Taisin suututtaa poikaystäväni
Hän oli lähdössä oikeasti baariin, mutta sanoi minulle menevänsä moikkaamaan ystäväänsä naapuriin. Kun asianlaita selvisi sain kunnon raivokohtauksen ja syytin valehtelusta jne. Monen tunnin riitahan siitä tuli eikä mies lopulta edes lähtenyt ystäviensä kanssa ulos vaikka oli alkuperäinen tarkoitus. Suutuin siis asian pimittämisestä, en mahdollisesta baarireissusta.
Myönnän, olen välillä todella mustasukkainen ja työstän näitä asioita itsessäni. Tämä oli ensimmäinen kerta kun mies näki minut "hirviönä" :( Tunnen syyllisyyttä ja vaikka anteeksipyynnöt ovat vaihdettu puolin ja toisin poikaystävä on köyttäytynyt tämän jälkeen oudon etäisesti. Tietää kyllä että edellisessä suhteessani oli aihettakin mustasukkaisuuteen ja siitä jotenkin traumatisoituneena. Pitäisikö nostaa asia (joka kyllä selvitetty) vielä kerran esille anteeksipyynnön kera ja kertoa mistä tämä kamala huutoköytös kumpusi, vai antaa asian ja miehen vaan olla rauhassa? Ja katsoa mitä tapahtuu. Kaduttaa ja harmittaa... Mielipiteitä?
Kommentit (17)
Jos se on jo sovittu käsitellyksi, ni en suosittele uudelleen nostamista puheeksi. Kai sitä itse kullakin menee hetki riidan jälkeen, ennen kuin on ihan ok. Ehkä kysyisin vaan että vieläkö se painaa ja kysyisin haluaako puhua, ellei niin kunnioita sitä.
No ilmeisesti jotain oireita on ollut aikaisemmin näkyvissä, jos mies ei uskalla sanoa lähtevänsä baariin. Jotain on siis pielessä.
Anteeksipyynnöistä yms. on paha sanoa, kun ei tarkkaan tiedä kuinka asiat ovat menneet, mutta kannattaa keskustella vakavasti asiasta. Eli miksi mies koki tarvetta valehdella asiasta ja miksi sinä raivosit.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehdella moisesta? Toki reaktiosi oli turhan voimakas, mutta varmaankin reagoisin itse samalla tavalla.
Miksi valehdella? Ei varmasti äijärauka uskaltanut rehellisesti pirttihirmulle kertoa mihin oli menossa, koska jo tiesi ämmän kilahtavan.
Aika mahdoton kommentoida, kun ei tiedä millainen suhteenne on muuten. Hieman ihmettelen, miksi mies valehtelee, kun tietää ettei se ainakaan luottamustasi paranna. Olisiko mahdollista, että olet osunut taas samanlaiseen häntäheikkiin kuin viimeksikin.
Kannattaa jokaisesta mitättömästä asiasta saada kunnon raivari. Se tekee parisuhteelle hyvää.
M
Mies ei vaikuta häntäheikiltä, seurustelua takana tosin vasta reillut 6 kk. Ennen tätä luottamus pelannut puolin ja toisin. Ja mitä pirttihirmuuteen tulee, kyllä ollaan nähty omia ystäviämme ja näistä puhuttu jo etukäteen. Enkä ole häirinnyt illanviettoja soittelemalla tai viestittelemällä. Siis tuo valehtelu aiheutti tämän reaktioni. Mies ei pahemmin halunnut keskustella asiasta, kertoi olevansa pahoillaan kun puhui "ohi suun".
Tilanne siis vaivaa edelleen mutta en ole varma mitä pitäisi tehdä. Annan toistaiseksi asian olla, jos outo käytös jatkuu pakko kai on taas puhua asiasta.. Neuvoton olo.
-Ap
No, kannattaa miettiä sitäkin miksi mies valehtelee baariin menemisestä. Helppo syyttää sinun "hullua mustasukkaisuutta" asiasta, vaikka syynä olisikin joku muu. Mitähän siellä baarissa tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
No, kannattaa miettiä sitäkin miksi mies valehtelee baariin menemisestä. Helppo syyttää sinun "hullua mustasukkaisuutta" asiasta, vaikka syynä olisikin joku muu. Mitähän siellä baarissa tapahtuu?
TÄMÄ
W
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ
Ainakin aikaisemmin illanvietot ovat menneet niin, että muistikuvat illanvietosta sekä siitä miten on palannut kotiin ovat kadonneet.
Alan pian kyseenalaistamaan kannattaako anteeksipyyntöjä jatkella. Eihän omalle kumppanille valehtelu ole oikein. Tietysti ylireagoin mutta asia vaivaa. Ja ongelmana nimenomaan se että kannattaako keskustelua aiheesta enää jatkaa miehen kanssa. Toinen porskuttaa iloisesti eteenpäin ja minä taas pyörittelen asioita päässäni. Jos mies käyttäytyisi "normaalisti" tuskin vatvoisin asiaa enempää.
-Ap
Putkiaivo poikaystäväsi varmaan kuvittelee, että suutuit baarista etkä valehtelusta. Etäinen siis siksi kun ajattelee, että olet kontrolloiva tyttöystävä. Ja reagoisin itse samalla tavalla, valehtelu on todella inhottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on jo sovittu käsitellyksi, ni en suosittele uudelleen nostamista puheeksi. Kai sitä itse kullakin menee hetki riidan jälkeen, ennen kuin on ihan ok. Ehkä kysyisin vaan että vieläkö se painaa ja kysyisin haluaako puhua, ellei niin kunnioita sitä.
Jaa ettäkö nainen ei ottaisi uudelleen puheeksi? Tästä jauhetaan nyt tasaisin väliajoin suhteen loppuun saakka.
Mies teki väärin, et sinä. Hänen kuuluu tuntea syyllisyyttä, ei sinun. Voimakas mustasukkaisuus on turhaa, et saavuta sillä mitään. Eihän sinua provosoida mustasukkaisuuteen uudessa suhteessa?
Näen asian ytimen näin: olit uskoutunut miehelle edellisen suhteen ongelmista, joihin kuului valehtelu ja pettäminen -- silti mies valehteli sinulle.
Ottiko teostaan vastuun? Pyysikö anteeksi? Vai oliko miehestä valehtelu "sallittua" ja "hyväksyttävää"?
a) Jos näin, niin hän teki virheen, ja sinä ylireagoit, eli asia kannattaa jättää silleen, jos mies selvästi ymmärsi miksi reagoit noin. Ja jos käyttäydyit miestä kohtaan inhottavasti, sinunkin pitää pyytää anteeksi häneltä.
b) Jos taas mies antoi itselleen synninpäästön, ja kohdisti ongelman sinuun, koska sinä vedit kilarit "tyhjästä", sitten teillä on aika iso kriisi ja keskustelu on paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Putkiaivo poikaystäväsi varmaan kuvittelee, että suutuit baarista etkä valehtelusta. Etäinen siis siksi kun ajattelee, että olet kontrolloiva tyttöystävä. Ja reagoisin itse samalla tavalla, valehtelu on todella inhottavaa.
Tämä on hyvinkin mahdollista. Asiasta kyllä keskusteltiin ja painotin miten paljon arvostan rehellisyyttä näissä asioissa. Kavereiden näkeminen ei ole mikään ongelma.
On ennenkin jättänyt kertomatta asioista. Tietää etten pidä tästä mutta en tietenkään voi tietää jatkuuko tapa.
Seuraavana aamuna asiaa "loppuunkäsitellessä" käyttäytyi todella puolustelevasti. Sanoi ettei kertoisi olevansa pahoillaan jos ei olisi ja suuttui kun yritin vielä jatkaa keskustelua, koska tuntui että ei tämä oikeasti ole käsitelty. Ahdistaa koko tilanne!!! Kiitos vastauksista, pakko purkaa tätä jotenkin. Ja pyysin aidosti anteeksi omaa käytöstäni useampaankin otteeseen.
Up
Poikaystävä sulkeutunut täysin. Sanoin ettei mielenterveyteni kestä enää tällaista ja lähdin yksin omaan rauhaan. Rakentava kestustelu MISTÄÄN ei onnistu. Ero ei nyt ainakaan ole vaihtoehto. Vertaistukea??
-Ap
Miksi valehdella moisesta? Toki reaktiosi oli turhan voimakas, mutta varmaankin reagoisin itse samalla tavalla.