Miksi miehet eivät ole kiinnostuneita kirjallisuudesta?
Naiset lukevat enemmän romaaneja. Miehet saattavat lueskella jonkin verran scifiä tai jännitystä, mutta kaunokirjallisuus ei tunnu kiinnostavan. Poikkeuksena ehkä älyköt tai ihmiset jotka haluavat sivistää itseään, mutta en tunne juurikaan miehiä, joille olisi esim. klassikot tuttuja. Tämä ei ole mikään miesvihaviesti, koska itsekin olen mies - mutta kuitenkin kiinnostunut kirjallisuudesta.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on yhtä paljon mies kuin minä olen aurinko.
Olet siinä tapauksessa aurinko. Miksei tätä tosiasiaa voi myöntää? En minä tiedä onko se hyvä vai huono asia jos lukee, mutta mielestäni miehet lukevat vähemmän.
Ap
Niin että onko se tosiasia vai mielipide? Jos se on tosiasia, todista se.
Vierailija kirjoitti:
Naiset lukevat enemmän romaaneja. Miehet saattavat lueskella jonkin verran scifiä tai jännitystä, mutta kaunokirjallisuus ei tunnu kiinnostavan. Poikkeuksena ehkä älyköt tai ihmiset jotka haluavat sivistää itseään, mutta en tunne juurikaan miehiä, joille olisi esim. klassikot tuttuja. Tämä ei ole mikään miesvihaviesti, koska itsekin olen mies - mutta kuitenkin kiinnostunut kirjallisuudesta.
Mun tuttava- ja ystäväpiirissä oikeastaan kaikki miehet ovat kiinnostuneita kirjallisuudesta ja lukevat paljon. Ja ei, he kaikki eivät ole älykköjä, vaikka aika paljon yliopistoihmisiä lähellä pyöriikin.
Meidän perheessä on luettu aina. Niin isäni, mieheni kuin poikakin. Kyllähän sen jo yleissivistyksestä huomaa kuka lukee.
Elämänkertoja, dekkareita, historiaa, työhön liittyviä teoksia, matkakirjoja jne.
Kotoahan ne lukutottumukset opitaan. Isät, näyttäkää pojillenne lukevan miehen mallia, jos haluatte pojastanne menestyjän, jolla on hyvä elämä: http://www.hs.fi/kulttuuri/a1410323998295