Mieheni haukkuu minua törkeästi aivan jatkuvasti
Jos en vaikka täytä astianpesukonetta juuri silloin, kun hän haluaa, niin olen "saatanan paksuperse" (käytän siis kook 36 tai 38 housuja ja olen hoikka painoni osalta). Kun olin pitkästä aikaa samassa huoneessa istuskelemassa ja lukemassa, niin mies haukkui "kusiaivoksi" ja "lehmäksi, jonka pitäisi painua sinne omaan huoneeseensa". Sitten, kun kysyn, miksi hän haukkuu, niin mies sanoo, että mua saakin haukkua, koska olen "vanha lortto" tai surkea ämmä jne. Yleensä muutenkin miehellä on taipumus maata sängyllään pelaamassa konsolilla aamusta iltaan ja huudella sieltä käskyjä minulle.
Olen siis 38-vuotias, olemme olleet 3,5 vuotta naimisissa ja meillä on kaksi pientä lasta. Mies on minua aivan hieman vanhempi. Mies ei silti ole halukas etsimään toista, mieluisampaa, naistakaan, vaan sanoo hyvänäkin päivänä, että on minun kanssani, koska ei voi parempaakaan saada. Kuulemma hän heti hommaisi viehättävämmän ja ennen kaikkea nuoremman naisen, jos hänellä olisi paljon rahaa. Mieheni tosin on erittäin pihi, joten en usko, että hän hirveästi mitään sille nuorikollekaan tarjoaisi, vaikka hänellä olisi valtavat määrät rahaa. Kamala tilanne - mitä tässä tekisin?
Se haukkuminen nakertaa itsetuntoa pahasti, kun siihen liittää vielä kaiken muunkin lyttääämisen. Mies pitää minua luuserina, kun palkkani ei ole tarpeeksi korkea ja urani tarpeeksi hieno, mutta opiskellakaan ei enää tässä iässä saisi, kun olen kuulemma jo melkein eläkeiässä. Opiskeleminen on siis kielletty myös työn ohella ja jos hakisin opiskelemaan johonkin erittäin työllistävään paikkaan, niin mies sanoo, ettei minusta ole siihenkään. Siis olen oikeasti tosi loppu tähän tilanteeseen - olen ollut jo tovisen.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Arvaapa mistä jäät kiinni, ap? En kerro, mutta käytät mm. yhtä vähän poikkeuksellista sanaa, josta sinut tunnistaa samaksi trollailijaksi. Kirjoitat myös hyvin nopeasti, siitä huomaa, että lähinnä asut netin ääressä rähmälläsi ja elät mielikuvitustarinoissasi Melkein uskot niitä itsekin.
Toinen hoksaaja, palstalla 12 vuotta
Olen kirjoittanut pari muutakin tekstiä ja mulla on varmasti maneerejakin. Ja naputtelen nopeasti. :D En ole silti trolli...härregyyd. Kunpa olisinkin. t. Ap (ero alkaa olla aika hyvin pedattu, mutta mies on kivirekenä, joten tässä pitää vielä kituuttaa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota lapset ja lähde, et menetä mitään.
Tämäkin on moneen kertaan koluttu mahdollisuus. Mies ei suostu antamaan lapsia mukaani ilman virallista päätöstä, joka menisi hänen toiveittensa mukaan (siis viikko ja viikko -systeemi, johon molemmat lapset ovat liian pieniä). Olen varannut lastenvalvojalle ajan sopimista varten (haluaisin erota asap), mutta pahassa lykyssä se voi mennä oikeustaisteluksikin, jos mies ei yhtään myönny järkevämpään ratkaisuun.
Tietääkö kukaan perheen ulkopuolinen miehen harjoittamasta henkisestä väkivallasta?
Olen siloitellusti kertonut äidilleni ja kahdelle kaverilleni. He ovat sitä mieltä, että ero on välttämätöntä tilanteessani.
Ai niin! Miehen vanhemmat tietävät, mutta he eivät välitä, sillä heidän mielestään se (kiusaaminen ja haukkuminen) on normaalia.
Viisi ihmistä siis tietää jossain määrin. Jotenkin tuntuu, että mieheltäni puuttuu omatunto (tai syyllisyydentunne) kokonaan, sillä ainakaan itse en kykenisi niin ilkeään käytökseen ketään kohtaan. Tulisi tosi huono omatunto jo yhdenkin kommentin päätteeksi ja pyytäisin anteeksi. Mies ja hänen vanhempansa ovat aivan toista maata.
Vierailija kirjoitti:
Arvaapa mistä jäät kiinni, ap? En kerro, mutta käytät mm. yhtä vähän poikkeuksellista sanaa, josta sinut tunnistaa samaksi trollailijaksi. Kirjoitat myös hyvin nopeasti, siitä huomaa, että lähinnä asut netin ääressä rähmälläsi ja elät mielikuvitustarinoissasi Melkein uskot niitä itsekin.
Toinen hoksaaja, palstalla 12 vuotta
Siis käyn tällä palstalla pari-kolme kertaa päivässä ja yleensä en edes kirjoita mitään. Suurimman osan päivästä tern ihan muita juttuja (arjen velvollisuuksia lähinnä). Tosin välillä voi mennä viikkokin, etten käy palstalla. Asiat eivät ole aina niin yksioikoisia.
