissa kevätväreissä näytän helposti kalpealta. Joku "tyypillisempi" blondi kevät taas saattaa kokea kirkkaat värit paletista liian voimakkaina hennolle väritykselleen.

Vierailija
33/64 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on neutraali ihonväri, ja todellakin riitelee _sekä_ lämpimien että kylmien kanssa. Olenkin kokenut esim. sopivien meikkisävyjen löytämisen todella vaikeaksi ennen kuin tajusin, että sävyjen täytyy olla _neutraaleja_. Ei viileitä, ei lämpimiä. 

Muutenkin olen hieman eri mieltä tuosta "useimmilla suomalaisilla" -kohdasta. Olen sitä mieltä, että jokaisella on oma värimaailmansa, varmaan sopivat usein 3x4 vuodenaikajaon lokeroihin, mutta sen värimaailman näkee pääasiassa kokeilemalla. Ja myös sitä mieltä, että harvalla ihmisellä on oikeasti hajuakaan siitä mitkä sävyt ovat "oikeita" itselle, mutta mitäpä tuosta. Hienosäätöähän tuo on, eikä edes kiinnosta suurinta osaa ihmisistä.

Vierailija
34/64 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyh, ruskeat ja siniset (sähkönsinistä lukuun ottamatta) on mulle ihan kauhistus. Olen vaan dramaattinen persoona ja rakastan esim. mustaa ja valkoista, mustaa ja tulipunaista, mustaa ja sähkönsinistä. Niistä en luovu vaikka värianalyysi sanoisi mitä. Mieluummin värjään ja meikkaan itseni sopimaan niihin väreihin, joiden tunnen ilmaisevan parhaiten sitä mikä sisäisesti koen olevani. 

t. talveksi naamioituva pehmeä kesä

Se onkin hienoa, että jokainen saa vapaissa länsimaissa käyttää juuri niitä värejä joissa viihtyy.

Vierailija
35/64 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni analyysi tehtiin vaihtelemalla erivärisiä kangaspaloja kasvojen edessä. Näin itsekin kuinka tietyt värit sopivat itselleni ja tietyt eivät ollenkaan. Vaikeampi vain on löytää kaupasta tietyn väriskaalan sinisiä yms. 

Menkää peilin eteen käsissä eriväriset puserot. Sitten nopeasti vaihdatte puseron kasvojen alle. Silloin huomaa parhaiten sen eron. siis jos toinen väri on hyvä ja toinen huono. En käytä omaa analyysiväripalettiani kaupassa vaan kokeilen eri värejä edellä mainitulla tavalla.

Vierailija
36/64 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 prossaa suomalaisista pukeutuu mustaan kesättalvet. Tiedoksi: musta sopii sinulle, jos olet espanjattaren tai italialaisen näköinen: tummat hiukset, tumma hipiä. Mutta näyttävät mustassa kamalilta.

Miksi siis 90 prosenttia suomalaisista pukeutuu jatkuvasti mustaan? Miksi? Ensinnäkin näytätte kaikki samoilta.

Pahimma ovat punatukkaiset henkilöt, joiden naama vasten on mustaa. Se imee loputkin värit ja näyttää sori vaan - pahalta.

Jos haluat välttämättä olla hautajaisvaatteisssa ja näyttää samalta kuin kaikki muutkin, laita kasvojasi vasten edes omaa väriäsi...

Vierailija
37/64 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaan pukeutuminen ei tosiaankaan suomalaisia pue eikä kaunista. Itse en käytä mustaa kuin juoksuhousuissa. Suomesta ei kauniin värisiä vaatteita juuri löydy kun valikoimat noudattavat kansan askeettisen epäpukevaa makua, mutta onneksi on nettikaupat.

Mustiin pukeutuvista tulee mieleen tämä kohtaus Tuulen viemästä, jossa Scarlett kärvistelee surupuvussaan upean värikirjon keskellä Atlantan tanssiaisissa. On outoa, että joku pukeutuu noin tylsään ja epäpukevaan väriin tarkoituksella kun maailma on ihania värejä täynnä!

Vierailija
38/64 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siis 90 prosenttia suomalaisista pukeutuu jatkuvasti mustaan? Miksi? Ensinnäkin näytätte kaikki samoilta.

mielestäni on tosi hauskaa, siis jotenkin outoa ja huvittavaa, että juuri suomalaiset ovat todella mieltyneitä koviin graafisiin kuoseihin ja koviin väreihin, kun suomalaiset jos ketkä ovat haaleita oman värimaailmansa puolesta. Sitten värjätään tukka mustaksi, että "sovittaisiin" niihin väreihin. Lopputulos on rankahko.

Vierailija
39/64 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä tullut paljon keskustelua! Kiitos kaikille.

Minun kohdallani ihon väri on niin selkeästi lämmin, ettei erehtymisen varaa ole. Jopa oma mies, joka ei yleensä huomaa mitään tällaisia, on ihmetellyt, että näytätpä huonovointiselta punaisessa. Tosin on mulle joskus joku ihan ammattilainen kosmetiikkamyyjäkin tuputtanut kylmää pinkkiä ym. Oranssi saa mut myös näyttämään tosi pahalta.

Tuo omien värien tuunaaminen dramaattisemmaksi on tosi haastavaa, koska tukka on jo luonnostaan tumma, eikä se mitenkään tee naamastani helpomman väristä. Kovat kylmät meikit eivät sovi mulle yhtään - kaiken pitäisi olla beigeä ja ruskeaa, tai näytän kulahtaneelta itäblokin typyltä.

Toki joka vuodenajalle on joka väristä jokin sopiva sävy, mutta ihan oikeasti dramaattisinta pehmeälle syksylle on petroolinsininen ja tumminta suklaanruskea. No, pukeudun usein kokomustaan ja laitan sen petroolin huivin. Enkä tosiaan kaipaa mitään marimekkotätivärejä, ihan yksikin sopiva punainen (ei persikka/koralli) riittäisi. -Ap.

Vierailija
40/64 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värianalyysi on ihan turhaa kun kaupoissa ei kuitenkaan ole värikkäitä vaatteita. Ei edes huiveja eri sävyissä. 

Monta kertaa olen etsinyt jotakin sopivan väristä huivia, että saisin kasvojen lähelle mulle sopivaa väriä mutta en löydä koska ei vaan ole. Nytkin etsin itselleni vaalean keltaista jakkua kesäksi. Mutta arvatkaa vaan löydänkö! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi