Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä olette tällaisesta häitten ruokatarjoilusta?

Vierailija
12.05.2016 |

Karjalanpaisti
Perunat
Vihersalaatti
Punajuurisalaatti
Lämminsavulohi
Kasvisgratiini
Puolukkahillo
Karjalanpiirakat+munavoi
Juomat
Lisäksi tietysti erikseem vielä kahvitarjoilu, mutta mitä mieltä ruokatarjoilusta?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpais. Ei mitään gourmet-tasoa, mutta onko hääruoka sitä ikinä? Jos tarjoaa jotain kovin eksoottista, niin saattaa moni vähemmän trendikäs vieras jäädä nälkäiseksi.

Ap: itse tunnet vieraasi paremmin kuin palstalaiset. Luota itseesi!

Vierailija
22/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisgratiini on hyvää hyvin tehtynä mutta kovin tavallinen. Karjalanpaisti sopii maalaishäihin, ehkä tässä on sellaisista kyse? Mielestäni kovin tylsä menu, mutta eiköhän sillä selvittäisiin:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse kaikkiruokainen joten söisin jokaista juttua listalta ilman ongelmia. Hyvää perusruokaa, mutta ei mun mielestä erityisesti häihin sopivaa juhlallista, paitsi toki ennenvanhaan. Moittisi en kuitenkaan kun ei tuossa mitään vikaakaan ole ja itse saisin vatsani täyteen ja hyvän mielen.

Joku ehdotti paria ruokaisaa salaattia lisäksi, itsekin kannattaisin vielä niitä. Punajuurisalaatin voisi jättää pois sotkevuutensa takia, muuten ihan maukasta perusruokaa, ei aina tarvi ollakaan mitään ihme a la carte kikkailuja.

Vierailija
24/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin häissä joissa tarjottiin suurinpiirtein sama "menu". Lisäksi tökerösti tehty juustokakku toimi hääkakkuna. Mielestäni oli aika vaatimaton kattaus. Olimme antaneet lahjaksi 100 e niinkuin moni muukin ja samalla rahalla oltaisiin syöty paljon paremmin jossain muualla. Järjestelyissä ei muutenkaan oltu pröystäilty vaan hääpari taisi netota aika hyvin näin ilkeästi ajateltuna.

Vierailija
25/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana tulee mieleen sana mauton: mitään noista ruoista ei ole yleensä mitenkään erikoisesti maustettu. Karjalanpaistissa on lähinnä jotain suolaa ja pippuria, kasvisgratiinia suomalaiset eivä yleensä mausta juuri mitenkään, salaatit ovat erittäin peruskauraa... Sellaista tasaisen makuista settiä koko tarjoilu. Tylsää ja arkista.

Vierailija
26/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä! Tulisin mielelläni teidän häihinne.

Vierailija
27/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minustakin suppea. lisätkää vaikka pari ruokaisaa salaattia, esim. kana-ceasar ja savukinkku-pasta? + noille hyvät kastikkeet.

puolukkahillo? se on erikoinen lisä minun mielestäni.

kahvipöytään kannattaa sitten panostaa, jos ruokavaihtoehtoja ei ole tuon enempää.

Puolukkahillo on perinteinen karjalanpaistin kaveri. Siksi sitä.

Vierailija
28/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minustakin suppea. lisätkää vaikka pari ruokaisaa salaattia, esim. kana-ceasar ja savukinkku-pasta? + noille hyvät kastikkeet.

puolukkahillo? se on erikoinen lisä minun mielestäni.

kahvipöytään kannattaa sitten panostaa, jos ruokavaihtoehtoja ei ole tuon enempää.

Puolukkahillo on perinteinen karjalanpaistin kaveri. Siksi sitä.

En oo koskaan kuullutkaan.

Tv. suku Karjalasta

Vierailija
29/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin häissä joissa tarjottiin suurinpiirtein sama "menu". Lisäksi tökerösti tehty juustokakku toimi hääkakkuna. Mielestäni oli aika vaatimaton kattaus. Olimme antaneet lahjaksi 100 e niinkuin moni muukin ja samalla rahalla oltaisiin syöty paljon paremmin jossain muualla. Järjestelyissä ei muutenkaan oltu pröystäilty vaan hääpari taisi netota aika hyvin näin ilkeästi ajateltuna.

Onneksi itse tajuat kommenttisi ilkeyden... mitä sitten olisi pitänyt olla tarjolla että olisit saanut parempaa vastinetta rahallesi?

Vierailija
30/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva, kun on oikeaa ruokaa. Koska olen ollut nälkäisenä häissä yhden karjalanpiirakan voimin, niin osaan arvostaa. Mutta onhan tuo ihan äärimmäisen tylsää ja perinteistä. Toisaalta on hyvä, että on yhtenäinen linja; olisi mielestäni hassua laittaa tuonne sekaan joku nuudeli- tai edes ceasarsalaatti. 

Jos lähtisin tuosta viilaamaan, niin punajuurisalaatin (siis varmaan se majoneesimössö?) jättäisin pois, koska se on sottaavaa ja pahaa, karjalanpiirakat korvaisin ehkä leivällä ja muutamalla hyvällä levitteellä, lisukkeena voisi lisäksi olla etikkakurkkuja, pikkelöityjä juureksia ja marinoituja silakoita ja sienisalaattia tai marinoituja sieniä.

