50 vai 52 (puvun) housukoko 180-182cm pituiselle hoikalle kundille?
Kommentit (10)
Riippuu mitä tarkoitat "hoikalla". 52 koko on ainakin liian iso hoikalle.
48 on varmaan sopiva jos on hoikka 46 voi mennä, jos on laiha.
Sanoisin, että 50. Itse olen 185 cm / 83 kg ja minun kokoni on 52.
183 / 80, vyötärö 90 ja housukoko taitaa olla 48.
Huokaus, kuinkahan montaa kokoa sitä sitten pitäisi tilata...slim fit on housujen malli jota ajateltiin. Pojan paino siinä 65kg kieppeissä ja tosiaan sentin pari päälle 180cm pituutta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Huokaus, kuinkahan montaa kokoa sitä sitten pitäisi tilata...slim fit on housujen malli jota ajateltiin. Pojan paino siinä 65kg kieppeissä ja tosiaan sentin pari päälle 180cm pituutta.
ap
Olen 181cm/63kg housujen koko 46.
No nyt tiedät, ettei ainakaan sitä kokoa 52 kannata tilata. Eli kokeilkaa 50. Mun poika on 177 ja painoa n. 55 kg, eli hoikka. Puvun housujen koko on 46-48.
Mutta eikös tuo slim fit-malli vaikuta eli on kapeampaa mallia kuin vaikkapa perusregularit? eli voisi olla niissä koko 50, esim? no, kai sitä voi vaikka kuinka montaa kokoa tilata ja palauttaa huonot..
ap
Puku PITÄÄ kokeilla! Älä vaan tilaa netistä. Mene ostamaan vaatekaupasta, jossa hyvä myyjä avustaa oikean koon valinnassa.
Kauhea katsoa nuorilla (ja vanhoillakin...) miehillä huonosti istuvia pukuja.
Minä olen 182 pitkä aikuinen mies jolla on painoa 92kg ja vyötäron ympärysmitta housun kauluksen kohdalta 100 cm.
Sovitin eilen kaupassa Meyerin 52c housuja, mahtuivat päälle mutta olivat hieman naftit, 52od istui kuin hansikas.
Nuori mies on varmasti hoikempi, kuin minä jolla on massaa, jolla on iän myötä hieman vatsaa ja lihaksiakin melko runsaasta liikunnasta johtuen.
Mittaa nuoren miehen vyötärön ja lahkeen mitta. Sen jälkeen etsit googlella miestenhousujen kokotaulukko, ja arviot sieltä mikä on sopivin vaihtoehto. Koot vaihtelevat hieman valmistajittain, mutta eivät erot nyt suuria ole.