Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***UHTIKUISTEN TORSTAITURINAT***

23.02.2006 |

Huomenta, huomenta. Onko muita joilla on energia taso ihan nollissa. Vaikka mitä pitäisi saada tehtyä, mutta mitään ei saa aikaiseksi. Paperipinkka tuossa vieressä vain kasvaa... Tuli vielä kiva ylläri kelalta; karhuavat vuoden 2004 opintotukia takaisin, 15% korolla. Olen ollut aina noissa niin auringontarkka, että voi vitsi kun ottaa aivoon!!!!!! Oma laskuvirhehän siinä on tapahtunut. En ollut laskenut äippäloman aikaisia kesälomakorvauksia tulovalvonnassa. Voisikohan tehdä valituksen ja perustella sillä että äitiys on viennyt aivot? Äitiysraha päätös tuli myös vihdoin kahden kuukauden odottelun jälkeen. Jotain hyvää sentään.

Aiemmin oli juttua himoista. Mulla ei oikeastaan ole mitään kummallisia himoja, paitsi suklaa ja suklaa jäätelö. Illalla lasten mentyä nukkumaan, tulee ihan liian usein mässyteltyä. Nyt pitää varmaan rajoittaa, sillä sen himputin streptokokin lisäksi on hiiva. Ja kun vielä on antibiootit päällä niin hiiva menee villiksi. Niin ja suklaa ja valkoinen leipä (muuta ei täältä saa) edesauttavat tota hiivaa. Inhottava riesa, onneksi ei tarvitse juuri muulloin kärsiä... Tajusin juuri etten edellistä synnyttäessä saanut mitään antibioottia suoneen, vaikka silloinkin oli raskausaikana ollut toi sama pöpö. Onneksi vauva ei sairastunut.

Supisteluja ei ole nyt ollut enää niin reippaasti kuin ennen. Juu, tuo lasten lelujen noukkiminen lattialta ei ole enää mitään herkkua tällä masulla. Herkästi alkaa kumarrellessa supistamaan, samoin kuin rimpuilevan uhmiksen kakkapeppua pestessä.

Hemppa oli raudan syönnistä huolimatta laskenut joulukuun 110:stä 101:een. (allussa oli 130) Tarvii varmaan syödä vähän enempi rautaa. Täällä ei vaan juuri koskaan mittailla hemppaa, joulukuun arvon kävin mittauttamassa Suomessa. Minkä arvon yli sen pitäisi muuten olla tässä vaiheessa?

Eilen meni 31 viikkkoa ja 10kg puhki. Olo alkaa olla aika tukala. Varsinkin kun vauva on nyt pitkittäin ja pää painaa alas ja potkii kylkiin. Olo oli paljon mukavampi vauvan ollessa poikittain. Kaikki valmistelut on ihan vaiheessa. Ensi viikolla menen tutustumaan sairaalaan. Sitten aion pakata sairaalakassin, sinne kun tarvii ottaa mukaan paljon enemmän roinaa kuin Suomessa. Alkaa vähitellen tuo tuleva koitos jännittyttämään...

Huomenna meidän isikin saapuu taas kotiin viikonlopuksi. Mukavaa (viikonlopun)odutusta kaikille!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANAA, viimeinen varsinainen työpäivä!

Ensi viikolla on tiistaina enää pöydän siivous edessä ja torstaiaamuna työhaastattelu, mutta kyllä tämä jo ihan loman alulta tuntuu!

Esikoisella oli eilen viimeinen hoitopäivä, jäi tänään isän kanssa kotiin. Hassua kun tuntuu eettä ei ole oikein viihtynyt päiväkodissa, niin nyt sitten viimeinen viikko meni vallan mainiosti. Eli juuri kun tajusi että kyseesä on hänen oma juttunsa, joutui/sai lopettaa.

Himoista sen verran, että minulla ei niitä ole nyt enää, kaikki mitä syön närästää ja meinaa tulla takaisin ylös. Luulen että kohtu painaa jo sen verran mahalaukkua, kun ei minua muuten okseta, pyrkii vaan ruoka ylös. Mutta HAJUhimoja minulla on kyllä, voisin viettää autotallissamme useamman tunnin bensan ja pakokaasujen käryssä-IHANA TUOKSU;)

Minulla on kanssa sellaisia menkkakivun tyyppisiä kipuja, eilen oikein säuikähdin kun juimi, ja tuntui mielestäni juuri munasarjojen kohdalla. En muista että esikoista odottaessa moisia olisi ollut, mutta toisaalta en muista juuri muutakaan esikoisen raskausajasta (eikä siitä ole kuin vähän yli 2 vuotta!!!!!). Kamalaa tämä huonomuistisuus. Joku tuttuni sanoi kerran että ' älykkyys valuu äidinmaitoon' , mutta taitaa alkaa tuo valuminen jo lapsiveteen...

Näin viime yönä ensimmäistä kertaa unta vauvasta, syntyi keskosena ja kaiken hyvään lisäksi minä olin muka töissä ja vauva KUORIUTUI MUNASTA miehen kanssa sillä aikaa. Oli kovin pieni (mitatkin sanottiin, 1770g ja 40 cm) ja menin sitä sitten katsomaan sairaalaan keskoskaappiin. Oli itse asiassa kovin surullinen uni kun olin niin huolissani vauvan selviämisestä, mutta nyt kyllä naurattaa.

Olen muuten siinä käsityksessä että lapsiveden menon jälkeen ei mielellään saa enää mennä kylpyyn, kun siinä on sitten infektoitumisriski kun tie vauvaan on ' auki' . Mutta suihkuun kai voi silloinkin mennä.

Mutta eipä muuta kun mukavaa torstaita kaikille!

Lala76 32+5

Vierailija
2/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on niin oudon hiljaista, lapset, kaikki neljä olivat viime perjantaista täällä meidän luona hiihtoloman vietossa ja nyt eilen jatkoivat kaikki neljä lomaa isänsä luona. Minä ja mieheni yritettiin sitten illalla saada aikaa kulumaan ja outoa oli...Puhuttiinkin siitä, että oli vähän ikävä jo lapsia..No nuorimmathan tulee taas sunnuntaina ja arki alkaa:-)

Minullakin on saamattomuutta, kaikke pitäis tehdä...Vauvaakin varten, mutta tänään meinaan keskittyä shoppailuun;-)) Tosin alkaa olla jo kone niin hyytynyt, että saas nähdä jaksaako sitä innostua mistään ja se jos mikä harmittaa kun ei jaksa:-(

Rautaa aloin syömään, vaikka maha siitä juntturaan meneekin, pakko, kun tuntu et yläkertaan kävellessä voimat valuu ulos:-(

Oma (.) : Vauva liikkuu paljon, lepää vähän ja liikkeet todella tuntuu..Sitten välillä hikotellaan. Itse olen iltaisin turvoksissa on vaikea olla missään asennossa ei voi hengittää...Mies katsoo kauhuissaan sivusta kun mä ähkin ja puhkin ja ihmettelee mitä on mulle oikein mennyt tekemään;-)

Kovasti täällä jo omaa nyyttiä ootellaan ja nyt aika musta jotenkin matelee, kun ennen joulua se oikein lensi.

Ponnari & Masukki 32+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirmunen väsymys mut joku sisäinen kello herättää joka aamu viimeistään kahdeksalta eikä saa enää uudestaan unta.vaava nukkuis mut sit ku oon pissareissun tehny ni pikkunenkin herää.öisin tuo napero antaa nukkua,siis potkujen puolesta.kiltisti odottelee et äiti herää ja alottaa vasta sitten:)!

mieskin soitti yöllä kahden maissa kun olivat mettä leirillä ja ei päässyt aiemmin soittamaan.mukava oli ääntä kuulla vaikka soittikin kesken unien!eilen sanoin että kummasti vihloo ja kipu tuikkii jalkaan..ei ainakaan toistaseksi tunnu vihlontaa.se helpotti jo illalla kun kävin lämpimässä suihkussa.mut aamusin on maha jotenki hellänä..sisäelimiin painaa..kai tuo pikkunen painaa yöllä sisäelimiä niin kovin et aamul sit koskee.viime yö meni yllättävän hyvin.heräsin vain muutaman kerran kääntymään,muuten sain nukutuksi pitkiäkin pätkiä.olo on kyllä heti parempi kun on nukkunu kauemmin,vaikka nyt väsyttääkin.maaliskuun ekalla viikolla pitäs saada hoitopöytä ja sänky kotiin,ni pääsee ne laittamaan valmiiksi.uuden sitterin meinasin ostaa,tuon ikivanhan vois viedä mummolaan..toisessa mummollassa on jo sitteri=)!armeijan takia kela korvaa sitterin ostonkin niin tottakai ostetaan uusi=)=)!!!turvakaukalo pitäs myös ostaa..ja jalustalla.ei vaan tuo auto baby saanu turvatestissä kun tyydyttävän.onko kellään kokemusta baby safe plus kaukalosta?

joku oli maininnut että paha olo tulee syömisestä tai että närästää.sama vika,KAIKKI närästää.ja vaikka kuin vähän syö niin paha olo tulee=(

nyt on pakko lähteä aamupalalle...

mukavaa päivää kaikille!!!

hjo ja rakastus 33+1

Vierailija
4/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas nukuttua hyvin viime yönä, ainakin 5 tuntia heräämättä kertaakaan, oli mukavaa vaihtelua normaaliin yö kukkumiseen.

Meillä oli eilen ensimmäisen kerran perhevalmennus, kokoontumisia on yhteensä 5.

Nyt aloitus kerralla oli jutustelua parisuhteesta ja vanhemmuudesta. Terkkari luki kalvolta näistä parisuhteen vaiheista ja sit kateltiin parit videot. Vähän tuli sellainen yläaste meininki mieleen, mut kyllähän sitä mielessä pyörii et tuleeko minusta mimmonen äiti, osaanko hoitaa vauvaa oikein jne.

Ensi viikolla tuleekin kätilö paikalle kertomaan synnytyksestä, että jospa sitä sitten päästään ihan asiaan.

Pitäisi varmaan rueta etsimään noita imetysliivejä, oletteko te ostaneet ne etukäteen vai miten? Meinaan miten liivien koon osaa arvioida oikein kun rinnat kuitenkin suurenevat synnytyksen jälkeen. Ja mistä kannattaa ostaa, en mielellään itseäni kipeäksi noilla kapistuksilla haluaisi maksaa?

Himoista joku kyseli, minulla ainakin on loputon himo suklaa lakritsi jäätelöön ja hedelmä irtokarkkeihin. Ja arvata saattaa että on myös paino sitten noussut näitä himoja toteuttaessa, toivottavasti tulee synnytyksen jälkeen vähän itsehillintää takaisin että saisi nuo kilot kuriin. Hirmusti aina tekee hyvää naposteltavaa mieli, järki kyllä sanoo et älä ota, mutta mieliteko saa yleensä vallan, inhoittavaa...

Jaahas, pitääpä lähteä koittamaan josko pystyisi pienen kävelylenkin tekemään, tuntuu et pääkoppa kaipaa raitista ilmaa!

mocca 31+5

Vierailija
5/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssa iski, ei onneksi ihan mahdoton, mutta puolitukkoinen ja päänsärkyinen olo on. Pari viime yötä mennyt sen takia harakoille, ei oikeen oo hyvä olla makuuasennossa. Ja istualleen en osaa nukkua. Ens yöksi rakennan kyllä tyynyistä semmosen barrikadin että puoli-istuvaan asentoon pääsen uinaileen.

