Te kalliolaiset! Vuokranne?
Kommentit (80)
33 neliötä Hämeentiellä 502 e/kk kaupungin kämppä :DDD
noo varmaan kohta kokoomus myy tämän yksityiselle koska eihän se nyt käy että näin hyvällä paikalla asutaan näin halvalla perseaukisena.
Vierailija kirjoitti:
Sitä en kyllä sitten ymmärrä yhtään, että pariskunta asuu jossain 38 m2 kämpässä. Todella ahdistavaa jo ajatuksena. Kyllä aikuisella parilla pitää olla vähintään joku 75 m2 kolmio, jos meinaa, että se suhde jotain kestäisikin. Mitä enemmän tilaa kodissa, sen paremmin suhde voi, kun ei tarvi koko ajan katella toisen naamaa ja kuunnella jokaista pikkupierua.
No vuokralla kun asuu ahtaasti, niin jää toisen palkka säästöön ja ennen pitkää pystyy ostamaan sen kolmion omaksi.
Sitten sitä vasta kusessa ollaan, jos asutaan vuokralla leveästi, tehdään pari lasta ja aletaan melkein nelikymppisenä hätäillä, että pitäisi oma asunto ostaa. Nuorena kun malttaa vähän aikaa kitkuttaa ahtaudessa ja säästää, niin pääsee nopeammin maksamaan omaa pois.
Vierailija kirjoitti:
58m2 ja vähän vajaa 650 eur.
Neljä euroa halvempi neliö ku kaupungin vuokralla?
Kusetusta tai sit on joku tosi laho purkukämppä.
minä muutin kallioon tän kuun alussa, vinkkejä hyvistä paikoista täälä?:)
Vierailija kirjoitti:
Ei terve missä rotanloukuissa asutte ja maksette 700 euron hintaa. :D Itsehäna asun aivan stadin vieressä (länsimetron asema tulee viereen) ja maksan 45m2 kaksiosta parvekkeella 610 euroa.
Musta noi kaikki on ihan omia valintoja, jos joku tykkää asua kalliossa, niin mitä sitä rotanloukuttelemaan? Halutessaan kalliolaiset vois muuttaa sunkin huudeille. Ne jotka haluavat asua ytimessä, myös asuvat siellä, ja niin se kuuluu mennäkkin.
terkuin. Okt Vantaalla 120m2, lainanlyhennys n.800e/kk hiton iso piha, ja junat ja bussit kulkee vierestä. (junalla 25min. stadiin 10 min välein) Et pitäskö mun ruveta rotanloukuttelemaan sun asumista?
Voi luoja, ihan oikeasti, miten te jaksatte, pariskunnat 30-40 neliön kopissa. Hulluksi tulisin, asun yksin 76 neliön kolmiossa, tilaa ei ole yhtään liikaa, ja kaikki tarvittava löytyy kilometrin säteeltä. Asunto on oma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralla asuminen on kuin heittäisi rahaa tuleen.
Riippuu. Jos säästetyt rahat sijoittaa, asia on yhdentekevä. Jos ne käyttää käsilaukkuihin, vuokralla arvoinen on rahan heittämistä tuuleen. Tosin tällöin voi iloita siitä, että on parempi veronmaksaja kuin omistusasuja.
Valtion kämpässä vuokralla ja valtio maksaa vuokrat. Kyllähän se tietysti ois kiva, jos vois työttömyystuella yms. ostella kokonaan oman kämpän, mutta ei toimi niin täällä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei terve missä rotanloukuissa asutte ja maksette 700 euron hintaa. :D Itsehäna asun aivan stadin vieressä (länsimetron asema tulee viereen) ja maksan 45m2 kaksiosta parvekkeella 610 euroa.
Ai sinusta metropysäkki vieressä LISÄÄ viihtyisyyttä? *tirsk*
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, ihan oikeasti, miten te jaksatte, pariskunnat 30-40 neliön kopissa. Hulluksi tulisin, asun yksin 76 neliön kolmiossa, tilaa ei ole yhtään liikaa, ja kaikki tarvittava löytyy kilometrin säteeltä. Asunto on oma.
Mulla 176 neliötä eikä yhtään liikaa. Kaikki tarvittava löytyy sadan metrin päästä. Asun yksin. Asunto on oma.
72
kolmio
1450e
työsuhdeasunto
Fleminginkatu
Vierailija kirjoitti:
minä muutin kallioon tän kuun alussa, vinkkejä hyvistä paikoista täälä?:)
Mistä paikoista? Siis koirapuistoista, baareista, seurakunnista vai mistä?
7m2 oli mun huone ja maksoi 400€, ihan sörnäisten metron vieressä kimppakämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksatteko te ihan oikeasti tuollaisia summia Helsingin Kalliossa asumisesta? Siis siitä ilosta, että ympärillä pyörii 24/7 hörhöjä ja nistejä? Samalla hinnalla saa asunnon viihtyisemmältä/turvallisemmalta alueelta, mutta jokainen tekee rahoillaan mitä lystää (tai saamillaan "tulonsiirroilla").
Kallio on yksi turvsllisimmisa alueista.
Ymmärtäneet myös että jotkut viihtyvät ihmisten joukossa eikä yksinään metsän keskellä.Jos "turvsllisimmisa" tarkoittaa turvallisimmista, niin emävale. Taitaa olla rikostilastojen perusteella Hki top 5 tapahtumarikkaimmissa asuinalueissa, ml. katuväkivalta. Siellä tapahtuu, missä tietynlaiset ihmiset liikkuvat.
Laitatko linkin niihin tilastoihin?
Vierailija kirjoitti:
45 m2 ja 750 e /kk
(ihan vastikään remontoitu asunto eli tosi kivassa kunnossa ja lasitettu parveke ihanalla näkymällä)
en valita :)
Maksat kuukaudessa 750 euroa jostain luukusta eikä ole valittamista. No vuokranantajallasi ei ainakaan ole. Sitten joku mamu asuu sossun sponssaamassa kolmiossa ja nauraa sinulle matkalla pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää olla ihmisten tyhmiä! Asun metsän laidassa rivitalossa, bussi kulkee 200m päästä ja on oma piha ja autokatos. Kaikki kulut vedet ja sähköt mukaan luettuna 185 euroa/kk. Vain ääliöt asuvat Hesassa.
Hyi helvetti! Että joku viitsiikin asua korvessa OMAN auton ja julkisten varassa tuhlaamassa luonnonvaroja. Fiksut asuvat ahtaasti keskustassa. Eikö sun kaaliin mene se, ettei OMA piha ole mikään onni?
No, erittäin sujuvat liikenneyhteydet. Totta kai se lisää viihtyisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
7m2 oli mun huone ja maksoi 400€, ihan sörnäisten metron vieressä kimppakämpässä.
Jos tuo on totta, niin olet kyllä aikamoinen idiootti.
Mua itkettää tämä vuokrataso. Ei ole kyllä ikinä varaa muuttaa Helsinkiin etsimään töitä, vaikka niitä sillä enemmän on tarjolla kuin täällä Tampereella. Kai se olisi varauduttava vain pendelöimään täältä, kunnes asunto sitt joskus sattuisi löytymään.