Lyhyet naiset, oletteko sinut pituutenne kanssa?
Kommentit (56)
157cm enkä voisi tyytyväisempi olla :)
155. Jalat yltää maahan, joten siihen olen tyytyväinen. Mutta en kasvanut edes äitini 159 sentin mittaan. Olisin mielelläni ollut 160 tai yli. Vaatteiden ostossa ja kun pitää yltää johonkin, tulee vaikeuksia. Mutta onhan noita pienempiäkin kuin minä.
155 ja täysin sinut, ikääkin jo 45 v.
Ainoa mikä ärsyttää on se, että pitäisi pysytellä älyttömän pienessä painossa näyttääkseen hoikalle.
157 cm minäkin. Oon ihan tyytyväinen tällasena tappina :)
Täälläkin 157 cm, tykkään pituudestani tosi paljon. :)
152 cm. Käytännön ongelmia on, esim. ei-säädettävillä tuoleilla istuessa jalat eivät yletä maahan kokonaan, joten en ikinä istu ergonomisessa asennossa. Vaatteiden ja kenkien löytäminen vaatekaupoista on hankalaa, enkä voi esim. tehdä vaatehankintoja eettiseltä pohjalta, koska käytännössä ainoat edes jotenkin aikuisten vaatteiden näköiset koon 32 vaatteet löytyvät Suomessa H&M:ltä.
Myös tosi monet ihmiset suhtautuvat kuin lapseen tai nuoreen tai muuten aivokapasiteetiltaan vajaaseen henkilöön, vaikka olen töissä asiantuntija-asemassa. Myös monet saattavat aloittaa jutustelun kertomalla, että voi kun sua tekisi mieli taputtaa päähän. Tätä pidän erinomaisena ääliötutkana.
Muuten ei ole elämässä ollut mitään ongelmia pituuden takia ja itsetuntokin on ihan hyvä.
157 cm on selkeästi todella hyvä pituus, sillä minäkin olen sen pituinen ja tyytyväinen itseeni. En ole ikinä ymmärtänyt pituuden ihannointia, vaan minusta kaikenpituiset ovat kauniita.
Mikä lasketaan lyhyeksi suomalaisilla naisilla? Alle 162cm?
Vähän vaikea joskus uskoa noita mitattuja keskipituuksia kun tunnen huomattavasti enemmän lyhyitä naisia kuin pitkiä.
Oon 149 cm pitkä. Varmaan ihmiset ajattelee että oon viel ala-asteel mut ei kiinnosta:D Oon sinut pituuteni kans:)
Ongelmia tuottaa esim. Ikkunoiden peseminen :DD
T. 20v nainen
En ole. Olen 155 cm, ja oikeasti 154, mutta jostain syystä valehtelen siihen aina tuon sentin lisää:D Ihmiset pitävät minua rumana, kaupasta ei saa ostettua oikean pituisia housuja (paitsi nykyään Marks&Spenceriltä saa short-pituutta Suomestakin!) ja ärsyttävästi vielä minulla on pitkä selkä ja lyhyet jalat, eli huonot ominaisuudet vain korostuvat. Ja sekin on ärsyttävää, että lyhyyden takia en saa syödä niin paljon kuin haluaisin tai lihon. Joku 200:kin ylimääräistä päiväkaloria auttaisi jo tosi paljon.
Se hyvä puoli on, että menen selvästi itseäni nuoremmasta pituuden takia. Sitä on vanhentuessaan alkanut jopa arvostaa. Ja julkisissa liikennevälineissä jalkatila ei koskaan ole ongelma, paitsi etten pysty istumaan bussin takapenkillä, koska jalat eivät yllä sieltä lattiaan.
En tajua noita "en saa syödä"- juttuja. Ihan samalla tavalla pitkätkään eivät saa syödä liikaa vaikka napa vetäis, ettei liho.
Oon 158, liikun paljon ja syön hyvin. Olen tyytyväinen pituuteeni.
Lähinnä vain joskus kaupassa vituttaa, kun ei ole koroketta lähistöllä ja ylähyllylle pitäisi päästä. Housujen lahkeet 32" joten sekään ei ole ongelma, tuota kokoa on aina. Olen 156 cm.
Oon 158cm ja ikää 28v. Olen aina ollut tyytyväinen ja syödäkin voin miten haluan, ainoastaan raskauksien aikana on paino mennyt yli 50 kilon.
Te hoikat / normaalipainoiset, voisitteko kertoa vähän päivän syömisistänne? Kuinka vähän syötte, että runko pysyy kunnossa.
Mietin että kehtaankohan vastata tähän kun olen niinkin pitkä kuin 161 cm ja muut on olleet alle 160... Mutta ei, en ole sinut pituuteni kanssa. Minulla on siitä ihan kauhea kompleksi, joka panee jopa koiran ulkoiluttamaan 7 cm kiilakorollisissa lenkkareissa. Ei vaan pokka riitä esiintyä ihmisten ilmoilla ilman reiluja korkoja.
Tiedän, etten edes ole huomiotaherättävän lyhyt, mutta jotenkin luonteeltani olen sellainen, että koen että mun kuuluisi olla iso, roteva ja ronski, ehkä vähän miesmäinenkin. Ja sitten olenkin pikkuruinen kurvikas "taskuvenus". Se ahdistaa, etten näytä yhtään siltä mikä koen olevani.
Eikö teistä muista lyhyistä tunnu koskaan että olette hoikkinakin "tankkeja", vai oletteko kaikki tosi siroja? Itselläni se ongelma, että mulla on esim. tissien ja lantion ympärykset samaa luokkaa kuin misseillä ja malleilla, mutta kun ne on 20 cm lyhyemmässä varressa, niin näytänkin vain leveältä. Ja painan vain 48 kg joten läskistä ei ole kyse vaan siitä että ihan luut on isot. Eikä kai se lantio naisella ihan kauhean pieni voi ollakaan kun se on niin "suunniteltu" että lapsen pitäisi pystyä siitä ulos tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mietin että kehtaankohan vastata tähän kun olen niinkin pitkä kuin 161 cm ja muut on olleet alle 160... Mutta ei, en ole sinut pituuteni kanssa. Minulla on siitä ihan kauhea kompleksi, joka panee jopa koiran ulkoiluttamaan 7 cm kiilakorollisissa lenkkareissa. Ei vaan pokka riitä esiintyä ihmisten ilmoilla ilman reiluja korkoja.
Tiedän, etten edes ole huomiotaherättävän lyhyt, mutta jotenkin luonteeltani olen sellainen, että koen että mun kuuluisi olla iso, roteva ja ronski, ehkä vähän miesmäinenkin. Ja sitten olenkin pikkuruinen kurvikas "taskuvenus". Se ahdistaa, etten näytä yhtään siltä mikä koen olevani.
Mitkä mittasi ovat? Itse olen lyhyt ja kurvikas myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä mittasi ovat? Itse olen lyhyt ja kurvikas myös.
Painan 51 kg ja strategiset mitat 90-67-93. Tiedän että moni olisi mielellään tällainen tiimalasin mallinen taskuvenus, mutta minua se ahdistaa, kun en ole sisäisesti yhtään naisellinen. Joskus olen miettinyt että jos olisin pidempi, voisin jopa haluta vaihtaa sukupuolta mieheksi, mutta tämän kokoisena olisin lähinnä koominen mies.
Teininä en ollut, mutta nykyään (23v.) olen hyvinkin tyytyväinen itseeni :) Olen 157cm.