Mistä te yli kolme-nelikymppiset ostatatte vaatteita
Ajattelin ostaa itselleni äitienpäivän kunniaksi kasan uusia vaatteita joita ei ole tullut hankittua sitten lasten syntymän. Nyt en tiedä mistä aloittaa. Ennen lapsia olin lähempänä kolmeakymmentä ja vero moda sekä h&m kävi hyvin. Nyt tuntuu että olen tainnut kasvaa niistä vähän ohi jo enkä tiedä minne mennä ostoksille. Aiemmin olisin suunnannut Stockamannille mutta ilmeisesti se on alkanut vähän rapistua.
Auttakaa, mistä löydän hyviä vaatteita?
Kommentit (51)
Mä tykkään esim. Espritin vaatteista, ei liian tanttamaisia mutta laadukkaampia kuin H&M.
EMP, Boozt, kirppis.. Vaikka mistä.
46
Suosittelen lähtemään kaupunkilomalle esim. Saksaan (lentoja ja hotelleja saa edullisesti), säästä matkan hinnan siinä kun ostat hyvälatuisia vaatteita edullisemmin.
Minusta Suomessa ongelma on se, että vaatteissa on ns. teinityyli ja tätityyli, on vaikea löytyy ns. kauniita naisellisia mutta nuorekkaita vaatteita. Tahdon että vaatteeni ovat ns. klassisia mutta niissä on kuitenkin vähän jujua. En halua mitään tiukkoja avaria kaula-aukkoja tai minimekkoja, en kuitenkaan myöskään poolokauluksia tai huonosti istuvia telttojakaan.
Joskus ns. ketjuliikkeistä tekee yksittäisiä löytöjä (Lindex, Kappahl, VeroModa etc.) HM:ltä en vuosiin ole enää löytänyt mitään. Suurimman osan ostan ulkomailta, hinta ja laatu korreloivat paremmin.
Esim. Orsay on sellainen merkki jonka vaatteet ovat pääsääntöisesti hyvälaatuisia mutta edullisia. Vaatteet ovat hyviä arkeen, ns. aika klassisia, leikkaukset naiselliset (ei "laatikkomaisia", ei liian lyhyitä/pitkiä etc.), esim. t-paidassa tai vastaavassa on usein pitsisomiste tai vastaava, mukavia päällä, ja parasta: hinta lähes sama mitä HM:llä.
Tokmannista, Halpa-Hallista, joskus harvoin Haloselta. Niin kuin koko perhe.
T: keskiluokkainen opettaja
Vila ja esprit. Itse tykkään desiqualin tyylistä, mutta nykyään sitä saa niin paljon Suomesta, ettei enää huvita käyttää juurikin tuon "merkkinäkyvyyden" takia. Niiden hameen on kyllä kaikista kivoimmat käyttää esim. perus mustien kesäpaitojen kanssa.
Esprit. Tylsä mutta hyvä hinta/laatusuhde
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lähtemään kaupunkilomalle esim. Saksaan (lentoja ja hotelleja saa edullisesti), säästä matkan hinnan siinä kun ostat hyvälatuisia vaatteita edullisemmin.
Minusta Suomessa ongelma on se, että vaatteissa on ns. teinityyli ja tätityyli, on vaikea löytyy ns. kauniita naisellisia mutta nuorekkaita vaatteita. Tahdon että vaatteeni ovat ns. klassisia mutta niissä on kuitenkin vähän jujua. En halua mitään tiukkoja avaria kaula-aukkoja tai minimekkoja, en kuitenkaan myöskään poolokauluksia tai huonosti istuvia telttojakaan.
Joskus ns. ketjuliikkeistä tekee yksittäisiä löytöjä (Lindex, Kappahl, VeroModa etc.) HM:ltä en vuosiin ole enää löytänyt mitään. Suurimman osan ostan ulkomailta, hinta ja laatu korreloivat paremmin.
Esim. Orsay on sellainen merkki jonka vaatteet ovat pääsääntöisesti hyvälaatuisia mutta edullisia. Vaatteet ovat hyviä arkeen, ns. aika klassisia, leikkaukset naiselliset (ei "laatikkomaisia", ei liian lyhyitä/pitkiä etc.), esim. t-paidassa tai vastaavassa on usein pitsisomiste tai vastaava, mukavia päällä, ja parasta: hinta lähes sama mitä HM:llä.
Voisitko antaa vinkkejä Saksassa toimivista kaupoista ja merkeistä? Hampuri, Berliini?
Stockalta ja Sokokselta FilippaK, Tiger of sweden, Maison scotch, selected femme. Helsingissä muutamia Punavuoren pikkukauppoja ja cos. netistä ja ulkomailta mm. Jcrew, madewell, uniqlo, massimo dutti, anthropologie.
Tykkään melko simppelistä ja rennosta tyylistä, töissä pitää kuitenkin pukeutua siististi.
Ostan tai saan käytettynä ja teen itse, paitsi kengät ja alusvaatteet esim. partioaitta tai cittari.
Tykkäsin Riveristä, mutta se muutti pois pääkaupunkiseudulta. Zarassa on kivoja mekkoja. Stockmannilta saa tunnetumpia merkkejä, kuin myös Sokokselta. Käyn usein myös noissa 'teinikaupoissa', mutta harvemmin sieltä nykyään mitään mukaan tarttuu.