Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei tullut kotiin yöksi

"riivaaja"
14.05.2016 |

Heippa! Mielipiteitä tiedustelen.

Mies lähti eilen viettämään iltaa kaverinsa kanssa ja hänen piti tulla kotiin yöksi. Kahden aikaa yöllä koitin soittaa hänelle, mutta koska hän ei vastannut puhelimeen, soitin kiukkuisena hänen kaverinsa puhelimeen ja tavoitin hänet siitä. Hän siis itse vastasi. En jutellut hänen kaverinsa kanssa, jonka tunnen kyllä hyvin. Mies ilmoitti juovansa vielä muutaman ja tulevansa kotiin.

Puolitoista tuntia myöhemmin koitin soittaa hänelle uudelleen monta kertaa, eikä hän vastannut. Nyt aamulla heräsin eikä hän ollut kotona. Soitin tietenkin jälleen hänelle, eikä hän taaskaan vastannut. Tovin kuluttua hän soitti takaisin. Kutsui minua riivaajaksi, koska olin koittanut soittaa yön aikana monta kertaa ja oli mulle vihainen..

Olemme seurustelleet viisi vuotta ja tämä ei ole eka kerta, kun hän tekee näin. Aina on luvannu, että ei tapahdu uudelleen. Ja näinä muina kertoina en ole edes välttämättä soittanut mitään kiukkupuheluita keskellä yötä, eli ei jätä sen takia tulematta.

Olenko minä tässä kamala "riivaaja"? Ja tässä on koko tarina mitään poisjättämättä.

Ps. Kyse ei taida myöskään olla siitä, että olisi miettinyt eroa pidemmän aikaa. Mies kosi n. viikko sitten.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis itse epäile pettämistä, enkä ole täällä mitenkään raivon vallassa tms. :D Haluan vain mielipiteitä siihen, että onko ok jättää tulematta kotiin ilman ilmoitusta?

-AP

Vierailija
22/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok jäädä muualle yöksi ilman ilmoitusta. Ei todellakaan.

Tässä nyt vain on lieventävänä asianhaarana tuo sun viestittely ja soittelu. Mä olen 40 v. ja seurustellut koko aikuisikäni eikä mulla ole ikinä ollut niin kovaa tarvetta saada miestä yöllä tiettyyn aikaan kotiin hänen ollessa bilettämässä, että olisin soittanut kaverin puhelimeen. Ei ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis itse epäile pettämistä, enkä ole täällä mitenkään raivon vallassa tms. :D Haluan vain mielipiteitä siihen, että onko ok jättää tulematta kotiin ilman ilmoitusta?

-AP

No, varmasti tiedät itsekin, että ei ole ok. Joko miehelläsi on palanut käämi jatkuvaan soitteluusi, on ollut niin huonossa kunnossa, että ei ole kyennyt ilmoittamaan (sammunut?) TAI on ollut tekemässä jotain mitä ei halua sinun saavan tietää. Vaihtoehtoja on monia. Myönnän, että olen itse joskus ollut niin huonossa kunnossa, että on talutettu kaverin sohvalle nukkumaan enkä ole tajunnut ilmoittaa itsestäni. Kuitenkin heti herätessä otin yhteyttä, hävetti ja pyysin anteeksi.

Vierailija
24/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sun ei pidä alkaa soitella miehen perään jos hän on kerta viettämässä iltaa kaverinsa kanssa. Anna olla rauhassa.. Ymmärrän miestä. En itekkää olis tullu kotiin.

Vierailija
25/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on luvannut soittaa ja ilmoittaa ettei kotiin tulekaan, niin kyllä silloin täytyy soittaa.

Vierailija
26/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne. Arvostan, että olette jaksaneet lukea aloitukseni ja kertoa mielipiteenne. :)

Soitteluni näköjään ei ole hyvä juttu. Elikkä kaipaisin vielä lisää sen pohdintaa. :D Eli vaikka näin on käynyt monta kertaa, miehelle ei saa soittaa selvittääkseen onko tulossa kotiin ja mahdollisesti monelta?

-AP

Vierailija
27/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-AP

Ehdottomasti ilmoitus.Eihän koskaan voi tietää,mitä toiselle on sattunut.Kyllä aikuisen ihmisen täytyy tuo tietää,että huolissaan ollaan kotona ,mikäli minkäälaista ilmoitusta ole tullut..

Vierailija
28/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksistanne. Arvostan, että olette jaksaneet lukea aloitukseni ja kertoa mielipiteenne. :)

Soitteluni näköjään ei ole hyvä juttu. Elikkä kaipaisin vielä lisää sen pohdintaa. :D Eli vaikka näin on käynyt monta kertaa, miehelle ei saa soittaa selvittääkseen onko tulossa kotiin ja mahdollisesti monelta?

-AP

Sun pitää itse miettiä omat reunaehtosi ja esittää miehelle, voisiko hän tulla niihin asti vastaan, mitkä sitten ikinä ovatkaan. Ja jos ette löydä molemmille sopivaa kompromissia, miettikää miksi. Miksi ei haluta löytää yhteistä säveltä. Tässä tapauksessa miehesi pitäisi joustaa enemmän, koska hänelle ei ole mikään vaiva ilmoittaa itsestään vaan se on ihan asiallista. Sinua ei pitäisi pakottaa kestämään töykeää käytöstä, jos itse koet sen niin. Sitten tosiaan pitää miettiä, voiko viilettäjä olla henkilön kanssa, joka kaipaa turvaa ja käytöstapoja. 

Vierailija
29/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko kyllä että hänellä olisi toinen nainen. Olen itsekin ollut lukuisia kertoja kaverin/ kavereiden luona yötä kun ollaan päätetty lähteä baarin jälkeen porukalla vielä jatkoille. Meillä on tosin niin, että ilmoitetaan aina kuitenkin viestillä jos ei tulla kotiin yöksi, ettei toisen tarvitse olla huolissaan. Eli mielestäni yöpyminen muualla ok mutta asiasta pitäisi ilmoittaa.

Vierailija
30/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveessä suhteessa sinun ei tarvitsisi kysellä täällä palstalla pettääkö miehesi tai miksei hän tullut kotiin. Se kun sanoit että soittelit hänelle kysyäksesi kotiintuloaikoja, koska hän on hairahtanut ennenkin, ei kuulosta hyvältä. Ymmärrän miksi soitat, mutta teillä on suurempia ongelmia kuin tuo ilta jos et luota häneen (ymmärrettävistä syistä). 

Älä soittele baari-illan aikana, toivota hänelle lähtiessä hauskaa iltaa ja anna hänen viettää omaa aikaa. Oma kihlattuni tekee niin joka kerta ja aina haluan hänen viereensä tulla nukkumaan. Se ettei ilmoita tuleeko kotiin yöksi vai ei, ei ole KOSKAAN ok. Siinä voi todella toinen huolestua. Tee se selväksi tuota kautta. Halusit tietää että hän on kunnossa. Kyse on keskinäisestä kunnioituksesta. Hänen pitäisi kunnioittaa sinua sen verran ettei petä tai hölmöile tuolla tavalla. Älkää tällä pohjalla ainakaan naimisiin menkö hyvät ihmiset. Tää homma pitää olla selvä ennen kun rupeatte vihkimishommiin. 

Vierailija
31/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juhlitaan samassa kaupungissa missä asutaan niin ei ole mitään syytä jäädä makoilemaan kaverin soffalle vaan luulisi että pääsee kotiin asti nukkumaan.

Jos on parisuhteessa eikä tule yöksi kotiin syytä tai toisesta niin voisi edes viestin laittaa ettei toisen tarvitse murehtia.

Meillä sovitaan jo etukäteen jos toinen ei tule yöksi kotiin niin ei tarvitse soitella ja ihmetellä.

Vierailija
32/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olen jotenkin vanha sielu, kun mulle oli jo yhteenmuutettaessa 25-vuotiaana selvää, että en halua viettää sellaista teiniopiskelijaelämää, että viikonloppuisin rällätään ja juopotellaan ja yövytään missä milloinkin. Mun mielestä ihan sellainen tylsä vastuullisen aikuisen elämä oli ihan ok. Jos ap on samanlainen, olisi ihan hyvä että olisi samanhenkinen mies. Kyllä niitäkin on. MIstä sen tietää, jatkaako mies tuota läpi elämänsä ja jos se menojalka haluaa mennä kuukausittain tai jopa lähes viikottain. 

Vierailija
33/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-AP

No on hyvä ilmoittaa toiselle ettei ole tulossa. Oma vaimoni vaan aina ilmoitteli siinä kahden-kolmen aikaan yöllä ja lopulta ei enää ilmoitellut silloinkaan vaan toi seuraavaksi avioeropaperin kouraan.

Vierailija
34/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää edelleen. En ikinä seurustelisi ihmisen kanssa, joka ei vastaa minulle puhelimeen tai ei halua tulla yöksi kotiin. En myöskään itse koskaan jäisi ilmoittamatta mihinkään muualle yöksi, koska en halua aiheuttaa pahaa mieltä. Eikö tuo kerro jo jotain suhteesta jos haluaa herätä muualta kuin omasta sängystä ja suuttuu jos kumppani soittaa kahdeksan tunnin jälkeen ja kysyy missä on menossa?

Vierailija
35/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok jäädä muualle yöksi ilman ilmoitusta. Ei todellakaan.

Tässä nyt vain on lieventävänä asianhaarana tuo sun viestittely ja soittelu. Mä olen 40 v. ja seurustellut koko aikuisikäni eikä mulla ole ikinä ollut niin kovaa tarvetta saada miestä yöllä tiettyyn aikaan kotiin hänen ollessa bilettämässä, että olisin soittanut kaverin puhelimeen. Ei ikinä.

Ei ole lieventävä asianhaara. Ei yhtä töplinkiä kumota toisella, nämä ovat 2 eri asiaa.

En minäkään olisi soitellut perään enkä ole soitellut itse.

Mutta pidän itsestään selvänä että ilmoitetaan jos jäädään sovitusta poiketen yöksi.

