Sikiön liikkeet ei tunnu vieläkään rv 23
Hei!
Onko muita, joilla sikiön liikkeet eivät ole tuntuneet vielä lainkaan rv 23? Istukka on edessä ja ultrassa vauva liikkui. Silti mietityttää. Neuvolassa sanottiin kaksi viikkoa sitten että voi hyvillä mielin vielä odotella pari viikkoa.
Kuinka myöhään teillä on liikkeet alkaneet tuntua? Oliko vauvalla kaikki hyvin?
Ap ja esikoinen
Kommentit (25)
Esikoisen liikkeitä ei tunne/tunnista niin helposti kuin seuraavien. Näin sanotaan, mutta itse en tiedä kun mulla on vain yksi lapsi. En muista enää milloin tunsin liikkeet, siitä on niin kauan. Sanoisin, että älä stressaa, mutta käy tutkimuksissa säännöllisesti.
Onko sinulla ollut säännölliset kuukautiset? Kyse voi olla myös siitä, että raskausviikot on laskettu väärin, ts. raskauden alkuhan lasketaan viimeisistä kuukautisista, mutta todellinen hedelmöittyminen on voinut tapahtua useita viikkoja myöhemmin. Minullakin laskettu aika heitti melkein kolme viikkoa juuri tuosta syystä, tosin ultran perusteella sitä sitten saatiin korjattua lähemmäs todellista.
Minulla ihan sama tilanne kuin aloittajalla ja täällä pähkäilen.
Oliko aloittajalla kaikki hyvin kuitenkin ? :)
Muistelen että jostain viikolta 16 aloin tuntemaan pieniä pulputuksia vatsassa. 19 viikolla oli jo hyvin selkeitä liikkeitä ja viikosta 22 myös mies tunsi liikkeet. Jos ultrissa kaikki ollut ok ja istukka edessä niin en huolestuisi.
Ekalla tais olla 14+ jotain, istukka takaseinässä. Toisella istukka edessä, liikkeitä aloin tuntemaan 16+ jotain. Kolmannella istukka ylhäällä, liikkeet alkoi myös 14+ jotain.