EUROVIISUT 2016
Joko on skumpat kylmässä odottamassa? Katsotko yksin vai onko kunnon kisakatsomo? Minkälaiset tarjoilut? Virittäydytään oikein kunnolla tunnelmaan.
Mitkä ovat suosikkejasi? Entä Inhokkejasi?
Tänne nyt kaikki muutkin viisuhullut!
Kommentit (372)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti oikeasti tutkitaan tarkkaan, mistä tuossa Puolan jutussa oli kyse. Eikö muista ole aivan uskomatonta, että jokin maa on tuomariäänissä sijalla 25/26 ja yleisöäänissä sijalla 3/26? Ja Puola saa siis enemmän yleisöääniä kuin Australia?
Mää oon tästä jo useammassa keskustelussa kirjottanu, että tuomareilla on liikaa valtaa, mutta yleensä saan vaan alapeukkuja. Tää tapaus nyt kuitenki todistaa, kuinka tää pieni tuomarijoukko voi sabotoida jonku kisan täysin.
Näinpä. 5 henkeä, joista oikeasti ammattilaisia ja kykeneväisiä objektiiviseen arvosteluun... Kuinkas moni heistä?
- Yksi tuottaja (Jurek Reunamäki)
- Yksi muusikko (Jannika B)
- Yksi radiojuontaja (Hanna Kinnunen)
- Yksi sanoittaja (Heimo Hatakka)
- Yksi säveltäjä (Jori Sjöroos)
Joo tosi monipuolinen raati meillä joo. On se silti varmaan kaikilla mailla samanlainen ongelma, 5 henkilöä on tosi vähän päättämään 50% äänistä. Toivottavasti seuraavina vuosina äänestää 5 ihmistä puhelimitse koko maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi vois lähettää ens vuonna jonkun vinkumaan talvisodasta ja väittää, ettei meidän kappale ole yhtään poliittinen! Oltais varmasti kolmen kärjessä tai jopa voitettaisiin.
Mikä agenda sulla on laulaa talvisodasta? Ei se ole mitenkään ajankohtaista Suomen ja Venäjän välisiin suhteisiin? Ukrainalla oli syy ja hemmetin hyvä syy olikin. En tykkää normaalisti politiikasta viisuissa, mutta tämän kohdalla tein pokkeuksen ja hurrasin lujaa. Venäjä voitaisiin diskata koko kilpailusta: miten maa, joka ei suostu näyttämään voittolaulua (Itävallan Conchita Wurst) voi ylipäätään osallistua euroviisuihin????? Järkyttävää paskaa ja propagandaa. Mieluummin olen Ukrainan puolella tässä asiassa. Onko täällä oikeasti näin moni ihminen, joka kannattaa sitä että Venäjä, homovastainen valtio järjestää euroviisut??? Homomyönteisempää tapahtumaa saa hakea. Ja kun euroviisut on myös rauhan asialla, niin mitenkähän Venäjä ajatteli olevansa hyvä esimerkki tässä asiassa?
ÖÖÖh, ajattelet sitten että muslimivaltio Ukraina kannattaa homoutta? Jokaisen ensi vuonna Ukrainaan viisuilemaan lähtevän kannattaa muistaa, että homous on Ukrainassa rikos ja siitä epäillyt pidätetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan muu tykännyt Latvian biisistä? Ihan tuli suru, kuinka huonosti sijoittui. On mielestäni paras viisuissa ollut biisi ikinä!
Siis se parrakas ja venytetty versio Isac Elliotista? Aika perus humppa, jossain klubilla saattaisi mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Ihanan karismaattinen poika, jolla haastattelujen perusteella tuntuu olevan järki päässä ja sydän täynnä kultaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi vois lähettää ens vuonna jonkun vinkumaan talvisodasta ja väittää, ettei meidän kappale ole yhtään poliittinen! Oltais varmasti kolmen kärjessä tai jopa voitettaisiin.
Mikä agenda sulla on laulaa talvisodasta? Ei se ole mitenkään ajankohtaista Suomen ja Venäjän välisiin suhteisiin? Ukrainalla oli syy ja hemmetin hyvä syy olikin. En tykkää normaalisti politiikasta viisuissa, mutta tämän kohdalla tein pokkeuksen ja hurrasin lujaa. Venäjä voitaisiin diskata koko kilpailusta: miten maa, joka ei suostu näyttämään voittolaulua (Itävallan Conchita Wurst) voi ylipäätään osallistua euroviisuihin????? Järkyttävää paskaa ja propagandaa. Mieluummin olen Ukrainan puolella tässä asiassa. Onko täällä oikeasti näin moni ihminen, joka kannattaa sitä että Venäjä, homovastainen valtio järjestää euroviisut??? Homomyönteisempää tapahtumaa saa hakea. Ja kun euroviisut on myös rauhan asialla, niin mitenkähän Venäjä ajatteli olevansa hyvä esimerkki tässä asiassa?
ÖÖÖh, ajattelet sitten että muslimivaltio Ukraina kannattaa homoutta? Jokaisen ensi vuonna Ukrainaan viisuilemaan lähtevän kannattaa muistaa, että homous on Ukrainassa rikos ja siitä epäillyt pidätetään.
Ukrainassa homoseksuaalisuus ei ole rikos. Siellä ei vain saa mennä naimisiin. Vielä.
Mutta missä oli Conhcita Wurst, sentään jonkinlainen viisuikoni eikä taidettu edes nimeltä mainita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua tuota Lordin dissaamista: "Lordi häpäisee Suomen" itkettiin IS:n suosituimmassa kommentissa. Ei ihme jos huippuartistit eivät enää uskalla lähteä viisuihin, kun oma kansa vihaa. Alussa voittaja saa kansan hurmokseen ja viikon päästä jätetään unholaan. Itse en voi kun ihailla Lordin omistautumista uralle en. Aivan hirveän kova työ on suunnitella, totetuttaa ja kantaa noita asuja.
On tämä outo maa, hävettää olla suomalainen.
Eihän Lordi nyt mitään häpäise. Onhan Lordista oltava ylpeä, kun suomalaisille sen ainokaisen euroviisuvoiton toi!
Sitä ihmettelen, että onko Lordilla ollut uraa Euroviisu voiton jälkeen? Nykyään esiintyy Euroviisuissa vuodesta toiseen komediahahmona?
Suurena Lordi-fanina ottaa oikein sydämestä tuollainen kysymys, usko pois, heillä todella on kysyntää ulkomailla, konsertit ovat loppuunmyytyjä ja keikkalista on pitkä. Suomessa eivät enää juuri esiinny, ikävä kyllä, sillä jostain syystä juuri suomalaiset eivät arvosta tätä oikeasti todella lahjakasta bändiä, jonka facebooksivuillakin on lähes puoli miljoonaa tykkääjää https://m.facebook.com/#!/LordiOfficial/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti oikeasti tutkitaan tarkkaan, mistä tuossa Puolan jutussa oli kyse. Eikö muista ole aivan uskomatonta, että jokin maa on tuomariäänissä sijalla 25/26 ja yleisöäänissä sijalla 3/26? Ja Puola saa siis enemmän yleisöääniä kuin Australia?
Ei ole uskomatonta. Lähinnä käsittämätöntä, että naapurimaat äänestävät niinkin paskaa biisiä. Olihan poika söpö ja tukka upea. Biisistä ei mihinkään.
Naapurimaat? Asun pohjolan perukoilla sijaitsevassa Suomi-nimisessä valtiossa, ja minä sekä kaverimme äänestimme kaikki Puolan kappaletta. Poika oli kauhea, mutta viisusopivan näköinen, ja biisi meistä tosi hyvä. Etköhän nyt vähän yliarvioi omaa musiikkimakuasi, jos luulet että kaikki ovat kanssasi samaa mieltä ja saavutetut pisteet vain naapurimaiden säälipisteitä? ;)
Syy, miksi Puola sijoittui tuomareiden kesken niin huonosti, oli poliittinen. Puolalla on ongelmia EU:n kanssa, koska uuden hallituksen toimet ja demokratiavaje, eikä näillä eväin lähdetä voittamaan Eurovisionia, vaikka biisi oli kuinka paras. Sehän on mahdotonta Venäjällekin, jonka biisi oli tänä vuonna yleisön suosikki.
Minusta tuossa pisteidenantojärjestelmässä on vähän huonoa se, ettei niistä yleisöpisteistä tiedä mitkä maat niitä ovat antaneet, paitsi jälkikäteen. Se juhlallinen osuus, jossa soitetaan maiden pääkaupungeista ja julistetaan pisteet, käsittää siis vain viiden raatilaisen musiikkimaun. Aika hölmöä, ei se kerro mitään siitä mitä kyseinen maa on mieltä.
Viisulähetyksessä ärsytti hieman se Silvennoisen selostus ja avoin homous jota se toi jatkuvasti esille. "Olin ton söpön viisuedustajamiehen kanssa eilen samaan aikaan hississä, se tuoksu tosi hyvälle." Tai jos Månsilla oli paita pois, niin: "Huh, huh, mun on nyt vaikee keskittyä.". Joo Mikko, me kaikki tiedetään että sä oot homo.
Ruotsille pitää kyllä antaa tunnustusta hienosti järjestetyistä viisuista.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuossa pisteidenantojärjestelmässä on vähän huonoa se, ettei niistä yleisöpisteistä tiedä mitkä maat niitä ovat antaneet, paitsi jälkikäteen. Se juhlallinen osuus, jossa soitetaan maiden pääkaupungeista ja julistetaan pisteet, käsittää siis vain viiden raatilaisen musiikkimaun. Aika hölmöä, ei se kerro mitään siitä mitä kyseinen maa on mieltä.
Viisulähetyksessä ärsytti hieman se Silvennoisen selostus ja avoin homous jota se toi jatkuvasti esille. "Olin ton söpön viisuedustajamiehen kanssa eilen samaan aikaan hississä, se tuoksu tosi hyvälle." Tai jos Månsilla oli paita pois, niin: "Huh, huh, mun on nyt vaikee keskittyä.". Joo Mikko, me kaikki tiedetään että sä oot homo.
Ruotsille pitää kyllä antaa tunnustusta hienosti järjestetyistä viisuista.
Olisiko se ärsyttänyt, jos kyseessä olisi ollut heteronainen?
Ihana asu Saksan esiintyjillä :)
Omasta mielestäni Puola oli yksi illan huonoimmista. En voi käsittää, että he saivat kolmanneksi eniten yleisöääniä. Mielestäni tämä uusi pisteidenlaskusysteemi todistaa sen, että yleisön maku ei aina ole kovin harjaantunut. Tuomarijoukko voi tosiaan pilata jonkun mahdollisuudet, mutta niin voi yleisökin (esim. Australia). Huomautan myös, että eri maiden tuomaristot ovat toisistaan riippumatomia, joten mistään systemaattisesta sabotaasista ei ole kyse. Olin itse asiassa yllättynyt siitä, miten paljon tuomariäänet hajautuivat.
Hyvät ja tasaiset viisut tänä vuonna, Ruotsilta loistavat järjestelyt (ja Justin <3) ja superjännittävä pisteidenlasku. Mä olen tyytyväinen, vaikka omalla listalla Ukraina ei ykkösenä ollutkaan. Tuomariäänet kuuluvat Euroviisuihin, jos minulta kysytään. En halua kaikkea valtaa yleisölle.