Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?

Vierailija
12.05.2016 |

Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.

Kommentit (2309)

Vierailija
2281/2309 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräissä häissä morsiamen isä, joka on radiojuontaja, piti noin puolen tunnin puheen, joka oli suunnattu lähinnä morsiamen sukulaisille. Tämän jälkeen morsiamen mummo piti noin vartin puheen, joka kertoi lähinnä siitä, kuinka jännä mummo hän on. Meinasin kuolla tylsyyteen. Muutenkin itseriittoisten sukulaisten tai kavereiden puheet ovat olleet tylsimpiä asioita häissä, mutta onneksi puheet ovat enimmäkseen olleet hyviä!

Muuten häät ovat mielestäni kivoja juhlia, enkä ole ollut ikävissä häissä, vaikka joissain olisikin ollut parannettavaa vieraan näkökulmasta.

Pahimpia puhujia on just nuo jotka puhuvat kuullakseen oman äänensä

Tilaisuus kuin tilaisuus, kannattaa pitää huolehtia että puhujat eivät pääse sooloilemaan. Juhlissa pitää olla aina seremoniamestari.

Sukujuhlissa oli kaksi ihmistä, eräs keski-ikäinen nainen joka puhui kolme varttia ja papparainen joka ei lopettanut millään. Joku kävi sanomassa että eikö ole aika jatkaa juhlia niin ukko suuttuu ja lähti veetä huutaen paikalta.

Vierailija
2282/2309 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin vihkikirkosta ulos aloin miettiä miten pääsen juhlapaikalle. Onneksi sain kyydin kanttorilta. Ois 5 km ollut kiva kävellä puvussa helteellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2283/2309 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian kauan kestävä syöminen. Ei huvita jos samassa pöydässä istuu juntteja, mykkiä ihmisiä.

Eräissä häissä oli ruokajonon häntäpäässä. Kun pääsin pöytään tultiin jo sanomaan että jättäkää väliin kun ohjleman aikana ei voi syödä.

Vierailija
2284/2309 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaita on ihanat pienet häät n.15 vierasta, vain tärkeimmät paikalla! Tämä takaa myös sen, että kaikki oikeasti nauttii juhlasta ja kokee hääparin onnen tärkeäksi, kun ovat niin läheisiä.

Miksi ylipäätään pitäisi kutsua 50 muuta vierasta mukaan, joille koko häihin osalliatuminen on vain jokin velvollisuus?

Jhhlua on kiva järjestää ja niihin on kiva osallistua. Jos ei halua osallistua, ei tietenkään ole pakko. Minusta on ainakin ihana osallistua ihmisten häihin, mutta harvalle olen niin läheinen että kovin montaa kutsua saisin elämäni aikana häihin jos ne olisivat näitä 15-20 henkilön häitä. Kyllä vaan sadan henkilön (tai vaikka 50-70) häissä on ihanaa kunnon juhlatunnelmaa! 

Vierailija
2285/2309 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia häitä on olleet ne joissa olimme vaimoni kanssa ja meidät oli kutsuttu hänen vuokseen. Morsian ja vaimoni olivat kavereita jo koulusta alkaen, minä en tuntenut kumpaakaan morsiusparista. Tällaisia koulukaverikutsuttuja oli viisi muutakin. Siinä me juhlahumussa kuunneltiin vaimojemme keskusteluja ja yritettiin tuntemattomien mies-puolisoiden kanssa jutella. Meidät oli tietenkin kaikki kuusi pariskuntaa laitettu samaan pöytään.

Vierailija
2286/2309 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmanumerot on mun mielestä ihan jees. Sitä en tajua, että ensin on yksi ohjelma numero.. kestää viisi minuuttia kaikkiaan hääparista toinen etsii kumppaninsa jalkaa. Sitten vapautetaan yleisö ja yleensä ne juoksee ulos, kun sisällä on tuskasen kuuma.

