Te kalliolaiset! Vuokranne?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Mua itkettää tämä vuokrataso. Ei ole kyllä ikinä varaa muuttaa Helsinkiin etsimään töitä, vaikka niitä sillä enemmän on tarjolla kuin täällä Tampereella. Kai se olisi varauduttava vain pendelöimään täältä, kunnes asunto sitt joskus sattuisi löytymään.
Älä turhaan itke. Noin mäkin joskus luulin, mutta Helsingissä asuu sellaisia pummeja ja luusereita, että kyllä säkin sieltä työteliäänä ihmisenä paikkasi löydät jos haluat.
Vierailija kirjoitti:
Kauhee mitä hintoja, meillä Tampereella 15min bussilla keskustaan, 73 neliötä, 790e kuussa. Vaihtoehtoina olisi lähteä opiskelemaan Helsinkiin tai Pohjanmaan suuntaan. Ei tarvi kahta kertaa miettiä kumpaan suuntaan lähtee.
Totta, juuri ja juuri kituuttavan maaseutukorkeakoulun paperit ovatkin sitten työnhaussa kovaa valuuttaa? NOT. Paikat menee Helsingissä opiskelleille, jotka pääsivät jo työharjoitteluun parhaisiin firmoihin. Joudut kuitenkin lähtemään työn perässä pk-seudulle. Hinnat ovat korkeita, koska täällä on kaikkiin asuntoihin tunkua. Kun ne työt vaan nyt sattuvat enimmäkseen olemaan täällä. Parhaat ainakin.
Kallion kovat vuokrat johtuu vain siitä että siellä porukka haluaa asua. Itsekin asuin 14 vuotta siellä.
Sain sitten lottovoiton eli kaupungin asunnon tästä Kallion liepeiltä :).
Turha täällä on kenenkään aukoa päätä muiden asumisvalinnoista, jokainen asuu missä haluaa.
Mun vuokra tässä Kallion lähellä on 670 ja neliöitä 57. Iso parveke. Miehen kanssa kahdestaan eletään tässä ja töissä käydään.
64 : meidän vuokra.
Sain kaupungin asunnon jo 11v sitten, aluksi se oli yksiö.
Miten mä joskus unohdan että mieskin asuu tässä :D.
22m2 715e vuokra. Parvi tuo lisätilaa, kaappeja tosin ei ole ja muutin yli 50- neliön asunnosta joten tuli turha roinakin karsittua. :) flemarilla asustelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä muutin kallioon tän kuun alussa, vinkkejä hyvistä paikoista täälä?:)
Mistä paikoista? Siis koirapuistoista, baareista, seurakunnista vai mistä?
Baarit, kahvilat, ruokamestat, pikkuliikkeet.. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, ihan oikeasti, miten te jaksatte, pariskunnat 30-40 neliön kopissa. Hulluksi tulisin, asun yksin 76 neliön kolmiossa, tilaa ei ole yhtään liikaa, ja kaikki tarvittava löytyy kilometrin säteeltä. Asunto on oma.
Mulla 176 neliötä eikä yhtään liikaa. Kaikki tarvittava löytyy sadan metrin päästä. Asun yksin. Asunto on oma.
Niinpä!
Vierailija kirjoitti:
En itse asu enää Kalliossa (enkä edes Helsingissä), mutta pari vuotta sitten maksoin 5. linjalla sijaitsevasta 45 m2 yksiöstä 911 € (sisälsi veden).
Itse viihdyin alueella hyvin eli sen puolesta kyllä ymmärrän, että on paljon ihmisiä, jotka on valmiita maksamaan pienestä asunnosta suhteessa kovaa vuokraa. Sitä en kyllä sitten ymmärrä yhtään, että pariskunta asuu jossain 38 m2 kämpässä. Todella ahdistavaa jo ajatuksena. Kyllä aikuisella parilla pitää olla vähintään joku 75 m2 kolmio, jos meinaa, että se suhde jotain kestäisikin. Mitä enemmän tilaa kodissa, sen paremmin suhde voi, kun ei tarvi koko ajan katella toisen naamaa ja kuunnella jokaista pikkupierua.
Pakko kommentoida koska asun miehen kanssa tuossa 38-neliöisessä kaksiossa ja mainiosti menee :) Ollaan asuttu tässä jo viisi vuotta, eli väittäisin että suhde on aika vakiintunut. Tulevaisuudesta ei koskaan tiedä mutta ainakin tähän mennessä olen oikein hyvin jaksanut katsella toisen naamaa. Ainoa huono puoli tässä asunnossa on, että kunnollista ruokapöytää ei tänne mahdu joten ei voida kutsua ystäviä syömään, mikä olisi tosi kivaa. Onneksi tässä Kalliossa on lähettyvillä on paljon ruokapaikkoja kuitenkin.