Mulla on nyt muutamina öinä tullu kerran tai kaks semmosia oikeen tujakoita suppareita, on herättänyt ja tuntunu ettei liikkeelle pääse ennenkun menee ohi. Olen kuitenkin vääntäny väkisellä pystyyn ja menny vessaan, on se sitten onneksi helpottanu. Viime yönäkin otti selän puolellekin oikeen kunnolla. Ei nyt kuitenkaan ihan vielä tarttis syntyä vaikka ihan kypsä jo olenkin raskausvaivoihin. Aamupäivät menee ihan ok, mutta iltapuolella olen ihan rampavitonen, liikkeelle lähtö on aina tosi vaikeeta kun liitoskivut yltyy. Nyt opinnäytteen pariin (vesilintuja sais silläkin heittää...) että edistyis edes jonkin verran ennen synnytystä (pitäis olla itse asiassa valmis ennen sitä), jos vaan toi pari tekis oman osuutensa, tuntuu odottavan että mä teen kaiken ja hän sitten peesaa mukana sujuvasti. Että ketuttaa moinen. Nyt jatkan mukinoita täällä yksikseni!

käärö3 ja sintti 34+1

ps. onki muut jääny koukkuun curlingiin? Meillä pelataan sohvalla niin että...

Vierailija
6/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona onkin ihana ilma ja plääh,me joudumme kököttämään sisällä,kun poika on 38 asteen kuumeessa.

Sairastuminen tuli kyllä niin nopeasti,kun olla ja voi.Eilen olimme mäkeä laskemassa,niin mitään ei ollut.Kauppareissun aikana alkoi poitsu valittamaan janoa ja että on kuuma.Kotona sitten olikin ihan kalpea ja mittari kapusi heti tuonne 38=(

Omalle (.) viettää siestaa edelleen,koska liikkeet ovat potku tuolloin,toinen tällöin.

Eilisen lätkämatsin aikana kyllä potkaisi pariin kertaan mojovasti.Varmaan oli viesti alhaalta,että rauhoitu äiti=D

Yöt tuppaavat menemään vessassa juoksemiseen.Ultrassa näkyi,että vauveli painaa päällään hieman virtsarakkoa(Ei ole ihan kokonaan laskeutunut)ja siksipä jokainen liraus tuntuu,kun olisi kauhea hätä.

Ja ennen vessaan pääsyä nouseminen sängystä on juhlaa.Häpyluuhun vihloo juuri nouseminen sängystä/sohvalta/tuolilta,kyljen kääntäminen. Siinä tosiaan saa hammasta kiristellä,että ei päästele sivistys-sanoja keskellä yötä.

Nyt tuo pieni potilaamme pyytää juotavaa ja lähdenkin tästä laittamaan mehua,että saa vähän energiaa jostain,kun tuo ruokapuoli on vähän heikoilla kantimilla nyt.Ei mikään nyt maistu,kun olo on tuollainen.

Niksu 34+5

Vierailija
7/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärö kyseli,että kuka on joutunut koukkuun Curlingiin.

Minusta se on niin hassun näköinen peli,että sitä on melkeinpä pakko katsoa...Niin ja kannustaa kotikaupungin poikia=)

Vierailija
8/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä jo torstaissa mennään, ja isä lähtee meidät tossa tunnin päästä viemään kotia. Siellä on kuulemma remppa jo ohi, ja tänään pitäs saada käyttää jo suihkuakin. Mies kovasti jo meitä kotiin odottaa; ikävissään on siellä ollut jo sunnuntaista saakka!

Hjo: se Britaxin baby safe plus on mielestäni ERINOMAINEN turvakaukalo. Me ollaan oltu siihen todella tyytyväisiä. Lapsi sopii siihen kevyesti vähintään vuosikkaaksi, ja on turvallisen tuntuinen.

Napaan ei uutta edelleenkään, samalla painolla (tai siis nousseella painolla!) mennään. Öistä on alkanut tulla naperolle sitä aktiivisinta aikaa, ja heräilen vähän väliä potkintaan:) Isolta vatsa tuntuu, mut katselin eilen, että eivät ykkösraskauden arvet ole ainakaan vielä lähteneet leviämään. Kyllähän ne toki vielä kerkeää...

Tänään olis iltaohjelmassa aerobic, saas nähdä, onko tämän kauden viimeinen minun osaltani..!