Päästään jutuissa vauhtiin harvinaisemman sukulaisen kanssa ja sitten tullaan jo vartin päästä, että nyt reippaasti sisään, alkaa seuraava ohjelmanumero. Sitten ihmetellään "napakymppiä" kymmenisen minsaa ja taas vapaata oleskelua.. ja vartin päästä alkaa uusi ohjelma.

Mitä hittoa tuo ravaamiinen on?! Eikö sitä voisi pitää noita pieniä juttuja peräkkäin, että niistä tulis ehkä se puolen tunnin juttu. Sitten vaikka tunnin vapaa ja se ryöstö, kun siinä menee aikaa? Tanssit ja puheet sitten erikseen. Meilläpäin ei pitkiä puheita ole pidetty, että se on vartissa ohi.

Suunnitelkaa ne aikataulut fiksummin. Mä käyn mielelläni häissä ja jopa ilman lapsiakin tuun, jos niin pyydetään... kun tykkään nähdä sukua. Mulla vaan menee hermo tuossa hyppäämisessä, häiriinnyn.

Vierailija
2287/2309 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mym kirjoitti:

Jäätävän kylmä juhlapaikka. Sadekelillä kivinavetassa. Ovet auki ja läpiveto jatkuvasti. Hrt. Onneks sain paikan syrjemmästä ettei tuullut hameen alle.

Alkoholiton juoma oli mehukatti tai limsa. Ei maistu aikuiselle. Vissyä/alkoholiton booli tms olis ollu kiva.

Parhaat:

Vaikka vihkimisen jälkeen jouduttiin odottamaan hääparia kauan, kuljetustekninen ongelma, niin päästiin juhlapaikalle sisään ja tarjolla oli vettä ja suolatikkuja. Odotteluaika oli pitkä mut pääs sentäs istumaan yms.

Hääkuvat otettiin ruokailun yhteydes. Eli hääpari haki ruokansa ekoina. Meni kuvattavaks ja tulivat santsikuerrokselle kuvien jälkeen. Kukaan ei edes huomannur et kävivät kuvissa.

Ei maistu mehu tai limsa aikuiselle? No tuohan on aivan makuasia. Mä en voi sietää vissyä ja alkoholittomat boolitkaan ei ole mun makuun. Mielummin kylmää vettä, mehua tai limsaa. 

Vierailija
2288/2309 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelu, siis tunti kerrallaan koko pitkän illan ajan. Joukossa on aina pitkänmatkalaisia, jotka lähtevät sitten illan/yön päälle ajamaan kotiin. Totta kai, hääpari pitää sellaiset juhlat kun haluaa, mutta jos on ilmoitettua ohjelmaa esim. puheita jne, niin nämä olisi kohtuullisen hyvässä aikataulukurissa myös pitää. Myös syömisten aloitus aikataulutukseen, koska hääpari on aina ensimmäisenä, niin ei päästä näitä karkuun.

Sulhaspojalla on monta tehtävää, mutta tapahtuman veto kuuluu kyllä perusvastuisiin.

Ei kiltit mitään "hauskoja leikkejä" tms. Ne ovat kiusallisia kaikille. Ei morsiamenryöstöjä, ei mitään muuta kuin perusjuhla. Sillä pääsee pitkälle, oikeastaan aina perille.

Vierailija
2289/2309 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vieraana läheisen sukulaismiehen häissä. Muuten oli todella ihana juhla!

Olin sukulaisena lupautunut tietysti avustamaan pikku asioissa mutta tämä tuli ihan yllätyksenä: hääpari keksi yhtäkkiä, että minä toimisin ns. baarin baarimikkona! Pönöttäisin "tiskin" takana, juttelisin mukavia muille vieraille ja sekottelisin drinkkejä! Hääpari varsin hyvin tietää, että minä olen todella ujo ja huono puhumaan vieraiden ihmisten kanssa!

Ja miksi minä, ilman mitään etukäteen sopimista, olisin joutunut seisoskelemaan jossain aulassa vahtimassa, että muut saavat juotavaa?!

Vierailija
2290/2309 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat jäykkiä, ja totta, seurustelevat vain tuttujen kanssa, small talk ei suju.

Vierailija
2291/2309 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia häitä on olleet ne joissa olimme vaimoni kanssa ja meidät oli kutsuttu hänen vuokseen. Morsian ja vaimoni olivat kavereita jo koulusta alkaen, minä en tuntenut kumpaakaan morsiusparista. Tällaisia koulukaverikutsuttuja oli viisi muutakin. Siinä me juhlahumussa kuunneltiin vaimojemme keskusteluja ja yritettiin tuntemattomien mies-puolisoiden kanssa jutella. Meidät oli tietenkin kaikki kuusi pariskuntaa laitettu samaan pöytään.

Uppo-outojen häihinhään ei ole mikään pakko mennä, jos sen kokee ahdistavana. Tuskin sinulla sen hauskempaa olisi ollut, vaikka se pöytäseura olisi ollut mikä tahansa. 

Vierailija
2292/2309 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-odottelu

-ruoka loppuu kesken

-kaksimieliset puheet tai leikit, tai vaihtoehtoisesti niiden sisältö vain pienen ydinpiirin ymmärrettävissä (esim. kaaso vihjailee puheessaan inside-juttuja, joille vain morsian ja pari kaveriaan osaavat nauraa. Todella ajattelematonta ja epäkunnioittavaa muita vieraita kohtaan)

-alkoholittomuus tai maksubaari, josta alkoholi loppuu ekan tunnin aikana kesken.

-epätasapaino sulhasen ja morsiammen esillä olon suhteen. Olin kerran häissä, joissa sulhaselle pidettiin useita puheita, morsiamelle ei yhtäkään. Puheet olivat ihan uskomatonta amerikkalaistyylistä ylisuitsutusta. Lisäksi koko häiden ajan taustalla pyöri diaesitys sulhasesta, nolla kuvaa morsiammesta. Jäi outo olo koko pariskunnasta.

Vierailija
2293/2309 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpaikka korvessa ja yöpyminen järjestetty johonkin pa*kaiseen asuntovaunuun.

Odottelu kun hääparia kuvataan.

Pitkät puheet ( omissa häissäni 2 kpl sulhasen kavereilta).

Kaikki leikit, joihin pitää osallistua.

Hääjuhlapaikassa ei isoa salia vaan useita pikku huoneita.

Vierailija
2294/2309 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaita on ihanat pienet häät n.15 vierasta, vain tärkeimmät paikalla! Tämä takaa myös sen, että kaikki oikeasti nauttii juhlasta ja kokee hääparin onnen tärkeäksi, kun ovat niin läheisiä.

Miksi ylipäätään pitäisi kutsua 50 muuta vierasta mukaan, joille koko häihin osalliatuminen on vain jokin velvollisuus?

Jhhlua on kiva järjestää ja niihin on kiva osallistua. Jos ei halua osallistua, ei tietenkään ole pakko. Minusta on ainakin ihana osallistua ihmisten häihin, mutta harvalle olen niin läheinen että kovin montaa kutsua saisin elämäni aikana häihin jos ne olisivat näitä 15-20 henkilön häitä. Kyllä vaan sadan henkilön (tai vaikka 50-70) häissä on ihanaa kunnon juhlatunnelmaa! 

En edes tunne viittäkymmentä ihmistä henkilökohtaisella tasolla. Saati että pitäisin niin monesta ja haluaisin elämän parhaan juhlan heidän kanssa jakaa. 

Vierailija
2295/2309 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta,

- Ei odottelua esim. Hääparin kuvien aikana-> Jos niin juhlaväelle cocktailpaloja ja juomaa siksi aikaa.

-Hyvä ruoka joka riittää ja on laadukasta.

-Sopivasti ohjelmaa ja puhetta sekä tanssia 

-Lapsille omaa puuhaa, leikkipaikka, piirrettyjä ja joku peräänkatsoja.

-Toileteissa korit joissa dödöä, hiuslakkaa, geeliä, talkkia tms.