Kaikki ei ole samanlaisia enkä ymmärrä mitä ihmettä tehtäisiin 75-neliöisellä asunnolla, kun kaikki aika menisi kuitenkin vieretysten sohvalla :) Luulen että meidän suhde ei siinä vaiheessa kovin kauaa kestäisi jos ei edes kotona vapaa-ajalla haluaisi olla toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, ihan oikeasti, miten te jaksatte, pariskunnat 30-40 neliön kopissa. Hulluksi tulisin, asun yksin 76 neliön kolmiossa, tilaa ei ole yhtään liikaa, ja kaikki tarvittava löytyy kilometrin säteeltä. Asunto on oma.
Mitä sä oikein teet sillä tilalla? Käytätkö kaikkia huoneita?
Vierailija kirjoitti:
Kauhee mitä hintoja, meillä Tampereella 15min bussilla keskustaan, 73 neliötä, 790e kuussa. Vaihtoehtoina olisi lähteä opiskelemaan Helsinkiin tai Pohjanmaan suuntaan. Ei tarvi kahta kertaa miettiä kumpaan suuntaan lähtee.
Miksi kukaan haluaisi Tampereen keskustaan?
Vierailija kirjoitti:
saako kysyä paljon teillä on tuloja ja saatteko asumistukea? tiedän että helsingissä on kalliit vuokrat mutta kyllä ne vaan järkyttää minua joka asuu kehä 3:n ulkopuolella :D
Kuvittelin ensin hintoja provoiluksi, kun tuntui niin kalliilta...Onneksi en asu Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksatteko te ihan oikeasti tuollaisia summia Helsingin Kalliossa asumisesta? Siis siitä ilosta, että ympärillä pyörii 24/7 hörhöjä ja nistejä? Samalla hinnalla saa asunnon viihtyisemmältä/turvallisemmalta alueelta, mutta jokainen tekee rahoillaan mitä lystää (tai saamillaan "tulonsiirroilla").
Kallio on yksi turvsllisimmisa alueista.
Ymmärtäneet myös että jotkut viihtyvät ihmisten joukossa eikä yksinään metsän keskellä.Jos "turvsllisimmisa" tarkoittaa turvallisimmista, niin emävale. Taitaa olla rikostilastojen perusteella Hki top 5 tapahtumarikkaimmissa asuinalueissa, ml. katuväkivalta. Siellä tapahtuu, missä tietynlaiset ihmiset liikkuvat.
Laitatko linkin niihin tilastoihin?
Etkö itse osaa googlata? No, tein sen puolestasi, olepa hyvä!
Poliisin tilastojen perusteella:
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/120910-kontulassa-tehdaan-vahe… (2011)
"Helsingin rikollisimmat kaupunginosat ovat Kluuvi (8 917 rikosta), Kamppi (7 659), Kallio (4 829), Itäkeskus (4 050) ja Kontula."
Koettu turvallisuus (kyselytutkimus):
http://www.hel.fi/hel2/tietokeskus/julkaisut/pdf/07_11_29_tutkkats_6_tu… (2003, 2006)
s. 10 -> väkivaltaa tai väkivallan uhkaa omalla asuinalueellaan kokeneet tai nähneet: TJEU keskinen suurpiiri
s. 18 -> turvattomuuskokemukset omalla asuinalueella myöhään perjantai- ja lauantai-iltaisin: nii-in...
http://www.kvartti.fi/fi/artikkelit/turvattomuuskokemukset-keskittyvat-… (2009) -> Kallio edelleen ylivoimainen ykkönen
Tuoreemmat tilastot jatkanevat samalla linjalla. Kallio on väkivaltainen ja arvaamaton paikka, kuten se on ollut kautta historian. Tuore tyylinäyte Kallion todellisuudesta:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016051221553116_uu.shtml
Ei rasismia Kalliossa?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016020821084289_uu.shtml
Kuulostaa mukavalta työpaikalta tuo kehuttu Kallio!
Ennen asuin yksityisellä kalliossa 22m2 700e, nyt kaupungin asunnossa kalliossa 37m2 600
:-D
Tämäkään väkivaltainen katuryöstö ei tapahtunut Kallion Flemarilla:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001191011.html
Kalliossa ei ole nistejä eikä väkivaltaa!
Miksette osta asuntojanne, höpsöt?
Vielä pari vuotta sitten maksoin vuokrayksiöstä, 25 neliötä, 500 kuussa. Kun muutettiin miehen kanssa yhteen, ostettiin asunto, jonka lainan lyhennykset kuussa on paljon vähemmän kuin vuokra. Molemmat asunnot Kalliossa siis.