Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin vihervasemmisto haluaa vegaaniruokaa päiväkoteihin – lisälasku 1 000 euroa vegaanilasta kohti

Vierailija
08.05.2016 |

Meinasin äänestää vihreitä ja nyt tää :(

Rahat on muuteniin tiukoilla päivähoidossa mutta joku porukka haluaa tarjota kasvisruoan sijaan vegaanista..

http://www.hs.fi/m/kaupunki/a1462672922521?ref=hs-mob-prio2-1

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaniruokahan on todella halpaa, hyvää saa ilman maidon/kerman korvikkeita.

Jos se on niin halpaa niin maksakaa se itse.

En ymmärrä miten kehdataan valittaa ja esittää vaatimuksia kun syödään toisten maksamaa ruokaa. Samaan aikaan jo valmiiksi aliravituilta vanhuksilta on otettu kotihoidossa pois leipä ja mehu ruoka-annoksesta. Kotihoidon ruoka-annoksen hinta on 9, 30.

Eikö lapsiperheille ole minkäänlaista häpyä tai rajaa vaatimuksissaan?

Tämä on eliittiperheiden asia!

Vierailija
42/49 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Perheitä tulisi kohdella yhdenvertaisesti myös ruokavalion osalta, kun kyseessä ovat painavat eettiset syyt" sanoo Emma Kari (vihr)

Painavat eettiset syyt sille että haluan tarjota perheen päiväkoti ikäiselle vegaaniruokaa ovat ... (kirjoita haluamasi tekosyy)..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla kustannuksilla saisi päiväkoteihin jo yhden ylimääräisen hoitajan per ryhmä! Vegaanius on ihan marginaali-ilmiössä muutenkin, eikä sitä herranjestas tarvitse tuputtaa pikkulapsille!

Tajuat kai myös että pikkulapsille tuputetaan aina jotain elämäntapaa? Aika harvalta lapselta kysytään että haluaako se sitä lihaa syödä. Siten syödään/uskotaan/pukeudutaan miten vanhemmat määräävät.

Vierailija
44/49 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä ei leviä muualle Suomeen, vai onko jo kokemuksia??

Vierailija
45/49 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lampaat.. Hesari on tunnetusti eläintuotannon suu, joten totta kai se uutisoi asian noin vääristellen. Kyllä minä voin sen 24 senttiä maksaa, jotta lapsi saa vegaaniruokaa : D Ei hyvä tavaton.

Mikähän siinä on, että sana vegaani toimii aina ärsykkeenä? Jos puhuttaisiin vaan maidottomasta ja kananmunattomasta kasvisvaihtoehdosta (jonka voisi tarjota myös lakto-ovoille ja muille) niin ei olisi varmaan mitään ongelmaa.

Vierailija
46/49 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään kotona vegaanisti, päikyssä lapseni syövät lihaa normaalisti. Itse pitäisin hyvänä sellaista mallia, jossa tuo vegaaniruuasta aiheutuva lisäkulu menisi vegaanilasten vanhempien omasta pussista maksettavaksi. Itse ainakin maksaisin ilomielin :) 

Vierailija
47/49 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä pilanneet niin paljon kaupunkikuvaa ettei voi todellakaan enää äänestää vihreitä ja vasemmistoa.

Pyörätiet hyvä juttu, mutta aina Stadissa on fillaroitu ja tullaan fillaroimaan. Mutta autoilevien stadilaisten elämää hankaloitetaan koko ajan lisää kaikin mahdollisin keinoin!

Veljeni muutti Kalasataman alueelle. Saikin yllättäin töitä jossa liikkuu Uudellamaalla enemmän ja työsuhdeauton. Vaan eipä saanut toiselle perheen autolle autopaikkaa, ei niitä siis vaan ollut eikä kaduilla tilaa! Nyt vihdoinkin löysivät Espoon puolesta mieluisan kodin 5 hengen perhe Ja asia ratkaistu näin.

On selvää ettei keskustan tuntumassa tarvitse välttämättä autoa, varsinkin jos työpaikka lähellä eikä isoa perhettä. Mutta muuttu tosi hankalaksi jos vähänkin isompi perhe! Ja ihmetellään jos ei kukaan täällä halua tehdä enää lapsia.

Vierailija
48/49 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä vanhempia joiden mielestä on ok tuputtaa lapsillensa ideologiaa, että eläinten syönti ja lehmän utareista tulleen maidon juonti olisi terveellistä ja hyvä juttu. Maksaisivat itse karsinogeenisten aineiden pakko syötön lapsilleen. Puhumattakaan niiden aiheuttavien terveys haittojen hoidon. Todella brutaalia ja oksettavaa touhua.

Vierailija
49/49 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tällaiset ns. maksuttomat ruokailut pitää lopettaa ja lapset tuokoon kotoa eväät sellaiset kuin itse tai vanhemmat haluavat. Loppuu kitinä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme