Miksi äidit paapovat poikiaan enemmän kuin tyttöjään? Tykkäävätkö he pojistaan enemmän?
Ainakin tällainen kuva mulle itselleni tulee, että poikia paapotaan ja passataan paljon enemmän kuin tyttöjä. Tytöiltä taas vaaditaan aikaisemmin itsenäistymistä ja asioiden osaamista.
Miksi on näin? Tykkäävätkö äidit enemmän pojistaan ja siksi passaavat heitä mielellään vai onko syynä vallalla oleva käsitys siitä, että tyttöjen nyt pitää osata kaikki asiat aikaisemmin kuin poikien. Passaisivatko äidit enemmän tyttöjäänkin ilman tätä tyttöjen niskaan "langetettua vaatimusta"?
En syyllistä ketään. Ihmettelen vaan.
Kommentit (65)
Tyttäret naidaan muualle ja pojat jatkaa sitten sukua ja isien työt ja omaisuudet jatkaa vaurastumista kun monet tyttäret miellä vaurautta mieleisekseen vaan omaisuus sitten jaetaan.
Lapsuuden perhessä oli juuri näin. Veli ei koskaan osallistunut kotitöihin eikä mihinkään vastaavaan toimintaan. Minulta odotettiin siivousta ja ruuanlaittoa ja silti tuntui aina, ettei äiti ollut tyytyväinen.
Jäin teininä kiinni tupakanpoltosta ja olin sen takia puoli vuotta ilman rahaa. Veli jäi samasta kiinni, niin sitä naureskeltiin sukulaisille, eikä tietenkään mitään sanktioita. Veljeä kuskattiin harrastuksiin ulkomaita myöten, oma harrastus piti jättää, kun joka toinen viikko olisi pitänyt kuskata 20 km päähän.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tällainen kuva mulle itselleni tulee, että poikia paapotaan ja passataan paljon enemmän kuin tyttöjä. Tytöiltä taas vaaditaan aikaisemmin itsenäistymistä ja asioiden osaamista.
Totta, mutta eihän tuossa ole mitään järkeä. Kasvattavat pojistaan AV-mammojen inhokkeja. Kotihommat ovat täysin pakkopullaa ja äiti tai vaimo tekee kaikki päätökset.
Tämä on todella tärkeä puheenaihe.
Naisten asema tässä maassa ei koskaan muutu, jos äidit opettavat jo opettavat lapsensa siihen, että naiset ovat miesten palvelijoita.
Nämä pikkuprinssit sitten tekevät aikanaan päätöksiä kaikkien elämästä tai jäävät peräkammarin pojiksi. Tunnolliset, kiltit, älykkäät tytöt palvelevat sitten näitä päättäjiä tai reppanoita.
Herätkää, hyvät naiset!
Joo meillä äiti kyllä katsoi aina, että veljellä on kaikki ok. Olen kaksi vuotta vanhempi. Äiti teki veljelleni jopa leivät valmiiksi aina. Itse kun voitelin aamulla leipiä, niin veljeni nukkui sängyssä ja äiti tuli viereeni tekemään leipiä ja kun leivät tehty, niin varovasti herättämään ettei vaan ylös nouse ärripurri.