Lasta kiusattiin näin...mitä tekisit?
9v poikaani pisti viime kesänä amppari ja sattuhan se tuon ikäistä. Nyt pelkää amppareita kauheesti. Tänään pihalla naapuriluokan poika oli jotenkin ilmeisesti kiusannut poikaani kuolleella ampparilla. Jahdannut se kädessä ja heittänyt sillä poikaani. Poika tuli paniikissa itkien kotiin, ettei uskalla mennä enää ulos ja pelkää mennä kouluun kun "kaikki" näki kun hän itki ja juoksi pois. Tää varmasti kuullostaa monesta mitättömältä jutulta, mutta oonko mä ihan kohtuuton ämmä jos soitan tuon naapuriluokan pojan vanhemmille ja kerron mitä poikani kertoi, niin heidän lapsensa voisi kertoa vaikka oman osuutensa... Sanoin omalle pojalle jo, ettei enää mene tämän pojan leikkeihin mukaan, mutta en tahtoisi, että koulussa alettaisiin tästä itkemisestä ja karkuun juoksemisesta kiusaamaan. Kyllähän te tiiätte, että jos toinen itkee niin se on "kiusaajista" vain hauskaa. Mitä siis tekisit?
Kommentit (7)
Ehkä antaisin olla nyt, mut jos koulussa vielä jotain ilmenee, niin vanhempiin yhteyttä! Ja kouluunkin vaikka
Mä käskisin lapsen sanomaan, että on allerginen.
Et sä oikeastaan voi vaikuttaa mitenkään.
Jos sä soitat, niin fiksut vanhemmat kieltää poikaansa kertomasta asiasta eikä hän myöskään kerro. Vähemmän fiksut nauraa mukana ja koulussa pojastasi tulee mammanpoika, joka pelkää ja itkee kuolleiden ampiaisten takia.
Vierailija kirjoitti:
Mä käskisin lapsen sanomaan, että on allerginen.
Et sä oikeastaan voi vaikuttaa mitenkään.
Jos sä soitat, niin fiksut vanhemmat kieltää poikaansa kertomasta asiasta eikä hän myöskään kerro. Vähemmän fiksut nauraa mukana ja koulussa pojastasi tulee mammanpoika, joka pelkää ja itkee kuolleiden ampiaisten takia.
Näinpä se vaan taitaa mennä.. Voipi olla että vetäsen allergiakortin :D
Ap.
Kiusaaminen on tuosta vielä kaukana. Itsekin jahtasin tyttöjä ala-asteella hämähäkki tai muu ötökkä kädessä kun ne niitä niin paljon pelkäsi xD
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen on tuosta vielä kaukana. Itsekin jahtasin tyttöjä ala-asteella hämähäkki tai muu ötökkä kädessä kun ne niitä niin paljon pelkäsi xD
No mutta poikaa selvästi häiritsi tuo ampiaisjuttu, eikä siitä tykännyt, niin kyllä se silloin on kiusaamista! Miten sinä sitten määrittelet kiusaamisen, jos ei se riitä, että joku alkaa itkemään?
Antaisin olla.