Tavalliset asiat väännetään väkisin trendikkäiksi
Toisessa ketjussa puhuttiin siitä, mitä työhaastattelussa pitäisi kertoa harrastavansa. Aloin miettiä, miksi nykyään tuiki tavalliset asiat pitää yrittää sanoa jotenkin hienosti ja erikoisesti. Itse käyn talvisin avannossa uimassa ja kesäisin uin paljon järvessä. Ja kas kummaa, luin artikkelin, jossa kerrottin, että avantouinti on extremelaji. Hesarissa oli myös juttu naisesta, joka harrastaa luonnonvesissä uintia ja se saatiin kuulostamaan todella eksoottiselta. Ja kyse einollut mistään pitkän matkan avovesiuinnista vaan ihan tavallisesta uimisesta järvessä. Mitä tavallisia asioita teille tulee mieleen, joita kutsutaan jollain hienolla termillä?
Kommentit (40)
Karkin, sipsin ja suklaan ja muun paskan mättäminen sunnuntaisin on vain pakollinen cheat day.
Vierailija kirjoitti:
Tänään salilla: outdoor running.
Hahah, olen juossut koko ikäni enkä ole tajunnut, että harrastukselleni olisi näin hieno termi. 😅
Vierailija kirjoitti:
Kokkaus ei ruuanlaitto.Alusta asti tuoreista kauden vihanneksista.
Miksi en näe kokkaus-sanaa mitenkään kummallisena trendi-ilmaisuna. Vaan ihan synonyymina ruoanlaitolle. Näin ainakin meillä Länsi-Suomessa, jossa ruotsi on vaikuttanut suomen kieleenkin enemmän.
Hortoilu=kun käyttää keittiössä luonnonkasveja, esim. nokkonen ja voikukka.
Ookoo. Mä oon luullu, että nokkosenmetsästäjät vain hortoilee päämääräättömästi metsässä. En tajunnut sen liittyvän itse kasveihin😀
Vierailija kirjoitti:
Dinneri on suosikki-inhokki-trendisanani tällä hetkellä.
Dinneri ja breku. Hei pliis, niille on sanat suomeksikin!
Ärsyttää myös skumppa ja brunssi. En tiedä onko brunssille suomenkielistä sanaa. Mut aina kun kuulen tämän mennään skumpalle ja brunssille, nousee karvat pystyyn.
En tiedä kuuluuko joukkoon mutta tämä yletön peppumania.
Esimerkiksi tämän Kimin peppu on mielestäni aivan kamala,
jos olisi puolikas, olisi vallan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Karkin, sipsin ja suklaan ja muun paskan mättäminen sunnuntaisin on vain pakollinen cheat day.
Tämä on kyllä mielenkiintoinen ilmiö. Sanan käyttäminen viittaa omasta mielestäni vahvasti siihen, että ihminen, joka noudattaa tiukkaa ruokavaliota, ei oikeasti pidäkään omasta tavastaan syödä eikä ehkä niistä ruuistakaan, joita niin kehuu. Sillä miksi muuten tulisi tarpeeseen päivä, jolloin "saa huijata"?
Normaalista elävä ihminen sen sijaan sisällyttää satunnaiset herkut elämäänsä ilman sen suurempaa merkintää kirjoihin. Jotkut saattavat jopa syödä vähemmän herkkuja kuin he, jotka viettävät huijauspäiviä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuuluuko joukkoon mutta tämä yletön peppumania.
Esimerkiksi tämän Kimin peppu on mielestäni aivan kamala,
jos olisi puolikas, olisi vallan hyvä.
Siis niinkuin vain yksi pakara?
Töhnämunat, joita aikuisten suklaamuniksikin kutsutaan. Niitä on ollut pääsiäisenä kaupoissa ainakin kymmenen vuotta. Odotan innolla, mikä on seuraava "aikuisten xx"-villitys.