Siinä meillä poliisi
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001177173.html
Eikä saanut edes potkuja. Tuollaisenko pitäisi sitten tutkia rikoksia?
Kommentit (13)
Ja tietysti kieltää kaikki pahat teot kuten teillä kaikilla paskahousuilla on tapana. Kaikilla.
Suomen poliisien taso ei kyllä kovin korkealla ole
Vierailija kirjoitti:
Suomen poliisien taso ei kyllä kovin korkealla ole
Jyväskylän poliisiasemalla on poliiseilla tapana poltella munakarvojaan siinä juoppoputkan tuuletusaukkojen edessä. Jokohan olisi aika jonkun pistää stoppi noillekin sadisteille.
Eikö se oo jo tullut selväks että Suomessa poliisit on pahimpia rikollisia
Itse kiinnitin ensisijaisesti huomiota seuraavaan seikkaan:
"Lakanen tuomittiin 50 päiväsakkoon, joka tekee hänen tuloillaan 3 450 euroa."
Tässä on ongelma. Päästäkseen tuollaiseen lukemaan, tarkoittaa se keskimäärin noin 7000 euron nettotuloja per kuukausi. Se taas tarkoittaa sitä, että valtiolla on himppasen liian korkea tulotaso. Ei ole kestävällä pohjalla että virkamiehille maksetaan poskettomia palkkoja. Näissä on huomattavan paljon perattavaa ja tinkimisn varaa, se on selvä se.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se oo jo tullut selväks että Suomessa poliisit on pahimpia rikollisia
No, kansalaisetkin ovat tasoa "heitetääs pyöräteline näyteikkunaan" eli roskaväkeä toivottoman moni.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on ongelma. Päästäkseen tuollaiseen lukemaan, tarkoittaa se keskimäärin noin 7000 euron nettotuloja per kuukausi. Se taas tarkoittaa sitä, että valtiolla on himppasen liian korkea tulotaso. Ei ole kestävällä pohjalla että virkamiehille maksetaan poskettomia palkkoja. Näissä on huomattavan paljon perattavaa ja tinkimisn varaa, se on selvä se.
Aivan totta. Kyseessä on Itä-Uudenmaan apulaispoliisipäällikkö, ei mikään korkea herra. Ja hänen bruttotulonsa ovat siis REILUSTI yli kymppitonnin, näillä tiedoilla.
Huh huh.
Hyvä, että naiset veivät asian eteenpäin. Pikkumulkkuisten touhua tuollainen työpaikkakiusaaminen; vit tu aikuinen ihminen ja uhittelee ja kiusaa omia alaisiaan. Ei paljon järki päätä paina.
Vierailija kirjoitti:
Sinä ymmärrät varmasti sen, että normaalin poliisin nettopalkka ei ole 7000 euroa? Eikä normaalisti muidenkaan valtion virkamiesten. Esim. siinä valtion virastossa, jossa mä olen työssä, BRUTTOpalkka alkaa keskimäärin kakkosella. Kolmen tonnin bruttoon pitää olla jo asiantuntijatasolla. Mulla itselläni on brutto 4500 euroa eikä saman tason palkkaa ole 25 kollegan joukossa kuin muutamalla, ja me ollaan viraston "kermaa". Suurin osa talon 300 työntekijästä saa ihan todella matalaa palkka.
Ainakin yksi diilasi kamaa. En ylläty jos mukana olisi muitakin. Hormooneja kun monikin poliisi popsii. Toinen "sankari" uhkasi vetää vittu turpaan. Ilman nauhoitusta kukaan ei olisi uskonut sen tapauksen poikaa.
Poliisi on sellainen henkilö johon turvaudutaan hädän hetkellä. Siksi niillä pitäisi olla korkeampi moraali kuin taviksilla. Mulla ei ole mitään poliiseja vastaan. Sitä vain koitan sanoa että se kunnioitus pitää ansaita. Se ei mun mielestä tule automaattisesti viran puolesta.
Tällaisia sivistymättömiä mulkkuja on ihan joka työpaikalla ja joka tasolla joka maassa. Noille pitää laittaa heti hanttiin jos edes haistaa pienintäkään vääryydentekoa. Ihan sama vaikka menis työ, mutta mulkuille ei kannata missään tapauksessa kumarrella. Tuota jannua vois hakata rautakettingillä monta tuntia kyrpä kovana.