Vierailija kirjoitti:
Mies siis suoltaa noita haukkumasanojaan kuin koulukiusaaja konsanaan. Ja suurin syy siihen on ikäni, joka siis "oikeuttaa" hänet haukkumaan. Lisäksi peppuni on liian iso sitten vissiin, vaikkei se oikeasti kyllä ole. Miehen mielestä pepun pitäisi olla jotenkin aivan huomaamaton, jotta se olisi ok. Mietin tässä, että pitäisikö mun alkaa panostaa raivokkaasti ulkonäkööni ja yrittää tehdä itsestäni nuoremman näköistä sekä vain jääräpäisesti esim. salaa opiskella, jotta saisin sitä kautta uranikin nousuun? On inhottavaa olla jumissa avioliitossa hänen kaltaisensa miehen kanssa. :(
Ei se miehen haukkuminen siitä perseestä ole kiinni. Monella miehellä on tooodella isoperseinen vaimo ja ne miehet tuskin huomauttelee siitä koskaan. Miehessäsi on vain paha asenneongelma ja se ei itsestään siitä parane. Sanot miehelle,että nyt parisuhdeterapiaan/perheneuvolaan tmv tai muuten tulee ero. Jos mies ei lähde, käy laittamassa yksin ero vireille. Miehelle tulee siitä tieto ,että olet hakenut eroa yksin. Jos tämäkään ei avaa miehen silmiä, eikä hän säikähdä ja muuta tapojaan, vie ero loppuun asti. Meillä aikoinaan mies joi, eikä mikään puhe autanut. Viimein päätin,että minun lapset on ansainneet parempaa, eivätkä he koskaan tule kasvamaan alkoholisti perheessä, mikäli se minusta on kiinni. Niinpä menin ja hain eroa. Mies suuttui suunnattomasti kun hän sai postista eropaperit käteen. Aikansa raivottuaan meni AA:han ja raitistui.
No jos tämä ei ole provo suoraan Porvoosta, miehelläsi on erittäin vakavia mielenterveyden ongelmia. Ei sellainen mitään huoltajuuksia ole saamassa. Lopeta, ap, nuo ihme varmistelut ja pohtimiset ja lähde menemään. Jssap.
Onhan tuo provo, kun itseään uppailee ja yrittää lisätä yksityiskohtia, että saisi jonkun vielä uskomaan. Metsään menee.
Mitä tapahtui sille asunnolle joka sulla oli jo hommattuna sulle ja lapsille?
Miehesi on sairas tai todella empatiakyvytön...
Pahasti vinoutunut käytös. Esim. tuollainen toisen kropan haukkuminen. Miehelle tuskin mikään riittää. Aina löytyy sanomista.
Hän tarvitsee terapiaa, hoitoa ja kunnon herätyksen.
Ansaitset mieheltäsi tervettä käytöstä.
Miten, siis miten naiset haksahtaa tällaisiin miehiin? Eikö yhtään hälytyskellot soi tapailuvaiheessa. Tai ne on ammattinäyttelijöitä ja ties mitä. Aitoudesta ei tietoakaan.
Tsemppiä lujasti ja muutoksen tuulia toivon suhteeseenne :)
Siis mieti nyt vähän. Kerrot että mies haukkuu paksuperseeksi ja sä puolustelet että ihan normaali peppu on. Eihän se haukkuminen olis OK vaikka oliskin iso peppu! Viestisi saa sut kuulostamaan siltä että alat itsekin uskoa normaaliksi sitä että aikuiset haukkuu ja kiusaa toisiaan hyvässä parisuhteessa.. Lähde nyt äkkiä ennenkuin jäät oikeesti jumiin kun kadotat kokonaan järkevän ajattelun. :/
Kuinka kieroon ne lapsetkin kasvaa kun kattelee tommosta? Nyt oikeesti valoja päälle ja ukko vaihtoon.
Jaksamatta lukea muita vastauksia:
Lue huolella aloituksesi läpi ja kysy itseltäsi sen jälkeen että MIKSI olet moisen kanssa....
Eipä mulla muuta.
Jaha. Asiat on siis samassa jamassa edelleenkin. Sinä et ole tehnyt mitään.
Sulla on kyllä kamalan ilkeä mies! Sinuna tuossa tilanteessa harkitsisin eroa vakavasti. Tuollainen käytös ei olle sallittavaa kenellekään! Tsemppiä! :)
Vierailija kirjoitti:
Jaksamatta lukea muita vastauksia:
Lue huolella aloituksesi läpi ja kysy itseltäsi sen jälkeen että MIKSI olet moisen kanssa....
Eipä mulla muuta.
Niin, vastaa ainakin itsellesi, jos et meille. Oletko niin epätoivoinen, että et missään tapauksessa halua olla ilman miestä, vaikka äijä olisi millainen lurjus tahansa?
Mitä pelottavaa yksin elämisessä olisi? Silloinhan maailma on avoin uusille seikkailuille, ja on täysi vapaus etsiä parempaa suhdetta.
Tietääkö kukaan perheen ulkopuolinen miehen harjoittamasta henkisestä väkivallasta?