Miten usein te muut käytätte invapaikkoja?
Niihin on kätevä parkkia kun ovat leveämpiä ja ei tule kolhuja autoon toisten ovista niin itse käytän niitä aika usein, etenkin jos on paljon ostoksia tai jotain painavampaa. Ja turha vinettää, jos invapaikkoja on viisi niin kyllä niitä siinä on vielä neljä mun jälkeen vapaana. Enkä ole koskaan nähnyt edes neljää invalidia kaupassa yhtä aikaa.
Kommentit (83)
Me käytämme mieheni kanssa joskus satunnaisesti invapaikkoja siten, että jos olemme ostaneet jotain hankalasti kuljetettavaa, toinen jää ostosten kanssa siihen invapaikan viereen ja toinen hakee auton. Auto ajetaan siihen invapaikalle ja ostokset pakataan pikavauhdilla autoon. Sitten auto pois invapaikalta ja toinen vie ostoskärryt sisään ja toinen odottaa autossa sivummalla. Näin pääsee pikavauhdilla myös pois invapaikalta, jos sitä oikeasti tarvitseva tulee paikalle.
Kaikki vammat eivä ole diagnosoituja eivätkä näy päälle päin.
Vierailija kirjoitti:
Keksitään ap:lle muita kivoja juttuja helpottamaan arkea eli minä aloitan:
Ap - käytä invavessaa!
Invavessaa saa itseasiassa käyttää kaikki, mutta ei tietysti terveiden pitää valita tavallinen jos sellainen on lähistöllä ja siellä on tilaa. Tästä on ollut juttua joskus mm YLE:n aamussa, jossa oli mukana myös invalidiyhdistyksestä edustaja. Julkisessa vessassa terve suoriutuu tarpeesta niin nopeasti, ettei siitä katsota olevan haittaa.
Minulla oli burn out töistä.Käytin invapaikkaa kun en jaksanut mitään...
Vierailija kirjoitti:
Ap on selkeästi aivovammainen ja näin oikeutettu käyttämään invapaikkoja.
Ei oikeuta, jos ei ole invatunnusta. Mutta eihän aivovammainen sitä aina tajua.
Mä käytän invapaikkoja lähes joka päivä eli aina kun olen autolla liikenteessä. Ihan hyvällä omatunnolla. Invakortti löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit ap aivan hyvin käyttää invapaikkoja, aivoinvalidi kun olet.
Totta puhut...ap:n kannattaa vaikka painattaa jossain lappu autoonsa "aivoinvalidi".
Kannattaa myös töniä vanhuksia pois kassajonosta, sillä kyllähän noita vanhuksia riittää.
Myös lapsiparkkia voit hyvin käyttää kun, mutta se ei ole sulle varmaan yhtä kivaa kuin invapaikat!
Muista myös käyttää invavessaa...muistat vain raahata jalkaasi sillein invalidimaisesti että varmasti pääset vessaan kun sinulla hätä!
Jos on tietyn merkkinen auto, ei tarvitse erillistä aivoinvalidi-kylttiä. Tiedätte kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen saa pysäköidä kuin invamerkillä varustetulla autolla, muuten tulee sakot. Kerran oli autonperä vähän invamerkin toisella puolella, ja vaikka siinä oli iso maasturi parkkeerattuna invamerkillä, niin pysäköintisakko mulle tuli, vaikka mitään ei haitannut invan pysäköintiä. En kyllä muutenkaan kehtaisi tekeytyä invaksi, tai mustalaiseksi.
No ei sakot mikään maailmanloppu ole! Sitten ne maksetaan ja se niistä :) Harmittaa enemmän jos urpot kolhii mun autoa. Ap
Olisko niin, että olet ostanut liian kalliin auton tuloihisi nähden, eikä sinulla ole varaa pitää siinä täyskaskoa ja kantaa pientä jäännösriskiä itse, jos olet tuollaisesta huolestunut.
Käyttötavaroita nämä nykyautot ovat, ja kasko kattaa muutakin kuin parkkinaarmut. Vaikkapa sen kun kateellinen anarkisti kävelee kylkeä viistäen avainnippu kädessä tarkoituksellisesti naarmuttaen. Todennäköisyys, että ärsytyskynnys ilkivaltaan ylittyy siinä invapaikalla oven suussa on huomattavasti suurempi, kuin jossain rivissä muiden joukossa kauempana.
t. jo pitkään premium autoillut mies, joka ottaa elämä realiteetit lunkisti ja joka ei koe ongelmaksi auton naarmuuntumisen kaltaisten pikkumurheita,
Kaikki autot on liian kalliita, jos katsotaan vakuutuksien, verojen ja kaskojen hintaa.
Sen kymppitonnin auton joutuu maksamaan kymmenessä vuodessa toiseen kertaan näille verenimijöille.
Sinkkumies
Ei mulla vaan, on ollut superbonarit jo -85 lähtien samoin oikein mitoitettu kasko ja auto tuloihin nähden koko ajan. Reilu 20v nyt jo premiumeja, sitä ennen halpoja ennen kun oli rahaa ostaa ilman kallista lainaa jne. Aja halvemmalla, autolla johon ei kaskoa, ole törttöilemättä ratissa aikaasi, säästä rahat etukäteen niin kustannukset putoavat. Vakuutukset on myös kalliimpia joihinkin merkkeihin koska ne on vahinkoalttiin nuorison suosikkeja.
En ikinä! En halua enkä edes kehtais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenki kummasti alkaa piirtyä rikkiviivaa sellaisen auton kylkeen, joka on parkattu invapaikalle ilman asianmukaista lupaa. Ai että se käy niin sievästi korviin kun metalli kohtaa metallin :)
Sairaampaa tahallaan vahingoittaa toisen omaisuutta kuin käyttää väärin parkkipaikkaa.
Nämä idiootit ei tajua, että esim. mulla oli jalka poikki ja parkkeerasin inva paikoille joka kerta. Odottelin, että tuleekohan sakot, mutta ei tullut. Mun mielestä mulla oli kyllä riittävä syy parkkeerata inva-paikalle.
Sinkkumies
Invapaikat on vain invakortin omaaville, ei satunnaisissa kolhuista kärsiville. Joten pahoittelen, ei ollut syytä eikä oikeutta parkkeerata invapaikalle.
Syy oli ja systeemi on väärässä. En minä. Jos systeemi on väärässä, niin en ole sitoutunut noudattamaan väärän systeemin tapoja. Jokaiselle jolla jalka poikki saisi jakaa inva-paikka kortin siksi aikaa. Autoilukin onnistui Automaatti Alfallani hienosti, koska siinä ei tarvita kuin yksi jalka.
Sinkkumies
Jaa, sää olet Alfisti !
No sinä meni viimeinenkin syy ottaa sut todesta. Mulla oli naapurissa aiemmin yksi ja se oli ensin hupia seurattavaa, kunnes oli sitten jonkun ajan päästä enää surkuhupaisaa.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä! En halua enkä edes kehtais.
Aja taksilla, halvemmaksi tulee kun Alfalla keekoilu, johon sulla eimselvästi ole rahaa.
Aina, kun käytän äitiäni asioilla. Invakortti on. Yhtenä päivänä kyllä puolituttu mies (joka itse käyttää kyseistä paikkaa mielellään, vaikkei invakorttia olekaan) katsoi asiakseen tulla valittamaan, että olen pysäköinyt autoni väärin. Kun ei ollutkaan paikka vapaa ja joutui ihan parin ruudun päästä kävelemään. Totesin, että tuossahan mulla on lappu tuulilasissa, nostin rollaattorin takakontista ja lähdimme äidin kanssa kauppaan. Vieläkin sieppaa tuollaiset urpot!
