Miten estää avioliiton kuolema?
Suunnilleen puolwn vuoden ajan on tuntunut siltä, että liittomme/suhteemme olisi hiipumassa pois. Miehen taholta siis. Hän ei olw enää kovin kiinnostunut seksistä ja välillä kuvittelen, että melkein keksii tekosyitä sille, ettei tarvitse sitä harrastaa. Se vähä seksiä mitä on, on tylsää ja jotenkin kiihkotonta, ennen oli kaikenlaista kokeilua ja monipuolista.
Mies ei myöskään huomioi minua naisena enää, ennen kosketteli ja kehui. Sen sijaan hän valittaa, että minä en huomioi häntä. Se ei minusta pidä paikkaansa, vaan se on mies, joka on muuttunut. Ja vaikka minä useasti kehun häntä komeaksikin, niin ei edes anna vastakehua minulle.
Tässä hiljattain ehdotin, että mentäisiin illalla syömään ja ns treffeille, mitä mies on puheiden tasolla itse valittanut, ettei tehdä enää. Siis hän on halunnut, että käyyäisiin 'treffeillä'. No kun ehdotin treffejä, niin se ei sitten käynytkään, vaan miehen pitikin juuri ko päivänä lähteä miespuolisen kaverinsa kanssa kaljalle.
Kotityöt mies on lopettanut täydellisesti. Ennen teki sentään jotain, nyt melkein vaikuttaa kuin jättäisi niitä tekemättä tahallaan, mielenosoituksellisesti.
Olemme puhuneet tästä väljähtymisestä useasti, mutta siitä ei ole ollut hyötyä. Mies kiistää muutokset omassa käytöksessään ja toisaalta eihän ketään voi pakottaakaan rakastamaan tai haluamaan seksiä.
En usko, että kuvioissa on toista naista. Mies sanoo, ettei ole koskaan pettänyt ja että jos joskus haluaisi muita naisia, ottaisi ensin eron. Ja seksiä siis riittäisi kotona, jos se hänelle kelpaisi... Ehkä hän on vain kyllästynyt minuun tai pitää itsestäänselvyytenä?
Tapasimme 5 v sitten ja kaksi vuotta naimisissa. Onko tällainen normaalia kaikissa suhteissa vai onko se lopun alkua? Mikä auttaisi tilanteeseen? Kiitos konkreettisista vinkeistä!
Kommentit (4)
Puolison toiveiden kuuleminen on melkeinpä ainoa tapa herättää kiinnostus, omat toiveet on mahdollista saada toteutumaan puhumalla niistä. Jos puolisoa ei vain kiinnosta parisuhde tai sinun toiveesi, aika vähän on tehtävissä.
Up