Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te yli kolme-nelikymppiset ostatatte vaatteita

Vierailija
08.05.2016 |

Ajattelin ostaa itselleni äitienpäivän kunniaksi kasan uusia vaatteita joita ei ole tullut hankittua sitten lasten syntymän. Nyt en tiedä mistä aloittaa. Ennen lapsia olin lähempänä kolmeakymmentä ja vero moda sekä h&m kävi hyvin. Nyt tuntuu että olen tainnut kasvaa niistä vähän ohi jo enkä tiedä minne mennä ostoksille. Aiemmin olisin suunnannut Stockamannille mutta ilmeisesti se on alkanut vähän rapistua.

Auttakaa, mistä löydän hyviä vaatteita?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilta

Vierailija
2/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&m, c&a, vero moda, chicoret yleensä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko.

Vierailija
4/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zara on minun suosikkini.

Vierailija
5/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut aiemmin Lindexiltä, nykyään ehkä enemmän KappAhlista ja joskus jotain Vero Modasta. Minusta niissä on ihan mun ikäisille vaatteita. Johonkin Gina Tricot´iin en mene, ja H&M:stä harvemmin mitään löydän ainakaan itselleni, lapsille joskus ostan sieltä.

Joskus ostan marketista tai jostain Tarjoustalosta, jos sattuu sopivaa silmään. Halosella on liian tätimäistä, sieltä en osta. Stockalta en löydä ikinä hinta-laatusuhteeltaan ja tyyliltään sopivaa. Urheilukaupoista sitten urheiluvaatteet, jos hinta on sopiva. Netistä tilailen myös.

Vierailija
6/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halonen, M&S

Vierailija
7/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

UFFista

Vierailija
8/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandolta

Vierailija
9/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odd Molly

Vierailija
10/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan suurimman osan nettikauppoista, tykkään etenkin Uniqlon ja French Connectionin vaatteista. Sieltä löytää yksinkertsisen tyylikkäitä ajattomia vaatteita eivätkä maksa edes kauheasti, etenkin jos tsekkaa ensi. FC:n sale-osaston. Uniqlo on edullinen muutenkin, vaatteet laadukkaita eivätkä mene pesussa miksikään.

Vierailija
11/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero Moda on minusta ihan ok, tai ainakin osa sen vaatteista on aikuisellekin sopivia. Itse en tosin niitä juurikaan käytä, koska ovat yleensä liian leveitä selästä.

Marks & Spencerin olen todennut hyväksi. H&M:ltä voi tehdä löytöjä, vaikka suurin osa vaatteista on heikkolaatuisia, mutta välillä löytää laadukkaasta materiaalista tehtyjä suht ajattomia vaatteita, etenkin mekkoja mulla on sieltä. Lindexin olen todennut viime vuosina melko huonoksi, toki sieltäkin voi hyviä juttuja löytää, mutta esim. trikoo -ja puuvillavaatteet ovat luokattoman huonolaatuisia (nyppääntyvät ja vanuvat muodottomiksi jo ensimmäisessä pesussa). 

Stockmann (ainakin Helsingin keskusta) on minusta viime aikoina yrittänyt nostaa hiukaan profiiliaan, siinä missä siellä ennen oli tasan samat tusinamerkit kuin mitä Suomessa muutenkin oli saatavilla, nyt voi löytää jo vähän jotain uutta. Stokkan merkeistä esim. Minimum, Comma, Cristelle & co, Karen Millen, Tara Jarmon on hyviä. Lisäksi tykkään Tiger of Swedenistä ja Filippa K:sta. Ja Marimekko on tietty ok myös, itse en vain tykkää käyttää, että käyttämäni vaate on niin selkeästi brändätty/näyttää niin selkeästi tietyltä merkiltä.

Vierailija
12/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Zalandosta huomasin sellasen näppärän kuin osta tyyli eli saisin samalla helposti hameen/housut ja paidan. Olen ehkä vähän varuillani netistä tilatessa kun en oikein ole varma oikeasta koosta. Vero Modasta ostin parit farkut kokoa 40 eli varmaan aika yleispätevä koko muillekin merkeille?

Tiger Of Sweden ja Filippa K on mun lempimerkkejä mut en tiedä raaskinko niitä nyt ostaa. Periaatteessa vois ihan hyvällä omalla tunnolla kun en ole niin moneen vuoteen itseeni panostanut ;)

Vierailija
13/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vero Moda on minusta ihan ok, tai ainakin osa sen vaatteista on aikuisellekin sopivia. Itse en tosin niitä juurikaan käytä, koska ovat yleensä liian leveitä selästä.