Yritin ehdotuksissani pysyä samassa tyylissä ja edullisissa vaihtoehdoissa. Kuitenkin toinen kalaruoka ja lisävihannekset ja erilaiset levitteet toisivat monipuolisempaa fiilistä pöytään ja vieraan suuhun saattaisi sattua jokin semmoinenkin maku, joka ei ole joka maanantailta tuttu.

Vierailija
31/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu mut teidän häihin. Tule mielelläni syömään tuollaista tavallista suomalaista ruokaa ja tuon lahjaksi jotakin tavallista suomalaista myös. 

Vierailija
32/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuota karjalanpaistia ja perunoita pitää aina tunkea jokapaikkaan?

Vierailija
33/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitopalveluiden karjalanpaisti on tosi usein huonoa, ei ole tarpeeksi hautunutta ja mureaa. Ja muutenkin aika arkinen ruoka. Vaihtaisin sen johonkin muuhun.

Karjalanpaistin voisi vaihtaa vaikka porsaan ulkofileeseen, siis leikattuihin siivuihin.  Oikein mureaan, jonka vieressä koristeenakin vihanneksia.  Maistuisi nuoremmallekin väelle paremmin ehkä kuin karjalanpaisti.

Muuten on oikein ruokaisan tuntuinen menu.

Sukulaiseni häissä ei ollut pitopalvelua vaan hääpaikan omistajan tarjoilut ja nuo tarjoilut olivat hintaansa nähden hyvin vaatimattomat.  Eli jos ottaa pitopalvelun saa samalla hinnalla tosi hyvät tarjoilut kuin joku kokematon laittaisi jotain valmiskalaa tms.

Vierailija
34/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpaisti

Perunat

Vihersalaatti

Punajuurisalaatti

Lämminsavulohi

Kasvisgratiini

Puolukkahillo

Karjalanpiirakat+munavoi

Juomat

Lisäksi tietysti erikseem vielä kahvitarjoilu, mutta mitä mieltä ruokatarjoilusta?

Mulle jäis nälkä. Pystyisin syömään perunoita ja vihersalaattia.

Miksi?

Vierailija
35/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaisti (ja muutkin lihapadat) voi olla todella ankeaa ja halvan oloista tai vaihtoehtoisesti herkullista ja perinteistä pitoruokaa. Valitkaa pitopalvelu huolella! 

Mikä juttu se muka on, että lihapata ei muka maistu nuorille? Älyttömiä nämä vanhat/nuoret ei syö sitä tai tätä -ennakkoluulot. Eiköhän henkilökohtaiset mieltymykset ratkaise enemmän.

Vierailija
36/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin häissä viimeksi karjalan paistia 90- luvulla ja sen jälkeen on ollut kaiken maailman paistia tai piperrystä. Outoa että muut syövät vieläkin karjalan paistia häissä vai luulevatko he että sitä tarjoillaan edelleeen ja aina?

Kunnon ruoka on aina hyvä vaihtoehto.

Ruuat kannattaa ajatella ottamisjärjestyksessä ja kirjoittaakin ne niin, niin ei tule näin pomppivaa menu-esitystä.

Ensin kylmät kalat, salaatit, potut, pääruoka ja kasvisruoka. Sen jälkeen leivät..

Punajuurisalaattia sen sotkun takia ei kannata ottaa vaan vaikka hölskytyskurkut ( tuore kurkkusiivut, sokerisuolaetikkatilli).

Pitäkää johtolanka ruuissanne eli jos on karjalan paistia niin siihen ei nuudelia tai ceacer salaattia.

Hauskoja häitä!

Vierailija
37/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheelle maistuisi oikein hyvin. Mies söisi kaikkea, minä söisin kalaa , gratiinia, perunoita ja salaatteja ja kasvissyöjä teinille (lakto-ovi) maistuisi gratiini, perunat ja salaatit. Piirakat ja munavoikin maistuisi kaikille.

Vierailija
38/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin palapaistin karjalanp. sijaan, jos on pakko olla paistia. Palapaistiin tulee parempaa lihaa, eikä läskinpaloja. Punajuurisalaatti on vähän tunkkainen valinta.

Vierailija
39/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas nirsoa meininki.

Mulle nuo maistuisi hyvin, mun 10- ja 12-vuotiaat lapset tykkäisi myös kovasti. Mikä ihmisiä vaivaa nykyään kun suomalaisia perinneruokia pidetään junttina? Mun mielestä on enemmän junttia halveksia suomalaisia perinteitä.

Vierailija
40/43 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas nirsoa meininki.

Mulle nuo maistuisi hyvin, mun 10- ja 12-vuotiaat lapset tykkäisi myös kovasti. Mikä ihmisiä vaivaa nykyään kun suomalaisia perinneruokia pidetään junttina? Mun mielestä on enemmän junttia halveksia suomalaisia perinteitä.

Nykyajan muovipäille kaikki suomalainen on no no. On trendikästä suosia kaikkea ei suomalaista ja haukkua kaikki suomalainen. En ole ikinä kohdannut kansaa, joka yhtä antaumuksella polkee omaa kansalaisuuttaan tai sen tapoja sekä muita suomalaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme