Normaalit/hoikat L-koon naiset.
Havahduin taas yhteen ilmiöön fb Äitiysryhmässä
Miksi elää oletus, että kokoon L pukeutuva on automaattisesti tukevarakenteinen?
Toinen yleinen luulo on, ettei 70kg painava voi olla mitenkään solakka.
Toki usein varmaan voi näinkin olla, mutta ei aina. En edes usko olevani mikään poikkeus.
http://aijaa.com/jgIAbG
Kauppasin näitä housuja tällä kuvalla, ja sain yhden kommentin jossa hämmästeltiin, mistä voin olla L-kokoinen kun näytän niin pieneltä. Nämä housut ovat myös isoa mitoitusta, oikeampi koko olisi minusta XL. Raskauskiloja on karissut ja housut alkaa olla kohta jo liian reilut, mutta ilman liika kilojakaan en ikinä mahdu M koon housuihin joitakin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.
Sektiosta 3kk ja kiloja edelleen karistettava n. 5-7. Ja painan myös yli 70kg nyt.
Kommentit (41)
Niinpä. Se kun riippuu pituudestakin. Minä olen 177 cm pitkä, painan 70,5 kg, käytän kokoa L, enkä kyllä mitenkään lihavalta näytä.
Kyllä olen pitkä. Mutta tätäkään ei aina tunnuta ymmärtävän vaatekoon tai painon yhteydessä.
"Et varmana paina yli 60kg"
"Eikö sulle menekään koko S?!" No ei varmasti mene housuissa. Paidoissa kyllä.
-Ap
no ei tuosta kyllä hoikkaa saa. eikä lihavaa. iha perus pulliainen.
Ihan ok tissit. Varmaan aika miehekkään ronskin kokoinen nainen kyllä.
Arvosana 6/10
Naisen pitää olla todella pitkä, jotta yli 70 kg olisi hoikka tai solakka. Edes 180 cm naisen painon ei pidä vielä alkaa seiskalla, vaan 65 kg on sopivampi paino. Vasta yli 185 cm pituiselle naiselle seiskalla alkava paino on ok. T: Mies
Tiedän, ap. Olin alusvaatekaupassa ja myyjä lähti hakemaan minulle rintsikoihin sopivia alushousuja. Toi ne koossa S. Nauroin ja sanoin, että kiitos vaan, mutta olen kokoa L tai XL. Ei oikeasti meinannut uskoa, kunnes näki että L oli sopiva. Laiha, mutta 183 cm pitkä ei vaan ole kokoa S (paitsi poikkeuksellisen linnunluinen ehkä?).
Vierailija kirjoitti:
no ei tuosta kyllä hoikkaa saa. eikä lihavaa. iha perus pulliainen.
Kyllä tuo on hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Naisen pitää olla todella pitkä, jotta yli 70 kg olisi hoikka tai solakka. Edes 180 cm naisen painon ei pidä vielä alkaa seiskalla, vaan 65 kg on sopivampi paino. Vasta yli 185 cm pituiselle naiselle seiskalla alkava paino on ok. T: Mies
No nyt kun mies sen sanoo, niin näinhän se on. Luitteko nyt varmasti kaikki, mikä on ok ja mikä ei?
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, itse olen 174 cm pitkä ja näytän tankilta 70 kiloisena. :D
Ei painolla tee yhtään mitään jos ei tiedä pituutta. Tottakai 70kg nainen voi olla solakka jos hän on hyvin pitkä, tai vähintään keskipituinen mutta lihaksikas.
Mutta mitä tulee L-kokoon, niin harvassapa ovat naiset jotka ovat siroja ja solakoita jotka joutuvat käyttämään isoa kokoa. Oletuksena, ettei kokoa L käytetä siksi, koska halutaan väljiä vaatteita vaan siksi, ettei M mahdu päälle ja istu. L-koon mitat ovat ison naisen mittoja. Esimerksiksi H&M:n L-koon mittoja ovat: vyötärö 84-88cm, lantio 108-112cm. Nämähän ovat aivan valtavia mittoja.
Vierailija kirjoitti:
Agreed. Alottajan kroppa on roteva ja iso. Se nähdään normaalina koska niin moni on tänä päivänä lihava. N22
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, mutta miksi allekirjoitat Mies kun oikeampi ilmaisu olisi M*lkku.
Vierailija kirjoitti:
Ei painolla tee yhtään mitään jos ei tiedä pituutta. Tottakai 70kg nainen voi olla solakka jos hän on hyvin pitkä, tai vähintään keskipituinen mutta lihaksikas.
Mutta mitä tulee L-kokoon, niin harvassapa ovat naiset jotka ovat siroja ja solakoita jotka joutuvat käyttämään isoa kokoa. Oletuksena, ettei kokoa L käytetä siksi, koska halutaan väljiä vaatteita vaan siksi, ettei M mahdu päälle ja istu. L-koon mitat ovat ison naisen mittoja. Esimerksiksi H&M:n L-koon mittoja ovat: vyötärö 84-88cm, lantio 108-112cm. Nämähän ovat aivan valtavia mittoja.
Mittasin juuri huvikseni H&M:n pari L-kokoista vaatetta ja toisessa mekossa lantionympärys on 96 cm ja toisessa 98 cm. Aika kaukana siitä, mitä sinä väität.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, ap. Olin alusvaatekaupassa ja myyjä lähti hakemaan minulle rintsikoihin sopivia alushousuja. Toi ne koossa S. Nauroin ja sanoin, että kiitos vaan, mutta olen kokoa L tai XL. Ei oikeasti meinannut uskoa, kunnes näki että L oli sopiva. Laiha, mutta 183 cm pitkä ei vaan ole kokoa S (paitsi poikkeuksellisen linnunluinen ehkä?).
Olen "laiha", normaalipainoinen 182-senttinen ja kokoa XS/S.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt kun mies sen sanoo, niin näinhän se on. Luitteko nyt varmasti kaikki, mikä on ok ja mikä ei?
Kyllä, kiitos. Tein itselleni muistiinpanot asiasta, tiedän ja muistan jatkossa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen "laiha", normaalipainoinen 182-senttinen ja kokoa XS/S.
Oho. Eli paljonko siis painat? Minä painoin noilla em ostoksilla 64 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten, jos vyötärö on 78 ja lantio 110 kuten minulla? Pakko ottaa L- koko kun muuten ei mahdu lantiosta. Sama juttu yläosasta, rinnat 108 joten otettava L- koon mukaan vaikka vyötärö on m-s.Eli myös vartalon malli vaikuttaa.
Olet varmaan pitkä.