Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toistuvat rikosilmoitukset minusta

Vierailija
07.05.2016 |

Onko kenelläkään ideaa, millä saisi epätasapainoisen ihmisen lopettamaan kiusanteon minua kohtaan? Hän on tehnyt minusta useita rikosilmoituksia, joista yksikään ei ole johtanut tutkintaan. Lisäksi hän lähettelee minulle uhkailevia viestejä sekä soittelee herjaavia puheluita lähipiirilleni. Ensimmäinen rikosilmoitus oli tehty ennen kuin olimme edes koskaan tavanneet. Mitään oikeaa asiaa hänellä ei ole, vaan hän haluaa vihata minua. Olemme tavanneet kerran kasvokkain, mutta meillä on yhteisiä tuttuja ja asumme suhteellisen lähellä. Minulla ei ole mitään käsitystä, mikä tämän kaiken taustalla on, mutta hän on kertonut minulle, että haluaa pilata elämäni. Joku tolkku tähän olisi saatava, mutta vaikea on todistaa kertomani poliisille muutakuin hänen lähettämänsä viestit ja läheisteni kertomukset. Varsinaista väkivallan uhkaa ei ole ollut, joten poliisia tuskin asia kiinnostaa. Olen pyytänyt häntä jättämään minut rauhaan, mutta siitä hän vain innostuu.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihmisillä käsitys, että lähestymiskiellon saisi tuosta vaan, kunhan sen hankkii. Pitää olla aikamoista näyttöä, että henkilö on vaaraksi, jotta se saisi. Ilkeys ei riitä, vaan hengen uhkasminen tms. Rikosilmoituksen häirinnästä tekisin kyllä ja kysyisin poliisin neuvoa. Jossain tapauksessa saattaisi riittää poliisin puhuttelu, mutta sairas ihminen on jo vaikeampi tapaus. Onko ap saanut tietää häiritsijän mieheltä, onko tällä muita uhreja?

Vierailija
62/79 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hän jouti psykiatriseen pakkohoitoon, on nyt pskoosissa, sairastaa munchausenin oireyhtymää"

Oikeinkin hyvissä sielun ja ruumiin voimissa näin siskos äsken ja onnellisempana kuin koskaan. :D

Olisko ero susta tehnyt hyvää..

Että kovin oli nopea pskoosi, paskoosi? :)

Ja sä kuvittelet itses terveeksi? :D

Tunnistit anonyymin kirjoittajan sukulaisia alle viiden minuutin ja lähikulmillasi, uskottavaa todella.

Niinkö tein? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ihmisillä käsitys, että lähestymiskiellon saisi tuosta vaan, kunhan sen hankkii. Pitää olla aikamoista näyttöä, että henkilö on vaaraksi, jotta se saisi. Ilkeys ei riitä, vaan hengen uhkasminen tms. Rikosilmoituksen häirinnästä tekisin kyllä ja kysyisin poliisin neuvoa. Jossain tapauksessa saattaisi riittää poliisin puhuttelu, mutta sairas ihminen on jo vaikeampi tapaus. Onko ap saanut tietää häiritsijän mieheltä, onko tällä muita uhreja?

Miksi a.p saisi jo soitella naisen miehelle, mutta nainen ei saisi jutella yhteisille(?) tutuille.

Mua, jos tuollatavalla vainottaisiin, että soiteltaisiin mun miehelle, niin silloin alkaisi kyllä vainoamisilmoitukset paukkua!

Tähän mennessä en ole tehnyt yhtäkään ilmoitusta, enkä vuosiin häirinnyt kusipäätä, jolle kyllä, sanoin rumasti, mutta vainonnut en ole.

Vierailija
64/79 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän voi tarkastella toisinkin ; tasapainoton ja sekava nainen seurailee miestä ja solvaa, loukkaa jatkuvasti koska ei tajua ettei naisesta ole seuraksi miehelle.

Mies voi tehdä ja tekee rikosilmoituksen oikeasti naisen "suoltamasta" häirinnästä.

Vierailija
65/79 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämmöiseen toimintaan välttämättä valitettavasti ole muuta syytä kuin, että satuit olemaan väärässä paikassa väärään aikaan. Jos jollain mielenterveys heittää noin pahasti, niin ei siihen mitään erityistä syytä tarvita. Sellaista ainakaan, joka meille muulle käy mitenkään järkeen.

Suosittelen tosiaan, että et itse ota mitään yhteyttä tai et vastaa mitenkään. Säilytä kaikki todisteet yhteydenotoista. Mene poliisille juttelemaan, siellä osaavat neuvoa. Tärkeintä tosiaan on tässä vaiheessa että et heitä vetää myllyyn kuten on sanottu.

Vierailija
66/79 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapa on hakea naisesta lähestymiskieltoa oikeudessa ja /tai monia muita rikosnimikkeistöä jolla tämä nainen häiritsee mieskohdettaan.

Vierailija
67/79 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häirinnät tulevat kumminkin esiin vaikkei mies olisi kuunnellut joka häirintääsi jota jakelet radiostudioihin, someen, julkisilla paikoilla,kustannuspaikallasi ja myös miehen asuinalueelle tunkemalla.

Muutkin siis kuuntelevat radiota, liikkuvat kauppakeskuksissa ja muualla. Jos ja kun joku vähemmän tuttu tulee viereen kaverinsa kanssa jäkättämään jatkuvaa häirintääsi, heillä on silloin havaintoja naisen häirinnästä. Ja riippuen asemastasi, kyyti on sen mukaista.

Vierailija
68/79 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi a.p saisi jo soitella naisen miehelle, mutta nainen ei saisi jutella yhteisille(?) tutuille.

Mua, jos tuollatavalla vainottaisiin, että soiteltaisiin mun miehelle, niin silloin alkaisi kyllä vainoamisilmoitukset paukkua!

Tähän mennessä en ole tehnyt yhtäkään ilmoitusta, enkä vuosiin häirinnyt kusipäätä, jolle kyllä, sanoin rumasti, mutta vainonnut en ole.

Tässä puhuttiin nyt vähän vakavammasta touhusta kuin tuo sun hetkellinen hermostuminen, joka on aivan ymmärrettävää.

Vierailija
69/79 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän täällä parin kirjoittajan hakea itselleen apua?

Vierailija
70/79 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisköhän täällä parin kirjoittajan hakea itselleen apua?

Mulla välillä kyllä lipsahtaa hieman mielikuvituksen puolelle, mutta onneksi ymmärrän kuitenkin sen olevan mielikuvitusta.

Mutta kerrotko kommentti numerot ja perustelut, miksi?

Vierailija
71/79 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lähestymiskielto.

Vierailija
72/79 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no voi v. käyt vetääs kunnolla turpaan. ensikertalaisena (?) saat korkeintaan ehdollista. tod näk vain sakkoja. älä lyö päähän.

olet unohtanut, että voi joutua maksamaan vahingonlorvauksia.

öö, so? jos vaihtoehtona on että urpo pilaa loppuelämän? sanoin jo, älä lyö päähän, hampaat maksaa ja pysyvät kosmeettiset vammat. muuten puhutaan aika pienistä summista suomessa.

Toivottavasti sulla ei ole lapsia tai, jos menisit jotain lyömään nehän otettais sulta kyllä sitten pois..

Vaikutat pahalle ihmiselle.

Vierailija
73/79 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ensin a.p ei edes tuntenut koko ihmistä ja sitten onkin jo poistanut somesta ja puhelimesta!? :D

Mitä sä jätät nyt kertomatta?

Vierailija
74/79 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö juoruilu olekaan aivan normaalia kanssakäymistä, siis jos tunnetaan entuudestaan vai koskeeko se vain joitain tiettyjä ihmisiä, että heistä ei saisi puhua?

Tietenkään, jos a.p:n tuntema nainen ei tunne a.p:n tuttuja ja on ottanut heihin yhteyttä mustamaalatakseen, niin se on tietty eri asia..

Jos hän on puhunut yhteisille tutuille, niin ei kai se mitään mustamaalausta ole, sillä kaikkihan sitä tekee?

Vierailija
75/79 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iskee aina välillä lievä paskoosi, kun mä luen näitä teidän juttujanne! :'D

Ei päätä, eikä häntää..

Vierailija
76/79 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häirikkö on tehnyt rikosilmoituksia nimeten ap:n varkaaksi, niin se on tutkintapyyntö, joka velvoittaa poliisia tutkimaan asian. Ilmeisesti siis ap oli saanut paperit esitutkintaan liittyen?

Ap:n pitää nyt reilusti ottaa yhteyttä poliisin ja kertoa, ettei asiassa ole mitään perää ja esittää vaaditut todisteet. Jos ja kun poliisikaan ei löydä mitään totuutta asiassa, niin siinähän on ap:lle hyvä peruste nostaa syyte väärästä ilmiannosta.

Lain mukaan väärä ilmianto on rikos. "Joka antaa esitutkinta- tai muulle viranomaiselle taikka tuomioistuimelle väärän tiedon ja siten aiheuttaa vaaran, että ilmiannettu pidätetään, vangitaan tai joutuu muun pakkokeinon kohteeksi tai joutuu syytteeseen tai tuomitaan rangaistukseen tai muuhun rikosoikeudelliseen seuraamukseen virheellisin perustein, on tuomittava väärästä ilmiannosta sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi vuodeksi."

En näe siis että ap:llä on mitään syytä pelätä jos hänellä on puhtaat jauhot pussissa.

Vierailija
77/79 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautalangasta väännettynä: en koe tuntevani yhden ainoan kerran tapaamaani ihmistä, jonka kanssa meillä on yhteisiä tuttuja. Ja päinvastoin. Nimen olen tiennyt pitempään tuttavien kautta. Ensimmäisen rikosilmoituksen hän oli tehnyt tosiaan jo silloin, kun en ollut häntä koskaan tavannut ja hän oli minulle vain nimi ja kasvot.

Toivoisin, että kyseessä olisikin provo! On todella ahdistavaa joutua tällaisen vainoamisen uhriksi. Koen olevani uhri, koska olen kieltäytynyt lähtemästä loanheittoon. Miehensä kanssa juttelin kaupan pihalla kerran kasvotusten ja hänkin myönsi tilanteen olevan mahdoton. Tämä mies on huipputyyppi, mutta ilmeisen tossun alla. Ap.

Vierailija
78/79 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tässä. Minusta oli taas tehty uusi rikosilmoitus :)

Vierailija
79/79 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustele asiasta poliisin kanssa. Ota esille mahdollisuus lähestymiskiellosta. Jos sen saat voimaan niin kaikki sinuun kohdistuneet yhteydenotot muuttuvat suoraan rikoksiksi, joihin poliisi voi puuttua.

Kunnianloukkaukset ovat asianomistajarikoksia ja niiden käräjöinnistä tulee kuluja. Jos lähdet ajamaan tuollaista niin pidä huoli että juuri kyseisestä tapauksesta on selvät ja kiistämättömät todisteet/todistajat.

Tuttavallani oli samantyyppinen tilanne. Hän sai virkavallan edustajan pitämään tiukkasanaisen puhuttelun häirikölle. Häiritseminen loppui siihen. Yritä saada poliisi tekemään samaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän