Kumppanisi alkoholisti, mikä pahinta?
Olen alkoholisti, juon joka ilta, näin on mennyt noin 10 vuotta. Olen naimisissa: keski-iässä lapsettomia oleva perhe (koirat). Taloudellisia ongelmia ei ole, olemme liikunnallisia (siis minäkin hyvässä kunnossa ainakin liikunnallisesti). Kaikista velvotteista hoidan vähintään puolet; raha, hurtat. Olen kiltti, vahvasti masennukseen taipuvainen. Kerro mitä ajattelet, kiitos etukäteen.
Kommentit (2)
Ei mun kumppani ole alkoholisiti mutta suvussa niitä kyllä löytyy aika monta. Pahin on mielestäni että jossain vaiheessa huomaa että alkoholisteillä nuo aivosolut häviä melkein kokonaan ja että he alkaavat elää omassa todellisuudessa. He luulevat teitävänsä asioista jotain mutta totuus on usein että heillä ei sitten ole aavistustakaan asioista. Alkoholisimi johtaa useimmiten tyhmyteen.
Se on vaan todella ahdistavaa, kun perheenjäsen on joka ilta pienessä humalassa. Itse tulee ärsyyntyneeksi vaikkei olisi edes syytä, kun toinen toistelee asioita yms. ja se johtuu nimenomaan siitä kun ei ole selvinpäin. Asioiden selittäminen uudestaan ärsyttää ja joskus myös keskustelujen käynti kun huomaa toisesta ettei tämä ole täysin selvä. Terveydelliset seikat myös pelottaa, vaikka juopottelu ei elämään muuten ainakaan vielä vaikutakaan. Työt sujuu, päivisin ei juoda, koti on siisti, elämä päällisin puolin hallinnassa.