Ystäväni ei vastaa enää viesteihin, vaikka en ole tehnyt hänelle mitään. Mitä ihmettä???
Olemme olleet kavereita useamman vuoden ajan ja ystävystyneet viime vuonna. Viimeksi kun nähtiin niin kaikki oli hyvin ja sovittiin seuraavasta tapaamisesta. Nyt hän ei ole vastannut facebookissa viesteihini melkein kuukauteen. En voi soittaa hänelle, koska hänen numeronsa on vaihtunut ja numero ei ole yleisessä jaossa. Numeron vaihdosta ei ole ilmoittanut. Hän kuitenkin käy päivittäin facessa muttei edes lue viestejäni. Voiko kenelläkään olla niin kiire, että käy fbssä muttei vastaa toiselle? Ulkomailla kukaan tuskin on melkein kuukautta putkeen, ja hän on opiskelija. En oikeasti tajua mikä hänelle on tullut, koska yleensä ihmiset vastaa viesteihin vaikka olisi kuinka kiire ja uusi kumppani tms. En ole sanonut hänelle mitään erikoista ja hän ei ole ilmaissut että hänellä olisi minua vastaan mitään. Asumme samalla paikkakunnalla ja tiedän missä hän asuu, mutta en kyllä lähde pihalle häntä kyttäilemään.
Mikä ihme tässä on? Keksittekö mitään syytä miksi mulle ei muka voi vastata. :D
Kommentit (68)
En ole tyrkyttänyt seuraani, ja aika köyhää on ihmisen elo jos ei kestä sitä että kysytään pitämään seuraa. Ollaan nähty muutama kuukausi sitten viimeksi. Reilusti voisi sanoa jos ei ehdi. Olen yrittänyt kysyä mitä kuuluu ja milloin voitais nähdä, viestin olen laittanut viimeksi 3 vk sitten ja pari päivää sitten. Nyt kun katsoin niin viesti on luettu mutta siihen ei viitsitä vastata.
Voiko ystävyys näin vain loppua? Vaikka on ystävällinen, kuuntelee ja mukavaa seuraa? :D Toki minussakin on varmasti huonot puoleni mutta meillä ei ole ollut mitään riitoja tms.
Vituttaa.
Vaikeaa kyllä ymmärtää mikä sille on tullut :(
Sinusta on puhuttu jotain pahaa hänelle. Mutta siltikin, outoa ettei poista kavereistaan, jos on suuttunut.
Paras juttu. minkä voit tehdä, on antaa asian nyt olla ja keskittyä ihan muihin juttuihin. Syy voi olla joku täysin sinuun liittymätön, ja hän palaa joskus asiaan, jos palaa.
Aika harvaan tahtiin olette muutenkin nähneet. Kaveri ei varmaan ole pitänyt sinua niin hyvänä ystävänä kuin sinä häntä.
Mä en ole oikein jaksanut pitää yhteyttä kehenkään sairastumisen jälkeen. En jaksa kuunnella muiden murheita, mutta en halua muillekaan valittaa. Olisiko kyse jostain vaikeasta elämäntilanteesta, jos on yhtäkkiä muuttunut, kuten minulla on?
Itse en kyllä ymmärrä tollasta käytöstä. Vaikka hän nyt jostakin syystä ei haluaisikaan enää olla tekemisissä kanssasi niin ihan kohteliasta kuitenkin vastata viestiin.
Täytyy myöntää, että hän on kertonut minulle yksityiselämästään asian jonka ei toivoisi leviävän, mutta myönsin sen kaverilleni kun hän kysyi pitääkö asia paikkansa. Ja tieto on saattanut lähteä leviämään, mutta se on arvattavissa. Mutta jos hän olisi saanut tietoonsa, että olen sen tiedon levittänyt, niin eikö hän sanoisikin asiasta minulle? Kun kysyinkin suoraan painaako jokin ja olenko tehnyt jotain väärää, mutta hän ei vastaa.
Toisaalta kukaan tuskin kehtaisi mennä kysymään asiasta häneltä naamatusten kun se on niin henkilökohtainen asia. Jep, ei ollut kovin suoraselkäistä kertoa asiasta muille, mutta kaverini oli niin varma sitä kysyessään etten jaksanut kieltääkään asiaa.
Mun teoria on, että koska hän on yliopistolainen ja minä työttömäksi jäänyt ei-opiskelija, hän on päättänyt ettei seurani ole hänelle tarpeeksi hyvää. Hän on vähän turhamainen sen suhteen keitä haluaa lähipiiriinsä ja keitä ei. Voiko kukaan silti lempata toista koska toinen on väliinputoaja?
Oletko varma ettet ole ollut liian tungetteleva tai ovatko tapaamisenne normaalisti minkätyyppisiä ka erityisesti minkä pituisia?
Minulla on nimittäin eräs ystävä joka on mielestäni kyllä hyvää seuraa, mutta hänellä ei ole mitään käsitystä siitä kuinka kauan sopii viipyä vierailulla tai kuinka toisen kotona ollaan kohteliaasti(ei kommentoida yhtäkkiä että nuo verhot on kyllä vähän hassun näköiset tai että täällä on niin tunkkainen ilma yms.). Hän on minulle tärkeä enkä halua häntä pois elämästäni mutta toisinaan hänen seuransa on äärettömän raskasta. Joskus tästä syystä tekisi mieli olla vastaamatta hänen viesteihinsä ja saada "lomaa"kaveruudesta. Samainen tyyppi raportoi kuvien kera elämäänsä Watsapissa jatkuvalla syötöllä. Joskus tekisi mieli kirjoittaa että kiva etttä olet näköjään ollut makkaraa paistamasaa nuotiolla mutta minua ei kyllä kiinnosta kaikkea tietää... Siinä sitten vastailla että "Onpas herkullisen näköistä!" Kun mieli tekisi laittaa että " Tunge se makkara suuhus ja jätä mut rauhaan!" :D
Tietenkin tuollainen kylmä käytös on tosi epäkypsää jne... mutta ymmärrän ystävääsi jos olet tällainen informastiotulvaan hukuttaja.
Ja en siis ap:ta halua arvostella kun en tunne mutta ihmiset eivät usein nää omaa tällaista käytöstään. :)
Itse olen vähentänyt yhteydenpitoa 'ystävään', johon ei koskaan saanut yhteyttä; ei vastannut puhelimeen tai viesteihin, kun oli 'kiireinen' =>vaikka hän on työtön... Otti aina yhteyttä, kun halusi kertoa omia asioitaan, ja jos yritin kertoa omia kuulumisia, niin käänsi aina puheet takaisin itseensä.
Nyt sekin sitten ihmettelee, että miksei minusta enää kuulu. Kyllästyin vain soittelemaan perään...
Voiko olla sama?
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää, että hän on kertonut minulle yksityiselämästään asian jonka ei toivoisi leviävän, mutta myönsin sen kaverilleni kun hän kysyi pitääkö asia paikkansa. Ja tieto on saattanut lähteä leviämään, mutta se on arvattavissa. Mutta jos hän olisi saanut tietoonsa, että olen sen tiedon levittänyt, niin eikö hän sanoisikin asiasta minulle? Kun kysyinkin suoraan painaako jokin ja olenko tehnyt jotain väärää, mutta hän ei vastaa.
Toisaalta kukaan tuskin kehtaisi mennä kysymään asiasta häneltä naamatusten kun se on niin henkilökohtainen asia. Jep, ei ollut kovin suoraselkäistä kertoa asiasta muille, mutta kaverini oli niin varma sitä kysyessään etten jaksanut kieltääkään asiaa.
Mun teoria on, että koska hän on yliopistolainen ja minä työttömäksi jäänyt ei-opiskelija, hän on päättänyt ettei seurani ole hänelle tarpeeksi hyvää. Hän on vähän turhamainen sen suhteen keitä haluaa lähipiiriinsä ja keitä ei. Voiko kukaan silti lempata toista koska toinen on väliinputoaja?
No,eiköhän toi nyt ole selkeä tapaus. Olet juorunnut kaverisi henkilökohtaisesta asiasta. Jos ette ole olleet kovin läheisiä alunperinkään niin uusilta tuttavuuksilta kestää ehkä hieman vähemmän tollasta.
Ap, ikävää tuollainen käytös. Itse sanoisin suoraan, jos olen suuttunut tai tahdon katkaista välit, en hyväksi semmoista luimistelua ja raukkamaisuutta, että vältellään aiemmin hyvänä kaverina pitämäänsä ihmistä. Ok, joku psykopaatti moottorisahamurhaaja olisi eri juttu, mutta nyt siis puhutaan oikeasta elämästä ja suht normaaleista ihmissuhteista.
Mutta kun tätä palstaa lukee, niin tuollainen luikkiminen ja välttely tuntuu olevan monen mielestä ok toimintatapa. Ei uskalleta sanoa suoraan asioita ja pelätään vastareaktioita. Vaikka todellisuudessa tuommoinen tyky hiljaisuus vasta ihmetystä ja jopa kiukkua herättääkin.
Minusta sinulla ei ole ap vaihtoehtoja. Unohda mokoma, koska hän ei selvästikään halua vastata. Voi olla, että hän on kuullut sinusta jotakin huonoa, esim. sen, että myönsit hänen salaamansa asian. Eikä halua siitä sinulle suoraan sanoa, koska on em. tavalla pelkuri.
Ei sillä, ei sinunkaan olisi pitänyt paljastaa hänen salaisuuttaan, vaikka kysellään miten.
Se, että hän olisi hienosteleva snobi ei kuulosta ihan elävältä elämältä. Jos meinaan seurasi on tähän asti kelvannut, niin tuskin sinun alempi koulutustasosi vasta nyt hänelle selvisi.
Ystävä on kertonut sinulle luottamuksellisesti asian, jota et ole "jaksanut" pitää kysyttäessä salaisuutena...tässä se syy on.
En ole sellaista tyyppiä joka tekstaa jatkuvasti enkä soita koskaan jos ei ole jotain hetitärkeää asiaa. Välillä on pidetty sellaisia pitkiä mesekeskusteluja ja välillä ei ole puhuttu viikkoihin. (Asuin silloin eri paikkakunnalla.) Olen ollut yötä hänen luonaan ja nähtävästi hän pitää seurastani. Halitaan ja näin. Käydään baareissa ja keikoilla ja syömässä. Meillä on yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja jaetaan samat arvot. Kerran olen kännissä lähennellyt häntä, mutta se ei nähtävästi jäänyt häntä vaivaamaan kun nähtiin senkin jälkeen. :D Hän on introvertti ja niin olen minäkin, mutta nautitaan toistemme seurasta joskus enemmän ja joskus vähemmän. Hänellä on ärsyttäviä tapoja, niin on mullakin. Ihan peruskamaa.
Ikävä on kova tätä näköjään entistä ystävää. Pitää varmaan vain keksiä muuta tekemistä ja toivoa että hän joskus vastaa tai kävelee vastaan.
Lopetin itse kaverille vastaamisen kun koko ajan pommitti viesteillä ja kuvilla. Oli myös tylsä ihminen ja aina kateellinen muille.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ikävää tuollainen käytös. Itse sanoisin suoraan, jos olen suuttunut tai tahdon katkaista välit, en hyväksi semmoista luimistelua ja raukkamaisuutta, että vältellään aiemmin hyvänä kaverina pitämäänsä ihmistä. Ok, joku psykopaatti moottorisahamurhaaja olisi eri juttu, mutta nyt siis puhutaan oikeasta elämästä ja suht normaaleista ihmissuhteista.
Mutta kun tätä palstaa lukee, niin tuollainen luikkiminen ja välttely tuntuu olevan monen mielestä ok toimintatapa. Ei uskalleta sanoa suoraan asioita ja pelätään vastareaktioita. Vaikka todellisuudessa tuommoinen tyky hiljaisuus vasta ihmetystä ja jopa kiukkua herättääkin.
Minusta sinulla ei ole ap vaihtoehtoja. Unohda mokoma, koska hän ei selvästikään halua vastata. Voi olla, että hän on kuullut sinusta jotakin huonoa, esim. sen, että myönsit hänen salaamansa asian. Eikä halua siitä sinulle suoraan sanoa, koska on em. tavalla pelkuri.
Ei sillä, ei sinunkaan olisi pitänyt paljastaa hänen salaisuuttaan, vaikka kysellään miten.
Se, että hän olisi hienosteleva snobi ei kuulosta ihan elävältä elämältä. Jos meinaan seurasi on tähän asti kelvannut, niin tuskin sinun alempi koulutustasosi vasta nyt hänelle selvisi.
Kaikille ei vaan voi sanoa suoraan. Toki olishan se silti reilua edes sanoa mistä on loukkaantunut ja käsitellä asia. Mutta harva ihminen oikeasti haluaa kuulla, että seura ei enää kiinnosta, vaikka toi onkin aika raukkamainen tapa osoittaa se. Mutta on mielestäni toikin aika törkeää juoruta toisten asioita, olisit voinut sanoa ettet kommentoi tai et tiedä, kukaan ei pakottanut myöntämään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ystävä on kertonut sinulle luottamuksellisesti asian, jota et ole "jaksanut" pitää kysyttäessä salaisuutena...tässä se syy on.
Mutta sen tiesi kysymättä moni muu ennen minua. Esim. toinen kaverini arvasi sen ja oli kertonut arvelunsa minulle ennen kuin sain tietää ystävältä tästä. Sanoin ystävälleni että kaverini oli arvannut sen. Ja se on sellainen asia ettei tahdikas ihminen mene kysymään vain toiselta onko tämä totta. Tiedän kyllä että häntä varmasti vihastuttaisi jos saisi tietää minun kertoneen muille, mutta en tajua miksei hän sanoisi siitä.
Hän ei ole poistanut minua fb-kavereista eikä muualtakaan somesta. Hän ei halua olla tekemisissä kanssani, mutta pitää minua kavereissa? Hmh.
Just, olet siis kunnon klassinen juoruakka. Parempi että jätät ihmisen rauhaan, vai mietitkö mitä muuta mehukasta hän sinulle elämästään kertoisi?
En ole juoruakka, mutta hyvä yritys. :D Ja pointti oli miettiä, että jos hän on mulle suuttunut, niin miksei hän estä minua tai sano asiasta?
Itse en ainakaan jaksa vastata jatkuvasti seuraansa/asioitaan tyrkyttävälle ihmiselle. On oikeasti muutakin elämää kuin olla koko ajan kommentoimassa tämän viesteihin.