Exän uudelle kukkia äitienpäivänä..
Nyt kyllä vähän otti tunteisiin kun ex oli laittanut mun tyttärelle viestin että ostaisko kukkia tullessaan exän uudelle kumppanille :) Tällä ei siis ole omia lapsia. Ei oo mitenkään äiti näille ollu, lähinnä kaverillinen suhde. Ollut kuvioissa muutamia vuosia kyllä mutta silti.. Oonko ny liian herkkis?
Kommentit (43)
Meillä miehellä lapset 4 ja 6 v, itse olen lapseton ja näin sovittu. Kaksi vuotta oltu yhessä ja molempina äitienpäivinä lapset muistaneet myös minua, kutsuvat minua "Maija"(nimi muutettu) -äidiksi, ja omaa biologista äitiään äidiksi. Lasten äidille asia täysin ok ja ei ole koskaan tullut mielenkään että tässä kuviossa olisi mitään väärää. Lapset kuitenkin asuvat meillä kaksi viikkoa kuukaudesta, ja olen heille kotona silloin yhtäläinen vanhempi. Minusta on jotenkin ihana että minuakin muistetaan äitienpäivänä :) koska siinä roolissa tässä suhteessa nyt olen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehellä lapset 4 ja 6 v, itse olen lapseton ja näin sovittu. Kaksi vuotta oltu yhessä ja molempina äitienpäivinä lapset muistaneet myös minua, kutsuvat minua "Maija"(nimi muutettu) -äidiksi, ja omaa biologista äitiään äidiksi. Lasten äidille asia täysin ok ja ei ole koskaan tullut mielenkään että tässä kuviossa olisi mitään väärää. Lapset kuitenkin asuvat meillä kaksi viikkoa kuukaudesta, ja olen heille kotona silloin yhtäläinen vanhempi. Minusta on jotenkin ihana että minuakin muistetaan äitienpäivänä :) koska siinä roolissa tässä suhteessa nyt olen.
Myöhemmin kun lapsen tajuavat mikä homman nimi oikeasti on, alkavat kutsua sinua hyvin todennäköisesti "Lortto-äidiksi".
Esim minä, äitipuoli, laitan tänään sekä omille että mieheni lapsille äitienpäiväaterian, erona vain se, että omilta lapsiltani saan kukkia ja miehen lapsilta en. Ei tämä minua haittaa, mutta se haitta, että valmistelen suurelle porukalle illallisen, härään keittiössä yksin pari tuntia ja toiset (miehen lapset) istuu valmiiseen pöytään eikä koskaan ole edes sanaa kiitos osattu sanoa. Miksi eivät syö äitienpäivänä oman äitinsä luona, olisin ollut mieluusti tänä päivänä vain omien lapsieni kanssa.