Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko miehen tehdä vaimolle äitienpäivävalmistelut?

Vierailija
08.05.2016 |

Eli siinäpä se kysymys jo tulikin. Siis jos oletetaan, että heillä on yhteisiä lapsia.
Olen vuosia tätä miettinyt, että mikä se lasten isän rooli äitienpäivänä oikein on?
Isänpäivänä usein vaimo tekee kakun ja hoitaa koko organisaation lasten ollessa aika sivuroolissa korttinsa askartelun jälkeen.

Entä jos parilla ei ole yhteisiä lapsia, vaan lapset ovat aikaisemmista liitoista, miten silloin toimitaan?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon ole yhtä oikeaa mallia. Jokainen perhe tehköön miten parhaaksi näkevät.

Vierailija
2/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies muistaa omaa äitiään ja isoäitiään.

Lapset muistavat omaa äitiään ja isoäitiään.

Miehen ei tarvitse muistaa vaimoaan, jonka kanssa on tai ei ole lapsia, eikä lastensa äitiä joka on ex-vaimo ym. monimutkaisuuuksia, jotka vain korostuvat uusperheissä. Kun kaikki keskittyvät äitinsä juhlimseen, se on aika selkeää.

Vierailija
4/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat pieniä, miehen kuuluu auttaa järjestelyissä. Näin lapsi oppii montakin asiaa, mm toisten huomioonottamista. Samalla luodaan perheelle traditioita.

Vierailija
5/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu, mutta sen takia se onkin mukavaa jos tekee riippumatta siitä onko yhteisiä lapsia vai ei.

Vierailija
6/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset ovat pieniä, miehen kuuluu auttaa järjestelyissä. Näin lapsi oppii montakin asiaa, mm toisten huomioonottamista. Samalla luodaan perheelle traditioita.

Entä jos he ovat eronneet? MIten isä silloin auttaa järjestelyissä?

Vierailija
7/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalta olen oppinut, että ei kuulu. Mies saa nukkua ihan rauhassa äitienpäivänäkin vaikka iltapäivään saakka. Naisen ei kuulu odottaa yhtään mitään eikä toivoa mitään muistamisia.

Onneksi monilla on kivemmat perinteet kuin nämä.

Vierailija
8/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheen lapset ovat niin pieniä, etteivät osaa itse laittaa aamiaista ja hankkia kakkua, totta kai huomaavainen isä auttaa tässä. Samoin toimitaan isänpäivänä, niin kuin ap:kin sanoi, eli äiti auttaa lapsia valmisteluissa. Auttavathan vanhemmat lapsia muissakin asioissa, joita nämä eivät vielä osaa itsenäisesti tehdä. Miksi äitienpäivä olisi jotenkin erilainen? Uusperheissä toimitaan varmaan niin kuin sovitaan. Yleensä lapsi viettää äitien- ja isänpäivän päivänsankarin kanssa ja uusi puoliso voi totta kai olla järjestelyissä apuna.

Vierailija
9/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen ei tarvitse muistaa vaimoaan, jonka kanssa on tai ei ole lapsia, eikä lastensa äitiä joka on ex-vaimo ym. monimutkaisuuuksia, jotka vain korostuvat uusperheissä. Kun kaikki keskittyvät äitinsä juhlimseen, se on aika selkeää.

Kunnon putkiaivoajattelua! Selkeää kyllä, mutta jos perheessä on vaikka 3- ja 1-vuotiaat lapset, miten he huolehtivat juhlajärjestelyistä? Jätetäänkö päivä vain huomiotta niin kauan, kunnes lapset ovat riittävän isoja tekemään itse kortit ja leipomaan kakut?

Vierailija
10/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos he ovat eronneet? MIten isä silloin auttaa järjestelyissä?

Enemmän kai se riippuu isän tavasta osallistua kuin siitä ovatko vanhemmat eronneet. Ei meillä ainakaan esim. kakkua tehty tänään ja voi kai sen tehdä toisessa osoitteessakin kuin missä se on tarkoitus tarjoilla.

Vierailija
11/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta vanhemman kuuluu auttaa lapsia järjestämään kiva äitienpäivä, olisi tylyä jättää kaikki lasten harteille. Eikä parisuhteessa voi ilahduttaa toista liian usein, joten minusta fiksu puoliso muistaa äitien/isänpäivän, silloinkin kun lapset ovat lentäneet pois pesästä. Onnellisia liittoja ei synny niin, että tehdään vain ehdoton minimi puolison eteen.

Vierailija
12/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison tulee auttaa lapsia. Se on heillekin tärkeä päivä. Meillä poika on koko viikon puhunut et mitä äitienpäivä tarkoittaa, mitä silloin tehdään yms.

Uusioperheessä asiat ovat mutkikkaampia. Mutta kyllä itse ainakin auttaisin miehen lapsia järjestämään sen aamupalan isänpäivänä. Lahjoina minulle riittää päiväkodin ja koulun askartelut.

Jos olisi uusioperhe niin äitienpäivänä ehkä itse keksisin jotain ohjelmaa tai kysyisin lapsilta. Käytäis vaikka uimassa tai kävelyllä ja jätskillä. En olettaisi että lasten isä mitään järkkäis tai uusi puoliso.

Vierailija
13/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies leipoo kakkua lastensa kanssa lastensa äidille, joka ei asu siinä osoitteessa, mutta miehen kanssa asuu myös hänen tämänhetkisen vaimonsa lapsia, ketä mies auttaa siinä tapauksessa? Eikö sen tämänhetkisen vaimon miehen pitäisi ottaa niitä lapsia luokseen tekemään äitienpäiväkakkua?

Vierailija
14/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on äitIEnpäivä, ei äidinpäivä. Äitejä juhlitaan - kaikkia äitejä, ei pelkästään omaa - ihan riippumatta siitä, onko ko. äiti saanut kanssasi lapsia vai ei.

Eli vaimolle kahvit sänkyyn, vaikka ei olisikaan yhteisiä lapsia. 

Vierailija
15/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies leipoo kakkua lastensa kanssa lastensa äidille, joka ei asu siinä osoitteessa, mutta miehen kanssa asuu myös hänen tämänhetkisen vaimonsa lapsia, ketä mies auttaa siinä tapauksessa? Eikö sen tämänhetkisen vaimon miehen pitäisi ottaa niitä lapsia luokseen tekemään äitienpäiväkakkua?

Jos lapset haluaa tarjota äidille kakkua aamiaiseksi oikeastaan ihan sama kuka heitä siinä auttaa äidin mies, lasten isä, mummi, ukki, täti... mutta isänä mieluiten osallistuisin lasten auttamiseen itse kuin ulkoistaisin asian jollekin muulle.

Vierailija
16/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitienpäivä ja isänpäivä, ei isien.

Vierailija
17/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta äitienpäivänä muistaminen ja tarjoilusta huolehtiminen miehen osalta on toisen kunnioittamista ja arvostamista :) ja sama pätee toisinpäin isänpäivänä. Mieluusti sitä omaa rakasta muistaa tärkeänä päivänä lasten kanssa :) Meillä on uusioperhe, minulla 3 lasta ja miehellä ei lapsia. Mies ite halus isomman lapsen kanssa leipoa ja olivat käyneet ostamassa pikku lahjan tarhaikäisten omatekemien lisäksi. Arvostan tätä todella paljon ja mies tietää sen :)

Vierailija
18/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut ja lahjojen anto jne, pitää tulla itsestä eikä mistään opistusta ja puoliväkisin pakotetusta "traditiosta".

Sellaisella onnittelulla ei ole mitään arvoa jonka joku on lapselle opettanut.

Vierailija
19/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon putkiaivoajattelua! Selkeää kyllä, mutta jos perheessä on vaikka 3- ja 1-vuotiaat lapset, miten he huolehtivat juhlajärjestelyistä? Jätetäänkö päivä vain huomiotta niin kauan, kunnes lapset ovat riittävän isoja tekemään itse kortit ja leipomaan kakut?

Kyllä.

Koska niillä ei ole mitään erkitystä jos joku muu ne tekee ja ja/tai sanoo lapsille että tehkää.

Sitä paitsi minua ei kiinnosta pätkääkään mitkään lahjat. Miksi pitäisi? Aika huonosti menee jos siitä pettyy kun ei saa lahjoja.

Vierailija
20/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitienpäivä ja isänpäivä, ei isien.

Isäinpäivä, jos oikein tarkkoja ollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän