Exän uudelle kukkia äitienpäivänä..
Nyt kyllä vähän otti tunteisiin kun ex oli laittanut mun tyttärelle viestin että ostaisko kukkia tullessaan exän uudelle kumppanille :) Tällä ei siis ole omia lapsia. Ei oo mitenkään äiti näille ollu, lähinnä kaverillinen suhde. Ollut kuvioissa muutamia vuosia kyllä mutta silti.. Oonko ny liian herkkis?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Jos tyttö haluaa itse ostaa, niin ok.
Omillaan rahoillaan niin jees, mutta ei isänsä rahoilla.
Jos välit olisivat hyvät ja lapsi kokisi isänsä naisystävän "varaäidiksi", niin ei kai miehen tarvitsisi muistutella lasta tuomaan kukkia? Äitienpäivänä muistetaan omaa äitiä tai isoäitiä. Tai jos ap:n ex on mennyt yhteen entisen anoppinsa kanssa, niin sitten tässä olisi järkeä. Muuten tän täytyy olla keksitty juttu, ei kukaan voi olla noin tyhmä.
Täytyy sanoa, että yhtään en ihmettele, miksi ap ei ole yhdessä lapsensa isän kanssa. On miehellä pokkaa! Ei voi muuta sanoa. Äitienpäivänä lähettää tytölle viestiä, että pitäisi tulla kukkien kanssa naisystävää juhlimaan. ja ex tietysti maksaisi kukat.
Minulla ex sentään oli antanut lapsellemme rahaa, että voi ostaa omalle äidilleen lahjan ja kukat. Lisäksi tuli tekstiviestillä hyvän äitienpäivän toivotus ja kiitos siitä, että olen lapsellemme niin hyvä äiti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa mitään, jos on hyvät välit. Kommenttien perusteella monikaan ei hyväksy, että isän luona uusi nainen on perheen "äiti". Ei se tietenkään korvaa omaa äitiä, mutta kyllä se miehen nykyinenkin arvostuksen ansaitsee, kun on miehen exän mukulat hoiviinsa ottanut.
Arvostakoon siis mies sitten aivan keskenään. Sille arvostuksen osoitukselle on tasa-arvon nimissä ihan oma päiväkin ja se on : Naistenpäivä! *tadaaa*
Ei miehen exä ole kuitenkaan naisesta äitipuolta tehnyt vaan se mies ja liittyy häneen ei puoleen sukuun.
Koittakaa nyt raasut ymmärtää ettei niitä rehuja teille nyt joka tuutista tule, vaikka olettekin melkein äitejä.
Lapset osoittakoon arvostustaan sitten aivan heidän omien halujensa mukaan, katsos kun arvostusta ei pakottamalla saa vaan se tulee ansaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen kaupassa yksi n. Ekaluokkalaisen ikäinen lapsi kaupassa joka halusi ostaa kukkia isänsä äidille. No eikö tämä äiti naama norsunvitulla alkanut naama punaisena tiuskia että siihen menee hänen viikkorahansa seuraavalta parilta viikolta. Hän ei ala sitä maksamaan ja saa isänsä ostaa omalle äidille kukkia.
Voiko oikeasti joku olla niin katkera että ei viitsi muutamaa euroa laittaa kukkien jotka lapsi vie mummille.
Ihmisten taustoista kun ei tiedä. esim. kaverini ex-anoppi on hankaloittanut eroa, on varastellut ex-miniänsä tavaroita, haukkuu ex-miniäänsä julkisesti, syyttää erosta, vaikka oma poikansa kulki kukasta kukkaan liiton aikana, loisi kaverin kämpässä ja piti kaikki rahansa itsellään ( ei siis maksanut asumiskuluja, ei ruokia, ei sähköä, ei lapsen tarvikkeita, ei lapsen vaatteita ei mitään), eron tultua vonkaa kaveriani takaisin joka lapsen tapaamisella ( erosta on jo 2 ja puoli vuotta)
Ex-anoppi lähettlee viestejä, joissa ihmettelee, miksi lapsen isä ei saa nähdä lastaan. tosiasiassa mies ei ilmesty tapaamisiin jne. jne.
Vaikka näin olisikin niin tämä nainen on silti lapselleen mummi. Mitä sitten jos äiti antaa 3-4e lapselle kukkiin jotka sinne mummille menee. Ei se äiti niitä kukkia silti anna vaikka ne maksaakin vaan lapsi ihanan ajattelevaisena tahtoi viedä kukkia ja tästä tämä äiti suuttui
Mmun tytärpuoli lähettää mulle äitienpäivänä onnittelutekstiviestin. Äitiään varmaan muistaa kukkasin...
Vierailija kirjoitti:
Et ole herkkis, voit pistää sille ex-miehellesi vaikka vietiä että hankkikoon lutkansa itse niitä mukuloita - sinun lapsesi ei todellakaan ole hänen eikä heillä ole mitään velvollisuutta tätä tuntematonta pillua juhlia.
Teillä ei ilmeisesti kenenkään pillut juhli 😈
Vierailija kirjoitti:
Mmun tytärpuoli lähettää mulle äitienpäivänä onnittelutekstiviestin. Äitiään varmaan muistaa kukkasin...
Ja tämä on varsin ok jos kukaan ei lasta pakota ja edellytä häneltä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa mitään, jos on hyvät välit. Kommenttien perusteella monikaan ei hyväksy, että isän luona uusi nainen on perheen "äiti". Ei se tietenkään korvaa omaa äitiä, mutta kyllä se miehen nykyinenkin arvostuksen ansaitsee, kun on miehen exän mukulat hoiviinsa ottanut.
Arvostakoon siis mies sitten aivan keskenään. Sille arvostuksen osoitukselle on tasa-arvon nimissä ihan oma päiväkin ja se on : Naistenpäivä! *tadaaa*
Ei miehen exä ole kuitenkaan naisesta äitipuolta tehnyt vaan se mies ja liittyy häneen ei puoleen sukuun.
Koittakaa nyt raasut ymmärtää ettei niitä rehuja teille nyt joka tuutista tule, vaikka olettekin melkein äitejä.
Lapset osoittakoon arvostustaan sitten aivan heidän omien halujensa mukaan, katsos kun arvostusta ei pakottamalla saa vaan se tulee ansaita.
Taisi mennä pahasti tunteisiin? Älä räyhää asiasta, kun tämä oli täysin puolueeton kommentti. Naistenpäivä ei liity tähän mitenkään. Eikös niitä uusioperheitä enää arvostetakaan normaali perheinä, joissa kaikki äitit ja isät ovat saman arvoisia? Itse olet tilanteesi aiheuttanut.
Puuttumatta kukkien ostamiseen isän naisystävälle sen kummemmin (ehkä he ovat tytön kanssa läheisiä) selvää on, että lapsen isän pitää tuo asia hoitaa, ei suinkaan sinun!
Lapsesi isän ei tarvitse myöskään huolehtia sinun kumppanisi merkkipäivien muistamisesta jne.
Mä vein kukkia lasteni äitipuolelle. Upea ihminen <3 Kohta päikkäriajan jälkeen kokoonnutaan kaikki kaivariin juhlimaan meitä äitejä. Lasteni isä ja hänen uusi puolisonsa, minä ja mieheni, ja kaikki lapset. :)
Kauhea tappelu taas yhdestä provosta. ap ei ole mainunnut mitään avauksen jälkeen. Minkä ikäinen tytär, kenen rahat, tykkääkö äitipuolestaan jne. Rauhoittukaa. Kyseessä voisi hypoteettisessa keississä ihan hyvin olla vaikka 17-vuotias, joka ostaisi ne kukat oikeinkin mielellään ja isä kenties antaisi rahat jopa takaisin, kun tytär saapuu perille isänsä kotiin :D
On ne kovia paikkoja nuo eksän nyksät.
Vaikka ajattelisit mitä, yritä olla näyttämättä sitä lapselle. Lapsethan on ihan viattomia ja usein hyvin hämmentyneitä näiden valtataisteluiden keskiössä.
Perheenrikkoja sutturat ei ansaitse kukkia äitienpäivänä eikä koskaan. Nehän jo asuu ilmaiseksi ja juo miehen luottokortilla ostettua kaljaa. Tuo on selkeää exän kiusaamista lapsen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä olette katkeria. Entä jos se nyksä on niin hyvä äitipuolen osassaan, että mies tahtoo antaa kukkia kiitokseksi? Ei ole teiltä pois.
Ennemminkin tulis mieleen, että nyksä on itse vonkunut, että kai sää rakas ostat mulle kukkia äitienpäivänä, kun mä niin katon aina noita sun penskoja, exäs varmaan saa muutenkin. Ja sit mies hädissään laittaa tytölle viestin, että tuotko niitä kukkia, kun hän "unohti".
Ihan jees ostaa naisystävälle kukkia, mutta mikään pakko niitä ei ole hankkia äitienpäivänä. Äitienpäivänä muistetaan äitiä, ei kaikkia naisia. Ja se ostaa kukat, joka haluaa ostaa ja kenelle se ihminen on läheisin, ei kukaan (vastahakoinen) tytärpuoli tai ex-vaimo.
Kyllä mä muistin äitienpäivänä myös isäni uutta naisystävää kun hän oli vielä elossa. Kerkesi olla kuvioissa mukana 17 vuotta ennen kuin menehtyi syöpään eikä hänellä ollut omia lapsia. Myös äitini on uusissa naimisissa ja hänen miehensä kanssa en ole läheinen mutta toivotan isänpäivät koska hän on isä vaikka ei minun isäni.
Vähän sama kuin toivotin hyvää äitienpäivää parhaalle ystävälleni jolla on vauva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tyttö haluaa itse ostaa, niin ok.
Omillaan rahoillaan niin jees, mutta ei isänsä rahoilla.
Miksi ei isänsä rahoilla? Isähän ne kukat pyysi ostamaan.
Mä ostaisin kukkia sellaiselle äidille, jonka kanssa olen tekemisissä. Jos olen tekemisissä mummin kanssa, ostan hänelle, jos anopin kanssa on hyvät välit, voin ostaa hänelle. Mutta jos miehen kaa erottaisiin enkä tapaisi ex-anoppiani enää lainkaan, en myöskään haluaisi ostaa hänelle kukkia. En myöskään osta kukkia sellaiselle, joka ei ole äiti lainkaan, siis mieheni tulevalle naisystävälle. Ei tulis mieleenkään ostaa.