Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilkeät hr-"ammattilaiset"

Vierailija
15.05.2016 |

Tässä on tullut viime aikoina ravattua työhaastatteluissa ja täytyy sanoa että jos esimiehen kanssa se jutustelu olisi sellaista leppoisaa keskustelua työn sisällöstä ( niinkuin mielestäni haastattelun tarkoitus on) niin lähes poikkeuksetta mukana olevat henkilöstötyypit ( naisia, lähes aina ) ovat veemäisiä, piikikkäitä ja ilkeitä. Miksi?! Yksikin Hr rupesi kettuilemaan minulle että piilottelenko ikääni kun en ollut ansioluettelooni ensimmäisiä, pakan kannalta täysin irrelevantteja työpaikkoja. Vastasin aika tylysti että siellähän se syntymäaikani on cv:n yläkulmassa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai olisiko täällä jotain hr -ihmistä kertomassa että miksi haastatteluissa pitää olla ilkeä ja nälvivä?! Jos lähiesimiehen kanssa jutellaan mukavasti työn sisällöstä niin mitä lisäarvoa tuo nälvivä hr?! sitä paineensietokykyä voi kyllä testata sitten soveltuvuusarviossakin...

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas siinä kauhean ärsyttävä kysymys.. not. Jos tuollaisesta jo hermostuu niin ei sinulla ap ole yhtään stressinsietokykyä.

Totta. Toinen on luultavasti tarkoituksella hieman piikikäs ja lyö painetta haastateltavalle ja toinen esittää kaveria. Näin testataan työntekijän toimimista paineen ja stressin alla. Jos alkaa heti vittuilemaan takaisin ja piilovittuilemaan, niin tuskin osaa toimia paineen alla.

Itse asiassa pysyin hyvinkin rauhallisena sinä vaiheessa kun kehonkieltäni pidettiin torjuvana, ikäkohdassa kuulostin aidosti hämmästyneeltä ja varmasti hieman närkästyneeltä koska en tosiaankaan piilotellut ikääni + että HR itsekin hieman hämmentyi kun vastasin. Siis hän ei ollut edes lukenut papereitani selvästikään. Okei, joka paikkaan kymmeniä ( vähintään) hakijoita mutta jotenkin sitä olettaisi että myös rekrytoijat pitäisivät meitä hakijoita ihmisinä, vaikka työnantajan markkinat nyt ovatkin. Kohtele muita niinkuin itseäsi haluaisit kohdeltavan.. T. Ap

Haluaisitko sinä, että sinun ammattitaitoasi ja persoonaasi nälvittäisiin keskustelupalstalla? Vai eikö tuo ohjeistuksesi koske sinua?

Vierailija
42/43 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas siinä kauhean ärsyttävä kysymys.. not. Jos tuollaisesta jo hermostuu niin ei sinulla ap ole yhtään stressinsietokykyä.

Totta. Toinen on luultavasti tarkoituksella hieman piikikäs ja lyö painetta haastateltavalle ja toinen esittää kaveria. Näin testataan työntekijän toimimista paineen ja stressin alla. Jos alkaa heti vittuilemaan takaisin ja piilovittuilemaan, niin tuskin osaa toimia paineen alla.

Itse asiassa pysyin hyvinkin rauhallisena sinä vaiheessa kun kehonkieltäni pidettiin torjuvana, ikäkohdassa kuulostin aidosti hämmästyneeltä ja varmasti hieman närkästyneeltä koska en tosiaankaan piilotellut ikääni + että HR itsekin hieman hämmentyi kun vastasin. Siis hän ei ollut edes lukenut papereitani selvästikään. Okei, joka paikkaan kymmeniä ( vähintään) hakijoita mutta jotenkin sitä olettaisi että myös rekrytoijat pitäisivät meitä hakijoita ihmisinä, vaikka työnantajan markkinat nyt ovatkin. Kohtele muita niinkuin itseäsi haluaisit kohdeltavan.. T. Ap

Haluaisitko sinä, että sinun ammattitaitoasi ja persoonaasi nälvittäisiin keskustelupalstalla? Vai eikö tuo ohjeistuksesi koske sinua?

Onko tuo kehonkieleen puuttuminen ja cv:n lukemattomuus ammattitaitoista HR-toimintaa ? Mielestäni ei. Jos persoona on veemäinen niin harvinaisen paljon tuntuu noita veemäisiä HR-ammattilaisia olevan... Oletko kenties alalla? T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt nyt keväällä kolmessa haastattelussa ja kaikissa niissä esimiehet ovat olleet rentoja ja asiallisia, HR:n tyyli nälvivä. Sokerina pohjalla oli tuo iän piilottelu -kysymys. Olen käyttäytynyt asiallisesti haastatteluissa ja mennyt kaikkiin avoimin mielin. En väitä olevani täydellinen ihminen ja kaikilla meillä on huonoja päiviä. Tässä nyt vaan tullut kolme melko ristiriitaista kokemusta haastatteluissa. Ensin esimies jutustelee mukavasti ja sitten HR piikittelee... Tämä ikään tarttuva mm. vinoili kehonkielestäni ja laittoi kädet puuskaan ja sanoi että vaikutan torjuvalta.. Istuin siis tuolilla kädet edessäni pöydällä edessäni, en todellakaan kädet puuskassa. Ja kyllä, samansuuntaista kokemusta olen kuullut muiltakin kavereilta jotka ovat olleet haastatteluissa että HR:n asenne on vähintäänkin mielenkiintoinen. Juu, kemiat eivät toimineet puolin eikä toisin joten ei harmita etten paikkaa saanut mutta aidosti ihmettelen tätä haastattelukulttuuria johon olen nyt törmännyt. T.ap

Kuulostaa kyllä oudolta - olisi mielenkiintoista tietää, millaisiin firmoihin olet hakenut.

Vai mahdoitko saada jossain haastattelussa vähän liian kohdalleen osuvan kommentin ja mollaat nyt siitä hyvästä kaikkia? Joskus oma ennakkoasenne saa tulkitsemaan toisen käytöstä vähän värittyneesti. Esimerkkejähän et nyt kertonut kuin yhden henkilön toiminnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme