Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin uskonnolliseen voimahahmoon uskot korkeimpana. Mina uskon ev. lut. jumalaaan. Uskotteko tekin siihen vai allahiin krisnaan vai mihin?

Vierailija
23.02.2006 |

Mielenkiintoista olisi tietää teidän se kaikkein korkein uskonnollinen voimahahmonne, vai oletteko peräti ateisteja.

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joka ei voi olla sama kuin muslimien Jumala, sillä muslimien jumala ei ole kolmiyhteinen. Muslimit eivät usko kristittyjen Jumlaan eikä päin vastoin. 2 eri uskontoa, 2 eri jumalaa.

niin ethän sä voi sanoa itseäs kristityksi!!?? Kristinusko on yksijumalainen uskonto, samon kuin islam. Ei ole muita jumalia kuin Jumala.

Vierailija
22/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevat uskomukset erkanevat toisistaan, jos tulee jotain uusia tuulia, kuten uusia uskonnollisia hahmoja. Sitten toisia aletaankin pitää eriuskoisina. Itse uskon kristilliseen jumalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, kun monet uskonnot eivät usko toisista uskoista olevan taivastietä. Silti ihmiset yrittävät tulla autuaaksi juuri sillä omalla uskollaan. Aikamoisen vastuun on jumala ihmisille antanut, kun pitäisi päätellä, mikä on se oikea usko ja monilla paikoilla vielä vastoin ympäristön tukea. Epäaikeudenmukaista minusta.

Vierailija
24/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, että kristityt uskoo eri Jumalaan kuin muslimit. Minä uskon VAIN kristinuskon kolmiyhteiseen Jumalaan. Muslimeilla on oma jumalansa, johon uskovat. Minä en muslimien jumalaan usko. Ymmärsitkö?!?

Halusin vain ilmaista, että muslimit EIVÄT usko samaan Jumalaan kuin kristityt. Että heillä on ihan oma (epä)jumalansa. Johon minä en usko, mutta he uskovat. Voiko enää paremmin selittää?

Vierailija:

niin ethän sä voi sanoa itseäs kristityksi!!?? Kristinusko on yksijumalainen uskonto, samon kuin islam. Ei ole muita jumalia kuin Jumala.

Vierailija
25/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että Muhammed (SAAS) oli viimeinen profeetta.

Vierailija
26/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taivasta, vaan kaikki loppuisi, miten lohdutonta se olisikaan. Entä, jos joutuisi helvettiin. Sekin tuntuisi epäoikeudenmukaiselta. Kohtuuton kärsimys. Miten jumala voi lapsiaan rankaista noin julmasti. En käsitä. Jotkut uskonnot taas julistavat, että kaikki pääsevät taivaaseen. Se kuulostaa järkeenkäyvältä. Itse kuulun suomalaiseen kansankirkkoon.

Vierailija
27/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimit uskovat tasan tarkkaan samaan Jumalaan kuin kristitytkin. Jeesus on myös muslimien profeetta. Ja Allah tarkoittaa yksinkertaisesti suomennettuna Jumalaa. Vai pitäisikö muslimien ympäri maailmaa alkaa käyttää suomenkielistä jumala -sanaa?

Vierailija:

Sanoin, että kristityt uskoo eri Jumalaan kuin muslimit. Minä uskon VAIN kristinuskon kolmiyhteiseen Jumalaan. Muslimeilla on oma jumalansa, johon uskovat. Minä en muslimien jumalaan usko. Ymmärsitkö?!?

Halusin vain ilmaista, että muslimit EIVÄT usko samaan Jumalaan kuin kristityt. Että heillä on ihan oma (epä)jumalansa. Johon minä en usko, mutta he uskovat. Voiko enää paremmin selittää?

Vierailija:

Vierailija
28/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on minun aistieni runoelma, ja katoaa kun minä kuolen.

Vierailija
29/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni ainakin on niin, että Suomalaisen evankelisluterilaisen kirkon mukaan muslimit eivät ole kristittyjä ja näin ollen eivät pääse " taivaaseen" . Eli kirkkomme mukaan muslimit eivät siis usko samaan jumalaan. Myös muut suomen kirkon kristityiksi myöntämät kirkkokunnat ajattelevat näin.

Ehkä muslimit ovat eri mieltä. Sitä en tiedä.

Vierailija
30/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti väität, että saman " jumala" nimityksen käyttäminen tarkoittaa sitä, että ko. jumalat ovat yksi ja sama asia? Tällä tavoin ajateltuna kaikki maailman uskontojen jumalat on yksi ja sama asia... Ja toisekseen, ei Jeesus ole kristinuskon profeetta!!! Jeesus on yhtä kuin Jumala!!!

Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki muodotavat kristinuskon kolmiyhteisen Jumalan. Mitään " osaa" ei voi erottaa, ovat yksi ja sama kolmessa eri muodossa. Jos muslimit tähän uskovat, niin sitten heillä on sama Jumala ja he ovat itse asiassa kristittyjä.

Vierailija:

Muslimit uskovat tasan tarkkaan samaan Jumalaan kuin kristitytkin. Jeesus on myös muslimien profeetta. Ja Allah tarkoittaa yksinkertaisesti suomennettuna Jumalaa. Vai pitäisikö muslimien ympäri maailmaa alkaa käyttää suomenkielistä jumala -sanaa?

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
31/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko elämä olisi äärettömän turhauttavaa ilman uskontoa, vaikka ihania ilonaiheita, kuten lapset, olisikin. En voi käsittää mitä mieltä on elää, jos ei usko jälleennäkemiseen tai elämän jatkumiseen jossain paremmassa paikassa. (Työkaverini on ihan asiallinen ateisti, mutten silti tajua, vaikka siitä usein hänen kanssaan juttelen.) ap

Vierailija
32/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse vastuussa valinnoistani, ei joku jumala tai saatana jossain. Elämä jatkuu lapsissa, elämän tarkoitus on omalta osaltaan tehdä tästä maailmasta vähän parempi paikka jälkipolville.

Vierailija
33/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Jeesus = Jumala, kun taas muslimeille Jeesus on pelkkä profeetta eli ihminen. Tässä on aikmoinen ero, enkä koe uskovani samaan Jumalaan kuin muslimit. Tuskinpa muslimitkaan ovat sitä mieltä että uskovat samaan Jumalaan kuin kristityt.

Vierailija
34/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksijumalaiset uskonnot sanovat, että " on vain yksi jumala" . Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää???? Jos on vain yksi jumala niin sitten ON VAIN YKSI JUMALA.

Kristinuskon piireissäkin on niin monta raamatuntulkintaa että on ihan mahdotonta pitää kirjaa. Siinäkin on vain kuitenkin YKSI JUMALA, vai tekeekö kolminaisuusoppi kristinuskosta monijumalaisen uskonnon? Tää menee siis kohta siihen, että " meidän isä on parempi ku teidän isä..." Halusittepa tai ette, niin yksijumalaisten uskontojen jumala on KAIKILLE sama. Jos kiellätte jumalan hänen kutsumanimensä perusteella, niin silloin te kiellätte myös oman jumalanne.

Vierailija
35/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muslimit nimenomaan uskovat itsekin samaan jumalaan kuin kristityt.

Vierailija
36/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, mihin esim. muslimit uskovat, ei ole olemassakaan. Voidaan sanoa että muslimit uskovat yhteen Jumalaan, mutta he eivät usko kristinuskon Jumalaan, joka minulle on ainoa todellinen, ja olemassaoleva. Muslimit uskovat minun näkökannaltani katsottuna epäjumalaan, eivät siihen oikeaan, ainoaan Jumalaan.

Vierailija
37/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muslimit sanovat uskovansa samaan jumalaan kuin kristityt. Kristityt taas sanovat, että muslimit uskovat eri jumalaan.

Vierailija
38/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä myös kristinuskon mukaan ihminen on vastuussa omista teoistaan.

Vierailija
39/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimien mielestä kristittyjen usko on monijumalainen, siis harhaoppi.

Vierailija
40/119 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muslimit vai uskovat siihen kristinuskon jumalaan, mutteivät poikaan ja pyhään henkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme