EUROVIISUT 2016
Joko on skumpat kylmässä odottamassa? Katsotko yksin vai onko kunnon kisakatsomo? Minkälaiset tarjoilut? Virittäydytään oikein kunnolla tunnelmaan.
Mitkä ovat suosikkejasi? Entä Inhokkejasi?
Tänne nyt kaikki muutkin viisuhullut!
Kommentit (372)
Ukrainan laulussa ihanan intensiivinen tunnelma. Menee kylmätväreet kun ajattelenkin sitä. Aluksi inhosin laulua, mutta jotenkin rakastuin siihen.
Varsinkin se we are not guilty ja don't take our souls kohta. Ja ihan alku.
Mutta turha väittää että ei ole poliittinen laulu... Ihan selkeä piikki venäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukraina oli aidosti mun suosikki. Laulaja oli todella lahjakas vs. monen muun maan ralliselostajiin ja hänen esityksensä kosketti. Olin pari viikkoa aiemmin käynyt museossa ja näyttelyissä, joissa kerrottiin Jugoslavian sodasta, Sebrenican kansanmurhasta ja selviytyneiden kokemuksista ja tuon pohjalta samaistuin valtavasti tataarien tarinaan. Voitto meni oikeaan osoitteeseen!
Millä tarinalla ensi vuonna voitetaan.
Ehkä Venäjä kertoo niistä kauhuista kun Saksa ja Suomi piirittivät Leningradia ja miljoonia ihmisiä kuoli nälkään, kylmään ja tauteihin historian tuhoisimmassa piirityksessä. Mutta silti kaupunki ei ikinä antautunut.
Tai sitten moista kappaletta ei sallita Venäjältä...
Vierailija kirjoitti:
Suomen esitys semissä oli amatöörimäisen näköistä haahuilua rumissa vaatteissa. Olisi sopinut koulun juhlaan tms. Mutta ei tuon tason estradille. Suomi häpäistiin taas. Piisin valinta oli osittain suomalaisten itsensä vika, en katsonut UMK:ta lainkaan, millä äänillä tuo tuli valituksi. Mutta sen jälkeinen tuotantotiimi ansaitsee kyllä potkun persuuksille ja ikuisen häpeän.
Raatien äänillä sandhja sai voiton. En vieläkään käsitä miten ne raadit valittiin. Sateenkaari ihmiset, vloggaajat, lapset, sulmenruotsalaiset ymym.
UMK pitäisi uudistaa tai poistaa kokonaan. Muilla mailla on ammattimaisia esiintyjiä ja suomi vie semmoisen yritelmän lavalle. Sairaanhoitaja joka laulaa. Kun venäjällä on tyyliin näyttelijä laulaja juontaja .. Mitä vielä. Pitäisi ottaa ammattimaisia laulajia ja tehdä kunnon lauluja. Ei mitään amatöörejen omia sävelmiä. Mielummin vaikka tilata jostain muualta laulu kuin viedä noita kyhäelmiä isoille lavoille.
Olen ihan alusta alkaen inhonnut koko umk juttua. Ja tuntuu että suomalaiset ei osaa valita kunnon edustajaa. Nytkin monet olisi halunneet sen jonkun samppanjataivas laulun sinne... Pää-äijät(?)
Kansa olis valinnu toisin mutta ne helvetin raadit jotkut vloggaajat(??????!!!!) ja vastaavat äänesti sitte Sandhjan voittoon.
Mikä siin on ettei Suomesta lähetä tonne tosissaan. En hauku Suomea, meillä olis todellaki tsäänssejä mutku ei hemmetti edes yritetä. Parempi ois olla kokonaan osallistumatta ku mennä vitsillä sinne joka vuosi..
Ruotsi on mahtava euroviisumaa, nytkin 5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppukilpailussa me vanhukset huomasimme, että Georgian laulu oli kuin pieni psykedeelinen trippi. Hieno persoonallinen lisäys viisitarjontaan.
Mun oli pakko sulkea silmät Georgian kohdalla, teki niin pahaa. Melkein oksetti. Eikä mulla edes ole migreeniä tai epilepsiaa.
Minä pistin ohjelman menemään boksiin ja aloin katsoa lähetystä vasta lähempänä puoli kahtatoista. Sai kelattua yli tyhjänpäiväiset (mm. Venäjä, Liettua, Armenia) ja nämä silmiin sattuu -tapaukset, kuten Georgia. Itse tykkäsin Kroatiasta, Itävallasta, Israelista, Bulgariasta ja Ukrainasta. Jos voitto olisi annettu parhaalle laulajalle ja laululle, se olisi mennyt ehdottomasti Australialle. Silä naisella on todellakin ääntä ja kurkkua!
Vierailija kirjoitti:
Kansa olis valinnu toisin mutta ne helvetin raadit jotkut vloggaajat(??????!!!!) ja vastaavat äänesti sitte Sandhjan voittoon.
No joo, ärsyttää kyllä kun itse olisin edes sen Saara Aallon halunnut mieluummin kuin Sandhjan, mutta tuomariston takia näin ei käynyt.
Ja ihan sama juttu oli eilen, olisin halunnut Venäjän voittavan (kappale olisi paljon paremmin sopinut euroviisu-voittajaksi plus tykkäsin siitä itsekin enemmän, Ukrainan kappaleen säveltä en enää edes muista), mutta tuomaristo päätti toisin.
Mikä virka äänestyksellä enää on?! Yleisö olisi äänestänyt Saara Aallon Euroviisuihin, ei päässyt. Nyt se olisi äänestänyt Venäjän voittoon, ei tapahtunut. En itse enää edes aio äänestää jatkossa. Jotkut muutamasta ihmisestä koostuvat raadit saavat päättää voittajat, ei reilua! Tuleekohan systeemi aina jatkossa olemaan tällainen?
Ruotsi on samassa asemassa kuin Venäjä: oli kappale mikä tahansa, niin top-5:ssä ovat. Frans oli heikoin Itävallan ohella. Ja pärjäsivät ihan hyvin????
Suomi voisi kokeilla UMK:n yhteydessä uutta äänestystapaa ja tarjota sitä sitten myös viisuihin. Äänestäjien pitäisi rekisteröityä ja kussakin maassa äänestää voisivat vain kyseisen maan kansalaiset. Nythän esim. Venäjä lähettää ulkomailla asuville kansalaisilleen kehoituksen äänestää viisuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, ärsyttää kyllä kun itse olisin edes sen Saara Aallon halunnut mieluummin kuin Sandhjan, mutta tuomariston takia näin ei käynyt.
Ja ihan sama juttu oli eilen, olisin halunnut Venäjän voittavan (kappale olisi paljon paremmin sopinut euroviisu-voittajaksi plus tykkäsin siitä itsekin enemmän, Ukrainan kappaleen säveltä en enää edes muista), mutta tuomaristo päätti toisin.
Mikä virka äänestyksellä enää on?! Yleisö olisi äänestänyt Saara Aallon Euroviisuihin, ei päässyt. Nyt se olisi äänestänyt Venäjän voittoon, ei tapahtunut. En itse enää edes aio äänestää jatkossa. Jotkut muutamasta ihmisestä koostuvat raadit saavat päättää voittajat, ei reilua! Tuleekohan systeemi aina jatkossa olemaan tällainen?
Miten nuori sitä pitää ihmisen olla, jos ei muista, että vuosikymmenien ajan euroviisuvoittajan äänestivät nimenomaan eri maiden raadit? Eikä muista sitä, miksi pelkkien puhelinäänten perusteella saavutetuista voitoista mentiin takaisin siihen, että raadit otettiin jälleen käyttöön? No, sehän oli se parku, että vanhan itäblokin maat äänestivät aina toisiaan ja kärkiviisikko, joskus jopa kärkikymmenikkö oli Serbia, Kroatia, Montenegro. Bosnia-Herzegovina lisättynä Venäjällä ja Azerbaizanilla, ja vain joku Ruotsi ja Malta joskus aina välillä mahtui siihen pieneen piiriin mukaan. Suomi sentään kerran sinne osasi eksyä, mutta se olikin silloin todellinen erikoistapaus...
Menevä biisi sopii mielestäni parhaiten viisuihin, sellanen joka heti alkaa menevästi ja jatkuu bileillä loppuun saakka. Sellasta jaksaa kuunnella ja katsoa, tulee myös hyvälle mielelle itsekin :)
äänestys uusiksi kirjoitti:
Suomi voisi kokeilla UMK:n yhteydessä uutta äänestystapaa ja tarjota sitä sitten myös viisuihin. Äänestäjien pitäisi rekisteröityä ja kussakin maassa äänestää voisivat vain kyseisen maan kansalaiset. Nythän esim. Venäjä lähettää ulkomailla asuville kansalaisilleen kehoituksen äänestää viisuissa.
Ja onnistuivatkin hyvin. Kyproksen tuomariraati antoi Venäjälle 12 pistettä (kun Kreikkaa eivät päässeet äänestämään) juurikin siksi, koska valtavat määrät Venäjän raharikkaita asuu Kyproksella. Painostus Venäjältä oli varmaan huipussaan.
Tämän vuoden parhaimmat biisit mielestäni:
1. Venäjä (EN kuitenkaan halunnut Venäjälle maana voittoa, Sergei sen olisi kyllä ansainnut)
2. Australia ja Bulgaria jakaa 2 sijan, en osaa valita kumpi parempi.
Raatien valta äänestyksessä pitäisi laskea. Pieni raati on paljon voimakkaampi kuin miljoonat äänestäjät.
Pitäisi olla jotenkin 95% ja 5%. Tai 90-10.
Ruotsi järjesti älyttömän hyvät euroviisut, superit juontajat (etenkin se koomikkonainen!!) ja kaikki väliesitykset oli todella upeita ja ennenkaikkea mielenkiintoisia, yleensä alkaa haukotuttamaan viisujen väliesitysten aikana mutta nyt ei! Lisäksi ihanaa huumoria mukana kokoajan ja muutenkin kaikki tosi onnistunutta. En oo yhtään mikään "ruotsi-fani" mutta nyt täytyy sanoa: hyvä ruotsi! :)
Suomen laulajan ääni petti totaalisesti. Ei se lavashow tai puku olleet edes niin pahoja. Ja ehkä hänen ulkonäkönsä ei myöskään riittänyt. Koska, let's face it, kyllä se ulkonäkökin merkkaa paljon näissä kisoissa. Täytyy olla joko tosi upea naama tai ääni, mieluiten molemmat.
Toivottavasti saatais hyvä ehdokas ensivuonna..:/
Suomi vois lähettää ens vuonna jonkun vinkumaan talvisodasta ja väittää, ettei meidän kappale ole yhtään poliittinen! Oltais varmasti kolmen kärjessä tai jopa voitettaisiin.
Mutta hei Suomi paransi viime vuodesta. Viime vuonna seminsä vipa 3 pistettä, tänä vuonna neljänneksi viimeinen 15 pistettä. Eli suunta ylöspäin :D josko ens vuonna sais kunnon lavashown...