Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni rohkenee myöntää että on kokenut lapsen huostaanoton hyvänä vaihtoehtona?

Vierailija
16.08.2026 |

Arvosteluja en kaipaa. 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai paremminkin hyvänä ratkaisuna. Voisitteko te, jotka näin koette kertoa hieman syistä jne.

Vierailija
2/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokemusta muuten kuin, että ystävältä kun otettiin lapsi huostaan, niin sanoi ”hyvä”.  Oli kuulemma oikea ratkaisu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kokemusta muuten kuin, että ystävältä kun otettiin lapsi huostaan, niin sanoi ”hyvä”.  Oli kuulemma oikea ratkaisu. 

Minkä ikäinen lapsi kyseessä (suunnilleen). Mitkä olivat syitä?

Vierailija
4/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi kyseessä (suunnilleen). Mitkä olivat syitä?

14v. En tarkkoja syitä tiedä, mutta ei ollut hänellä itsellään oikein enää keinoja. Oli siis ongelmia koulussa ja päihteitä ym. 

Vierailija
5/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni ainakin.

Vierailija
6/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni ainakin.

Voitko kertoa asiasta enemmän? Minkä ikäinen jne?

Vierailija
7/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap. sun lapsi otettu huostaan? Mitä sä itse ajattelet asiasta? 

Vierailija
8/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntui silloin hyvältä asialta.

Jälkikäteen en voi enää olla samaa mieltä.

Vierailija
9/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäisenä joutui huostaan? Sattuiko jotain vai miksi jälkikäteen ei ollut hyvä vaihtoehto?

Vierailija
10/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni ainakin.

Voitko kertoa asiasta enemmän? Minkä ikäinen jne?

Aikaa on jo kauan ja lapsi aikuinen. Tytär oli parikymppinen. Tiedosti ettei pysty vanhemmuuteen ja hyvä että itse ymmärsi.

Vierailija
11/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilta otettiin poika huostaan, kun oli koulua aloittamassa ja hyvä niin. Lopulta luopui lapsestaan kokonaan ja antoi kasvattiperheelle adoptoitavaksi. Näin poikaa jokin aika sitten. Tervehti kohteliaasti ja tuumasi sitten ylpeänä, että 'olen eri poika nyt':)

Vierailija
12/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin mielelläni huostaan söpön tytön. 

Vierailija
13/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurilta otettiin poika huostaan, kun oli koulua aloittamassa ja hyvä niin. Lopulta luopui lapsestaan kokonaan ja antoi kasvattiperheelle adoptoitavaksi. Näin poikaa jokin aika sitten. Tervehti kohteliaasti ja tuumasi sitten ylpeänä, että 'olen eri poika nyt':)

Minkähän ikäinen lapsi toteaa noin ja kenen lauseita hän toistelee.

Vierailija
14/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäisenä joutui huostaan? Sattuiko jotain vai miksi jälkikäteen ei ollut hyvä vaihtoehto?

14 vuotiaana, koulukiusattu. Ei suostunut enää käymään koulua. Laitokseen lopulta joutui.

Oppi nuori siellä sitten käyttäytymään huonosti, hatkailuja, päihteitä... Mt-ongrlmiin ei mitään apuja oikeasti. 

Vierailija
15/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt sinänsä huostaanotettu, mutta sijoituksessa oli muutaman kuukauden perhekodissa kahdeksannen luokan aikana, kun oli itsetuhoinen ja kaikki meni koulusta lähtien päin prinkkalaa. Oli hyvä herätys tytölle kyllä, kun näki minkälaista oli kun toiset nuoret tuli todella huonoista oloista. 

Olin silloin toisaalta helpottunut, koska itsellä oli valtavat paineet tytön hyvinvoinnista huolehtimisen takia, koska tein pitkiä työpäiviä ja ajattelin että ainakin siellä perhekodissa se on turvassa ja valvovien silmien alla. Toisaalta pettynyt, koska se romahdutti silloin uskoni omaan vanhemmuuteen ja siihen, että olin luullut kaiken olevan ainakin suhteellisen ok ja tehneeni meidän perheen elämästä ihan hyvän.

Vierailija
16/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai paremminkin hyvänä ratkaisuna. Voisitteko te, jotka näin koette kertoa hieman syistä jne.

Sinulle utelias paska en kerro mitään. Keksi taas itse vastauksia ja kysymyksiä itsellesi.  💩💩💩💩💩💩

Vierailija
17/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14 vuotiaana, koulukiusattu. Ei suostunut enää käymään koulua. Laitokseen lopulta joutui.

Oppi nuori siellä sitten käyttäytymään huonosti, hatkailuja, päihteitä... Mt-ongrlmiin ei mitään apuja oikeasti. 

Kysyit ja Vastasit itsellesi.....jatka samaan mallin höperö nainen.

Vierailija
18/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle utelias paska en kerro mitään. Keksi taas itse vastauksia ja kysymyksiä itsellesi.  💩💩💩💩💩💩

Syö pääs pas*akasa. 

Vierailija
19/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap. sun lapsi otettu huostaan? Mitä sä itse ajattelet asiasta? 

Ryyppäsi koko Jarin lapsuuden ja nuoruuden ajan mt hulluksi. 

Vierailija
20/30 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyit ja Vastasit itsellesi.....jatka samaan mallin höperö nainen.

Harhoja useinkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi