Mies ei tullut kotiin yöksi
Heippa! Mielipiteitä tiedustelen.
Mies lähti eilen viettämään iltaa kaverinsa kanssa ja hänen piti tulla kotiin yöksi. Kahden aikaa yöllä koitin soittaa hänelle, mutta koska hän ei vastannut puhelimeen, soitin kiukkuisena hänen kaverinsa puhelimeen ja tavoitin hänet siitä. Hän siis itse vastasi. En jutellut hänen kaverinsa kanssa, jonka tunnen kyllä hyvin. Mies ilmoitti juovansa vielä muutaman ja tulevansa kotiin.
Puolitoista tuntia myöhemmin koitin soittaa hänelle uudelleen monta kertaa, eikä hän vastannut. Nyt aamulla heräsin eikä hän ollut kotona. Soitin tietenkin jälleen hänelle, eikä hän taaskaan vastannut. Tovin kuluttua hän soitti takaisin. Kutsui minua riivaajaksi, koska olin koittanut soittaa yön aikana monta kertaa ja oli mulle vihainen..
Olemme seurustelleet viisi vuotta ja tämä ei ole eka kerta, kun hän tekee näin. Aina on luvannu, että ei tapahdu uudelleen. Ja näinä muina kertoina en ole edes välttämättä soittanut mitään kiukkupuheluita keskellä yötä, eli ei jätä sen takia tulematta.
Olenko minä tässä kamala "riivaaja"? Ja tässä on koko tarina mitään poisjättämättä.
Ps. Kyse ei taida myöskään olla siitä, että olisi miettinyt eroa pidemmän aikaa. Mies kosi n. viikko sitten.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin sanoisin tuon tempun jälkeen, että tunkee kosinnat perseeseensä ja kosii uudestaan vasta, jos/kun on tajunnut mitä parisuhteessa eletään. En kyllä edes jäisi odottelemaan. On fine jäädä kaverille yöksi, kun ilmoittaa asiasta, siinä nyt ei ole mitään väärää. Mutta mies, joka on pettänyt ennenkin ja jää yöksi ilmoittamatta (ei vastaa edes puheluihin) on kaikkea muuta, kuin fine. En katselisi. Pommittaminen ja riivaaminen on myös paha juttu, ikinä ei saisi sortua siihen, se on epätoivoista ja ärsyttävää. Joko äijä tuli kotiin??
Ei ole tullut. Koitin kerran soittaa, mutta ei vastannut puhelimeen.
-AP
Ei varmaan ole sattumaa, että kosiminen ja tämä uusi mahdollinen pettäminen ja tuo halveksuva ja törkeä suhtautuminen sinuun tapahtuivat suunnilleen samaan aikaan. Mies arvelee sitouttaneensa sinua kosinnalla niin, että voi alkaa toimia törkeämmin ilman, että eroat. Tuollainen pahenee, jos menette naimisiin tai saatte lapsen tai ostatte yhteisen asumnon jne.
Vierailija kirjoitti:
no en kyl vastaisi myöntävästi tuollaisen tyypin kosintaan. Kohta olet maha paksuna tai parkuvan vauvan kanssa soittamassa noita samoja yöpuheluita itku kurkussa ja mietit miksi sun elämä on tällaista p*****. Sen ei tarvitse olla, kunhan keräät itsekunnioituksesi, eroat tai vaadit normaalia kohtelua tuolta nykyiseltä (mutta vaikuttaa siltä, että hänen kanssa normaali suhde tuskin onnistuu). Elämä ja rakkaus ei helpotu papin aamenen myötä, päinvastoin yleensä, elämässä alkaa väistämättä tulla eteen aikuisten vaikeuksia, ja millaisen puolison kanssa haluat ne kohdata????
Millainen ihminen käyttää tällaista kieltä? Nuori? Kouluttamaton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin sanoisin tuon tempun jälkeen, että tunkee kosinnat perseeseensä ja kosii uudestaan vasta, jos/kun on tajunnut mitä parisuhteessa eletään. En kyllä edes jäisi odottelemaan. On fine jäädä kaverille yöksi, kun ilmoittaa asiasta, siinä nyt ei ole mitään väärää. Mutta mies, joka on pettänyt ennenkin ja jää yöksi ilmoittamatta (ei vastaa edes puheluihin) on kaikkea muuta, kuin fine. En katselisi. Pommittaminen ja riivaaminen on myös paha juttu, ikinä ei saisi sortua siihen, se on epätoivoista ja ärsyttävää. Joko äijä tuli kotiin??
-AP
Niin nukkuu krapulaansa. Onko ollut esim. WhatsAppissa? Sinuna lähtisin jollekin omalle reissulle kavereiden kanssa juuri nyt etkä ilmoita miehelle mitään! Saa miettiä, jos/kun raahautuu kotiin missä sinä olet ja miksi et vastaa.
Miehelläsi on seksisuhde kaverinsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi on seksisuhde kaverinsa kanssa.
Haluaa kuiitenkin kulissiliiton naisen kanssa, koska ei ole valmis tulemaan kaapista. Oletan, että miehen kaveri on mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Älä ole kotona ja ole pois seuraava yö. Tule sitten sunnuntaina katsomaan, onko mies kotona ja valmis keskustelemaan vai onko vaan hyödyntänyt poissaolosi rellestämiseen. Noihin tyyppeihin ei tehoa kuin niiden oma lääke.
Lähde tapaamaan kavereitasi, älä ilmoita miehelle mitään, älä vastaa soittoyrityksiin. Näin mä tekisin! Turhaan soittelet perään ja roikut ja vaikutat epätoivoiselta. Kova kovaa vastaan! Ehkä myös opit ettet tee tuollaisella äijällä mitään:)
Onneksi nuo ajat on ohi.
Ei se ole aina pettämistä jos jää kavereiden kanssa jatkamaan iltaa ja hups! yhtäkkiä on aamu. Jos on mukavat kaverit ympärillä ja drinkkiä riittää, ajantaju häviää ja koko ajan kiva ja hyvä mieli jne. Jokainen varmasti tietää tämän (paitsi absolutistit).
Jos soittelet koko yön, se on riivaamista. Anna toisen elää ja elä itsekin. Joskus vielä kaipaat niitä aikoja kun mies kävi edes joskus jossain ja vietät iltaa yksin omassa rauhassa.
Tunnistin itseni tuosta 25v takaa:), kokemusta on. Jätä nuo pettämispuheet omaan arvoonsa. Luota mieheesi, anna mennä ja olla. Mies tajuaa alkaa arvostamaan sitä. Jos mies pettää, saat sen selville kuitenkin, älä etukäteen, ilman faktaa riivaa itseäsi tai miestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nuo ajat on ohi.
Ei se ole aina pettämistä jos jää kavereiden kanssa jatkamaan iltaa ja hups! yhtäkkiä on aamu. Jos on mukavat kaverit ympärillä ja drinkkiä riittää, ajantaju häviää ja koko ajan kiva ja hyvä mieli jne. Jokainen varmasti tietää tämän (paitsi absolutistit).
Jos soittelet koko yön, se on riivaamista. Anna toisen elää ja elä itsekin. Joskus vielä kaipaat niitä aikoja kun mies kävi edes joskus jossain ja vietät iltaa yksin omassa rauhassa.
Tunnistin itseni tuosta 25v takaa:), kokemusta on. Jätä nuo pettämispuheet omaan arvoonsa. Luota mieheesi, anna mennä ja olla. Mies tajuaa alkaa arvostamaan sitä. Jos mies pettää, saat sen selville kuitenkin, älä etukäteen, ilman faktaa riivaa itseäsi tai miestäsi.
Kyse oli ilmeisesti siitä, että ei ilmoita itsestään. On tehnyt näin ennenkin, on pettänyt jne. On täysin normaalia juhlia kavereiden kanssa, on normaalia, että joskus voi mennä pitkäksi, mutta on myös normaalia, että ilmoittaa asuinkumppanilleen, jos ei tule yöksi kotiin. Joo, joskus voi olla niin huonossa kuosissa, ettei tajua ilmoittaa, mutta jos tätä tapahtuu toistamiseen, suuttuu, kun soitellaan perään, niin en luottaisi. Itse olisin hyvin pahoillani ja häpeissäni, jos olen ollut niin jurrissa, etten ole rakkaalleni pystynyt ilmoittamaan.
Ystäväni ex-mies petti paljon ystävääni. Kertoi ensimmäisen pettämisen ja sen jälkeen vetosi siihen, että "kyllähän mä kertoisin,jos tekisin jotain tyhmää". Eipä kertonut vaan teki just paljon poikien baarireissuja,kun ystäväni hoiti kotona heidän yhteistä lasta. Samanlaisia katoamistemppuja harrasti tämä herra EX.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni ex-mies petti paljon ystävääni. Kertoi ensimmäisen pettämisen ja sen jälkeen vetosi siihen, että "kyllähän mä kertoisin,jos tekisin jotain tyhmää". Eipä kertonut vaan teki just paljon poikien baarireissuja,kun ystäväni hoiti kotona heidän yhteistä lasta. Samanlaisia katoamistemppuja harrasti tämä herra EX.
Jotkut ehkä pettääkin tällaisissa tapauksissa, mutta miehenä sanon, että mun kaveripiirissä ei yksikään mies ole pettänyt naisiaan, jos eivät ole menneet kotiin yöksi. Mä asun sopivasti yhden kuppilan vieressä, jossa käydään usein. Moni kaveri tulee luokseni yöksi, kun on niin lyhyt matka eikä viitsi maksaa taksia. Yleensä kaikki aina ilmoittaa kumppanille, jos ei tule yöksi, mutta joskus on ollut tapauksia, että on ollut niin jurrissa, ettei ole kyennyt ilmoittamaan tai on ollut naisen kanssa jotain riitaa. Tuollaisille jatkuvasti perään soitteleville ja roikkuville muijille harvoin ilmoitellaan mitään.
Mä koen ton ilmottamisen ihan itsestään selvänä asiana...
Meillä mies saa olla menoissaan ihan rauhassa ja jos menee pitkään ni mikäs siinä, hyvä vaan jos on ollu hauskaa. Sama juttu toimii toisinpäin.
Ainoo asia mistä ollaan yksimielisii on, että se yks pieni tekstari laitetaan menemään silloin ku ei tullakkaan kotiin.
Jos aamulla sit herää yksin, ni on se must helpottavaa lukee sillon puhelimest, et mies on laittanu yöllä viestii jäävänsä frendille yöks.
Sitpähän tietää, et toisella on varmasti kaikki hyvin.
Mies ei ainakaan pitänyt lupaustaan.
Puhukaa, puhukaa...keskenänne tämä asia auki. Hermoilu ei auta, vaikka käämit joskus palaakin.
Sinä et luota mieheen ja haluat kontrolloida häntä. Mies taas ei kestä kontrollointia ja alkaa käyttäytyä idioottimaisesti. Ei kuulosta hyvältä. Älkää ainakaan naimisiin menkö, ennen kuin saatte puhuttua asiasta rehellisesti ja rakentavasti. Suhde ei tule onnistumaan, jos molemmat eivät ole valmiita katsomaan peiliin ja halukkaita muuttamaan käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ainakaan pitänyt lupaustaan.
Puhukaa, puhukaa...keskenänne tämä asia auki. Hermoilu ei auta, vaikka käämit joskus palaakin.
Kiitos. Näin teimme. Mies toi kotiin tullessaan ruokaa ja pyysi anteeksi. Minä en jatkossa soittele samalla tavalla perään, niin kuin en yleensäkään tee ja mies ilmottaa tuleeko kotiin kaveriltaan.
Toivottavasti tämä oli mun ensimmäinen ja viimeinen keskustelun aloitus täällä. Hyvää jatkoa kaikille! :)
-AP
Tee samoin. Kerran kuukaudessa. Tai sitten totu ajatukseen, että hän tekee aina näin. Oletko valmis tähän, kun sinulla on 2 lasta ja valvot öitä? Minä elin tuota 15 vuotta, enkä todellakaan suosittele. Eroa heti.
ps. varaa aika myös terapiaan ja käsittele lapsuuttasi. Sieltä löytyy ehkä selitys sille, miksi olet tuollaisen miehen kanssa
Sen olen tässä vuosikymmenten saatossa oppinut, että elämä on tasapainoisinta joko yksin tai sellaisen kumpppanin kanssa, jolla on samanlaiset odotukset elämältä, ajanviettotavat ja arvot, pahinta on olla sellaisen henkilön kanssa, missä yhdessäolo on hankausta ja jatkuvaa nielemistä tai periksiantamista tai toisen polkemista.