Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten matalapalkka-aloilla voi elää pk-seudulla

Vierailija
12.05.2016 |

Vuokrat lienee halvimmillaan siinä 600 euron nurkilla, ja käteen jäävä osuus palkasta helposti 1000 euroa. Miten tuollaisella voi olla mahdollista pärjätä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio auttaa. Googlaa käsite "työssä käyvä köyhä". Eli tarvitaan kelan/sossun apua koska oma palkka ei riitä. Näitä töissäkäyviä köyhiä on Suomessa satoja tuhansia.

Ei sun tarvikkaa googlata. tossahan toi on http://yle.fi/uutiset/tyolla_parjaaminen_on_myytti__suomessa_on_puoli_m…

Vierailija
2/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meitä on kaksi jakamassa kustannuksia, sinkuilla varmasti hankalampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Kela ja sossu. Helppoa rahaa.

Vierailija
4/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupan alalla ja ei mun työkaverit (sinkkuja) saa mitään tukia!! Iso osa palkasta menee asumiseen, eipä siitä palkasta paljoa jää.

Vierailija
5/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaupan alalla ja ei mun työkaverit (sinkkuja) saa mitään tukia!! Iso osa palkasta menee asumiseen, eipä siitä palkasta paljoa jää.

Itse olen töissä kaupan alalla ja nostin samalla kelan-asumistukea. Tuen nostamisen lopetin, kun muutin avoliittoon ja sain hyvä palkkauksen kaupan alan työpaikan.

Välillä tuli mietittyä, että miten ihmiset joilla on lapsia tulee toimeen perus kaupan alan palkalla.

Vierailija
6/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tekee hieman tiukkaa, sillä vuokrani on 950/kk enkä ole saannut halvempaa asuntoa. Käteen saan 1200 euroa kuussa, joten köyhäinapua sosiaalitoimelta ei tule. Pyrin syömään mahdollisimman halpaa ruokaa ja olen karsinut kaiken turhan kuten nettiliittymän. Käyn kirjastossa netissä ja minulla on puhelimessa prepaid liittymä, jota käytän puheluihin vastaamiseen. Haen lisätöitä.

Vierailija
7/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ja olennaisinta on varmistaa, ettei asuntojen tarjonta lisäänny. Sehän voisi hidastaa arvonnousua, kun kysyntä ei koko ajan ylittäisi tarjontaa. Siispä jyrkkä ei Malmin lentokentän, keskuspuiston,ja kaikkien muiden paikkojen rakentamiselle! Vain sellaisiin paikkoihin voidaan pari taloa sallia, missä kukaan ei halua asua. Ämmässuon kaatopaikan naapuriin? Ja sitten voidaan syytellä gryndereitä ynnä vuokraloordeja, jos asumisen hinta hirvittää.

Vierailija
8/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tekee hieman tiukkaa, sillä vuokrani on 950/kk enkä ole saannut halvempaa asuntoa. Käteen saan 1200 euroa kuussa, joten köyhäinapua sosiaalitoimelta ei tule. Pyrin syömään mahdollisimman halpaa ruokaa ja olen karsinut kaiken turhan kuten nettiliittymän. Käyn kirjastossa netissä ja minulla on puhelimessa prepaid liittymä, jota käytän puheluihin vastaamiseen. Haen lisätöitä.

1200e kuussa käteen ja pidät sitä pienenä summana?

Et selkeästi ole koskaan eläessäsi ollut pienillä tuloilla. 1200e on niin iso summa, että et perustellusti saisi soisaalitoimelta toimeentulotukea. Miksi helvetissä edes olet sellaista luullua?!

Vierailija
9/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et selkeästi ole koskaan eläessäsi ollut pienillä tuloilla. 1200e on niin iso summa, että et perustellusti saisi soisaalitoimelta toimeentulotukea. Miksi helvetissä edes olet sellaista luullua?!

En ole tuo, keneltä nätisti kyselet, mutta vuokra on 950, vuokran jälkeen jää siis 250 euroa.

Vierailija
10/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1200-950= 250 euroa. Eli 250 euroa kuussa ruokaan, vaatteisiin, puhelimeen, hygieniaan, harrastuksiin...

Vierailija
11/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

950e on aivan hurjan iso vuokra yhdeltä ihmiseltä. Ja kyllä tiedän, että sellaistakin voi joutua maksamaan pk-seudulla. 

Vierailija
12/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulla on prepaid, jos kerta olet köyhä? Ota joku 3€/kk puhelinliittymä, niissähän on netti samassa (vaikka hidas onkin).

Vierailija
13/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko asumistukea?

Vierailija
14/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hae asumis- ja toimeentulotukea? Toimeentulotukea saat vaikka vuokrasi on suurempi mitä ottavat laskelmissaan huomioon. Sinulla pitää vain olla hakemus voimassa esimerkiksi kaupungin vuokra-asuntoihin että etsit halvempaa asuntoa.

Vierailija
15/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmat vuokrat on Helsingissä noin 200 €/kk 20 neliön yksiöissä kaupungin vuokra-asunnoissa. Niitä ei tietenkään riitä kaikille. Moni saa palkan lisäksi asumistukea, toimeentulotukea yms.

Vierailija
16/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa esim. Saunalahdesta yksiön 400-500e. 950e vuokra pienestä asunnosta on kyllä järkky summa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi