Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihlova kipu alapäässä!!

Vierailija
11.05.2016 |

Elikkäs äskön matkustaessani bussissa tunsin vihlovan kivun peräsuolessa ikäänkuin olisin vääntämässä ummetusta pönttöön tuloksetta. Kivun takia reagoin refleksimäisesti ja nostin itseni penkistä jolloin kipu heikkeni välittömästi. Nyt se kipu siirtyi vaginalle mutta ei ole yhtä voimakas kuin tämän"kipukohtauksen" sattuessa. Mutta häiritsevä on.
Lopetin pillert 2kk sitten eikä kuukautisia kuulu. Olemme tosin miehen kanssa harrastaneen seksiä ilman suojaa monesti. Onko mahdollista että kivut voisi yhdistää raskauteen? Testin olen 3vk sitten tehnyt mutta negaa näytti. Ja kyllä olen varma ettei ole ummetusta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosista johtuva suolistokramppi mahdollisesti?

Vierailija
2/14 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus ihan samanlaista vihlontaa. 

Gyne epäili endoa (oli siis muitakin oireita), mutta ultran perusteella kyseessä ei ollut se. Syy ei ole koskaan selvinnyt ja kärsin tästä joskus edelleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endo harvoin näkyy ultrassa, huono gyne.

Vierailija
4/14 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran tuollainen outo pistävä kipu vaginassa, tuntui vaan istuessa. Ihan kuin olisi jonkun kipua säteilevän puikon päällä istunut, piti se päivä viettää seisaaltaan/makuullaan. Katosi seuraavaan päivään mennessä eikä ole sen jälkeen esiintynyt, kohta 10 vuoteen.

Mikälie oli, selitystä ei löytynyt.

Vierailija
5/14 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endosta tuskin on kyse koska kyseisen sairauden taudinkuva ei kylläkään täsmää itseeni juurikaan millään tapaa. Ja gynellä kävin kaksikuukautta sitten kun lopetin ne pilleritkin, et jos jotain ois löytyny niin varmaan ois sanonut. En siis koskaan juurikaan kärsi "alapääkivuista"

Vierailija
6/14 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, Ap

Unohtu laittaa

Vierailija
7/14 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus alapää semmonen tärähdysarka. Kun siis menee istumaan, niin tavallaan sattuu kohtuun, tai sinne jonnekin. En tiedä mistä johtuu, menee itsekseen ohi. Nyt luulen johtuvan seksistä.

Vierailija
8/14 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärinäkipu (bussissa) viittaa endometrioosiin kuten myös ettei kuukautisesti ole alkaneet. Endo voi olla myös täysin oireeton. Oireet eivät välttämättä korreloi taudin vakavuuden kanssa. Toivotottavasti sinulla kyse muusta ja ohimenevä yksittäinen vaiva! :)

Vierailija
9/14 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kahdella Diacorin gynellä. Kummatkin epäili endoa, ottivat ultran ja kun siellä ei näkynyt mitään, niin sanoivat ettei voi olla endoa.

Itsekin lukenut, että endo näkyy usein vasta laparoskopiassa. Mutta minkäs teet...

Nro 2

Vierailija
10/14 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kipu varsinaisesti siihen bussiin ei liity. kotiin päästyäni vihlova muuttui semmoiseksi nippailuksi alavatsassa tai en oikeen osaa selittää tuota tunnetta. Ei satu mutta tuntuu. Just semmosta jomotusta kuin kuukautiset alkaisi. Toivotaan että menee ohi :')

Vierailija
11/14 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi. Mulla löyty tähystyksessä laajalle levinneenä. Ei näy ultrassa eikä oirekuva kerro totuutta. Alko just viiltelyillä pillereiden lopetuksen jälkeen.

Vierailija
12/14 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voihan se olla että sulla on kuukautiset tulossa tai ovulaatio. Jos oireet jatkuu pidä se endometrioosi mielessä, tietenkään kukaan ei usko että sitä voisi itsellä olla. Sattuu kuitenkin noin joka kymmenelle eli ei mikään älyttömän harvinainen.

Vierailija
13/14 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin kahdella Diacorin gynellä. Kummatkin epäili endoa, ottivat ultran ja kun siellä ei näkynyt mitään, niin sanoivat ettei voi olla endoa.

Itsekin lukenut, että endo näkyy usein vasta laparoskopiassa. Mutta minkäs teet...

Nro 2

Aivan juu, ymmärrän. Tsemppiä matkalle! Mä pääsin laparoskopiaan vasta kun tuli ultrassa näkyvä kysta. T: se joka sanoi huono gyne vähän tylysti... Tarkoitin, että on huono jos sanoo ehdottomasti ettei ole endoa ultran perusteella

Vierailija
14/14 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endohan pysyy monesti pillereillä oireettomana, ongelmat alkaa siinä vaiheessa, kun ne lopetetaan. Ikävä kyllä iso osa gyneistäkään ei älyä ko. Sairauden päälle ihan riittämiin, vaikka yleinen sairaus onkin. :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän