Saako työhaastattelussa kysyä hakijan perheestä?
Siis esim että onko perhettä tai että onko lapsia tms.?
Eikö nuo perheeseen liittyvät kysymykset ole vähän "harmaalla alueella"?
Kommentit (104)
Itse rekrytoin ihmisiä ja olen kyllä kysynyt vaikka mitä. Olen kyllä sanonut, että ei tarvitse vastata, jos ei halua. En ole kysynyt perhesuhteista siksi, että niillä olisi vaikutusta vaan siksi, että vastauksella on. Saa olla vaikka kymmenen pientä lasta ja vammainen aviomies, jos tulee vaikutelma, että työt hoituu ja elämä yleensäkin. Tiukasti työasioissa pitäytyvä nipottaja ei ole kiva työtoveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua haittaa pätkäkään että kysellään noita. Viimeksikin sain työpaikan kolmen työelämään äitien palaavien ohi ilmoittamalla olevani vapaaehtoisesti lapseton ja mulla on sterilisaatio tehtynä. Olen alle 30v. ja ne muut hakijat olivat kuitenkin kokeneempia ja yli 40v. :) ja silti sain unelmapaikan.
Miten oot muka saanut sterilisaation alle 30?
Saahan sen kolmannen lapsen jälkeen, vaikka olisi vasta 20v.
En muuten sanonut että steri on tehty suomessa. Maailmalla on yhtä hyvää terveydenhuoltoa täällä kuin täällä suomessa mutta hyvästä kannattaa maksaa.
Mun mielestä on järjetöntä ettei nainen saa päättää mitä tekee kehollaan siitä lähtien kun täyttää 18vuotta. Vaan säädetään ihme rajoituksia, kuten tuossa sterilisaatiossa.
Joku yllätys, siellä kun kommarit on suojatyöpaikoissa ilman todellista työtä tai tavoitteita. Kaffea juodaan ja tyhjää toimitetaan. Sama se jos sieltä on poissa.