Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy kuurolta.

DeafPower
12.05.2016 |

Kysy kuuroudesta, kuurojen elämästä. Kuuro linjoilla vastaa.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko helppo tutustua muihin kuin kuuroihin tai muista syistä viittomakieltä osaaviin?

Vierailija
2/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aiheutti kuulovammasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetko huulilta? Jos, niin mitkä kirjaimet vaikeimpia erottaa?

Vierailija
4/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuuroille olemassa munakelloja tai herätyskelloja?

Vierailija
5/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä ja opiskelussa helpompaa, mutta normaalisti vapaa-ajalla haastavampaa. Olen mieluiten kuurojen/viittomakielisten seurassa.

Vierailija
6/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu?

Vierailija
7/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tunnetko" musiikin? Oletko syntymästä asti kuuro? Haluaisitko joskus laitteen jonka avulla kuulisit?

Vierailija
8/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntymäkuuro, se on geeneissä. Ei ole munakelloa, mutta täristävä/vikkkuva herätyskello, ovikello ja palovaroitin.

Vierailija
9/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se niin että osa kuuroista saa kuulevia lapsia ja osa kuuroja ja mihin tämä perustuu ?

Vierailija
10/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

DeafPower kirjoitti:

Työssä ja opiskelussa helpompaa, mutta normaalisti vapaa-ajalla haastavampaa. Olen mieluiten kuurojen/viittomakielisten seurassa.

Jatkokysymys: onnistuuko esim. älypuhelimen kanssa kommunikointi? Asettaahan se tietysti aika paljon haasteita... Tunnetko muuten ketään, joka olisi opetellut viittomakieltä ihan muuten vain, ei siis sen takia, että hänellä olisi kuulovamma, kuuro perheenjäsen tai esim. työn takia?

Vierailija
11/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuuro oppii suomenkielen? Onko viittomakieli samaa kaikkialla?

Vierailija
12/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuulokoje jonka avulla kuulen hieman jotain. Toinen korva on kivikuuro. Tunnen musiikin kehossa, etenkin basso tuntuu vahvasti. En haluaisi kuulemislaitteita, olen onnellinen kuurona.

Vierailija
13/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaako ajatus, että muut saattaa kuulla kun pieraiset? Osaatko pieraista tietoisesti sillälailla, ettei synny mitään ääntä?

Vierailija
14/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat hyvää kieltä kuulovammasta huolimatta, yllättävää. Osaatko viittoa englanniksi mitään?

Vierailija
15/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla tutuilla kuuroilla on sekä kuulevia, että kuuroja lapsia. Enemmän kuulevia.

Älypuhelin kyllä auttaa, on kiva kun voi helposti soittaa videopuhelun kaverille, ei tarvitse näpytellä tekstiviestejä.

Viittomakieli on joka maassa eri ja Suomen kielen oppii puheterapiassa, päiväkodissa, lukemalla. Se auttaa kun kuulen toisella korvalla pikkuisen. Siksi Suomen kieleni on ihan hyvä.

Vierailija
16/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh, aikamoisia kysymyksiä, ei muuta ku jaksamisia näihin vastaamiseen pi. Huomaa, että meillä on vielä valistustyötä tehtävänä ;)

- vk-tulkki

Vierailija
17/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakkaan musiikin ja erityisesti matalat taajuudet tuntee kehossaan tietysti jokainen, jolla on tuntoaisti.

Vierailija
18/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oh, aikamoisia kysymyksiä, ei muuta ku jaksamisia näihin vastaamiseen pi. Huomaa, että meillä on vielä valistustyötä tehtävänä ;)

- vk-tulkki

Öh?

Vierailija
19/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut paljon, siksi oma Suomen kieli on hyvä.

En piere yleisellä paikalla, tiedän että siitä kuuluu ääni. Nämä asiat opetetaan kotona..

Osaan viittoa hyvin englantia, ruotsia, ranskaa ja kansaivälistä.

Vierailija
20/96 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sun mielestä kuuroja kutsua kuuroiksi vai viittomakielisiksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän