Emme pidä lapsista, eivätkä ystäviemme lapset ole meidän ystäviäni. Siksi häämme olivat lapsettomat. Kysyttävää?
Tuntuu, että nyt tämä jokakeväinen valitus lapsettomista häistä alkaa. Jos jollakulla on jotakin epäselvyyksiä asiaan liittyen, minulta voi kysyä.
Kommentit (78)
Eipä oikeastaan kysyttävää. Jokainen pitää juuri sellaiset häät kun haluaa. Toihan on ihan yleistäkin nykypäivänä.
Omasta mielestäni lapset kuuluvat häävieraiden joukkoon siinä missä vanhuksetkin, mutta hääpari saa päättää keitä häihinsä kutsuu.
Ei muuta kun oikein ihania häitä teille!
Vaivaako asia sinua vai oletko sinut päätöksenne kanssa?
Vierailija kirjoitti:
No yks kysymys. Miks tuut VAUVA palstalle tällasia kyselemään?
Tämä ei ole vauvapalsta vaan Aihe vapaa. Vauvapalsta on tuolla foorumilstauksessa alempana. Oletko jotenkin kehitysvammainen, vai miksi kysyt noin tyhmiä? -ap
Me pidämme lapsista, ja meillä on itselläkin lapsia. Olen myös raskaana. Pidämme kesällä pienet häät, omat ja sisarustemme lapset ovat tervetulleita, mutta eivät muutaman kutsutun ystävän lapset. Ihan siksi, koska ei tilaan ei mahdu, ja haluamme pitää kaiken oikeasti pienenä.
Eikä ole tarkoitus lotrata viinalla (enhän minä voi ottaa mitään).
Vähän ohi, mutta miksi niin monilla on käsitys, että heidän häihinsä pääsy on kutsun saajalle valtava onni? Yleensä ne on tylsät bileet, jonne mennään velvollisuudesta. Kun ei kehtaa olla menemättä.
Jäikö jotenkin paha olla kun pitää tänne tulla ventovieraille omia häitään selittelemään?
Aivan mahtavan foorumin valitsitte kyllä. Ilm lapsenvihaajilla on joku kiero perversio kuitenkin hakeutua lapsellisiin ympäristöihin.
Onnea teille tulevista häistä!
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan.
Haluaa provosoida riidan aikaiseksi. 70% aloituksista on täällä tehty siitä syystä
En kyllä ymmärrä mksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole vauvapalsta vaan Aihe vapaa. Vauvapalsta on tuolla foorumilstauksessa alempana. Oletko jotenkin kehitysvammainen, vai miksi kysyt noin tyhmiä? -ap
Ai sä siis haluat päättää kuitenkin kysymykset mitä sulta kysytään, oisit sanonu! My bad!
Ymmärrän kyllä lapsettomat häät kun olet noin agressiivinen. Hyvä että et päästä viattomia lapsia lähellesi.
Vierailija kirjoitti:
Oliko kivat häät?
Oli tosi kivat häät, juuri sellaiset kuin toivoimmekin. Kivasti valoilla koristeltu omakotitalon puutarha elokuisena iltana, kaverit oli värvätty soittamaan bassoa ja levyjä, ruokaa ja boolia. Saimme todella paljon kiitoksia mukavasta tlaisuudesta, eikä ollut kallista järjestää. -ap
Miten lapsivihaajana näet ja koet avioliiton, jos ette edes aio koksaan perustaa perhettä? Talolainan vuoksi? Jokin muu juridinen tärkeä aspekti? Sinun ikiomat rinsessajuhlat? Romanttinen ele?
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä paljonkin ystäviä...?
On meillä aika paljon. -ap
Musta asia on ihan ok. Tämähän on ihan yleistä nykyään eikä sitä tietääkseni yleisesti paheksuta.
Meilläkin on häät tulossa ja en haluaisi sinne lapsia, koska häissämme on alkoholia tarjolla ja suoraan sanoen en mitenkään innosta puhku kitisevien ja riehuvien lasten keskellä (niitä löytyy lähipiiristä). Anteeksi nyt sitten vain, mutta en usko, että kukaan erityisesti nauttii siitä. Mielestäni ei ole mukavaa jos lapset näkevät humalaisia aikuisia, nämä juhlat ovat enemmänkin aikuisten juhlat (niin, en siis itse aio kännätä, mutta jos ja kun vieraille skumppa maistuu, niin minua ei se haittaa). Lapsia ei silti aio kieltää, koska sisaruksillanikin on pieniä lapsia ja olisi epäkohteliasta jos niin tekisin. Minun puolestani ihmiset sitten itse harkitsevat ottavatko lapsensa mukaan vai laittavatko hoitoon.
Mitään spessua ohjelmaa ei lapsukaisille tulla järjestämään eli perheet voivat itse ottaa leluja yms. mukaan. Itsellä kun ei lapsia ole, niin ei nämä leikkijutut ole niin selviä enkä usko osaavani suunnitella sellaista ohjelmaa lapsille, joka kiinnostaisi.
Minä kolmen lapsen äiti en kyllä tästä provosoide, koska mielestäni jokaisella on oikeus järjestää juuri haluamansalaiset häät ja jokaisella kutsutulla on oikeus vastata kutsuun myöntävästi tai kieltäytyä.
Itse nautin häistä suunnattomasti ja ystäviemme häissä olemmekin aina poikkeuksetta mieheni kanssa kahdestaan, vaikka lapsetkin olisi kutsuttu. Sukulaisten häissä on sitten lapsetkin ollut mukana, ettei kenenkään nyt tarvitse siitä pillastua ettei lapsia ole ikinä häihin päästetty.
Vanhimmat kaksi ovat nyt jo tosin sen ikäisiä etteivät enää lähtisikään, vaikka pyydettäisiin ja jos lähiaikoina joku lähisukulainen menee naimisiin, niin sinne joudutaan "pakottamaan" tulemaan edes vähäksi aikaa. Mutta taapero on siinä iässä että tasan varmasti hommaan hänelle hoitopaikan yön yli, jos nyt kutsu häihin kävisi. Häitä on ihana juhlia aikuisten kesken, joten ymmärrän erittäin hyvin sellaisiakin, jotka lapsettomia häitä järjestää.
Mutta niinkuin sanoin, jokainen järjestää omannäköisensä ja omanlaisensa häät, eikä siihen ole kellään kutsutulla varaa sanoa yhtään mitään.
Jokainen saa pitää ihan sellaiset häät kuin haluaa. Vaatimuksena voi olla, että jokainen vieras pukeutuu vaaleanpunaiseen tai vihkiminen ja hääjuhla on tunturin laella, jonne pitää kiivetä jalkaisin.
Siinä menee metsään, jos hääpari kiukuttelee, kun osalla häävieraista oli jotain muuta väriä päällä tai huonojalkainen mummo sanoo, että ei kykene osallistumaan häihin. Samalla tavalla lapsiperheet voivat ilmoittaa, että lastenhoitopulmista johtuen eivät pääse häihin.
Nyt en siis tarkoita, että teillä olisi ollut näin, mutta kyllä tuollaistakin olen tältä palstalta lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sä siis haluat päättää kuitenkin kysymykset mitä sulta kysytään, oisit sanonu! My bad!
Ymmärrän kyllä lapsettomat häät kun olet noin agressiivinen. Hyvä että et päästä viattomia lapsia lähellesi.
Kyllä kysyä saa, mutta jos esittää noinkin tyhmiä ja tuhanteen kertaan palstalla toistettuja kysymyksiä, voi tietenkin odottaa siitä tulevan kuittia. -ap
Entä ihmiset, jotka ovat joskus olleet lapsia? Voitteko sietää heitä?
Entä jatkavatko teidän jälkeläisenne tuota asennetta? Vai edustatteko biologisesti elinkelvotonta kantaa, ainakin ajatustenne osalta?