Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin uskonnolliseen voimahahmoon uskot korkeimpana. Mina uskon ev. lut. jumalaaan. Uskotteko tekin siihen vai allahiin krisnaan vai mihin?

Vierailija
23.02.2006 |

Mielenkiintoista olisi tietää teidän se kaikkein korkein uskonnollinen voimahahmonne, vai oletteko peräti ateisteja.

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

toteuttaa käännytystyötä 2000 vuotta kirjoitushetken jälkeen. Kyseessä kun ei nyt kuitenkaan ole jumalan sana, vaan ihmisten kirjoittama filosofinen teos.

Raamattua ei voi ottaa kirjaimellisesti. Jos näin olisi, niin me voisimme esim. repiä homoseksuaalit kappaleiksi tai elää 700 vuotta. Esimerkkejähän siinä kirjassa riittää.

Vierailija
102/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisti taas täällä.

Kuten jo aiemmin kirjoitin, tämän ketjun perusteella tulee sellainen kuva. Luitko koko ketjun läpi? Kovin on ristiriitaisia uskomuksia asiasta. Ilmeisesti itse et usko näin, mutta moni muu tuntuu uskovan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on uskoa sellaista, mikä on vain uskon asia. Kuitenkin minulla on kova tarve siihen, että olisi taivas. Ajattelen, että jos uskon, en häviä mitään, jos ei ollutkaan totta. jos taas oli totta ja en uskonut, häviän taivasosuuteni.

Minä haluan uskoa ja siis uskon. Enempää en voi tehdä. Kun haluan uskoa, luulen että uskoni vahvistuu pikkuhiljaa.

Vierailija
104/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoa kuin olla uskomatta. Lapsillekin on mukavampi sanoa, että pääseee taivaaseen. Silti uskon kyllä oikeastikin.

Vierailija
105/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

uskoa kuin olla uskomatta. Lapsillekin on mukavampi sanoa, että pääseee taivaaseen. Silti uskon kyllä oikeastikin.

vaikken ev.lut uskontoon yms. kolmiyhteisjorinaan uskokaan. Jumalaan uskon.

t:101

Vierailija
106/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kollmiyhteiseen jumalaan tuo lohdutusta monille.

Vierailija
107/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siinä ei ole mitään logiikkaa.

Vierailija
108/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muita...

Vierailija
109/119 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2006 klo 10:30"]

Kuten joku jo sanoi, kristityt uskovat yhteen jumalaan! Muslimit, hindut, yms uskovat sitten omiin jumalhahmoihinsa!

Eiköhän suurin ero ole siinä se, että heillä ei ole kolminaisuusoppia (mutta se itse alkuperäinen Jumala on sama Vanhassakin Testamentissa esiintyvä " juutalaisten jumala" ) ja pohjaavat uskonsa tähän yhteen ja samaan Jumalaan uudenpaan profeettaan, jota kristityt vaan eivät tunnusta Jumalan sanansaattajaksi sen enempää kuin muslimit Jeesusta Jumalan pojaksi?

Vierailija
110/119 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Ukko on ylin Jumala.

Yllä mainitulla tavalla uskovat monet EVLUT seurakunnassa jossa itsekkin olen. Mutta nyt on kuitenkin näin, että minulle on JUmala elämä kaikkinesa ja kaikki mitä elämään yleensä liittyy. Jos mietit vähän ja pysähdyt niin loppujen lopuksi on hyvin vähän asioita joille voit mitään, tai sitten niin, että näitten kaikkien asioitten aluperä ei olisi lunnosta, eli Jumalasta. Jos Jeesus oli se mikä kerrotaan, niin hänenkin alkuperänsä oli peräisin kaikkeudesta. Minusta ei ole mielekästä puhua Ukko ylijumalasta, se on mielestäni Jumalan kutistamista, meidän kaltaiseksemme vanhaksi ukoksi. Kun ajatten Jumalaa ja rukoilen, niin väkisinkin kunnioitan häntä sellaisena kuin käsitän hänen olevan. Eli minun Jumalani on kaikeus. Kun nyt tänäpäivänä tiedetään, esm se että, että avaruus on mittasuhteiltaan jo niin suurta,että se on jo ihmisen käsitys kyvyn ulkopuolella, tähtien välimatkat miljardeja valovuosia, niin siinä käsityksessä meillä on Jumalaa ihan riittämiin. Rakkauden sanotaan olevan Jumalan hengestä, sitä käsitystä vastaan ei käy väittäminen. Rakkaus olisi asia joka johtais koko ihmiskunnan onneen ja menestykseen. Myöskin ihmiset kuten eläimetkin kuuluvat tähään pyhään yhteyteen eli kaikkeuteen.

Vierailija
111/119 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Allahiin, Jumalaan ja Rakkauteen,. Kaikki ovat sama luoja.

Vierailija
112/119 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko mihinkään. Tai joo, uskon tähän elämään. Ja siihen, että kun se loppuu, niin se loppuu. En usko taivaisiin enkä helvetteihin, vaan siihen, että kun kuolen, niin palaan siihen tilaan, missä olin ennen kuin synnyinkään. Eli lakkaan olemasta. Jatkan toki elämääni lapsissani ja läheisteni muistoissa.

Vierailija
113/119 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon VOIMAAN. May the Force be with you.

Vierailija
114/119 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2006 klo 10:30"]

Kuten joku jo sanoi, kristityt uskovat yhteen jumalaan! Muslimit, hindut, yms uskovat sitten omiin jumalhahmoihinsa!

Ulkopuoliset eli ei- uskonnolliset, näkevät että "jumalhahmo" on sama.

Ehdollistetut fanaatikot kuvittelevat, että oma versionsa siitä on se "ainoa".

Eiköhän suurin ero ole siinä se, että heillä ei ole kolminaisuusoppia (mutta se itse alkuperäinen Jumala on sama Vanhassakin Testamentissa esiintyvä " juutalaisten jumala" ) ja pohjaavat uskonsa tähän yhteen ja samaan Jumalaan uudenpaan profeettaan, jota kristityt vaan eivät tunnusta Jumalan sanansaattajaksi sen enempää kuin muslimit Jeesusta Jumalan pojaksi?

Vierailija
115/119 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun suomikin on täynnä tälläsia helposti manipuloitavia ihmisiä, heikkoja yksilöitä, joita on helppo juksata uskonnoilla ym hölönpölöllä.

Vierailija
116/119 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2006 klo 09:40"]

Mielenkiintoista olisi tietää teidän se kaikkein korkein uskonnollinen voimahahmonne, vai oletteko peräti ateisteja.

[/quote] minä uskon kristittyjen Jumalaan.. siis josta Raamatussa kerrotaan. Ev. lut kirkolla on yksi tulkinta Hänestä ja jokaisella uskovaisella toivottavasti omansa.

Vierailija
117/119 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen peräti ateisti.

Vierailija
118/119 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi Jumala, joka on kaiken Luoja ja Kaikkivaltias. Jumala lähetti ihmiskunnalle useita profeettoja, (kuten Nooa, Abraham, Mooses, Jeesus ja Muhammad, profeetoista viimeinen ja heidän sinettinsä). Profeetat olivat vain ihmisiä mutta he toivat mukanaan viestin ihmiskunnalle, palvokaa vain yksin Jumalaa ja välttäkää epäjumalia.

Vierailija
119/119 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kaikkien uskontojen taustalla on sama jumala, valitettavasti vain pyhät tekstit ovat aina ihmisaivojen läpi suodattuneita, ja siksi niihin on sekoittunut kunkin aikakauden ja kulttuurin omia tapoja ja käsityksiä, kirjoittajan omia henkilökohtaisia traumoja ja ennakkoluuloja,sekä valtaapitävän hallitsijan tai papiston sensuuria. Tämä pätee niin raamattuun, koraaniin kuin muihinkin kirjoituksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän