Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perinteinen äitienpäiväriita käyty jo tänään hyvissä ajoin.

Vierailija
07.05.2016 |

Perinteisesti meillä riidellään äitienpäivänä. Huomenna emme voi viettää yhdessä äitienpäivää joten pyysin että viettäisimme sitä tänään. Pyysin mieheltä sitä illalla nukkumaanmennessä. Mies vastasi katotaan. Kerroin myös toiveeni yhteiselle ajanvietteelle. Aamulla pyysin uudestaan että vietetään tänään äitienpäivää. En saanut vastausta. Sanoin että olisi kiva mennä yhdessä erääseen paikkaan ja selvittelin aukioloajat jne. Ei vastausta. Ehdotin vielä kerran että menisimme, mies sanoi että oltiin aiemmin puhuttu menevämme toiseen paikkaan. Sanoin etten muista semmoista ja alleviivasin että toivon tätä äitienpäivälahjaksi. Mies sanoi "en ala tappelee, senku".

No jos olisin tässä kohti alkanut pakata perhettä paikkaan johon halusin, olis takuuriita tullut. Meillä usein käy niin että mennään johonkin kivaan paikkaan jossa sitten syntyy riita, kun koko remmi ei ole 100% innoissaan lähdöstä. En halunnut lähteä riitelemään. Harmitti, mutta en puhunut mitään, olin vain hiljaa. Mies alkoi tenttaa mikä on. Ei mikään, sanoin. Myöhemmin samaan kysymykseen kerroin että harmittaa kun pyytää suoraan jotain lahjaa itselleen, ei voi sitten toimia sen toiveen mukaan. Mies veti marttyyrilinjalle rähisten että hän se on kyllä juu joka aina äitienpäivät pilaa, joka vuosi! No sama kuvio kuin nyt toistuu useimmiten mun synttäreillä mutta vieläkin enempi äitienpäivänä. Häntä juhlitaan hänen toiveiden mukaan isänpäivänä ja syntymäpäivänä. Lahjat on sitä mitä on toivottu.

Keittiöpsykologit, kertokaa mikä mun miestä vaivaa? Ystäväni oli sitten lähdössä kanssani sinne haluamaani paikkaan jolloin mies heti toispuolisen hymyn ja ivalliseen ääneensävyyn kertoi että voihan sitä äitienpäivän viettää kavereidenkin kanssa mutta hän irtisanoutuu näistä suunnitelmista eikä lähde mihinkään. Kun ihmettelin että eihän hän alunperinkään ollut mihinkään lähdössä ja että kyllä kaverin kanssa äitienpäivän vietto kivalla tavalla houkuttelee enemmän kuin kotona riitely miehen kanssa, ei hän osannut muuta kuin naureskella minulle ja pyöritellä päätään "just joo niinpä niin".

Tunnen oloni arvottomaksi miehen silmissä.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä järjestän sellaisen isäunpäivän brunsseineen, minkä mä haluan ja mies lasten kanssa sellaisen äitienpäivän minkä parhaaksi katsoo. Ei riidellä ja ainakin mä oikein odotan isäinpäiviä todella innoissani. Ainoa brunssi mihin mies mielellään lähtee, kun on hänen kunniakseen varattu:)

Se auttaa myös, kun mulla ei ole äitienpäivälle niin suuria odotuksia.

Vierailija
22/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä nyt vaan on suorituspaineita.

Ei tarttis olla jos suoraan kerrotaan mitä toivotaan. Olin katsonut kaikki tarvittavat tiedotkin valmiiksi. Helppoavkuin heinänteko, lahjaksi se että lähtee johonkin mukaan. Lahjottava itse selvittelee aukioloajat ja sijainnin jne.

Ap

No ei tarttis olla mutta on kuitenkin. Ehkei hän vain halua olla pikku puudelisi, joka vie kun sinä vikiset eikun siis vikisee, kun sinä viet.

Oi se olisi ihanaa, kun itse omatoimisesti järjestelisi ihanan äitienpäivän! Joka vuosi odotan, onkohan lounasbuffet varattu. Hän tietää että se on aina suurin toiveeni. Ei olla äitienpäivänä käyty, kun on kallista mutta isänpäivänä ollaan muutama kerta käyty. Tämäkin, kun kerroin eilen toiveestani, olisi voinut oma-aloitteisesti viedä mut tänään sinne. Ikävältä se tuntuukin että aina joutuu houkuttelemaan jos johonkin haluan, ja vielä pohjustamaan valmiiksi. Silti se ei välttämättä käy hänelle.

Miksi ihmeessä et voi olla tyytyväinen siihen mitä saat? Meinaan kun ei kai tää riitelykään sua onnesi kukkuloille saa?

Mihin tuossa pitäisi olla tyytyväinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä siis riidellään aina äitienpäivänä ja syntymäpäivinäsi. Kunnon uhriulinaa.

Vierailija
24/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarttis olla jos suoraan kerrotaan mitä toivotaan. Olin katsonut kaikki tarvittavat tiedotkin valmiiksi. Helppoavkuin heinänteko, lahjaksi se että lähtee johonkin mukaan. Lahjottava itse selvittelee aukioloajat ja sijainnin jne.

Ap

No ei tarttis olla mutta on kuitenkin. Ehkei hän vain halua olla pikku puudelisi, joka vie kun sinä vikiset eikun siis vikisee, kun sinä viet.

Oi se olisi ihanaa, kun itse omatoimisesti järjestelisi ihanan äitienpäivän! Joka vuosi odotan, onkohan lounasbuffet varattu. Hän tietää että se on aina suurin toiveeni. Ei olla äitienpäivänä käyty, kun on kallista mutta isänpäivänä ollaan muutama kerta käyty. Tämäkin, kun kerroin eilen toiveestani, olisi voinut oma-aloitteisesti viedä mut tänään sinne. Ikävältä se tuntuukin että aina joutuu houkuttelemaan jos johonkin haluan, ja vielä pohjustamaan valmiiksi. Silti se ei välttämättä käy hänelle.

Miksi ihmeessä et voi olla tyytyväinen siihen mitä saat? Meinaan kun ei kai tää riitelykään sua onnesi kukkuloille saa?

Mihin tuossa pitäisi olla tyytyväinen?

Että mies on antanut ne lapset aloittajalle, vaikkapa.

Vierailija
25/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä siis riidellään aina äitienpäivänä ja syntymäpäivinäsi. Kunnon uhriulinaa.

No kyllä se alkaa vituttaa jo! Kuitenkin kuudes äitienpäivä meidän perheessä!

Ap

Vierailija
26/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olisin tyytyväinen siihen mitä saan, jos minulle jotain olisi järjestetty. Tänään olen viettänyt kuitenkin aivan tavallista lauantaita puuronkeittoineen, kahvinkeittoineen, pyykin ripustamisine ja välipalan kattamisine. Nyt mies lähti kauppaan ja kysyi haluanko jotain kaupasta, kakkua tai muuta. Eli en ole ollut saamassakaan mitään? Ei minun mielestäni tarvitse tyytyä siihen etten saa mitään, edes yhteistä aikaa?

Ja kyllä olen lopettanut hänen hyysäämisen. En järjestä juhlia, ei kakkua. Lahjan ostan ja jälkkäri on ruoan jälkeen synttäripäivänä. Isänpäivänä mennään koko perhe syömään minun isäni kanssa. Hän syö siinä samalla. Ei lahjoja. Minun pitää edellisenä päivänä kertoa haluanko jotain k-kaupasta. Kivaa!

Ap

Vääränlaista kakkuahan se muuten olisi ostanut. Ihan olet kahvia keittänyt. Voi miten rankkaa.

Jaxuhali.

Vierailija
27/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä äitisuhde antoi johtolangan. Kun olet tavallaan hänen kakkosnaisensa ja äiti on se ykkönen, joka voisi tulla mustasukkaiseksi saamastasi huomiosta. Yleistä miehillä jotka eivät irrottaudu äidistään normaaliin aikuisten väliseen suhteeseen, vaan jäävät roikkumaan kuin lapset.

Vierailija
28/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olisin tyytyväinen siihen mitä saan, jos minulle jotain olisi järjestetty. Tänään olen viettänyt kuitenkin aivan tavallista lauantaita puuronkeittoineen, kahvinkeittoineen, pyykin ripustamisine ja välipalan kattamisine. Nyt mies lähti kauppaan ja kysyi haluanko jotain kaupasta, kakkua tai muuta. Eli en ole ollut saamassakaan mitään? Ei minun mielestäni tarvitse tyytyä siihen etten saa mitään, edes yhteistä aikaa?

Ja kyllä olen lopettanut hänen hyysäämisen. En järjestä juhlia, ei kakkua. Lahjan ostan ja jälkkäri on ruoan jälkeen synttäripäivänä. Isänpäivänä mennään koko perhe syömään minun isäni kanssa. Hän syö siinä samalla. Ei lahjoja. Minun pitää edellisenä päivänä kertoa haluanko jotain k-kaupasta. Kivaa!

Ap

Minä jättäisin kyllä nuokin pois niin että isänpäivä olisi tuikitavallinen päivä lukuunottamatta sitä että käytte (sinä, lapset ja isäsi) brunssilla. Jos mies jotain vihjailee isänpäivästä niin toteat ettei mies ole sinun isäsi joten järkätköön itse juhlansa.

Vierailija
29/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä me vietämme äitienpäivää mun vanhempien kanssa. Mies ei haluaisi lähteä mihinkään äitienpäivälounaalle, mutta ei kehtaa mun vanhemmille sanoa vastaan. Joskus on mulle urputtanut siitä, kun on kallista ja paljon ihmisiä. Olen sanonut siihen paikkaan tiukasti, että liikkuu nyt vaarallisilla vesillä. Turpa kiinni ja lompakko auki. Tämä on sellainen päivä, jolloin hänen mielipiteellään ei ole merkitystä.

Ja kun joskus aika vanhemmistani jättää, vaadin tiukasti tradition jatkamista.

Vähän munaa hei naiset!

Vierailija
30/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Asenteessasi ei ole mielestäsi oikeasti mitään vikaa? Raivoat netissä tuntemattomille.

Mene jumalauta terapiaan. Ja anna miehesi hengittää ilman sitä päsmäröintiä ja loputtomia vaatimuksiasi.

Uliuli. Onpa elämäsi kamalaa.

Vierailija
31/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs teidän suhteenne tila noin niinkuin muuten? Miksi olet hänen kanssaan? Mitä saat suhteeltanne? Mietin vain, että kyllä sellainen normaali, molemminpuolinen huomioonottaminen kuuluu suhteeseen. Ja avoin kommunikaatio. Kyllä parisuhteeseen kuuluu se, että jos toinen on moneen kertaan ilmaissut toiveensa, että äitienpäivää vietettäisiin, niin silloin toinen haluaisi toteuttaa sen toiveen. Varsinkin kun vaatimuksena ei edes ole muuta kuin lähteä seuraksi jonnekin. Jos mies ei halua lähteä sinne niin hän voi sanoa sen ääneen, ja ehdottaa tilalle jotain mihin menisi mieluummin. Jos hän ei halua viettää aikaa sinun kanssasi kodin ulkopuolelle, niin olisi syytä miettiä, mitä te kumpikaan teette enää suhteessa.

Eikä hirveästi vaadi vaivannäköä, että hakee edellisenä päivänä lähikaupasta jonkun valmiskakun / jäätelökakun vaikka, ja ottaa sen esille aamulla. Sanoo "hyvää äitienpäivää" ja ottaa sen kakun pöytään. Tai muutaman euron valmiin kukkakimpun, niitäkin saa sieltä kaupasta eikä tarvitse mihinkään erikseen lähteä. Mitään muuta ei tarvita, kiva pieni ele toisen ilahduttamiseen ja ilmaisee että välittää hänestä. Jos mies haraa vastaan pienimmässäkin asiassa eikä ole valmis tekemään yhtään mitään ilahduttaakseen toista, niin miettisin kyllä, miksi olette yhdessä. Ja miesasiamiehille tiedoksi että tietenkin toisen huomioonottaminen pätee toisinkin päin. 

Vierailija
32/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Vääränlaista kakkuahan se muuten olisi ostanut. Ihan olet kahvia keittänyt. Voi miten rankkaa.

Jaxuhali.

Hienosti oletettu. Minä olen kuitenkin meillä se vähään tyytyvä. Mies ei suostu monesti syömään tekemiäni ruokia kun en ole kummoinen kokki. Tai jos lähdetään johonkin, kohde on miehen hyväksymä, minä joustan. Paitsi tänään en halunnut lähteä taas samaan paikkaan. Minne mies siis olisi halunnut. Mutta saahan sitä mielikuvia luoda.

Ap

Vierailija
33/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsinaiset taas parkumassa jo etukäteen huomiota ja lahjontaa. Eikö lapsena tullut leikittyä tarpeeksi prinsessaleikkejä?

Vierailija
34/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Asenteessasi ei ole mielestäsi oikeasti mitään vikaa? Raivoat netissä tuntemattomille.

Mene jumalauta terapiaan. Ja anna miehesi hengittää ilman sitä päsmäröintiä ja loputtomia vaatimuksiasi.

Uliuli. Onpa elämäsi kamalaa.

Aijaa anoppi löysi ketjun :D ihan samantyylistä tekstiä vailla todellisuuspohjaa. Terkkuja! Eiköhän tuo mies tule huomenna lasten, lahjojen ja kukkien kanssa. Hyvää äitienpäivää!

Ap

Vierailija
35/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesasiatrollaus alkaa väsyttää. Joka helvetin ketjussa samaa vänkäämistä. Olisi kiva voida keskustella asiallisesti ilman tuota typerää länkytystä.

Vierailija
36/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä toistuu vuodesta toiseen ja myös syntymäpäivänäsi, niin miksi sitten itse matelet miehesi edessä ja järjestät isänpäivät ja hänen synttärit niin kuin hän haluaa? Jos mun mies kohtelisi mua huonosti, niin en minä häntä "passaisi". 

Noin kannattaa tehdä :) Muistan miten järjestin joskus hääpäiväksi aina jotain pientä. Kerran mies sanoi, että v*******nko, kun tällaista teen? Sen jälkeen en ole juuri lahjoja ostellut :( En usko, että huomennakaan on mitään erikoisempaa tulossa.

Vierailija
37/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te oikein löydätte tuollaisia miehiä? Minulle toisen kunnioittaminen ja huomioiminen on ykköskriteeri parisuhteelle, enkä ryhtyisi mihinkään miehen kanssa, jolla ei ole tuon vertaa käytöstapoja ja kiinnostusta vaimonsa toiveita kohtaan.

Vierailija
38/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä me vietämme äitienpäivää mun vanhempien kanssa. Mies ei haluaisi lähteä mihinkään äitienpäivälounaalle, mutta ei kehtaa mun vanhemmille sanoa vastaan. Joskus on mulle urputtanut siitä, kun on kallista ja paljon ihmisiä. Olen sanonut siihen paikkaan tiukasti, että liikkuu nyt vaarallisilla vesillä. Turpa kiinni ja lompakko auki. Tämä on sellainen päivä, jolloin hänen mielipiteellään ei ole merkitystä.

Vähän munaa hei naiset!

Kamala akka olet. Mikä ihmeen tärkeilijä säkin oikein luulet olevasi? Häh? Itse itsellesi vaadittu arvostus! Ois paskan veroinen mulle. Ja nainen minäkin olen.

Vierailija
39/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän munaa hei naiset!

Kamala akka olet. Mikä ihmeen tärkeilijä säkin oikein luulet olevasi? Häh? Itse itsellesi vaadittu arvostus! Ois paskan veroinen mulle. Ja nainen minäkin olen.

Kuule tossukka. Näin miehiä koulutetaan. Ne oppii kyllä yleensä, mutta siihen tarvitsee joskus tiukkaa otetta.

Vierailija
40/81 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te oikein löydätte tuollaisia miehiä? Minulle toisen kunnioittaminen ja huomioiminen on ykköskriteeri parisuhteelle, enkä ryhtyisi mihinkään miehen kanssa, jolla ei ole tuon vertaa käytöstapoja ja kiinnostusta vaimonsa toiveita kohtaan.

Samoin. Tietenkään millään tavalla huomioiminen ei ole pakollista, ja jos toinen ei halua sitä tehdä niin ei häntä voi pakottaakaan, mutta jos ei ole pienintäkään halua ilahduttaa toista, niin pistää miettimään, miksi edes on suhteessa.