Nyt hetkeksi heittelemään keppiä koiralle ulos. Ukki jo ulkona lasten kanssa touhuaakin :)

tilda 31+4

Vierailija
9/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa jännitävä suomen peli eilen...jännitii niin paljon että ei meinannut housuissa pysyä=) curlingia en ole innostunut katsomaan...

masussa käy kova jytke..aamulla repukalla oli hikka, siihen sitten heräsinkin, joutu taas yöllä ravamaan pissillä=/...väsyttää pitää nukkua päikkärit jos pystyy.

vaunut tulivat eilen...saa tuo ukko koota ne niin pääsee hiplaileen ja häpläileen niitä=) mulla myös älytön suklaanhimo, sit kutittaa kahta kauheemmin joka paikasta..atoopikko kun olen. ja omenat menevät myös..ne vihreet.

T: peetu 30+5

Vierailija
10/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, että yöunet vaan lyhenee, vaikka väsyttäisikin. Tänäkään aamuna en enää saanut unta miehen lähdettyä töihin vähän ennen kaheksaa. Siinä sitten tunnin sängyssä pyörin ja mietin kaikkia asioita, mutta uni ei tullut. Pakko oli sitten luovuttaa ja lähtee aamupalalle. Miehellä on onneks huomenna vapaapäivä, joten ehkä sitten yhdessä se uni maistuu paremmin ja saa nukuttua pitempään. Huomenna olis kyllä tarkoitus lähteä kaupungille ostoksille. Pitäisi käydä ainakin se turvakaukalo nyt sitten valitsemassa. Me ollaan päädytty maxi cosin cabrioon, mikäli se nyt istuu hyvin meidän autoon.

Eilen oli neuvola ja lääkäri. Rasituskokeen tulokset olivat tosiaan hyvät eikä virtsassakaan ollut enää sokeria. :) Paino oli laskenut parissa viikossa 400g ja verenpaine oli ok. Sf oli 30 joten tosi tasaseen mennään vähän keskikäyrän yläpuolella. Lääkärin mukaan paikat on vielä täysin kiinteät, kiinni ja täysimittaiset. Noh, yhtään supistusta en olekaan vielä tuntenut, joten eipä ihme ettei muutosta ole tapahtunut.

Minulla on vähän hassu olo. Välillä on energiaa ihan kamalasti ja uhkun hyvää tuulta, mutta jo muutaman minuutin päästä saattaakin kaikki asiat ärsyttää eikä jaksais tehdä saati kiinnostua yhtään mistään. Eilis iltakin meni vuoroin kiukutellessa vuoroin hyvillä mielin. Ärsyttää tämmönen ailahtelu, mutta kuuluu kai asiaan?! Onko muilla vastaavia oireita?!

Tänään pitäisi kyllä raahautua pihalle ja kävelylle. Nyt on jäänyt ulkoilu parina päivänä liian vähiin. Toivottavasti aurinko pilkistäisi pian, että saisi sitä energiaa taas vähän lisää...

Touhukasta torstaita itse kullekin! :)

Hmar 32+3

Vierailija
11/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tosiaan eilen jännittäviä urheilullisia hetkiä Suomella olympialaisissa. Minäkin innostuin pitkästä aikaa oikein tosissaan jännäämään jääkiekkopelin lopputulosta. Taisi vauva oli ihmeissään, että mikä nyt on, kun äiti ja isi kumpikin kiljahtelevat vuoroin ihastuksissaan ja vuoroin kauhuissaan, ja taustalla kaikaa isosti selostajan ääni... Potki ainakin siihen malliin, että joko yritti saada äipän rauhoittumaan tai sitten kenties kannusti mukana?? ;)

Curlingia olen minäkin jonkin verran seurannut. Se on itse asiassa aika jännittävä laji, ja selostaja on minusta aivan mainio. Jännittävänähän sekin ottelu pysyi eilen, viimeiseen kiveen asti piti jännätä.

Meillä on pesää rakennettu innostuksella, nyt on vaunut läjässä ja " sisustettuina" , pinnis koottu ja siihenkin patjaa yms. testattu. Pinnikseen en kuitenkaan vielä ajatellut lakanoita laittaa, sillä vauvan ajattelimme ensin nukuttaa äippäpakkauslaatikkoon. Onpahan vähän pienempi ja turvallisemman tuntoinen. Sen voisi tietenkin kohta laittaa valmiiksi, kun kannen saa päälle, niin ei edes pölyty. Tosin reunuksen siihen laatikkoon saan vasta parin viikon päästä, kun näemme siskoani.

Supisteluja on tosiaan täälläkin alkanut tulemaan säännöllisemmin. Kivuttomia ovat olleet, mutta yllättävän usein niitä näyttää tulevan. Neuvolasta kuitenkin on sanottu, että näillä viikoilla ei kivuttomat supistukset ole haitallisia, joten yritän olla huolestumatta.

Ystäväni vauva syntyi viime keväänä juuri tällä viikolla (rv 34). Hyvin heillä meni, tosin sairaalassa vauva joutui pitempään olemaan, että kasvoi niin paljon, että jaksoi itse imeä maidon. Kuitenkin keuhkot olivat jo niin kypsät, että vauva pystyi koko ajan itse hengittämään, eikä muitakaan kriittisiä tilanteita tullut. Mukavampaahan se toki on saada vauva mukaansa sairaalasta päästessään, joten odotellaan vielä!

Yritän itsekin lähteä ulos vähän raitista ilmaa haukkaamaan, mukavan lauhaa ja aurinkoista, ihana ulkoiluilma!

Kissankello 34+0

Vierailija
12/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ettei tämä synnytys tästä käynnisty!!!!

viikko sitten oli siis 1,5cm auki ja kanavaa 0,5cm. lääkäri käski levätä et saaadaan 34 vkoa täyteen. nyt 34+2, ja viime yönä taas kärvistelin kipeiden supistuksien kanssa n.2h...särkylääkettäkin otin..supisteli 2-5min välein... sängyssä en voinut olla kun oli niin kipeitä..pystyasento helpotti!!no nukahdin jossakin vaiheessa mutta nyt aamulla taas sama meno jatkuu..ehkä 10 min välein ..en jaksa kellottaa edes..on niin tutun tuntoista..esikoiselta supisteli näin ehkä n. vuorokauden ennenku synnytys tosissaan käynnistyi!!! soitin neuvolaankin..huomenna aamulla menen käymään jos oon vielä kotona. ootteko muut kuulleet että verenpaine nousee ennen synnytystä???? mulla oli viikko sitten noussu 116-60 -> 136-72.. ja katoin esikoisen neuvolakortista että vko ennen synnytystä nousi silloinkin...ja terkka sit vahvisti että hyvinkin pitää paikkansa!!!! aika hurjaa.. nyt kyllä pelottaa!!!!!!!!!

Auttakaa ja tsempatkaa nyt hyvät kanssasisaret!!??<3

-elli 34+2-

Vierailija
13/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... että vauva päättäisi vielä muutaman viikon viihtyä yksiössään. Vaikka turvallisilla vesillä aletaan jo kaikki ollakin, vauvelin olisi hyvä viihtyä masussa vielä muutama viikko.

Pipsukka 34+4

Vierailija
14/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että vauveli malttaisi nyt vielä pari viikkoa köllötellä lämpimässä ja turvallisessa yksiössään!!!

Pidäthän meidät ajan tasalla tilanteesta!

Lala

Vierailija
15/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellille että maha asukki jaksaisi vielä olla pienessä yksiössään kotvasen verran.

Kovasti voimia sinulle!!

16/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan tosiaan että Ellin vauveli pysyisi vielä edes viikon kaksi masussa... tässä vaiheessa vissiin kuitenkin jokainen päivä on plussaa, vaikka pahimmasta on päästykin jo yli.

Minä sairastuin sitten kans tähän esikoista riivanneeseen flunssatautiin. Kurkku on orastellut kipua jo pari päivää, nyt iski mahdoton jysäri ja olo on muutenkin tukkoinen. Mieskin lähti aamuyöstä palohälytykselle, on siis palokunnassa ja hälytyksiä tulee aina sillion tällöin. Justiin ehti töihin, mutta aamutoimet jäi kaikki mulle, mitä en tässä olossa oikein olisi halunnut ottaa kontolleni... Olenkin muuten miettinyt, että mitä jos mies on palohälytyksellä silloin kun pitäisi lähteä synnyttämään?!? Soitanko hätäkeskukseen ja pyydän että kiireesti yhdistävät palopaikalle että palomies muikkusen pitäisi lähteä kiireesti synnyttämään... ?? Ja millä hiivatilla se mies sieltä pääsisi sitten pois... Aika mielikuvituksellinen vaihtoehto, mutta kuitenkin :)

Joku tässä ketjussa kyseli, että minkä hb:n pitäisi olla ennen synnytystä. Ei kai siihen mitään rajoja ole? Mutta tietysti varmaan mahdollisimman hyvä, koska hb laskee kuitenkin verenmenetyksen myötä. Minulla laski esikoiselta 130->101, mutta palautui kyllä parissa viikossa. Kämppäkaverilla meni 90 tienoille ja makoili vain sängyssä eikä pystyssä pysynyt. Eli varmaan sen olisi hyvä olla jossain lähempänä 120:a, ihan mututuntumaheitto.

Mitäs vielä. Niin, tuli eilen mieleen että tästä viikon päästä eletään niitä aikoja, kun esikoisen kanssa lähti limatulppa irti. Eli kyllä se synnytys alkaa olla jo aika lähellä! Mulla vaan kesti vielä n.2,5 viikkoa siitä itse h-hetkeen. Saas nähdä mitä tällä kertaa tulee tapahtumaan. Mieskin sitten viimein tajusi, että lähellä alkaa olla ja suunnitteli että ensi viikolla laitetaan " kämppä siihen kuntoon," mitä ikinä se sitten miesten ajatusmaailmalla tarkoittaakaan. Olisihan nuo pikkuvaatteet kiva saada viimeinkin johonkin, ja näiden huonekalujen liikutteluun tarvitaan kyllä muiden voimia...

Onko kellään muuten " kuumia aaltoja?" Itse oon huomannut jo viimeisinä viikkoina kun olin töissä, että aamulla oli ihan tukka märkä hiestä noin tunnin verran, hiki vaan valui pitkin kasvoja. Miellyttävä tunne. Mutta sitten se meni ohi ja tukkakin kuivui puoleen päivään mennessä :) Nyt aina kun herään, on tosiaan semmonen hiki valuu -tunne, tyyny ja pää ihan märkänä. No, onneksi olen raskaana, ei tartte ainakaan kantaa aikaisista vaihdevuosista huolta ;D

Niin ja MITÄ ootte ajatelleet pakata siihen sairaalakassiin??? Mulla tosiaan heittää aika tyhjää sen kanssa, kun viimeksi sinne sullottiin loppuhädässä sitä sun tätä eikä sitten tullut oikein mitään mukaan. Lisäksi esikoinen syntyi oysissa, mihin piti olla esim. omat sandaalit ja pitkä lista tavaroita mukaan mutta täällä ei tarvitse, sanottiin että hammasharja riittää. Vauvan kotiutumisvaatteet oon taas saanu valmiiksi, mutta siihen loppuukin kekseliäisyys...

No, jospa vielä sähköpostin kimppuun, kun esikko nukkuu kolmatta tuntia. Ehdinpä minäkin tässä ottaa jo parin tunnin unet tukkoisen pääni kanssa :)

eikkuli, 34+1 tänään

17/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä urheilu liittyy vähän liiankin likeisesti tähän elämään, enkä jaksa enää tv:stä seurata, mutta curling on ollut jotenkin piristävä vaihtoehto !!!

Vierailija
18/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan sinne päin, toivottavasti kuitenkaan et ihan vielä joudu tositoimiin!

Meilläkin on curling ollut ihan ykköslajina, mutta tuli myös se ahdistava jäkismatsi vahdattua eilen... Mä olin ihan varma, että ne häviää, ei olis ensimmäinen kerta ollut tuommoisistakaan johtoluvuista. Mä en oikeasti ole juurikaan siis urheiluihminen.... Mutta kummasti vaan jää kiinni noihin matseihin, oli kyseessä curling tai lätkä.

Mua kanssa närästää kaikki, söi tai oli syömättä. Rennietä kuluu ja manteleitakin olen syönyt. Välillä vähän helpottaa, ilmeisesti vauva vaihtelee asentoa.

Mulla noi supistelut ihan selvästi liittyvät stressaaviin tilanteisiin (ja toki myös ahkeramman aherruksen jälkeen). Eilen oli miehen kanssa vähän vääntöä iltasella ja sittenhän jo supistikin. Ja tosiaan silloin ma kun kävin töissä, olin ihan supistuksissa koko keikan. Onneksi enimmäkseen saapi ottaa ihan lungisti nyt! Joku valitteli mielialaheittelyitä ym. Mulla myös semmoista. Ja pikkupimu saa välillä äitin hyppimään seinillä, on tahtonaisia tuo esikoinen. Ja vähän päätön toimissaan välillä myös, kuten kiipeilyä harrastavalta vajaa 2v voi odottaa.

Sairaalakassista: en tosiaan ole vielä edes suunnitellut sen laittamista, mutta lista ollee seuraavan kaltainen:

-hampiharja ja -tahna

-sampoo+hoitoaine+hiusharja

-HUULIRASVA

-muutama ehostustuote

-puhtaat kalsarit+siteitä

-laturi+puhelin

-kamera

-kirja

-dödö

( . )-veijari ottanut tänään taas rennommin. Eilen illalla jytisytteli oikein mukavasti. Tosi suloista, kun esikoinen huutelee masulle ja kuuntelee korva ihossa kiinni. Innoissaan myös hoitelee omia vauvanukkeja. Saattaa kyllä järkyttyä, kun vauva oikeasti tuodaan kotiin ja äiti huomio jakautuukin kahdelle pallerolle. Toivottavasti miehen isyysloma ja syntymä osuisivat samaan aikaan, olisi hieno juttu!

Nyt tirsoille!

Tilp. 31

Vierailija
19/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti miehen isyysloma ja syntymä osuisivat samaan aikaan, olisi hieno juttu!

... siis vauvan syntymä...

Mulla ei kyllä muutenkaan ihan aina leikkaa. yksi päivä luin lehdestä otsikon, jossa oli sana " petostentutkija" . Ihmettelin vähän, kesti tovin tajuta, että puhuttiin petoksesta eikä petosesta. (Petonen olikin vähän outo termi - ajattelin sen olevan jotain pienempiä petoja, kuten näätiä ja sen semmoisia...)

20/33 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisestä viestistä tuli mieleen tämä meidän 2-v poitsu, kun vauvan masussa olo on ilmeisesti aika ihmeellinen juttu kuitenkin. Yhtenä aamuna poika kömpi meidän viereen ja kun rutiinikiellettiin potkimasta äitiä mahaan koska siellä on vauva, poika tavalliseen tapaansa raotti mun paitaa ja kokeili tissit ja mahan (jostain syystä tissit on ollu paljo mielenkiintosemmat kun maha??) ja esitteli, että vauva tulee mahasta ja syö tissiä ja olis halunnu kuunnella vauvan potkuja mutta niitä ei tullu ja sanottiin että vauva on vielä nukkumassa. POitsu sitten silitti mahaa että " ai vauvaa" ja hetken päästä tökkäs kovaa mahaa ja sano möreällä äänellä että " herää!" taas kohta että " ai vauvaa" ja " herää!" Me miehen kans naurettiin melkeen pissat housuissa, että johan on kuin jopetshowsta, " karkkia" -" kaljaa" -tyylillä, äänensävytkin passas...