Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehkäisykompromissi: kerran kuussa paljaalla

Vierailija
12.05.2016 |

Hormonaaliseen ehkäisyyn en suostu, kierukka taas kuulostaa ajatuksena epämiellyttävältä. Mies vihaa kumia. Seksiä harrastetaan n. kerran tai kaksi viikkoon. Kompromissina sovimme, että kerran kuussa ("varmojen" päivien aikaan) pannaan paljaalla, kunhan mies kustantaa jälkiehkäisypillerin. Olisi halunnut tasan puolet kerroista, mutta se olisi taatusti jo todella epäterveellistä. Kerran kuussa hormonaalisen ehkäisyn luultavasti vielä siedän, mutta en useammin saatika koko aikaa... Pelkästään varmoihin päiviin tai keskeytettyyn ei oikein uskalla luottaa, kun lapsia emme ehdottomasti vielä halua. Toivon vain, että tuo jälkiehkäisy ei liikaa rasita. Mutta täytynee kokeilla. Sitä odotellessa, että joku keksii kummallekin sukupuolelle haitattoman ehkäisyn!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu kehittyy hurjaa vauhtia koko ajan, mutta ihmisistä tulee koko ajan tyhmempiä ja tyhmempiä.

Vierailija
22/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä samaa mieltä, että ketään ei voi pakottaa hormoneja vetämään. Onhan niissäkin riskejä. Kierukka (hormoniton versio) on siis ihan no no myöskin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän nyt esimerkkinä AP:lle aiemmin käyttämiäni Gestinyl 20/75 -pillereitä. Niissä on 20 mikrogrammaa etinyyliestradiolia l. estrogeeniä ja 75 mikrogrammaa gestodeeniä l. progesteronia, keltarauhashormonia.

Jälkiehkäisyyn käytettävässä Norlevo-valmisteessa on 1,5 milligrammaa levonorgestreeliä eli progesteronia. Vielä tujummassa ellaOnessa on 30 milligrammaa ulipristaaliasetaattia (progesteronia sekin periaatteessa).

Ideasi on todella hölmö. Mietipä hetki, että miksiköhän. Pikku vinkkinä vain, että yksi milligramma on TUHAT mikrogrammaa, laske siitä...

Jälkiehkäisypillerit ovat todella kalliita tuon hormonipommiuden lisäksi. Yksi ainoa Norlevo-tabletti maksaa Yliopiston verkkoapteekissa 19,04 euroa. Itse maksoin 3 kk Gestinyleistä 17,66 euroa.

Vierailija
24/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos käyttää je-pilkereitä niin ainakin voi unohtaa ne muutenkin epävarmat varmat päivät :D

Vierailija
25/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi helvetti oot kyllä saatanan porvoosta

Vierailija
26/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mitäs mieltä AP nyt on huiman hienosta ideastaan?

Vierailija
27/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkojen aikaan panemisesta tulee niin pienellä riskillä raskaaksi, että suosittelisin melkein sitä. Aivan ensimmäisillä vuotopäivillä, ei viikon tai puolentoista jälkeen vuodon alkamisesta, mikäli vuotosi kestävät pitkään. Menkkojen välissä annat pari kertaa laueta perseeseen ja suuhun niin ihan tyytyväinen mies. Näin meillä mentiin edellisessä suhteessani. 

Vierailija
28/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun otat ne jälkiehkäisyt, se voi sekoittaa kierron, bye bye varmat päivät. Ja itse olen käyttänyt varmoja päiviä silloin tällöin täysin ilman ehkäisyä. Ainoana varmana päivänä pidän kyllä sitä päivää/iltaa kun tuntee, että vuoto alkaa 8-12 h sisällä. Vasta täytettyäni 30 ja vuosien tarkan kierron jälkeen uskalsin käyttää varmoja päiviä. Kyllä ne varmat on.

Vierailija
29/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla Porvoosta tämä koska ei kukaan voi noin tyhmä olla. Jälkiehkäisy on paljon rankempi ja sisältää enemmän hormoneja joten paljon kovemmalle tuossa joutuu.

On se vaan tuo Porvoo nii-iin suosittu 😔

Vierailija
30/32 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi noin jyrkkä suhtautuminen hormonaaliseen ehkäisyyn?

Itse en ole ikinä käyttänyt/saanut veritulppariskin takia, mutta olisin kyllä ottanut jos olis ollut mahdollista.

Kaikki kaverit käyttää ja ihan normaaleja ne on :D

En kyl sitte tiiä tosta sun miehestä.... Omiani ei oo ikinä haitannut kumittelu eikä ole edes halunneet riskillä jos mahdollisuus joutua isäksi. Lapselliselta kaveri tuntuu...

Vierailija
31/32 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ole kuullut kuparikierukasta? Se laitetaan myös synnyttämättömille.

Vierailija
32/32 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 tuntia siitä kun olet tuntenut ovulaation - viikko kuukautisten ekasta päivästä on minun kierrossani ihan turvallista aikaa, ja se n. 5-7 päivää siinä välissä käytetään kortsua. Näin menny nyt pari vuotta. Aikaisemmin olen raskautunut ekasta kierrosta kun olen halunnut, eli ei ole kyse siitä etten raskautuisi muutenkaan.

Eihän se varmaa ole tietenkään, mutta mikäpä olisi? Ap:n idea nyt on ainakin täysin järjetön.