-Kuvausseinä

-Karkkipuffa lapsille

Vierailija
2296/2309 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääparin odottelu, yli kaksi tuntia odotettiin kirkon jälkeen kun olivat kuvattavana. Tänä aikana tarjolla oli yksi lasi kuohuvaa.

Hääpaikka oli todella kuuma. Sisällä ei pystynyt olemaan.

Ruokaa oli aika vähän. Ei kehdannut hakea lisää ja esim. lohi oli vähissä kun viimeinen pöytä pääsi hakemaan ruokaa. Jäi nälkä. 

Hääparia ei näkynyt kunnolla koko iltana, olivat joka välissä ottamassa kuvia. Onnittelujonon lisäksi heitä ei oikein päässy jututtamaan.

Pitkät välit ohjelmien välissä. Ensin hääparin odottelu, sitten odoteltiin ruokaa, ruuan jälkeen odoteltiin ohjelmanumeroita jne. Kaikkien näiden välissä n. 1 tunti tai enemmänkin. Lopulta klo 20 olisi alkanut "bileet" mutta häät alkoi jo kirkolla ennen klo 12 niin tuossa vaiheessa väsytti jo liikaa ja halusi kotiin. 

Itselle miinusta oli myös se että tarjolla ei oikein ollut holittomia. Siideri, lonkero, kalja ei oikein maistu. Mutta suurimmalle osalle tämän tyyliset juomat lienee ok. 

Vierailija
2297/2309 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraiden kahtiajako ärsyttää eli kaverit on ne VIP-vieraat ja sukulaiset ne pakolliset, joilla häät maksatetaan. Siksi kutsutaan serkkuja, joiden kanssa ei olla koskaan tekemisissä, koska tiedetään, että ne ei kehtaa olla antamatta häälahjarahaa. Tietty pitää alusta alkaen tehdä selväksi, että kaverit tietää koko ajan, mitä on tulossa ja on yhteisiä sisäpiirijuttuja morsiamen kanssa. Sukulaisille kerrotaan, että kakun jälkeen voi lähteä kotiin.

En ole koskaan ollut tällaisissa häissä joissa vieraat olisi jaettu kahteen eri kastiin. Ajatus tuntuu ihan hullulle ja järkyttävälle. En todellakaan jäisi häihin jos huomaisin tulleeni karsinoiduksi johonkin b-luokan porukkaan. Mitä ihmettä? Onko tämä yleistäkin?

Vierailija
2298/2309 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut tällaisissa häissä joissa vieraat olisi jaettu kahteen eri kastiin. Ajatus tuntuu ihan hullulle ja järkyttävälle. En todellakaan jäisi häihin jos huomaisin tulleeni karsinoiduksi johonkin b-luokan porukkaan. Mitä ihmettä? Onko tämä yleistäkin?

Olen ollut kerran, b-ryhmälle oli kerrottu että juhlat jatkuvat kahvitilaisuuden jälkeen vain a-ryhmälle. Vaimon sukulaisia, 'piti' olla avecina; itse kutsuttuna olisin jättäänyt väliin.

Vierailija
2299/2309 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi oli tarjolla vain vegesafkaa. Woltattiin pitsat.

Vierailija
2300/2309 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraiden kahtiajako ärsyttää eli kaverit on ne VIP-vieraat ja sukulaiset ne pakolliset, joilla häät maksatetaan. Siksi kutsutaan serkkuja, joiden kanssa ei olla koskaan tekemisissä, koska tiedetään, että ne ei kehtaa olla antamatta häälahjarahaa. Tietty pitää alusta alkaen tehdä selväksi, että kaverit tietää koko ajan, mitä on tulossa ja on yhteisiä sisäpiirijuttuja morsiamen kanssa. Sukulaisille kerrotaan, että kakun jälkeen voi lähteä kotiin.

Tää ois ihan hirveetä ja kertoo morsiusparista kaiken tarvittavan. Vaikea nähdä että jäisin juhlimaan vaikka olisin siinä "a-luokassakaan". En haluaisi olla kummassakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän