Mihin uskonnolliseen voimahahmoon uskot korkeimpana. Mina uskon ev. lut. jumalaaan. Uskotteko tekin siihen vai allahiin krisnaan vai mihin?
Mielenkiintoista olisi tietää teidän se kaikkein korkein uskonnollinen voimahahmonne, vai oletteko peräti ateisteja.
Kommentit (119)
En jaksa rúveta kysenalaistamaan ja miettimään olisiko joku muu ehkä sittenkin se oikeampi.
Minä uskon ihan siihen samaan Jumalaan, johon uskovat kaikki muutkin kristityt ja juutalaiset ja muslimitkin tietääkseni. Lisäksi uskon Jeesukseen ja Pyhään Henkeen.
Vierailija:
Minä uskon ihan siihen samaan Jumalaan, johon uskovat kaikki muutkin kristityt ja juutalaiset ja muslimitkin tietääkseni. Lisäksi uskon Jeesukseen ja Pyhään Henkeen.
Ei oo mitään ev.lut jumalaa. Paitsi kolminaisuusoppiin en usko.
Eipä ole mielestäni mitään eroa ev lut ja ortodoksisella jumalalla. Minun sukuni vaihtoi muuten ortodoksisuudesta luterilaisuuteen isäni lapsuudessa. Erothan ovat niin pieniä, että molemmat uskonnot tunnustavat toisensa kristillisiksi. Jotain pieniä korostamiseroja kai löytyy. ap
uskoa tähän kristittyjen jumalaan. Olisi mukavaa, jos kaikki pääsisivät taivaaseen. Minua harmittaa, kun näin ei ole oppimme mukaan.
Kuten joku jo sanoi, kristityt uskovat yhteen jumalaan! Muslimit, hindut, yms uskovat sitten omiin jumalhahmoihinsa!
Sen verran vielä, että kyllä ortodoksisuudessa ja luterilaisuudessa on eroja, isojakin, ne vaan on syvemmällä kuin tapauskovainen tajuaa!
-10-
uskovat ihan samaan jumalaan kuin kristitytkin...
Vierailija:
Sen verran vielä, että kyllä ortodoksisuudessa ja luterilaisuudessa on eroja, isojakin, ne vaan on syvemmällä kuin tapauskovainen tajuaa!
Mutta kyllä ortodoksien ja evankelisluterialisten Jumala on sama.
t:ortodoksi
Mielestäni erot eivät ole suuria silloin, jos uskontokunnat ovat sitä mieltä, että myös toisesta uskontokunnasta pääsee taivaaseen. Jos molemmat ovat tätä mieltä, erot eivät ole suuria.
ero jehovan todistajilla ja evankelisluterilaisilla on suuri, sillä nämä eivät usko toistensa pääsevän taivaaseen, vaikka sama raamattu (tosin jehovilla oma käännös nykyään). Sanalla taivas tarkoitan nyt hyvää kuolemanjälkeistä paikkaa. ap
Kertoisiko joku lyhyesti, mikä on oleellisin ero ortodoksisuuden ja evankelisluterilaisuuden opeissa? Kiinnostaisi tietää, sillä äitini on ortodoksi ja nykyisen käytännön mukaan minäkin voisin olla ortodoksi, mutta vanhempani laittoivat minut aikoinaan isän seurakuntaan eli ev.lut. seurakuntaan. Nykyisinhän voisin tuon jo päättää itse:)
ortodokseilla on ainakin suuri sija niillä ikoneissa esiintyvillä pyhimyksillä. Mikset kysy äidiltäsi. Hän on oppinut uskoaan varmaan jossain rippikoulun tapaisessa.
Ei hän taida osata oppeja selittää, erilaiset tavat vain.
Joka ei voi olla sama kuin muslimien Jumala, sillä muslimien jumala ei ole kolmiyhteinen. Muslimit eivät usko kristittyjen Jumlaan eikä päin vastoin. 2 eri uskontoa, 2 eri jumalaa.
Kuten joku jo sanoi, kristityt uskovat yhteen jumalaan! Muslimit, hindut, yms uskovat sitten omiin jumalhahmoihinsa!
Eiköhän suurin ero ole siinä se, että heillä ei ole kolminaisuusoppia (mutta se itse alkuperäinen Jumala on sama Vanhassakin Testamentissa esiintyvä " juutalaisten jumala" ) ja pohjaavat uskonsa tähän yhteen ja samaan Jumalaan uudenpaan profeettaan, jota kristityt vaan eivät tunnusta Jumalan sanansaattajaksi sen enempää kuin muslimit Jeesusta Jumalan pojaksi?
helppo uskoa raamatun jumalaan, kun asun Suomessa. Jos olisin kotoisin muslimimaasta, uskoisin varmaan Allahiin. Tavallaan aika kamalaa ajatella näin. Olisin niin laiska, etten ottaisi selvää muista uskonnoista kunnolla ja Allah-uskovana olisin varmaan sitten loppuun asti. Kammottavaa. ap
Ateisti paranoidi..