Se ei ole pirttihirmuilua eikä kyykytystä , mutta se on että ei ilmoita vaikka tekstiviestillä jäävänsä yöksi varsinkin kun on tuollainen pettäminen meneneisyydessä.

Ja ihan keskenkasvuista on " kostaa" soittelu aplle jos yöksi jäänti johtui siitä.

Asiasta pitää puhua kummankin, miltä tuntuu tuollainen käytös puolin ja toisin.

Vierailija
36/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tehty aina niin, että toivotetaan toiselle kivat illat eikä soitella perään.

Sitten jos se joka on viihteellä lähettelee viestejä tai soittelee, on ihan kiva ellei itse ole jo nukkumassa, mutta ei meillä ole koskaan ollut kotiintuloaikoja ja hyvin on toiminut.

Mä nukun kahdelta yöllä, en odota miestäni kotiin. Tulee silloin kun tulee ellei ole sovittu, että mä haen hänet jostain.

Itse tiedän, että joskus kavereiden kanssa vain on niin hauskaa, että ollaan ravintolassa pilkkuun saakka ja sen jälkeen voidaan lähteä vielä jatkoille tai vähintään mennään jonottamaan jonnekin snägärille ja usein se kotiin meneminen venyy.

Olis kamalaa, jos mies lähettäisi kiukkuisia viestejä ja soittelisi ja käskisi kotiin.

Vierailija
37/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettää edelleen. En ikinä seurustelisi ihmisen kanssa, joka ei vastaa minulle puhelimeen tai ei halua tulla yöksi kotiin. En myöskään itse koskaan jäisi ilmoittamatta mihinkään muualle yöksi, koska en halua aiheuttaa pahaa mieltä. Eikö tuo kerro jo jotain suhteesta jos haluaa herätä muualta kuin omasta sängystä ja suuttuu jos kumppani soittaa kahdeksan tunnin jälkeen ja kysyy missä on menossa?

Ilmoittamatta jättäminen on nimenomaa se ongelma eikä se, ettei tule kotiin yöksi. On täysin ok jäädä kaverille yöksi, kunhan ilmoittaa! Ap:n äijässä on joku muukin ongelma, kun suututaan, on pettänyt ennen ja näitä ilmoittamatta yöksi jäämisiä on käynyt ennenkin? Eikö mies siis koe tehneensä mitään väärää? Olisiko hänelle ok, että jättäisit ilmoittamatta ettet tule kotiin yöksi?

Vierailija
38/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huoh, aika vässykkä olet, jos miehesi on jo kerran pettänyt ja silti käyttäytyy tosi epäluottamusta herättävästi :D ihmettelen kaltaisiasi sinisilmäisiä tohvelieläimiä. Ihan sama vaikka miehesi ei olisi pettänyt viimeyönä. Tuo on silti outoa käytöstä, kun on jo aiemmin pettänyt ettekä ole sopineet mitään sääntöjä tällaisia tilanteita varten (esim. Toinen vastaa puh/ilmoittaa missä menee, jotta luottamus säilyy). En ymmärrä tällaisia liittoja sitten alkuunkaan. Maailmassa on miljoonia miehiä, mutta valitsit sitten petturin. Ei tuohon voi muuta sanoa kuin että itsehän valintasi teit ja olisi pitänyt tietää, mitä on luvassa. Kasvata itsellesi itsetunto, ota ero ja anna aikaa uuden, paremman miehen löytymiseen. Nauti yksinolosta ja vapaudesta. Ei kukaan voi olla noin läheisriippuvainen, että jää tuollaiseen paskasuhteeseen.

Vierailija
39/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en kyl vastaisi myöntävästi tuollaisen tyypin kosintaan. Kohta olet maha paksuna tai parkuvan vauvan kanssa soittamassa noita samoja yöpuheluita itku kurkussa ja mietit miksi sun elämä on tällaista p*****.  Sen ei tarvitse olla, kunhan keräät itsekunnioituksesi, eroat tai vaadit normaalia kohtelua tuolta nykyiseltä (mutta vaikuttaa siltä, että hänen kanssa normaali suhde tuskin onnistuu). Elämä ja rakkaus ei helpotu papin aamenen myötä, päinvastoin yleensä, elämässä alkaa väistämättä tulla eteen aikuisten vaikeuksia, ja millaisen puolison kanssa haluat ne kohdata????

Vierailija
40/63 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin sanoisin tuon tempun jälkeen, että tunkee kosinnat perseeseensä ja kosii uudestaan vasta, jos/kun on tajunnut mitä parisuhteessa eletään. En kyllä edes jäisi odottelemaan. On fine jäädä kaverille yöksi, kun ilmoittaa asiasta, siinä nyt ei ole mitään väärää. Mutta mies, joka on pettänyt ennenkin ja jää yöksi ilmoittamatta (ei vastaa edes puheluihin) on kaikkea muuta, kuin fine. En katselisi. Pommittaminen ja riivaaminen on myös paha juttu, ikinä ei saisi sortua siihen, se on epätoivoista ja ärsyttävää. Joko äijä tuli kotiin??