Toistuvat rikosilmoitukset minusta
Onko kenelläkään ideaa, millä saisi epätasapainoisen ihmisen lopettamaan kiusanteon minua kohtaan? Hän on tehnyt minusta useita rikosilmoituksia, joista yksikään ei ole johtanut tutkintaan. Lisäksi hän lähettelee minulle uhkailevia viestejä sekä soittelee herjaavia puheluita lähipiirilleni. Ensimmäinen rikosilmoitus oli tehty ennen kuin olimme edes koskaan tavanneet. Mitään oikeaa asiaa hänellä ei ole, vaan hän haluaa vihata minua. Olemme tavanneet kerran kasvokkain, mutta meillä on yhteisiä tuttuja ja asumme suhteellisen lähellä. Minulla ei ole mitään käsitystä, mikä tämän kaiken taustalla on, mutta hän on kertonut minulle, että haluaa pilata elämäni. Joku tolkku tähän olisi saatava, mutta vaikea on todistaa kertomani poliisille muutakuin hänen lähettämänsä viestit ja läheisteni kertomukset. Varsinaista väkivallan uhkaa ei ole ollut, joten poliisia tuskin asia kiinnostaa. Olen pyytänyt häntä jättämään minut rauhaan, mutta siitä hän vain innostuu.
Kommentit (79)
no voi v. käyt vetääs kunnolla turpaan. ensikertalaisena (?) saat korkeintaan ehdollista. tod näk vain sakkoja. älä lyö päähän.
Keskustele asiasta poliisin kanssa. Ota esille mahdollisuus lähestymiskiellosta. Jos sen saat voimaan niin kaikki sinuun kohdistuneet yhteydenotot muuttuvat suoraan rikoksiksi, joihin poliisi voi puuttua.
Kunnianloukkaukset ovat asianomistajarikoksia ja niiden käräjöinnistä tulee kuluja. Jos lähdet ajamaan tuollaista niin pidä huoli että juuri kyseisestä tapauksesta on selvät ja kiistämättömät todisteet/todistajat.
Vierailija kirjoitti:
no voi v. käyt vetääs kunnolla turpaan. ensikertalaisena (?) saat korkeintaan ehdollista. tod näk vain sakkoja. älä lyö päähän.
olet unohtanut, että voi joutua maksamaan vahingonlorvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
öö, so? jos vaihtoehtona on että urpo pilaa loppuelämän? sanoin jo, älä lyö päähän, hampaat maksaa ja pysyvät kosmeettiset vammat. muuten puhutaan aika pienistä summista suomessa.
Kiitoksia kommenteista. Ajattelin mennä poliisille ensi viikolla kyselemään neuvoja. En välttämättä haluaisi itse tehdä rikosilmoitusta ja pitkittää koko juttua, mutta haluaisin tämän naisen jättävän lapseni, mieheni ja ystäväni rauhaan sairailta jutuiltaan. Toivottavasti poliisilla on ideoita. Otan mukaan mieheni, jolle tämä nainen on soitellut ja kertoillut "totuuksiaan".
Meillä myös samanlainen kokemus. Kävimme poliisillekin näyttämässä tämän naisen viestejä. Mietin että voisiko olla kyseessä sama nainen.
Vaikka on kuinka häiriintynyt ja sairaskin ihminen, niin kyllä tuollaiset jutut aiheuttavat harmia ja pahaa oloa kohteessaan. Hoida juttu nopeasti kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
öö, so? jos vaihtoehtona on että urpo pilaa loppuelämän? sanoin jo, älä lyö päähän, hampaat maksaa ja pysyvät kosmeettiset vammat. muuten puhutaan aika pienistä summista suomessa.
Sä olet yhtä sairas kuin a.p:n naapurikin.
Joku eukko sai tuommoisesta rikosilmoitustehtailusta kakkua jonkun aikaa sitten. En nyt kuolemaksenikaan löydä linkkiä valitettavasti.
Toistuvat turhat rikosilmoitukset? Eiköhän poliisilla ole ainakin nuo dokumentoituna. Lisäksi lähipiirin ja sukulaisten haastattelut jos näitä tarinoita on näille levitelty. Kannattaa jutella poliisille ja/tai oikeusavustajalle. Ehkä molemmille.
Paikkakunta?
Tollasella räyhääjällä voi olla muitakin uhreja. Ilmoita ainakin poliisille, jos tulevaisuudessa tulee jotain muuta, räyhääjä jää helpommin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös samanlainen kokemus. Kävimme poliisillekin näyttämässä tämän naisen viestejä. Mietin että voisiko olla kyseessä sama nainen.
Tietenkin on!
Vaikka toinen teistä asuu etelässä ja toinen pohjoisessa ja toisen kirjoittajan uhkailut tapahtuvat vain oman päänsä sisällä.
En ole itse tehnyt koskaan rikosilmoitusta, mutta jos ilmoitus ei mene tutkintaan, tuleeko sulle siitä ilmoitus? Siis hänelle, kenestä ilmoitus on tehty.
Vainoaminenkin on nykyään rikos. Mene tekeen ilmoitus poliisille
Perättömän rikosilmoituksen uhri voi muuten tehdä itse rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta, ei tarvitse edes tietää tai nimetä kuka on ilmoituksia tehnyt. Rikosilmoituksen tekeminen ei maksa mitään ja sen voi tehdä netissäkin.
Sivusta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on!
Vaikka toinen teistä asuu etelässä ja toinen pohjoisessa ja toisen kirjoittajan uhkailut tapahtuvat vain oman päänsä sisällä.
En ole itse tehnyt koskaan rikosilmoitusta, mutta jos ilmoitus ei mene tutkintaan, tuleeko sulle siitä ilmoitus? Siis hänelle, kenestä ilmoitus on tehty.
Paperit tästä tulee postissa. Rikosnimike on mainittu, mutta ilmoituksen sisältöä ei siinä kerrota. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Sivusta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on!
Paperit tästä tulee postissa. Rikosnimike on mainittu, mutta ilmoituksen sisältöä ei siinä kerrota. Ap.
Ok. Kuulostaa kyllä todella kurjalle tuo sun tilanteesi.
Ilmeisesti henkilö on yksin asuva ihminen?
Joku sairaushan tuossa on takana, mutta tietysti tuo on saatava loppumaan.
Eli hän siis ei ole ennestään tuttu näiden sun sukulaistesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä poliisi sanoi?
Mua vain naurattaa nämä kotitalousetsivät (narsistit) jakelemassa neuvojaan.
Luultavasti itse aiheuttaneet konfliktin, johon toinen on reagoinut kerran ja heti ollaan vainoamassa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on!
Ok. Kuulostaa kyllä todella kurjalle tuo sun tilanteesi.
Ilmeisesti henkilö on yksin asuva ihminen?
Joku sairaushan tuossa on takana, mutta tietysti tuo on saatava loppumaan.
Eli hän siis ei ole ennestään tuttu näiden sun sukulaistesi kanssa?
On parisuhteessa oleva henkilö ja useamman lapsen äiti... Vaihtaa työpaikkaa monta kertaa vuodessa. Vähän epämääräisissä porukoissa liikkuu ja on päästä varpaisiin tatuoitu ja lävistetty. Viimeisin uhkaus oli, että kuvaa minun elämäni videolle, jotta voi todistaa ystävilleni ja sukulaisilleni, että olen paha ihminen.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Keskustele asiasta poliisin kanssa. Ota esille mahdollisuus lähestymiskiellosta. Jos sen saat voimaan niin kaikki sinuun kohdistuneet yhteydenotot muuttuvat suoraan rikoksiksi, joihin poliisi voi puuttua.
Kunnianloukkaukset ovat asianomistajarikoksia ja niiden käräjöinnistä tulee kuluja. Jos lähdet ajamaan tuollaista niin pidä huoli että juuri kyseisestä tapauksesta on selvät ja kiistämättömät todisteet/todistajat.
Ei vittu palstalaiset on varmaan jotain ammattivalittajia, kun osataan askelkuviot näissä keisseissä kuin unissaan.
Ota yhteys ko. henkilöön kirjallisesti, kokoa kaikki mitä hän on tehnyt sinua kohtaan ja pyydä häntä lopettamaan tämä toiminta tai pyydät poliisilta lähestymiskieltoa.
Talleta kaikki ko. henkilöltä tulevat viestit. Älä ota vastaan puhelimella muuten kuin tekstimuodossa.
Jos jatkaa häirintää, pyydä yhteistä tuttavaanne toimimaan välikätenä. Jos häirintä tuttavan puuttumisesta lopu, otat yhteyttä poliisiin ja voit ilmoittaa asiassa toimineen tuttavan todistajaksi.