Vierailija kirjoitti:
Jotenki kummasti alkaa piirtyä rikkiviivaa sellaisen auton kylkeen, joka on parkattu invapaikalle ilman asianmukaista lupaa. Ai että se käy niin sievästi korviin kun metalli kohtaa metallin :)
No onneksi ei kuitenkaan jarrunestettä ruiskita päälle, siitä vasta kallis korjaus tulee, eikä vaikutusta näe helposti vasta kun ajan päästä. Sopivasti kun käy, niin koko auto on maalattava uusiksi ja tarpeen huomaa tosiaan vasta hetken perästä, kun maali muuttaa väriä sieltä mihin osuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta parkkeerata oven viereen. Katson muutenkin tarkemmin, mihin autoni jätän. Esimerkiksi tyypillisen perheauton viereen en aja koskaan jos ei ole pakko. Samoin jos auto on ajettu ruutuun miten sattuu vinoon, en parkkeeraa viereen.
No tämä! Perheautojen viereen ei ikinä kannata parkkia, kakarat kolhii ovilla autonkyljet ja mutsit eivät välitä p*skaakaan. Oikeastaan se on muiden vika jos joutuu jättämään auton invapaikalle. Ap
Minä voin hyvin parkkeerata uudenkarhean Teslani minne vaan. En ota ressiä pikkuasioista.
Varaudu sakkoihin,jos jäät kiinni tai joku oikeasti ja oikeutetusti tarvitseva käräyttää sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menen automaatille nostamaan rahaa, niin parkkeeraan invapaikalle, kun niitä on aina vähintään kaksi. Se että minuutin aikana ilmestyisi kaksi invalidia samalle parkkialueelle on erittäin epätodennäköistä. Ja vaikka ilmestyisikin, niin odotusaikaa olisi muutamia kymmeniä sekuntteja. Sen nopeammin sitä paikkaa ei löydy monelle terveellekään.
Sinkkumies[/quote
Ei se todennäköisyysmatematiikkaan perustukaan vaan yleisiin sääntöihin.
Minäkin lähdin lenkille ja todennäköisyys siihen, että kaksi mersua kaahaa on epätodennäköistä. Mutta minuutin päästä kaahasi avomersu kuutrakymppiä kolmenkympin alueella leikkikentän vierestä. Ja minuutin päästä mersu oikaisi puiston läpi jalkakäytävällä. En olis ikinä uskonut. Tuollainen välinpitämättömyys kanssaihmisiä kohtaan aiheuttaa ärtymystä - ylpeys ja ylimielisyys ei hyvä:
Nimenomaan kaikki säännöt perustuvat siihen, että onko siitä kenellekään mitään harmia. Jos ei ole, niin sen voi tehdä. Jos on harmia, niin sitä ei voi tehdä.
Ei niitä sääntöjä huvikseen ole keksitty, vaan sen takia, ettei asioista olisi heikommille harmia.
Ja jos siitä ei ole harmia, niin keissi on klosetissa.
Sinkkumies
Vähän niinku narsistin puhetta. Säännöt on tehty rikottaviksi - hähää. Muut kyykkyyn kun tämä sinkkumies saapuu ja nappaa invapaikan. Hähää - siitäs saitte invat. Ja oma syy kun itte invoja, mitäs invalididoiduitte?!!!! Hähää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen saa pysäköidä kuin invamerkillä varustetulla autolla, muuten tulee sakot. Kerran oli autonperä vähän invamerkin toisella puolella, ja vaikka siinä oli iso maasturi parkkeerattuna invamerkillä, niin pysäköintisakko mulle tuli, vaikka mitään ei haitannut invan pysäköintiä. En kyllä muutenkaan kehtaisi tekeytyä invaksi, tai mustalaiseksi.
No ei sakot mikään maailmanloppu ole! Sitten ne maksetaan ja se niistä :) Harmittaa enemmän jos urpot kolhii mun autoa. Ap
Olisko niin, että olet ostanut liian kalliin auton tuloihisi nähden, eikä sinulla ole varaa pitää siinä täyskaskoa ja kantaa pientä jäännösriskiä itse, jos olet tuollaisesta huolestunut.
Käyttötavaroita nämä nykyautot ovat, ja kasko kattaa muutakin kuin parkkinaarmut. Vaikkapa sen kun kateellinen anarkisti kävelee kylkeä viistäen avainnippu kädessä tarkoituksellisesti naarmuttaen. Todennäköisyys, että ärsytyskynnys ilkivaltaan ylittyy siinä invapaikalla oven suussa on huomattavasti suurempi, kuin jossain rivissä muiden joukossa kauempana.
t. jo pitkään premium autoillut mies, joka ottaa elämä realiteetit lunkisti ja joka ei koe ongelmaksi auton naarmuuntumisen kaltaisten pikkumurheita,
Kaikki autot on liian kalliita, jos katsotaan vakuutuksien, verojen ja kaskojen hintaa.
Sen kymppitonnin auton joutuu maksamaan kymmenessä vuodessa toiseen kertaan näille verenimijöille.
Sinkkumies
Ei mulla vaan, on ollut superbonarit jo -85 lähtien samoin oikein mitoitettu kasko ja auto tuloihin nähden koko ajan. Reilu 20v nyt jo premiumeja, sitä ennen halpoja ennen kun oli rahaa ostaa ilman kallista lainaa jne. Aja halvemmalla, autolla johon ei kaskoa, ole törttöilemättä ratissa aikaasi, säästä rahat etukäteen niin kustannukset putoavat. Vakuutukset on myös kalliimpia joihinkin merkkeihin koska ne on vahinkoalttiin nuorison suosikkeja.
Ei kiinnosta rahoja autoon laittaa, ellen lotossa satu voittamaan.
Lomat, asunto, kesämökki, harrastukset menevät kaikki arvo-asteikossani auton edelle.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menen automaatille nostamaan rahaa, niin parkkeeraan invapaikalle, kun niitä on aina vähintään kaksi. Se että minuutin aikana ilmestyisi kaksi invalidia samalle parkkialueelle on erittäin epätodennäköistä. Ja vaikka ilmestyisikin, niin odotusaikaa olisi muutamia kymmeniä sekuntteja. Sen nopeammin sitä paikkaa ei löydy monelle terveellekään.
Sinkkumies[/quote
Ei se todennäköisyysmatematiikkaan perustukaan vaan yleisiin sääntöihin.
Minäkin lähdin lenkille ja todennäköisyys siihen, että kaksi mersua kaahaa on epätodennäköistä. Mutta minuutin päästä kaahasi avomersu kuutrakymppiä kolmenkympin alueella leikkikentän vierestä. Ja minuutin päästä mersu oikaisi puiston läpi jalkakäytävällä. En olis ikinä uskonut. Tuollainen välinpitämättömyys kanssaihmisiä kohtaan aiheuttaa ärtymystä - ylpeys ja ylimielisyys ei hyvä:
Nimenomaan kaikki säännöt perustuvat siihen, että onko siitä kenellekään mitään harmia. Jos ei ole, niin sen voi tehdä. Jos on harmia, niin sitä ei voi tehdä.
Ei niitä sääntöjä huvikseen ole keksitty, vaan sen takia, ettei asioista olisi heikommille harmia.
Ja jos siitä ei ole harmia, niin keissi on klosetissa.
Sinkkumies
Vähän niinku narsistin puhetta. Säännöt on tehty rikottaviksi - hähää. Muut kyykkyyn kun tämä sinkkumies saapuu ja nappaa invapaikan. Hähää - siitäs saitte invat. Ja oma syy kun itte invoja, mitäs invalididoiduitte?!!!! Hähää
Normaalissa yhteiskunnassa voi käydä tervettä keskustelua aiheista, ilman että joku pelle alkaa räkättämään. Kaikki säännöt ovat ihmisten keksintöä, joten kaikkia sääntöjä voidaan muuttaa.
Eivät ne ole mitään absoluuttisia totuuksia, paitsi sellaisille, joilla ei ole ajattelukykyä.
Sinkkumies
Ap ja sinkkumiehestä voisi tulla megaWT-pariskunta! Voitais me joiden äö vähän isompi seurailla heidän toilailuja arkisten asioiden tiimoilta.
Tyhmiä ihmisiä on todella paljon. Ja sellaisia, joilta puuttuu alkeellisemmatkin käytöstavat.
Toivottavasti karma toimii ja menetät ontumajalkasi kokonaan!