Marks & Spencerin olen todennut hyväksi. H&M:ltä voi tehdä löytöjä, vaikka suurin osa vaatteista on heikkolaatuisia, mutta välillä löytää laadukkaasta materiaalista tehtyjä suht ajattomia vaatteita, etenkin mekkoja mulla on sieltä. Lindexin olen todennut viime vuosina melko huonoksi, toki sieltäkin voi hyviä juttuja löytää, mutta esim. trikoo -ja puuvillavaatteet ovat luokattoman huonolaatuisia (nyppääntyvät ja vanuvat muodottomiksi jo ensimmäisessä pesussa). 

Stockmann (ainakin Helsingin keskusta) on minusta viime aikoina yrittänyt nostaa hiukaan profiiliaan, siinä missä siellä ennen oli tasan samat tusinamerkit kuin mitä Suomessa muutenkin oli saatavilla, nyt voi löytää jo vähän jotain uutta. Stokkan merkeistä esim. Minimum, Comma, Cristelle & co, Karen Millen, Tara Jarmon on hyviä. Lisäksi tykkään Tiger of Swedenistä ja Filippa K:sta. Ja Marimekko on tietty ok myös, itse en vain tykkää käyttää, että käyttämäni vaate on niin selkeästi brändätty/näyttää niin selkeästi tietyltä merkiltä.

Sama täällä, en tykkää jos vaatteesta kirkuu kilometrin päähän, mitä merkkiä se on tai tyylistä heti arvaa, et ahhaa Desigualia on ja toi Marimekkoa. Merkeillä brassailu kuuluu jotenkin leimallisesti oikeistolaiseen alempaan (ja joskus (taloudellisesti) ylempäänkin luokkaan), enkä tunne vetoa sinne suuntaan yhtään.

Vierailija
14/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lihavahko ja vaikea löytää vaatteita.

Farkut Bikbokista. Takki Henkkamaukalta. Paitoja KappAhlista. Puman sortsit. Espritin kesäpaita. Hieman laihempana ostin paljon vaatteita New Yorkerista. Sokokselta olen tehnyt myös löytöjä, merkkejä en muista.

Käytän myös usein Peak Performansen huppareita, vaikka nekin luokitellaan vain nuorten vaatteiksi.

Treenivaatteet ovat Casallin.

Vierailija
15/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan suurimman osan vaatteistani ulkomailta.

Banana Republicin ja Massimo Duttin nettikaupoista on helppo ostaa, jos on käynyt kaupoissa sovittamassa ja tietää oman kokonsa.

Jo Tallinnassa ja Tukholmassa on paljon merkkejä, joita täältä ei saa.

Vierailija
16/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ainakin Sokos yllättää monesti hyvillä & laadukkailla vaatteilla. Siellä on myös usein ale-/löytörekissä kivoja vaatteita. Itse tykkään juuri Filippa K:sta ja Tiger of Swedenistä ja ostan niitä ja muita vaatteita muutaman kerran vuoteen kesä- tai joulualeista isomman läjän kerralla. Suosin pääsääntöisesti "ajattomia" malleja ja neutraaleja värejä, joihin voi yhdistää värikkäitä korviksia/huiveja. N36

Vierailija
17/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zara, mango ja nettikaupat (zalando, miss Selfridges, warehouse, river island). Farkkuja ostan bik bokista ja gina tricotista. Suomessa tarjonta on heikkoa joten reissuista tulee hankittua mahdollisimman paljon.

Vierailija
18/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää mulla 41v. T.17

Vierailija
19/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan suurimman osan vaatteistani ulkomailta.

Banana Republicin ja Massimo Duttin nettikaupoista on helppo ostaa, jos on käynyt kaupoissa sovittamassa ja tietää oman kokonsa.

Jo Tallinnassa ja Tukholmassa on paljon merkkejä, joita täältä ei saa.

Minkä merkkisiä vaatteita ostat Tallinnasta ja Tukholmasta?

Vierailija
20/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ongelmana se, että vaattet on joko liian tätimäisiä (tylsiä) tai teinimäisiä. Siksi tosiaan esim. Lontoo on hyvä paikka shoppailla, värejäkin löytyy enemmän. T.17

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi