Mies ei halua enää käyttää kondomia.
Se on ollut meillä ehkäisynä seitsemän vuotta. Mulla ei hormonaalinen ehkäisy sovi ja runsaiden vuotojen takia kuparikierukka ei käy. Mikä ehkäisyksi?
Kommentit (74)
Mitä teillä muille 44v naisilla on ehkäisynä?
Vierailija kirjoitti:
Oman miehen pärstä. Toimii hyvin,
Hormonikierukka on hyvä, kannattaa kokeilla. Ei sekään toki kaikille toimi. Minulla e-pillereistä tuli sivuvaikutuksia, mutta hormonikierukasta ei juuri mitään. Paitsi kuukautiset niukkeni lähes olemattomiin, mikä oli ihan positiivista. Yksi kierukka kestää 5 vuotta. Hormonikierukan vaikutusmekanismi on sama kuin minipillereiden, mutta määrät on pienempiä ja vaikutus paikallisempi.
Tulin raskaaksi 7 viikkoa kierukan poistamisen jälkeen, joten oma hormonitoimintakin toipui ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies raukka, joutunut kumien kanssa sähläämään jo noin kauan... :D Ei mikään ihme että on jo vittuuntunut niihin. Sitä vaan ihmettelen että miten on noinkin kauan tuohon suostunut.
No voi mies raukkaa niin. On se kamala kun joutuu kumin kanssa näpräämään, nainenhan sitä koskaan ei voi laittaa. Ja aika karua, ettei nainen ota pillereitä, joista voi aiheutua veritulppaa ym, muutenkin nainenhan se aina ottaa kaikki hormonit kehoon, pikku juttu. Aika reppana mies tosiaan.
Mun miehen asenne taas on, että jos meidän seksielämän ainoa ongelma on se, että pitää käyttää kondomia, niin se on pieni ongelma se! T: ei-ap
Mielummin runkkausta ilman kondomia kuin seksiä naisen kanssa kondomin kanssa. Niin ajattelee suurin osa miehistä.
Jaa'a, omani on sitten poikkeus. Alusta asti ollut kondomi käytössä ja nyt 8 vuotta takana. Mitään ongelmaa ei hänellä ole koskaan ollut kumin kanssa. Useampaankin otteeseen ollaann keskusteltu muista vaihtoehdoista, mutta aina ollaan lopulta päädytty siihen, että kondomi on meille paras ratkaisu.
Tuollainen keskustelu nyt ei tarkoita mitään.
Miksi naiset eivät tajua että kun he keskustelevat miehensä kanssa niin he eivät kerro omaa mielipidettään.
Mitä miehesi olisi tuossa voinut sanoa? En halua kondomia. Sinä sanot että muuten ei tipu seksiä.
Joten mitäköhän tapahtuu? Seksiä ei harrasteta ja liitto kaatuu.
Joten mies ei voi muuta kuin myötäillä sinua jos ei halua erota.
Tiesitkö, että on olemassa myös miehiä, jotka eivät halua naisensa käyttävän pillereitä? Itse miehelleni sanoin, että pitäiskö hankkia, hän on sitä mieltä, ettei ole järkeä riskeerata terveyttäni. Joten kondomeilla mennään silloin kun lapsia ei haluta.
Vierailija kirjoitti:
Mies raukka, joutunut kumien kanssa sähläämään jo noin kauan... :D Ei mikään ihme että on jo vittuuntunut niihin. Sitä vaan ihmettelen että miten on noinkin kauan tuohon suostunut.
Sarkasmi on taitolaji, ja tää oli sitä parhaimmillaan - jollet ollut tosissasi. :D
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Essure laitettuna 39-vuotiaana. Kondomiehkäisy oli ainoa vaihtoehto meille, kaikki hormonaalinen ehkäisy ei käynyt ja kuparikierukkaakaan en halunnut, koska runsaat ja kivuliaat vuodot. Mies ei halunnut vasektomiaa, mutta minä en halunnut missään nimessä enää kumien kanssa vatkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi mies raukkaa niin. On se kamala kun joutuu kumin kanssa näpräämään, nainenhan sitä koskaan ei voi laittaa. Ja aika karua, ettei nainen ota pillereitä, joista voi aiheutua veritulppaa ym, muutenkin nainenhan se aina ottaa kaikki hormonit kehoon, pikku juttu. Aika reppana mies tosiaan.
Mun miehen asenne taas on, että jos meidän seksielämän ainoa ongelma on se, että pitää käyttää kondomia, niin se on pieni ongelma se! T: ei-ap
Mielummin runkkausta ilman kondomia kuin seksiä naisen kanssa kondomin kanssa. Niin ajattelee suurin osa miehistä.
Jaa'a, omani on sitten poikkeus. Alusta asti ollut kondomi käytössä ja nyt 8 vuotta takana. Mitään ongelmaa ei hänellä ole koskaan ollut kumin kanssa. Useampaankin otteeseen ollaann keskusteltu muista vaihtoehdoista, mutta aina ollaan lopulta päädytty siihen, että kondomi on meille paras ratkaisu.
Tuollainen keskustelu nyt ei tarkoita mitään.
Miksi naiset eivät tajua että kun he keskustelevat miehensä kanssa niin he eivät kerro omaa mielipidettään.
Mitä miehesi olisi tuossa voinut sanoa? En halua kondomia. Sinä sanot että muuten ei tipu seksiä.
Joten mitäköhän tapahtuu? Seksiä ei harrasteta ja liitto kaatuu.
Joten mies ei voi muuta kuin myötäillä sinua jos ei halua erota.
Mun mies on nähnyt, millainen masentunut ja itsetuhoinen ja kiukutteleva hirviö musta tulee kun syön pillereitä. Hän on itse sanonut, että hän käyttää mielellään kondomia, kunhan saa pitää minut omana itsenäni. Minusta kuvasi parisuhteesta on surullinen. Parisuhteessa pitää kuunnella kummankin mielipidettä, pyrkiä pääsemään kompromissiin joka tyydyttää molempia osapuolia ja unohtaa kaikenlainen "voittaminen" ja seksillä kiristäminen. Ehkäisyasiat ovat vaikeita, koska harvoin löytyy mitään täydellistä vaihtoehtoa. Siksi pitää kuunnella molempia. Ei siinä muu auta. Meillä keskustellaan ihan oikeasti. Se on taito, joka kannattaa opetella, muuten ei ole mikään ihme jos liitot kaatuvat.
Itse en ainakaan anna ilman kumia, jos ei ole käytössä muuta ehkäisyä, esim. E-pillereitä. Ja yhden yön jutuissa aina EI jos kondomia ei ole.
Kerran yhden yön pano otti kondomin pois, kun lykki takaa, ja luuli että en huomaisi. Kyllä alkoi vituttaa, mutta vahingoista oppiii.. onneksi en saanut tauteja tms. Mutta kyllä nykyisin aika selväksi sen kumin käytön teen ihan yhden yön panoille ja seurustelu kumppaneille.
t. N 22
Ap, vaihtoehdot on nyt sinun sterilisaatio. Eli toimenpideaikaa varaamaan:)
Kyllä käy miestä sääliksi.
Ei ole koskaan kokenut sitä todellista tyydytystä kun siemenet syöksyy naisen sisään.
Mutta uskoisin kyllä provoksi,kukaan mies ei tuollaiseen suostu.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan anna ilman kumia, jos ei ole käytössä muuta ehkäisyä, esim. E-pillereitä. Ja yhden yön jutuissa aina EI jos kondomia ei ole.
Kerran yhden yön pano otti kondomin pois, kun lykki takaa, ja luuli että en huomaisi. Kyllä alkoi vituttaa, mutta vahingoista oppiii.. onneksi en saanut tauteja tms. Mutta kyllä nykyisin aika selväksi sen kumin käytön teen ihan yhden yön panoille ja seurustelu kumppaneille.
t. N 22
Teidän parikymppisten seksihurjastelijoiden kohdalla kondomi on tietysti ykkönen. Mutta jos olet ollut vaikka nyt 20 vuotta parisuhteessa saman miehen kanssa, alkaa se kumin kanssa nypläämisen sijasta toivoa jotain yksinkertaisempaa. Ehkäisyvaihtoehtoja on monia, ainakin hormonaalisesti vaikuttavia. Ne ei kaikille sovi, joten kyllä siinä vaihtoehdot silloin alkaa käydä jo vähiin.
Anus voisi toimia. Hyvin luonnollinen tapa muslimimaissa ja katolisessa ympäristössä.
Vierailija kirjoitti:
Anus voisi toimia. Hyvin luonnollinen tapa muslimimaissa ja katolisessa ympäristössä.
Sontaputkea voidaan hyödyntää yhdynnässä menestyksekkäästi monissa etelän kultuureissa.
Rakkaus? Parisuhde ei ole pelkkää seksiä.